Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Salgshest og stævner?
Forfatter: 
Dato:  10-08-2006 16:09

Nu er det sådan at jeg har haft en dejlig vallak til salg.. Jeg sælger ellers aldrig mine heste, så det er helt nyt for mig dette marked... Men nu er det jeg undrer mig over alle de underlige spørgsmål der kommer fra mulige interesserede.. De to der hele tiden går igen er 1. Hvorfor har den aldrig startet stævner?.. og 2. Hvorfor har den ikke sko på?

Æhmm er det bare mig der aldrig starter stævner og er det så underligt? Hesten bliver da hverken værre eller bedre af det efter min mening.. Jeg er bare IKKE et stævne menneske (og det kunne jeg sige meget mere om, men bliver en anden gang) og så BEHØVER alle heste jo ikke sko på...!

Føler mig nærmest som et væsen fra en anden planet når jeg fortæller dette til "folk".. Men mener da selv jeg er ganske normal

Er der ingen der rider for fornøjelsen og oplevelsen og sammenholdet med hesten mere? Blir bare lidt "stødt" når det hele skal gå op i stævner og vinde/ikke vinde.. Ved jo slet ikke om min hest er til salg til sådan en person.. Alt med måde jo!

Er din motivation det næste stævne? Den næste sløjfe? Og hvorfor er det vigtigt hvad en tilfældig dommer siger om din/jeres præs. lige den dag..?

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-08-2006 16:18

Jeg kan nu godt forstå, at folk spørger om det med stævner, hvis de nu selv vil ride stævner på den. Tænk hvis det var fordi den gik helt amok, når den kom væk hjemmefra.

Men den med skoene, synes jeg er underlig. Jeg tror da hellere jeg vil spørge om, hvorfor en hest HAVDE sko på. Har den ikke sko på, er det vel fordi, den ikke behøver sko?

Mvh. Julie

---

Stald Vodagergård - Dansk Oldenborg Avl

Mangler du en rytter til din hest i en måned? Se mere her: www.heste-nettet.dk/ma...ileid=9251

0
0
Svar på denne tråd

For mig er stævnespørgsmålet
Forfatter: 
Dato:  10-08-2006 16:23

relevant - jeg er konkurrencemenneske, og ja ... Hvorfor er hesten ikke startet?

Du kan jo så svare hvorfor, og det er a et spørgsmål jeg er til freds med.

For nogen er det en hyggeting, for andre er ridning konkurrencesport.

Gør det at starte stævne os til dårligere mennesker/ryttere end dig eksempelvis? Er vi mindre gode til at passe vores hest?

Om hesten har sko på??? Jeg er græskkatolsk!

0
0
Svar på denne tråd

Fedest! Den går uden sko!
Forfatter: 
Dato:  10-08-2006 16:29
Tænk, dét ser jeg da som et kæmpe plus!

Ingen tabte sko i mudderet. Ingen løse søm. Ingen trækture hjem fra skoven, fordi skoen røg af tre kvarter hjemmefra.

Mht. stævnespørgsmålet, så er det jo meget rart at vide, om hesten har set flag og parasoller og hylende unger før og om den er vant til presset uden for egen ridebane.

Men hvis hesten ikke er syg eller halt, så burde der jo ikke være nogen hindring for at man som ny ejer kan tage hesten med ud for første gang.
0
0
Svar på denne tråd

jnjnjnjn
Forfatter: 
Dato:  10-08-2006 16:38
altså jeg vil slet ikke ind på en dialog om nogen er bedre end andre.. det er ikke der jeg vil hen.. undrer mig bare over at det er et standard spørgsmål.. fordi det er så langt fra min egen verden. Men jeg svarer selvfølgelig også hvordan det kan være han ikke er startet :-) Det jeg mener er bare at stævner burde da ikke være motivationen for at ride..? Eller for at købe ny hest? Der er da tusind andre spørgsmål der er vigtigere syns jeg..
0
0
Svar på denne tråd

Som Camille (fleur) skriver
Forfatter: 
Dato:  10-08-2006 17:38

ville jeg også bare tænke "jubii!" hvis den gik uden sko-og skulle jeg sige noget til ejeren om det så ville det kun være positivt (som "det var da dejligt" eller sådan noget)

Jeg ved ikke om jeg ville spørge omdet med stævner... Og hvis jeg ville så ville det være svar nok for mig, at du ikke var interesseret i stævner.

0
0
Svar på denne tråd

For mig...
Forfatter: 
Dato:  10-08-2006 17:55

Er ridning lig med konkurrencer,altså som Linse så smuk skriver,er ridning for mig en konkurrencesport.

Det er det der driver værket hos mig.

Jeg kunne aldrig ride bare for at ride,det siger mig simpelhent ingenting,på samme måde som stævner absolut ikke siger dig noget.

Og vil man ride stævner,er det ret så vigtig om hesten har været startet før,og evt. hvorfor den ikke har.

Jeg vil da ikke betale et større beløb for hest,hvor det evt. viser sig den aldrig er startet,fordi den er så bange for at komme andre steder hen,at den næsten løber hele vejen hjem igen..

Men igen der er vi alle så forskellige..

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift..
Forfatter: 
Dato:  10-08-2006 18:01

Det med skoene syntes jeg lyder underligt, hvorfor spørge til det. Enten har hesten sko på eller også har den ikke.

Jeg har nu altid lagt sko på mine heste, men ja det er dyrt i længden.

Hvis hesten har været redet længe/ældre, så kunne jeg da også godt tænke mig at vide om den har gået stævner eller ej. Det er jo bare et ja/nej-spørgsmål.

Men syntes nu det er mere relevant at spørge om den er trailervant for ellers kan man jo ikke så nemt selv komme af sted til stævner, hvis køber nu ønsker dette feks...

Mvh. Karinaen

Mangler du en bedste ven? (Hest)

Så tag et kig på min præsentation...

0
0
Svar på denne tråd

Trallalalalej
Forfatter: 
Dato:  10-08-2006 18:38

Jeg ville da også spørge om hesten havde gået stævne - især hvis den bliver solgt som værende LB-LA-M mm. dressurhest.

For det første fordi der er mange ikke-stævneryttere, som TROR deres hest går LA eller M dressur, og som så gerne vil have penge for det.

Men reelt set kan hesten knap på en god dag med medvind i ryggen og en halvblind dommer gå til godkendt i en LC-klasse.

Så hvorfor skulle jeg så betale for noget, som sælger tror hesten kan, men som en eller flere dommere har vurderet objektivt til ikke at være noget specielt

Jeg vil da også hjertens gerne vide, om jeg skal ud med en hest, som dør af angst, når den ser en anden ridebane end den den plejer at gå på - eller om det er en nervefast fætter, som bare kan klare den stemning der er ved stævner.

Til gengæld kan jeg da fortælle, at da jeg spurgte Medoc's tidligere ejer om han havde gået stævner i dressur, fik jeg et ja - men at hesten ikke duede til dressur, da de havde redet en LC2 til Ej Godkendt. Så ejeren sagde pænt, at jeg ikke skulle købe ham, hvis jeg ønskede mig en dressurhest.

Til gengæld skulle han være dejlig ude til stævner.

Så ham turde jeg købe pga. hans gode sind - og placeringer i LA1-dressur har vi da også taget med hjem, så dressuren træner vi da gladeligt sammen

Jeg spurgte da også til om han gik med sko - og nej det gjorde han ikke.

O.k. fint for mig - men han sled sig rent faktisk lidt skæv på det ene bagben - så jeg fik lagt sko på ham med det samme, så han ikke ville få problemer med i det lange løb.

Så for mig er det sørme relevant om hesten har gået stævner eller ej - især hvis prisen er sat efter at den kan noget.

MVh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Tjaaa...
Forfatter: 
Dato:  10-08-2006 20:05

Jeg elsker sammenholdet med min part, og at kunne sige, nu kan han det, eller nu er han sørme ikke bange for den ting mere. Jeg elsker at opnå mål sammen med ham, og han syntes jo bare det er lækkert.

Jeg starter ikke så meget, mest fordi jeg først er blevet meldt ind på Fanø nu så jeg kan først starte nu, og der hvor han stod før var der et måske to stævner om året.

Men nu skal vi så igang d.2 til enten en LC1-2-3 (ved det ikke endnu), og det allerbedste ved det hele er at træne ugerne op til, og så aften før "mishandle" hestedrengen ved at dulle ham op, flette, bade, polere og hvad man ellers kan gøre for at være lidt "ond" ved dem

Det er vel og mærket Domino der syntes at jeg er rigtig, rigtig, rigtig ond når jeg kommer med en spand vand og skal vaske han hale, og så når han skal fletttes op Han gider ikke at stå stille så man kan flette noget ordentligt på ham...

D.27 maj åd min ven 100 panodil. I 1½ uge lå hun på instintiv, umuligt at komme i kontakt med hende.
I dag er hun frisk, som 17år skal hun tænke på at hendes lever er smadret.
Lad være med det pis!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider