Tak for jeres mange forslag. I dag gik det heldigvis lidt bedre. Før rideturen lukkede jeg vidunderet ind i en fold, der ligger lige ved siden af en "ungheste-fold" og, inspireret af de legesyge plage, blev lidt af krudtet brandt af. Derefter tog jeg ham ind og lod blodcirkulationen dale lidt igen og sadlede efterfølgende op. Så skridtede vi et kvarters tid på bane og lidt rundt omkring staldene, og efterfølgende blev vi "baby-sittet" af en anden rytter og meget rolig hest, som skulle på en skridttur i terrænet.
Selv om der blev kigget MEGET på en græsslåmaskine, nogle vandkanoner, et par ørkenhunde, div. fugle, hegnet omkring en væddeløbsbane, div. plastikposer og andre gode ting efterladt af "natursvin", osv. osv. så gik det faktisk rigtig godt. Men det er helt utroligt så meget energi, der er sparet op i den ellers temmelig dovne herre! Så "Bimsemor", du må rigtig gerne få en stor portion

Det er første gang han har holdt ferie siden jeg fik ham i begyndelsen af april, så det er jo en helt ny side af ham, jeg her lærer at kende. Selv i stalden er han en anden. Kan ikke rigtig stå stille og har ligesom ikke tålmodighed til at blive nusset - og det ville han ellers gerne i tiiimevis. Men mon ikke vi finder et fornuftigt leje igen!?
Tak i hvert fald for jeres respons.