Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Pauser på bagen ang. hest
Forfatter: 
Dato:  13-08-2006 18:20

Hej..

Et generalt spørgsmål, jeg håber du/I vil være del i.

Jeg har ikke haft hest i snart 4 år, og jeg savner det mere og mere og mere jo længere tiden går og jo ældre jeg bliver *host* er kun 22 år.

Har haft 3 heste før fra jeg var ca. 15 år.

Men jeg kan mærke det trænger sig på efterhånden det med hest.

Men nu vil jeg lige høre... er der andre derude end lige mig der har været uden hest længe, og så pludselig har fået igen efter nogle års pauser.

Hvordan var det så at få hest igen, og har I siden hen fortrudt I lod vente så længe på jer, inden I fik taget jer sammen til at få en hest under sig igen.

Hilsen Dorthe

At finde sin skæbne i livet, er lige så svært at finde den rigtige hest der opfylder ens egne krav i steden for hvad andre mener.

0
0
Svar på denne tråd

Ja der gik
Forfatter: 
Dato:  13-08-2006 18:24

3år og 4 mdr ca. fra 15. april 1998 til den 19. august 2001.

Det er som at cykle, man fortsætter hvor man slap, ja for mig.

Jeg har aldrig betænkt mig på om jeg skulle have en ny Smuk Ganger, jeg skulle bare finde ham.

Og lige finde manden der havde plads nok til at jeg kunne have hesten hjemme, hvis jeg ville ( har jeg nu)

Og da jeg fandt Smukke Ganger var han undersøgt, prøvet og hentet på 7 dage.

Illum

Ikke et flokdyr i for små sko, men en ener i stiletter ;-D

0
0
Svar på denne tråd

Jeg red
Forfatter: 
Dato:  13-08-2006 18:34

til jeg var 15-16 år og først nu her sidste år (er 32 år nu)begyndte jeg at ride igen på naboens ene hest. Bare for at prøve... Jeg skulle liiige se, om jeg blev grebet af det. Nu et år efter har jeg min egen hest - min første. Det er da fantastisk!

Så jeg kan kun foreslå dig at prøve at komme i gang med hestene igen.

Jeg tvivler på, du vil fortryde...

Med venlig hilsen

Sanne

0
0
Svar på denne tråd

Jeps...
Forfatter: 
Dato:  13-08-2006 18:35

jeg har dog haft hest altid, men min hoppe blev dårligere på benene og blev tilsidst kun brugt som hygge, hun døde for et år siden imorgen. Jeg holdt pause i ialt fem år førend jeg købte en ridehest, hvilken jeg nu har haft i næsten 3 måneder, det er dejligt, men jeg har stadig nogle ting, jeg er lidt usikker i efter den lange pause. Det værste er klart den første uge, der kunne jeg ikke gå!

Hvis lysten er der og økonomien til dyr er iorden, kan jeg ikke se hvorfor ikke bare springe ud i det igen, det er lidt som Illum siger, ligesom at cykle.

Mendacem memorem esse oportere.

Brugen af døde heste hos DAKA:

www.dakabio-industries...sp#arr2573

0
0
Svar på denne tråd

En overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-08-2006 19:32
Har holdt en pause på 16 år(du godeste )...købte min ædle ganger sidste år...det eneste jeg fortryder er at jeg ikke gjorde det noget før - skal da ha' flere...

"For those who believe there is no explanation necessary and for those who disbelieve there is no explanation good enough!"

0
0
Svar på denne tråd

Pause...
Forfatter: 
Dato:  13-08-2006 19:42

Jeg holdt også en pause fra jeg var 15 og så til for et halvt år siden -er 22 nu-

Lysten til hestene kom listende lige så stille og roligt tilbage og så var der jo ikke meget andet at gøre end komme igang igen.. Startede op med en part, men ville gerne have en selv, så kiggede lidt rundt omkring, men mente nu ikke lige at vi havde pengene.. Men det mente min kæreste, så på vores 2 års dag stod der lige den hyp jeg havde kigget på og ventede i stalden..

Så kom du bare i sadlen igen, det vil du ikke fortryde..

Hurra for stubmarkerne...!!!

0
0
Svar på denne tråd

også mig...
Forfatter: 
Dato:  13-08-2006 19:58

Jeg holdt også pause i ca 5 år fra jeg var 19-24, hvor jeg kun red i korte perioder og når lejligheden bød sig på veninders heste.

Har dog ikke fået egen hest igen, men låner nu dejlige Paleur så tit jeg har lyst (ca 4 gange i ugen), og har lige været til første stævne. Det kræver lige lidt genoptræning, men efter kort tid kan man fortsætte hvor man slap.

Jeg tror ikke du vil fortryde at starte igen, men du kan jo altid prøve med en part eller lånehest først.

Venlig hilsen cilis.

0
0
Svar på denne tråd

holde pause
Forfatter: 
Dato:  13-08-2006 21:01

ja, jeg nåede kun lige at holde pause et halvt år, så var det ikke til at komme igennem dagen, uden en smukkert i stalden! Så gik der dog lidt tid med at finde den rette, men har aldrig fortrudt!

Livet er bedst, med en hest!

MVH JANET*

Meget Velholdt Kentaur Dressursadel Sælges Billigt

0
0
Svar på denne tråd

Laaang pause.
Forfatter: 
Dato:  13-08-2006 21:12

Ja jeg red ikke i 23 år.

Fra jeg var 25 til jeg blev 48.

Hvortdan jeg kunne undvære det,ja det fatter jeg jo ikke idag.

Mvh Joani.

Des mere jeg lærer menneskene at kende,
des mere kommer jeg til at holde af min hest.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider