Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

FISK! Ja nemlig .. fisk, fisk, fisk =D
Forfatter: 
Dato:  13-08-2006 18:38

Ok.. jeg er ret meget dyre-elsker. Det kan der nok ikke helt laves om på. Det er også fint nok, og jeg er glad for mine krikker, katte, kaniner osv (nej faktisk ikke videre, for der er ikke mere end de tre nævnte typer dyr hos mig :P ).

Nå, anyway - jeg er flyttet på kollegie. Hurra! Rigtig dejlig, og RIGTIG DEJLIG SMÅT Det må man så leve med. Jeg overvejede kraftigt at få en pippefugl.. sådan én man ku lære at sige nogle tossede ting ;D Men, men, men!!! Forstander/bestyrrelse tænkte STRAKS, da de så Tine M på ventelisten, at de måtte gøre kollegiet her anti-animalplanet...(måske vidste de, at det ellers ville udvikle sig til Nordens største zoo 8-) ) ..Før havde folk både katte, fugle, hamstere og jeg ved ikke hvad... nu må man kun have FISK

Sikke noget pjat - men så var det jeg tænkte... hvorfor ikke? :D Dyr er jo dyr.. okay, fisk er fisk.. 8-) men stadig et dyr, og jeg ville godt have en fisk eller to som "pynt" (scchhh, rolig nu - de sku nok få mad :D ). Og generelt kan jeg vældig godt li' at have dyr, som har det som blommen i et æg!!!

DERFOR FØLGENDE SPØRGSMÅL:

Hvad skal der helt præcist til, for at en fisk (eller to?) har det som blommen i et æg? Værelset er altså kun små 25 m2, så større end dét bliver akvariet dog ikke :D

Men jeg er faktisk seriøs her?

...Den overkommanderende chefpræsidentlederkejserkongegeneraldirektørberider...

Det klinger :D

... Ej at forglemme smukke Plethest ...

0
0
Svar på denne tråd

gkdæhkj
Forfatter: 
Dato:  13-08-2006 18:52

Jamen så er der jo ikke andet for en at finde nogle fisk.

I de fleste dyreforretninger kan du få et start opsæt til fisk. Pumpe, filter og det til billige penge.

Og så kan du jo altid forhøre dig af med hvilken fisk der er gode at begynde med.

Hilsen Dorthe

At finde sin skæbne i livet, er lige så svært at finde den rigtige hest der opfylder ens egne krav i steden for hvad andre mener.

0
0
Svar på denne tråd

Men...
Forfatter: 
Dato:  13-08-2006 18:55

Er det fint med en fisk? Eller to? Eller tre?

Jeg forestiller mig lidt sådan én, som den der i tegnefilmen.. Hvis I kender den 8-) Men hvis de har det bedre med at være flere, så skal de jo være det. Er der forskel på de forskellige slags fisk, hvordan de skal bo osv?

0
0
Svar på denne tråd

Hvis det
Forfatter: 
Dato:  13-08-2006 19:02

er papegøjeciklider du tænker på, vil jeg anbefale dig at læse lidt om fisken her:www.stopfisken.dk/sider/pap.htm

Desværre ahr jeg adopteret to stk af dem (min søsters), og det gør ondt at man kan behandle dyr sådan... Tænk sig at blive dyppet i syre for at få en pæn farve...

Mendacem memorem esse oportere.

Brugen af døde heste hos DAKA:

www.dakabio-industries...sp#arr2573

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  13-08-2006 19:02

Min søsters kæreste har nogle dyrehandler!

Han havde et par Pirat fisk på et tidspunkt! Hvis det er sådan nogle du vil have så skal de vist kun være sammen med andre pirat fisk! Ellers mangler der rimelig ofte fisk (og nu siger du jo at du er dyreelske )

Men hvis det er til pynt skal du da have dig to slørhaler - en blå og en orange! Virkelig smukke at kigge på

Hilsen Frederikke

Chanel, Zulu & Soffy!

Hvorfor nøjes?

0
0
Svar på denne tråd

hehe...
Forfatter: 
Dato:  13-08-2006 19:05

Frederikke : Mjaaah, det skal være nogen jeg kan stikke hånden ned til :D I klø på maven - du ved

Pernille L : Vil selvfølgelig ikke støtte noget skidt, så er det ligemeget hvor flotte de er at se på :)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg skal..
Forfatter: 
Dato:  13-08-2006 19:14
Jeg skal have piratfisk lige så snart at jeg finder et sted at købe dem :)

- Line.
Queen og Darling.

OX ARABER HOPPE SÆLGES
0
0
Svar på denne tråd

Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  13-08-2006 19:22

Jeg havde engang guldfisk i en stor sø ude i haven! Store guldfisk på ca 10 cm - nogle rigtig tykke nogle!

De blev faktisk tamme! Når vi soppede i søen (den var nok 20 cm. dyb) så svømmede de tæt på os og vi ku tage dem op! Det blev desværre deres død da tre børn (naboernes drenge) fangede dem og skar deres hoveder af med skarbe sten! Vi var så glade for de fisk!

Hilsen Frederikke

Chanel, Zulu & Soffy!

Hvorfor nøjes?

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-08-2006 20:08

Du skal da have sådan en her

Er det ikke også en slags fisk??

0
0
Svar på denne tråd

Jo de er nu sjove nok
Forfatter: 
Dato:  13-08-2006 20:36

Ak ja, fisk er også de eneste dyr, som vi kan have herhjemme, fordi min kæreste er meget allergisk.

Men faktisk er de meget sjove at have. Du kan evt. kigge ind på akvariesiden.dk for gode råd og inspiration.

Jeg vil anbefale dig at købe et akvarie på ca. 60 liter til at starte med. Du kan have guppyer, som har mange farver, eller platyer eller sværddragere. De kræver ikke så meget og yngler nemt. Og så skal du også have en sugemalle eller to. De er sjove.

Men jeg må hellere advare dig. Mange fisk vokser sig meget store og akvarier har en tendens til at vokse lige så meget. Vi startede med et lille 25-liters, som vi skulle passe for nogle venner, og nu har vi et 350 liters hjørneakvarie i vores ellers ret lille lejlighed.

God fornøjelse!

- Anna

Har nogen set Maja? Skimmel/ hvid ponyhoppe, 1.48 i stang, med ruderformet snip. Solgt fra mols i 2002 til en pige i Galtenområdet. Billeder på min præsentation.
0
0
Svar på denne tråd

Tjaaa...
Forfatter: 
Dato:  13-08-2006 20:56

Du behøves jo heller ikke at have akvarium.

Mange racer klarer sig godt i bowle. Jeg har både haft slørhaler, guppyer, molly, neon, kampfisk, rødnæser, zebrafisk og lambeoer i bowle og alle har haft det godt.

D.27 maj åd min ven 100 panodil. I 1½ uge lå hun på instintiv, umuligt at komme i kontakt med hende.
I dag er hun frisk, som 17år skal hun tænke på at hendes lever er smadret.
Lad være med det pis!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider