Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Millionær søges!!! :´(
Forfatter: 
Dato:  14-08-2006 09:05

Min kære vallak er syg og der er nok ikke meget at gøre for ham Hans lunger er skadet (allergi) og hans vejrtrækning er hurtig og uregelmæssigt. Dyrlægen siger at næste skridt er Ansager Dyrehospital, hvis næste skridt skal tages.

Hvordan pokker skal jeg finde pengene til dette "ophold"??? Og vil det kunne betale sig??? Dyrlægen ville ikke gøre det, men hun har heller ikke følelserne i klemme, som hun selv sagde. Puha, jeg er da helt fortvivlet

Mvh. Jane

LU hoppe efter May Sherif sælges

www.heste-nettet.dk/ma...vis/83088/

2 billige underlag sælges, et med kiler.

Se præsentation el. MP

0
0
Svar på denne tråd

Det er ikke en milionær du skal finde.
Forfatter: 
Dato:  14-08-2006 09:27

Det er dig selv.. Føler virkelig med dig..Hvis min dyrlæge sagde til mig at det ikke var noget de selv ville gennemføre ville jeg stoppe der. Give min hest en værdi død og kigge mig selv i spejlet og sige at jeg havde gjort det bedste og mest rimelige for min hest..

ang. økonomi. Hvor meget kommer til det til at koste ca. og kan du ikke afdrage til dem. Det vil aldrig kunne betale sig.. Men det er kun op til dig at afgøre hvor meget du vil betale for din hest.

Det vigtigste for mig ville være hvorvidt min het ville kunne leve uden problemer bagefter. og hvorlænge den ville været præget af evt. indgrab. Kan den ikke få det 98 % i orden. Ja så ville jeg ikke gøre noget.. Men det er svært.. og når man står i det så gør man jo alt hvad man kan..

Sender dig en masse gode tanker og håber du finder en løsning du mener er rigtig..

med venlig hilsen Mette

Pura Raza Española
www.staldrohan.dk
Nu også forhandler af Regulator på fyn.
0
0
Svar på denne tråd

trist besked
Forfatter: 
Dato:  14-08-2006 09:32

Åh nej - det er netop sådan et svar jeg frygter at få i dag med Titus

Hvor er det trist at læse...

Jeg er helt enig med Mette at hvis hesten kunne blive 100% hel igen er det pengene værd men hvis ikke så er det ikke værdigt for hesten..

Håber du finder den rigtige løsning for dig selv og for hesten..

M.V.H. Riderlykke

Se min hjemmeside HER

...bag skyerne er himlen altid blå...

0
0
Svar på denne tråd

chancer for hesten
Forfatter: 
Dato:  14-08-2006 09:36

du skal finde ud af hvad chancen for at hesten kan leve en årrække på fornuftig vis er, for hvis du skal stille 10-15000 kr for at få at vide at den kan leve 3 måneder med nedsat lungefunktion er det på ingen måde pengene og besværet værd.

så hvis ikke der er rimelighed i det, syntes jeg du skal stoppe, du og hesten bliver jo ikke gladere af at udskyde aflivningen kort tid så hvis hesten ikke kan blive "rask" igen er der ingen udvej.

jeg er jo også tilhænger af at heste skal leve så længe som muligt selvom de ikke kan rides, men der skal også være rimelighed i det, og hvis dyrlægen på forhånd siger at der ikke er meget at gøre er meldingen klar.

0
0
Svar på denne tråd

Tro på ham
Forfatter: 
Dato:  14-08-2006 09:40

Jeg havde en hoppe engagn der ifølge dyrlæger, flere af dem, skulle aflives da hun var 5 år, hun blev 24.

hun fik for store lunger med fortykkelser på lungerne.

Hun kom i løsdrift, gik ude så meget hun gad og altid masser af luft i den stald de kunne gå ind i.

Da jeg fik hende undersøgt efter nogle år hvor jeg kun havde skridtet ture på hende sagde dyrlægen at hun ikke fejlede en dyt.

Nej der var en lille anelse mislyd men hun kunne bruges normalt.

Jeg ville prøve det med løsdrift et halvt år før jeg ofrede Ansager dyrehospital for den skal jo nok alligevel stå stille nogle måneder, og så kan man jo lade den gå som det er meningen heste skal gå, i naturen.

Jeg vil elskes for den jeg er, ikke den moden foreskriver jeg skal forestille, at være.

0
0
Svar på denne tråd

trist situation
Forfatter: 
Dato:  14-08-2006 09:46

Tak for jeres svar.

Det er bestemt ikke en situation jeg har lyst til at være i, især ikke med ham. Han er mit lille pus og jeg ved altid, hvor jeg har ham. Har kontakt med tidligere ejer, som evt. kommer og siger farvel til ham

Jeg ved godt hvad vej det det går, men puh, det er hårdt...også økonomisk. Jeg har kun haft ham i et år og han har lært mig SÅ meget og alle mine følelser er i klemme, men har han ondt, så skal han ikke være her mere...snøft

Mvh. Jane

Se præsentation el. MP

0
0
Svar på denne tråd

kazell
Forfatter: 
Dato:  14-08-2006 09:53

Han går ude hele døgnet, men kommer lige ind og spiser. Han har hostet så´n lidt on/off i 4 måneder og fået div. medicin osv. Har skridtet på ham, men han holder kun til en 3 omgange på banen, så puster han som om han har styrtet afsted...det holder ikke, desværre. Ville absolut gerne beholde ham som klappe-hest, men ikke hvis han har smerter

Mvh. Jane

Se præsentation el. MP

0
0
Svar på denne tråd

trist...
Forfatter: 
Dato:  14-08-2006 10:01

Jeg er selv i samme situation, min har også besværet vejrtrækning, jeg ved ikke om der er noget på lungerne. Det er bronkitis, under "kikkertundersøgelse" kunne vi se stort set hele vejen ned af luftrøret var der små "bakker"/knopper - som jo er med til at lukke luftrøret til. Det var meget slemt, og jeg går og spekulerer på om hesten har ondt? Og om det bedste er aflivning, selvom det er hårdt og den godt kunne leve på græsmarken mange år endnu - eller tror i det bliver værre? Hvis aflivining, er der så ikke andre muligheder end slagtning?

Er der nogen der har haft en bronkitis hest (og kunne se det i kikkertundersøgelsen) vil jeg meget gerne høre fra dem hvad de har gjort, hvor slemt det var osv.. ?

Håber ikke jeg stjæler din tråd Jane, føler med dig...

0
0
Svar på denne tråd

Ikke en millionær, men
Forfatter: 
Dato:  14-08-2006 10:02

Det er vist ikke en millionær, du skal søge efter, men en mirakelmager...

Joh, det er aldrig sjovt, når dyrlægen kommer med sådan en udtalelse.

Tro på det dyrlægen siger og husk, at det handler om et værdigt liv, men så sandelig også om en værdig død.

Hellere huske sit højtelskede dyr, som værende rask og glad - istedet for at de sidste minder skal være af et dyr, der har ondt og bliver "negativ"

Dét er svært at gøre sig til Herre over liv og død, men det er desværre, hvad der - også - følger med som ejer af et dyr.

Tro mig, jeg har også stille mange hvis'er-spørgsmål til dyrlægen gennem årene - og vedkommende har hvergang svaret: "jamen - er det så, hvad du vil kalde et værdigt liv..!!??".

Håber, at du finder dén løsning, som du mener er den bedste for hesten...

Bag den brede trakehnerpande gemmes megen klogskab og mange unoder

Ejer af 1 "tragedie" - øh, trakehner :-) og 2 lettere erotisk buttede ponyer. Datteren ejer DV'eren Fan Gogh/"Gogge"

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville
Forfatter: 
Dato:  14-08-2006 10:05

Køre hesten til ansager og få deres vurdering af hvad de kan og ikke kan gøre ved ham...og deres melding positiv, så ville jeg betale...var den ikke, ja, så er der jo ingen vej tilbage...men umiddelbart ville jeg ikke kunne leve videre, hvis jeg ikke vidste med mig selv at jeg havde gjort hvad jeg kunne.

Han behøver jo ikke være indlagt i 3 uger, hvis de alligevel ikke tror de kan gøre ham rask - men så har du fået en anden dyrlæges ord for det - og det er også værd at tage med.

Noget helt andet er så at jeg til enhver tid ville køre min hest til dyrehospitalet i Hammel i stedet for til Ansager - men sådan er vi jo så forskellige

0
0
Svar på denne tråd

puha det er en svær beslutning
Forfatter: 
Dato:  14-08-2006 10:05

...men måske lyder det som om det bedste for ham ville være at få fred? Det er frygteligt ikke at kunne få vejret.. Hvor gammel er han? Der er større chance for helbredelse hvis han ikke har alderen mod sig

Du er din egen lykkes smed, og hvis du vil noget med dit liv, er du nødt til at kæmpe for det selv!

0
0
Svar på denne tråd

hvad kan Ansager
Forfatter: 
Dato:  14-08-2006 10:12

gøre som ikke er gjort??? Og hvad er gjort og hvor længe har hosten stået på???

Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre

Frisk bl. fuldfoder fra www.kirstinedal.dk leveret direkte til døren, vil du høre mere kontakt mig via besked el. 30 31 58 01

0
0
Svar på denne tråd

chancer for hesten
Forfatter: 
Dato:  14-08-2006 10:20

du skal finde ud af hvad chancen for at hesten kan leve en årrække på fornuftig vis er, for hvis du skal stille 10-15000 kr for at få at vide at den kan leve 3 måneder med nedsat lungefunktion er det på ingen måde pengene og besværet værd.

så hvis ikke der er rimelighed i det, syntes jeg du skal stoppe, du og hesten bliver jo ikke gladere af at udskyde aflivningen kort tid så hvis hesten ikke kan blive "rask" igen er der ingen udvej.

jeg er jo også tilhænger af at heste skal leve så længe som muligt selvom de ikke kan rides, men der skal også være rimelighed i det, og hvis dyrlægen på forhånd siger at der ikke er meget at gøre er meldingen klar.

0
0
Svar på denne tråd

svar...
Forfatter: 
Dato:  14-08-2006 10:24

MichelleB: Han er 14 år.

pruhest: Ansager kan tage en masse prøver osv. Han har fået div. medicin mod hosten som har været der i 4 måneder - ikke konstant.

Mvh. Jane

Se præsentation el. MP

0
0
Svar på denne tråd

JumpingGirl
Forfatter: 
Dato:  14-08-2006 10:25

Helt i orden...

Mvh. Jane

Se præsentation el. MP

0
0
Svar på denne tråd

økonomi
Forfatter: 
Dato:  14-08-2006 10:30

hmm kan din bank ikke hjælpe dig økonomisk... de plejer da at være til at tale med...

Jeg ville helt sikkert tale med min bank om at få et lån eller kassekredit... så jeg kunne gøre alt for min hest... jeg tog gerne en tur til ansager med min hest... hvis der bare 1% chance for at rede ham...så skulle den ene procent prøves!

Held og lykke med ham!

Med venlig hilsen
Zooropa - Anne

**** To touch is to heal. To hurt is to steal. ****
- Mysterious Ways, U2

Har jeg hovedpine er det fantomsmerter :-D
0
0
Svar på denne tråd

grunden til jeg spørger
Forfatter: 
Dato:  14-08-2006 10:58

er, vi har selv en hostehest i stalden og det har været rigtig slemt her i sommer, så jeg kan da fortælle hvad vi har gjort og gør lige nu.

Han er 16 år har indtil for 4 uger siden gået mb springklasser til træning og lidt i starter.

han har haft døjet med støv i hø/halm i de sidste 3 år, vi har derfor sat ham i udeboks med spåner og wrap. Han har fået almindeligt foder, tilsat brogårdens breath free.

Denne sommer har været ualmindelig slem for allergihestene, pga af den tørre støvede sommer samt rigtig meget polen i luften, for 4 uger siden blev han rigtig slem inden for 2 døgn, man kunne simpelthen se hvordan han skulle presse luften ud igen, og vejrtrækningen blev kort og stødvis, samtidig mistede han foderappetitten og spiste kun sin wrap, dvs ingen af de urter vi tilsatte hans foder.

Trods meget små portioner foder, og derved nogen urteindtagelse blev han ikke bedre, ridningen blev stoppet med det samme vi opdagede denne forværring og er ikke i gang endnu.

Dyrlægen kom så ud på 10 dagen og lyttede, og gav os behandlingsmæssigt 3 muligheder, en pasta som jeg ikke kan huske hvad indeholdt, pulver med cortison(tror jeg det var) som hun ikke ville anbefale fordi de erfaringsmæssig på de små ponyer kunne behandle for forfangenhed kort efter, og tilsidst den mulighed vi valgte og fik anbefalet, nemlig astmamaske.

Han får 3 forskellige typer medicin, først ventoline som udvider bronkierne, så skal han stå 15 min, dernæst berodaul og til sidst aerobec, aerobecen trapper man grdvist ned igennem behandlingforløbet som i første omgang strækker sig over 4 uger.

Efter 14 dage var dyrlægen her igen (sidste mandag) og der var en KLAR forbedring af hans lunger, de larmede stort set ikke mere og den rallende lyd var også væk, fordi han havde hostet slim op ved maskebehandlingen har han så yderligere fået sputolysin til at tage de sidste slim i lungerne og det har også hjulpet, igen med rallen de første 4 dage, men nu er der ingen rallen og vi må trække han i skridt i 20 om dagen på nuværende tidspunkt om få dage må det gøres med rytter på ryggen igen, men igen kun skridt.

Vi har så selv tilsat hans fodder en sirup fra nettex, som forhandles af vores rideudstyr, men også af vores dyrlæge, de er bare dyrere, mener den hedder clear and fresh.

Dyrlægen kommer så igen på mandag og så håber jeg vi kan optrappe genoptræningen, vores dyrlæge mener der er gode chanser for total helbredelse.

Om dette er noget du kan bruge ved jeg jo ikke, men er det ikke forsøgt kan du jo spørge din dyrlæge. Vores dyrlæge anbefalde denne behandling, netop for at få medicinene direkte ned hvor den skal virke uden den belaster lever, mave og nyre, behandlingen i sig selv har kostet omkring 1200 kr i mecidin, men er for os alle pengene værd.

Ponyen må dog ikke startes til stævner mens han er i behandling, så så længe han har behovet, går der yderligere 14 dage, men det er uden betydning for os, min datter har gudskelov andet at ride på og det vigtigste er han bliver rask.

Netop ved ikke at ride ham, har vi forhåbenlig undgået at lave permanente skader på hans lunger, og derfor motioneres han kun i samråd med dyrlæge, kunsten er at belaste lungerne, så ponyen igen begynder at trække vejret længere ned i lungerne, men ikke så meget lungerne tager skade.

Er behandlingen noget din dyrlæge ikke kender til, (fik at vide det er sidste nye fra USA at sammensætte dette blandingforhold) er jeg sikker på vores er behjælpelig, vi har Laugøgruppen og det er Louise som har behandlet ham, deres nr er 70 20 40 18.

Skriv bare hvis du vil vide mere, jeg har i øvrigt valgt ikke at få testet hvor hvad han har reageret på, da jeg hverken kan fælde naboernes birketræer eller hive samtlig bynkeplanter i nabolaget op, osv, dyrlægen har i øvrigt også sagt, det ikke er sikkert han nogen sinde vil reagerer sådan igen.

god bedring

Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre

Frisk bl. fuldfoder fra www.kirstinedal.dk leveret direkte til døren, vil du høre mere kontakt mig via besked el. 30 31 58 01

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider