|
|
| Ullerupmarkedet har du? |
|
|
Har du været på Ullerupmarkedet i år? Hvad synes du om hestene og sådan?
Venligst Charlotte Den glade ejer af: 3 katte, 5 marsvin, 4 kaniner, 2 hamster, ½ hest og en masse fisk.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heyhey |
|
|
Nej, men var til "kloster mærken" idag:-)
*STALD VESTERBÆK* Oldenborg & Belgieravl *Medlem af D.B.H og DOA* Chris De balgerhoek BEH1903- Elton Son OLH748- Dinar Agerbo OLH739 - Lord-Gruson af Hvarre OLH 711 www.123hjemmeside.dk/S...Vesterbaek
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg holder |
|
|
mig altid fra de steder hvor der er "hestemarked", det gør ondt dybt ind i mit hjertet, og faren for at jeg pluselig forelsker mig i et eller andet stakkels dyr, er simpelhen for stort. Så ved at holde mig væk, skåner jeg mig selv for de der billeder af heste og ponyer der står bundet ved lastbiler hele dagen, og som mange af dem har mistet knisten i øjnene. Så hestemarket NEJ TAK. Helle
Super sød Dartmoor Vallak 8 år sælges. Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre, der tvinger deres små uskyldige børn til at opfylde deres egne tabte ambitioner.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| også i løgumkloster |
| Forfatter:  |
Helle Wulff |
| Dato:  |
13-08-2006 09:28 |
|
jeg var også i Kloster i går. Hestene var sådan generelt ok, men jeg kom først helt til sidst så jeg skal ikke kunne sige om der havde været nogle grelle i starten. Jeg så nogen stykker der var lidt til den tynde side, en shetlænder der så ud til at have en tandbyld, men ellers var der kun lidt snotteri og lign. at sætte fingre på. Vil også sige at markedshestene da ikke på nogen måde lever et lukseriøst liv, men hvis det vendes positivt er de (pånær nogle enkelte) blevet i bedre stand end for en 10 år siden. Købte en dejlig lille palomino shetlænder som jeg skal hente på fredag. Sød og rar også overfor børnene, i fin foderstand, og kun lidt langtået (ikke noget der kræver andet end et enkelt besøg af smeden). Lidt pinligt er det dog at jeg hverken fik kigget hvad køn det var eller spurgt om hvor gammel den var - forelskede mig bare i den da min søn spontant sprang om halsen på den uden den så meget som vippede med ørene. Lavede dog en aftale med sælgeren om at blev vi ked af den kunne vi lade handelen gå retur igen. Helle
shetlænderhoppe købes helst i fol med termin forår 2007
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| TamTamTam |
|
|
Nu er Ullerupmarkedet nu ikke lige et hestemarked. Men et heste-kræmmermarked. Og jeg vil tro der var 10-11 heste højest hvor der plejer at være 40-65 stykker vil jeg tro. P.g.a regnen var der ikke mødt flere op.
Venligst Charlotte Den glade ejer af: 3 katte, 5 marsvin, 4 kaniner, 2 hamster, ½ hest og en masse fisk.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Cilina |
13-08-2006 12:00 |
|
Er der nogen som ved, hvordan vejret er derinde i dag...??? Ville gerne på Ullerup marked, meeen gider ikk i øse pøse regnvejr... 
Knuss fra Pernille Ægteskabet er som ethvert andet job.....det hjælper, hvis man kan li' chefen....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Thihihihihi |
|
|
Nemlig som du selv skriver - bliver det sandsynligvis øse pøse regnvejr.. Det er det lige nu og jeg håber det bliver ved resten af dagen. derude... Ikke for jer der skal derud men.. Ja .. fordi ellers bliver den hest jeg egentlig havde købt ikke solgt til anden side.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hdfeiwop |
|
|
Jeg var der igår.. Ikke noget at skrive hjem om.. Men en sød fjordbolle var der.. Og MUDDER, MUDDER og MUDDER.. Vi kørte fast første gang i indkørslen til P-pladsen.. På trods af de havde strøet halm de værste steder.. Men et marked på en mark er vel aldrig noget ved i øsende regnvejr.. Det undrede mig at så mange piger kom i nederdel, høje hæle eller små sko... 
Livet er vidunderligt set gennem sprækken mellem dynen og madrassen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| TamTamTam |
|
|
Ja fjordhoppen var også ret sød.. en rigtig nussegris.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Helle Wulff |
|
|
Jeg kom også først derned til sidst.. da jeg var ude og køre lastbil om formiddagen.. men min far var derned det meste af dagen med lastbilen  De heste jeg så derned, så helt ok ud..
*STALD VESTERBÆK* Oldenborg & Belgieravl *Medlem af D.B.H og DOA* Chris De balgerhoek BEH1903- Elton Son OLH748- Dinar Agerbo OLH739 - Lord-Gruson af Hvarre OLH 711 www.123hjemmeside.dk/S...Vesterbaek
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Den Brogede hoppe |
|
|
Louise R (Stald Vesterbæk) : Hvad synes du om den store brogede hoppe? hvis du så den..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Louise. |
Helle Wulff |
13-08-2006 12:36 |
|
ærgerligt at jeg ikke lige kiggede efter din lastbil, kunne da have været sjovt at møde dig. Ja, jeg synes jo også at de var ok, selvfølgelig var der nogen der godt kunne tåle lidt mere på sidebenene, men ingen desideret magre, og faktisk var der nogle af de små ponyer der var til den lidt tykke side. Der var en enkelt rød shetter som stod sammen med 3 andre shettere (mørkebrune / sorte) som så ud til at have en tandbyld i en kindtand i venstre side (kiggede dog ikke i munden på den da det var tydeligt udefra (ret hævet), og så lagde jeg mærke til et par stykker med gulligt pus i næseborene. Men det er jo i grunden småting i forhold til hvad man tidligere har hørt om af udmagrede heste, skadede ben, sår osv. så alt i alt synes jeg også at de var ok - faktisk generelt bedre end dem i Kliplev hvor der var nogle der var FOR tynde efter min mening. Måske vi ses en anden gang  Helle
shetlænderhoppe købes helst i fol med termin forår 2007
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jfeopwq |
|
|
Jeg så pinto hoppen.. Hun var LANG... Ikke en hest jeg ville købe.. Men selvfølgelig hvis man har en stor familie så er det jo en alletiders hest... 
Livet er vidunderligt set gennem sprækken mellem dynen og madrassen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| TamTamTam |
|
|
Lang.. syntes du det? Jeg synes ikke hun var sådan lang.. Er ikke helt sikker på hvad du mener.. Men jeg syntes hun så ok harmonisk ud.. Ve ikk det måske mig der har misforstået betydningen med ordet "harmonisk". Men vi købte hende i hvert fald.. Med forbehold for dyrelæge tjek. Min far og hestehandleren har 'givet hånd'.. Men handlen var åbentbart ikke 100 % hjemme alligevel. Men han skulle ikke have pengene nu. Derfor er hun jo heller ikke betalt endnu.. Så vi får se om hun bliver solgt til anden side. Ellers kunne vi ringe fra mandag af.. Men der var sjovt nok flere der kom og og kiggede på hende..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Var også derude |
|
|
og kigge lidt rundt omkring. Kiggede selvfølgelig også på de heste der var til salg derude. Ikke for at købe, da jeg absolut ikke er tilhænger af at købe markedsheste. Der var langt færre heste end hvad der plejer at være. Højest sansynligt på grund af vejret. De eneste heste som jeg fangede mine øjne, var to heste som blev taget ud af en trailer og kort tid efter solgt til Handler Orla Nielsen. En sød lille pinto med araberpræg og så en ordentlig bassedreng med en kæmpe bred hals af en eller anden blanding. De havde godt nok begge to snot ud af næsen og klatter i øjnene, men med et godt dyrelægetjek samt kærlig pleje, tror jeg de kunne blive nogle okay hypper. Pernille Person
Ambitiøs, småneurotisk og manipulerende ponymor  Familien er de lykkelige ejere af 3 dejlige ridedyr samt glade lånere af den skønneste hingst Shaklan Ibn Saskatoon ox.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| TamTamBamBam |
|
|
Tjaah.. Den var en stor brun broget hoppe som stod i en af de der 'jernrørsbåse' mellem en fjodhesteblanding, og en haflinger. Bag en lastbil hvor der vidst nok stod Chr. Skov. Heste og kreatur handler. 4700 Næstved..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm |
|
|
Jeg tror ikke har set den, eller har jeg måske, men kan ikke lige huske den... er det en du har interesse i da? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| TamTamBamBam |
|
|
Tjaah vi havde sådan set købt den bare ikke betalt.. Min far og Christian Skov havde givet hånd på at denne handel var nu afsluttet.. Men der efter skulle han lige pludselig have 7.ooo mere end aftalt. Så vi måtte vente til han ikke var på markedet mere, Så kunne vi ringe til ham og hører om den var blevet solgt til anden side.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heyhey |
|
|
OKay, håber da at det er er Jer som får den:-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tamtam |
|
|
ja.. det håber vi.. hih..:-P Hvis han også går igennem dyrlæge tjek selvf.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| TamTamBamBam |
|
|
DET BLEV IKKE OS DER SKULLE HAVE HENDE FOR VI VILLE IKKE GIVE 17.000 KR FOR HENDE, DET ER HUN IKKE VÆR. MEN HAN VILLE IKKE HAVE UNDER.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heyhey |
|
|
Det var da en skam.. men du finder nok en anden;-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| TamBamTamBam |
|
|
Ja det gør jeg som nok... - Men det var bare det at det havde været vores og vi var så glade og sådan. Men så ville hestehandleren trække handelen tilbage hvis vi ikke ville give 7.000 kr mere end vi havde aftalt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|