Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hund afrevet negl :(
Forfatter: 
Dato:  11-08-2006 18:17

Min hund Rollo rev igår hele den ene negl af på en elefantrist som den fad fast i

Ringede selvfølgelig til dyrlægen og han sagde at hvis det ikke hævede så skulle han ikke se ham. Kunne vaske det i brun sæbe hvis jeg ville.

Men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, for der sidder stadig nerven tilbage, det ligner en rød negl. Han slikker det konstant, ville ud at gå med ham, men efter 10 meter begyndte det at bløde igen, så vi kom aldrig nogle steder. Jeg tror det gør rigtig ondt på ham

Er der nogle er jeres der har prøvet det og hvad gjorde I???

Jeg har så ondt af ham

Risten er selvfølgelig fjernet så det ikke sker igen.

Hvor lang tid går der før at den bliver normal igen?

På forhånd tak

Med venlig hilsen

Karina

Nu uden hest :(

0
0
Svar på denne tråd

En babysok.
Forfatter: 
Dato:  11-08-2006 18:23
Giv din hund en babysok på poten, så han ikke kan slikke den hele tiden og så han kan gå på den uden at rive det op hele tiden. Babysokken fastgøres bedst ved at hvikle nogen elastisk plaster i metermål (eks. Leukosilk) rundt om benet, som hvis du lagde en bandage på en hest. Bare én gang rundt om i en centimeters bredde.

Under babysokken kan du lægge noget sterilt kompres (kan købes på apoteket), som ikke klæber ved fugt (blod og materie).

Man kan også købe en lille hundegummistøvle, så du kan beskytte poten lidt ekstra under de daglige gåture.
0
0
Svar på denne tråd

Da Terror gjorde det
Forfatter: 
Dato:  11-08-2006 18:23

Altså rev hele det hårde ydre af, lod jeg hende være, hun slikkede det lidt og det tørrede ind i løbet af et par dage.

Hun løftede poten de første par dage og på den måde holdt hun AV fra poten.Der gik 4 mdr før hele kloen var vokset ud.

Jeg rørte det ikke.

2. gang fik hun ikke revet hele yderkloen af og der måtte vi til dyrlægen og have den klippet af og brændt enden fordi det blødte ( hvilke ville have stoppet af sig selv) og så fik hun en fiiin forbinding på, som hun rigtig holdt op ;-)

Der gik 5 mdr. inden den var udvokset.

Illum

IllumIllumIllumIllumIllumIllum

0
0
Svar på denne tråd

Du kan købe
Forfatter: 
Dato:  11-08-2006 18:27
en sok af sådan noget våddragt stof med en lædersål for ca 50 kr(alt efter størrelsen af hund) så kan han have den på udenfor og af med den indenfor også evt bad det i sæbevand eller klorhexidin hvis du føler lyst til det.Jeg plejer at gøre det sådan og så bade det en gang også holde øje med det.

Hilsen Sas.

.............................

Hundeskolen Potedask

- hundetræning for familiehunde.

(Nyborg/ Brenderup og Odense)

0
0
Svar på denne tråd

Glemte...
Forfatter: 
Dato:  11-08-2006 18:29

Glemte lige at sige at jeg har prøvet at binde det ind, men han bider det af og nu har jeg brugt 4 forbindninger og har ikke flere tilbage nu, sokken er også prøvet.

Må prøve igen i morgen når jeg har været på apoteket og hente noget mere.

Men tror I det er godt nok hvis jeg bare giver ham den på når vi skal ud at gå så, for der har han jo ikke tid til at pille den af?

Altså dvs at han så går uden forbindning når vi er hjemme

Der sker altså ikke noget ved at han slikker det hele tiden???

Med venlig hilsen

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Fia...
Forfatter: 
Dato:  11-08-2006 18:31
Fia: Kan man købe sådan en sok på apoteket?

Med venlig hilsen

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-08-2006 22:10

Arbejder til daglig i en dyrehandel, og der har vi nogle sokker i forskellige str. De koster fra 99,95 kr. Og så er der to i pakken:) De er ok holdbare. Mærket er Trixie.

Vi forhandler også mærket KW, hvor man kan få noget smørelse/væske til revne negle, eller hvis man har klippet for langt ind, som forhindrer blod og betændelse rende ud. Det ligger sig som sådan en hinde på neglen.

Ta ind i en dyrehandel, så de kan hjælpe dig;)

Held og lykke.

0
0
Svar på denne tråd

hej...
Forfatter: 
Dato:  11-08-2006 22:23

vores den ene fik også revet noget af neglen. Vi købte en sok hos dyrlægen.

Han var lang tid om at komme sig, der gik næsten en måned inden han holdt op med at halte på det ben.

God bedring til din hund.

Rønnebjerggård...Det er os.

0
0
Svar på denne tråd

OK, tak...
Forfatter: 
Dato:  11-08-2006 22:27

Tak for jeres svar, her er lige lidt billeder:

Med venlig hilsen

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Karina
Forfatter: 
Dato:  11-08-2006 22:54

Du køber dem i dyrehandlere...som en anden skriver har Trixie ihvertfald lavet nogen..det er ihvertfald sådan en jeg har købt og den er fin..og de kan ikke tygge sig igennem dem..

str svare til følgende:

• Small: yorkshire terrier, dværg pudel
  • Medium: Whippet, Jack Russel terrier
  • Large: Border Collie, Beagel, Puddel
  • x-Large: Labrador, Boxer, Retriver
  • XX-Large: Rottweiler, gran Danoise
  • XXX-Large: Newfoundlænder, Leonberg

Hilsen Sas.

.............................

Hundeskolen Potedask

- hundetræning for familiehunde.

(Nyborg/ Brenderup og Odense)

0
0
Svar på denne tråd

Min hund
Forfatter: 
Dato:  12-08-2006 12:46

har lige gjort det samme... Vask det i sæbespåner og smør det derefter med bakteriedræbende salve... F.eks. Fucidin salve...

Det kan gå grueligt galt hvis du ikke får det smurt, da der kan udvikle sig betændelse i knoglemarven og så er man sku på den...

Håber du kunne bruge det til noget.

Vh

Winnie

Jeg har plads til flere heste/ponyer, hvis det er en frieser hingst er opstaldningen GRATIS!

Equipageblad nr. 8 søges!!

0
0
Svar på denne tråd

Takker...
Forfatter: 
Dato:  12-08-2006 15:00

Takker for alle jeres svar

Støvlen som du viser fia, har jeg nu bestilt på loppetjansen.dk

Fucidin har jeg tilfældigvis liggende da han for nylig havde hudbetændelse.

Så har jeg noget klorhexidin til at rense det med.

Så nu er jeg vist dækket godt ind, nu venter vi bare på at støvlen kommer

Den ser ud til at være lidt mere tør i dag...

Med venlig hilsen

Karina

0
0
Svar på denne tråd

supert
Forfatter: 
Dato:  12-08-2006 15:46

selvom den er tør, så sørg for at rense det i noget sæbevand, tør forsigtigt og smør så fucidinen på, og tag evt støvlen på ham. Dette skal gerne gentages 2 gange dagligt...

Jeg har plads til flere heste/ponyer, hvis det er en frieser hingst er opstaldningen GRATIS!

Equipageblad nr. 8 søges!!

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  12-08-2006 18:31
Jeg vil give Illum ret i IKKE at gøre noget.. Hunden klarer det bedre selv ved at slikke på det og holde det rent.. Min har gjort det utallige gange og da han ikke er til at ordne fødder på, ja så har han altså klaret det selv...

Livet er vidunderligt set gennem sprækken mellem dynen og madrassen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider