Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

hund - ørebetændelse
Forfatter: 
Dato:  13-08-2006 11:34

Jeg tror at min hund har fået ørebetændelse. Vi var ude at gå tur lørdag aften, og rendte inde i det værste regnvejr.

Da vi kom hjem gik der ca. 2 timer og hun begyndte at ryste på hoved. Jeg måtte ikke rører hendes øre.

I dag har jeg så lagt mærke til at øret er blevet helt tykt og hård nede for enden/spidsen ca. halvdelen af øret (det er en labrador jeg har), der er også lidt på det andet øre.

Er det pga at hun slår ørene mod hinanden når hun ryster hoved?

Hun skal til dyrlæge i morgen, men er der noget man selv kan gøre indtil da???

Venlig hilsen

Stine

0
0
Svar på denne tråd

Da vores..
Forfatter: 
Dato:  13-08-2006 11:52

hund havde det.. Fik vi det råd at dryppe lidt madolie i hvert øre, for at løsne betændelsen indtil vi kunne få rigtig øredråber.. Vi kunne tydeligt se at det hjalp..

Krone og bølge - En selvfølge

De Sorte perler kan næste gang ses

på Vilhemsborg den 3. sep

0
0
Svar på denne tråd

Ørebetændelse
Forfatter: 
Dato:  13-08-2006 12:06

Det er ret smertefuldt for hunden at ha´ ørebetændelse. Det ligger til racerne med hængeører at få ørebetændelse.

Da vores hund havde ørebetændelse - Golden retriever, rensede jeg med lunkent vand på et stk vat - meget forsigtigt i yderste øresnirkler, indtil vi kunne komme til dyrlæge - og han nød det. Han kom med brummelyde og pressede sit øre imod min hånd med vat.

På min hund var der ikke hævelser på selve øret, men han rystede på hovedet og kløede sit øre konstant - han var kun ramt i det ene øre.

Når jeg kiggede ind i øret, var det meget rødt inde i øregangen og i de der øresnirkler (ved ikke hvad de rigtigt hedder) men prøv at kigge ind i øret på din hund, så ved du, hvad jeg mener

Vi fik øredråber til vores hund - (de øredråber skal godt nok langt ind i øret, men det viser dyrlægen dig) og i løbet af et par dage, var hans øre fint igen.

Held og lykke med din hund.

Niecer

0
0
Svar på denne tråd

Du skal til
Forfatter: 
Dato:  13-08-2006 18:43

dyrlægen med det, for hun skal have specielle øredråber. Desuden kan det også være at hun ryster så meget på hovedet at hun får blodører (blødning inde i øreflappen så den bliver stor/rund og fyldt med blod).

Så...dr. Dyr så hurtigt du kan (han/hun kan) imorgen.

Sort/brun shetter (u.pap) hoppeplag på 2 år sælges til absolut godt hjem.

Malinoishvalpe (DKK) født d. 19. juli. Se www.malinoise.dk

Ingen er både ærlig og fjendeløs

0
0
Svar på denne tråd

tja...
Forfatter: 
Dato:  13-08-2006 20:37
Hun kan også have fået vand i ørene, hvilket også er meget smertefuldt! Da vandet ikke er blevet "fjernet" generer det hende meget, og det skal dyrlægen kigge på! Lad os høre i morgen hvad det var...

Et godt team bygger på:

Tillid, gensidig respekt og sidst men ikke mindst;

to-vejskommunikation!

Husk det når du arbejder med dit dyr :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider