Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Mit Temperament. !!!
Forfatter: 
Dato:  12-08-2006 12:42

Ja, når jeg bar bliver SÅ sur så bliver jeg ved og ved og ved på dén person (det samme gør personen jo også).

Det især i "skænderier" med en veninde eller en jeg næsten ikke kender.

Mit hjerte sidder oppe i halsen, banker hårdt og hurtigt, mit blodtryk er ved at sprænegs, der er lyn ud af mine øjne, flamer ud af min næse, jeg ser rødt og min vejrtrækning bliver spændt og irriteret !

Så bliver jegv ed og ved med at give igen 'over for personen som jeg skændes med' - og dét ønsker jeg ikke, for så kommer mit temperament bare mere i kog :(

- Hvad skal jeg gøre?

Hvordan kan jeg rase ned - evt. for mig selv når mit temperament er helt oppe og ringe og jeg er ved at sprænge af raseri.

- Det skal siges jeg virkelig har SÅ meget temperament, så stædig, en dårlig taber og generalt bare bliver hurtigt irriteret og sur hvis en person skændes med mig og så får de bare tilbage af samme skuffe - og dét ønsker jeg ikke.

Jeg ønsker bare at kunne sige "fint" og ignoere den anden person og komme ned i mit temperment og bare spille 'lige glad'..

Åhh nogle gode råd :S ?

Som skrevet - dét ønsker jeg ikke.

// Mvh. Sandra

Det eneste tidspunkt du "gerne MÅ" se snobbet ud - er til hest..

Hvil I Fred Kristine <3' - Vil altid huske dig..

0
0
Svar på denne tråd

samme måde
Forfatter: 
Dato:  12-08-2006 12:47

jeg har det på samme måde...men mine omgivelser har lært at tilpasse sig...

dog aftager det lidt jo ældre jeg bliver..

Frygt - Vanvid

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-08-2006 12:51
Måske skulle du starte med at spørge dig selv, hvad det er der går forud for et skænderi. Hvorfor kommer du i det hele taget op og skændes?
0
0
Svar på denne tråd

Tæl til ti
Forfatter: 
Dato:  12-08-2006 12:53

Tæl til ti og ta en dyb indånding

Nej, aner det ikke. Jeg har selv et roligt temperament og finder mig nok desværre i lidt for meget .

Men der er nogen der siger, at man blir roligere med årene...

Heidi A

Behandl dyr med kærlighed og respekt. De har ikke bedt om at være her.

0
0
Svar på denne tråd

Temperament.
Forfatter: 
Dato:  12-08-2006 13:01

Komme op at skændes kan ske ved;

- Den anden person siger noget 'dumt' om mig, familie, venner - etc.

- Den anden er urealtisk og rent ud sagt bare pisse irriterende.

Ja, der er flere årsager - men, jeg kan bare få mit temperament SÅ højt op at ringe.

Ønsker bare at kunne tage det stille, koldt og cool - men nææ nej, det er lyn, torden og ild som farer igennem mig :S

// Mvh. Sandra

0
0
Svar på denne tråd

Ja, det
Forfatter: 
Dato:  12-08-2006 13:04

lyder jo bekendt.

Som det er skrevet før aftager det med alderen - hos nogle.

Jeg tror måske, det er noget med, at man ikke vil tabe "kampen". Man vil have det sidste ord... Er det nu så vigtigt? Hvorfor skændes man? Hvad er det uenigheden drejer sig om? Hvis du eller en man holder af, bliver svinet til af vedkommende, så kan jeg godt forstå, du kammer over. Men er det en debat med meningsudvekslinger, så tror jeg, det er nemmere for dig at prøve at holde hovedet koldt. Tving dig selv til at være rationel. Tag det ikke personligt og prøv at holde dig til emnet.

Lettere sagt end gjort. Det kræver hårdt arbejde,men du kan godt. Det hele afhænger af at du skal kontrollere dine tanker.

Tænk før du taler.

Med venlig hilsen

Sanne

0
0
Svar på denne tråd

Raseri temperament.
Forfatter: 
Dato:  12-08-2006 13:08

Herinde i debatterne - kan jeg sagtens holde mit temperament under styr.. Der bliver det ikke så hurtigt kokt (gjorde det faktisk en gang) når nogen 'debattere mig imod' - for selvfølgelig , ret til egne meninger.

Men hvis det en person - fx over nettet - som er irriterende, sviner nogle til jeg kender osv.

Jeg får simpelthen lyst til at banke personens hoved ned i en jernstolpe..

Og som skrevet oppe - jeg ser rødt, min øjne lyner af raseri og jeg sidder oppe i loftet :(

// Mvh. Sandra

0
0
Svar på denne tråd

Jamen, det
Forfatter: 
Dato:  12-08-2006 13:20

er da også drønirriterende, når man føler sig dårligt og uretfærdigt behandlet eller når man bare synes, at folk er totalt forkert på den...

Men træne og træne med at folk er forskellige og det må man lære at leve med.

Jeg prøver at sige til mig selv, at vedkommende bare ikke ved bedre og det må da være svært at have det sådan. Ikke sådan at jeg er et bedre menneske, men rummelighed er vigtigt i relation til mennesker. Tag folk alvorligt- med måde..

Med venlig hilsen

Sanne

0
0
Svar på denne tråd

Tjaaa...
Forfatter: 
Dato:  12-08-2006 14:35

Kender det godt og det er en vildt klam følelse og have. Mit råd er at du simpelthen skal gå når du kan mærke at blodet så småt giver sig til at dampe. Lige meget hvem du er sammen med eller hvor du er, så kom ud hvis du ved at du snart flipper.

Og sørg for at tælle til 10 og trække vejret meget dybt. Prøv at lukke øjene, koncentere dig om at trække vejret og bare glemme alt andet.

Tro mig, det nytter absolut ikke noget at komme op og slås med en, og man bliver også ked af det bagefter at man er flippet ud (det blev jeg i hvert fald og andre gjorde også).

Meget andet kan jeg ikke sige.

Selv var jeg en omvandrende bombe for nogle år siden, men så flyttede jeg klasse, for 3-4år siden, og lige siden da er jeg kun flippet meget få gange.

D.27 maj åd min ven 100 panodil. I 1½ uge lå hun på instintiv, umuligt at komme i kontakt med hende.
I dag er hun frisk, som 17år skal hun tænke på at hendes lever er smadret.
Lad være med det pis!
0
0
Svar på denne tråd

Mit råd til dig
Forfatter: 
Dato:  12-08-2006 20:16

Jeg har en veninde med et rigtig hidsigt temperament. Hun kan virkelig tænde af. Hun har lært at styrer sit temperament ved at bide sig selv hårdt i tungen når hun kan mærke at hun bliver hidsig. Og så tæller hun til mindst halvtreds og går sin vej indtil at hun igen har genvundet kontrollen.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider