Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Grrr. Køber sprunget fra
Forfatter: 
Dato:  09-08-2006 20:04

Jeg er så rasende.


Jeg tog i april den svære beslutning at sælge min vallak Tjalfe, da tiden ikke lige er til ham, og han er en hest der har brug for at blive rørt regelmæssigt, og ikke kun en gang om ugen.


Jeg fik da også nogle henvendelser, og for knap en måned siden, der var køberen der, han skulle bare lige igennem dyrlægetjek.

Den dag dyrlægen kom var han så desværre halt, ømhed efter at han havde haft smed få dage inden, det var meget lidt, men nok til at dyrlægen ikke kunne bedømme ham. Fair nok, så vi aftalte at få dyrlægetjek igen når han havde været haltfri i en uge.

Dyrlægen tjekker dog hans tænder før vi finder ud af at han er halt, her konstatere han så tandspidser, som jeg tilbyder at betale for at få fjernet.

Nu er han så ikke halt mere, og jeg ringede i fredags til køber for at fortælle dem det, det var bare helt iorden, de ville få dyrlæge i næste uge.

Nu har køber så lige ringet, de vil ikke have ham alligevel, okay, fair nok, de var vel blevet træt af at vente, og havde fundet en andet... NEJ det var pga. TANDSPIDSERNE. De ville ikke risikere at skulle have udgifter til tandraspning 1-2 gange om året!


Er det bare mig der synes det er langt ude? Altså en tandraspning koster mellem 4- og 600 kr! Vil man ikke ofre det på sin hest?


Er bare så skuffet, frustretet, rasende og meget mere. Nu står jeg og skal til at have ham sat til salg igen og finde køber osv. Og jeg har jo sagt nej til folk der har spurgt på ham, for han var jo så godt som solgt.


Trængte bare lige til at rase ud...


Ville I vælge en hest fra pga mulige udgifter til tænder?


Maria

0
0
Svar på denne tråd
 
 Øhh...
Forfatter: 
Dato:  09-08-2006 20:06
Alle heste skal sku da have ordnet tænder mindst en gang om året?

-Jeg ville være glad for at hun sprang fra, tænk hvis din hest aldrig ville få ordnet tænder!

- Line.
Queen og Darling.

OX ARABER HOPPE SÆLGES
0
0
Svar på denne tråd
 
 Øh nej...
Forfatter: 
Dato:  09-08-2006 20:08

Tandtjek er sgu da en del af at holde hest.


Vores får tjekket mindst en gang om året, og vores lille Aksel 2 gange, da han har et stort underbid.


Så nej, pris du dig endelig bare lykkelig for at køber sprang fra - har man ikke råd til tandpleje, så har man nok heller ikke råd til så meget andet.


Lyder som om det bare var en dårlig undskyldning.


Håber du finder en god anden køber til ham



Christel

Vær med til at tale dyrenes sag! Demonstration i Kbh, d. 3. oktober 2006 kl.12.

www.heste-nettet.dk/fo...5/1067195/ Vel mødt!




0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej...
Forfatter: 
Dato:  09-08-2006 20:12

Hvis der ikke er tegn på forkert slid af tænderne så ville tandraspning hvert halve år da ikke afholde mig fra at købe en hest. De ponyer jeg har haft har da fået efterset gebisset hvert halve år, bare for at være på den sikre side så der ikke pludselig opstod problemer.

0
0
Svar på denne tråd
 
 træls men
Forfatter: 
Dato:  09-08-2006 20:17

Kan godt se det er træls for dig at skulle gennem hele møllen igen, men se det fra den lyse side - de havde ikke fortjent ham :-)


så nu har du alletiders chance for at finde købeREN :-)


Pøj pøj med det, det skal helt sikkert nok gå næste gang.






Farvel min Du Da
Vent på mig ved Regnbuebroen, til vi ses igen
Fold- og staldkammerat søges snarest! Privat stald, lyse bokse, folde, ridebane og natur. Lige overfor Team Hørnings Rideskole.
Skriv Privatbesk
0
0
Svar på denne tråd
 
 xxx
Forfatter: 
Dato:  09-08-2006 20:18
tja når det kun drejer sig om tandspidser ville jeg være glad for min hypper ikke havner det sted da de fleste hypser har det.min får raspet tænder i forbindelse med vacineringen en gang pr år.det er ikke så dyrt når det blir gjort der.men man kan spørge sig selv om det har været den eneste grund til de hoppede fra og evt bare manglede en undskyldning...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er ikke
Forfatter: 
Dato:  09-08-2006 20:50

en hest eller et andet dyr sådanne mennesker søger.


Det er et batteridrevet stykke legetøj der KUN behøver nye batterier og gerne genopladelige, de er jo billigst, når de lige har tid og lyst til at lege.


nej vær kun glad for at han ikke endte der.


Pia Nielsen

Part søges til skøn 7 års hoppe se præs.


Den der elsker-lever.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, øvøv...
Forfatter: 
Dato:  09-08-2006 21:06

Det var rigtig trælst at de sprang fra. Synes ellers de virkede som nogle seriøse købere. Men så må vi håbe at der melder sig nogle bedre:). Jeg skal nok sørge for at han er i tiptop-form. Og han bliver da ikke ringere. Men kan godt forstå at du er træt af det. For der er alligevel gået et stykke tid fra de sagde de vil have ham til nu. Men Marengo brokker sig nok ikke. Så kan han have sin kammerat lidt endnu






Søger part til Musse. Skriv og hør nærmere.

Se min hjemmeside her

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak tak
Forfatter: 
Dato:  09-08-2006 21:10

Ja sådan tænker jeg også, og tror virkelig også bare det er en dårlig undskyldning, for måske at have fumdet en anden, eller at de bare synes at der har været for meget bøvl, da der som Vibs skriver er gået et stykke tid fra de så ham første gang. (Tjalfe er i træning hos Vibs)


Maria

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-08-2006 21:29

altså nogle der køber heste nu om dagen aner ikk hvad hesten har brug for... jeg synes at alle heste ejer burde sendes på et kursus for og lærer at passe deres hest ordenligt... det er sef. træls for dem der passer deres heste som de skal men så vil vi ikk stå med et tilfælde som dette her hvor køberen ikk engang ved at EN HEST SKAL HAVE TANDRASPNING MINDST 1 GANG OM ÅRET...




Elisabeth på snart 19 og Klepholms Pegasos på 4 år.


Vi tager til vores første stævne den 16/17 september 2006.


Blev den 22/7 2006 for første gng smidt af min unghest...AV...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Han lyder som
Forfatter: 
Dato:  10-08-2006 04:39

noget for mig. jeg ville da ikke blive fskrækket over at han skulle have ordnet tænder medmindre der var alvorlige tandfejl.


Jeg søger en ny hest, men problemet er bare at jeg skal have min nuværende leveret tilbage først pga handelsfejl og det er sælger desværre ikke villig til, så der er anlagt sag og den kan desværre trække ud.


Kan du evt sende mig en besked med oplysninger på ham (højde og pris)?


Puskin

0
0
Svar på denne tråd
 
 tandrasp.
Forfatter: 
Dato:  10-08-2006 06:33

Vær du glad for de ikke købte ham. Så ville han jo ikke få raspet tænder jævnligt, som han skal. Sådan nogle mennesker burde ikke have hest.

Du skal nok finde en køber. Held og lykke.


Bimsemor

Mor til Maja og sponsor til Abstrakt Firfod

Besøg vores hjemmeside

www.123hjemmeside.dk/mabepe

Nu med sommerhusudlej. hvor du kan ta hesten med

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sikke noget pjat..
Forfatter: 
Dato:  10-08-2006 06:37

Som flere andre siger, så kan man jo få gjort det i forbindelse med vacciner. Jeg kunne se logikken, hvis de havde været lidt nervøse over haltheden, men tænder...helt ærligt.


Men jeg vil da godt lige korrigere Mulle-pigen og Maeh.

Nej en hest skal ikke nødvendigvis have raspet tænder en gang årligt, den skal tjekkes.

Jeg har en 12 år gammel hest, der stadig ingen spidser har..Men har også haft en, der skulle have hver gang.


Maria held og lykke med at finde nogle ordentlige købere!




Behandel dine dyr med respekt!
Husk: de har ikke valgt
0
0
Svar på denne tråd
 
 I ville ..
Forfatter: 
Dato:  10-08-2006 07:22

I ville korse jer, hvis i vidste, hvor FÅ der ved, at man skal raspe tænder på en hest regelmæssigt.. :( :( :(




Mkh.
Else.




Man lugter ikke af hest, man dufter.. :) :) :)




HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hm...
Forfatter: 
Dato:  10-08-2006 07:50
Ja hvis det eneste problem, man havde med hesten var, at tænderne skulle ordnes 1-2 gange om året, så var det da billigt sluppet...
0
0
Svar på denne tråd
 
 ElseG..
Forfatter: 
Dato:  10-08-2006 08:08

ElseG: De behøves ikke at blive raspet regelmæssigt.


Mine ponyer bliver tjekket 1-2 gange om året og indtil nu har dyrlægen ikke vurderet at de har behov for at få raspet deres tænder.


Min gamle hest var 15 år gammel før han første gang fik raspet sine tænder. Han blev tjekket regelmæssigt.


Vores ponyer er 13 år, 12, 9 og 6 år. De 3 af dem har aldrig fået raspet deres tænder.


Maria1540: Held og lykke med at finde nogle gode køber.


Hilsen

Mona

Se vores hjemmeside

www.123hjemmeside.dk/staldhyldtoft

0
0
Svar på denne tråd
 
 Havde jeg bare vidst
Forfatter: 
Dato:  10-08-2006 08:47

at hestene skal have mad HVER dag - og tilmed flere gange, så havde jeg nok heller ikke købt hest

Tilslutter mig koret af hylende ulve: Vær glad for at den køber sprang fra. De ved tilsyneladende ikke nok om at holde hest.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tænder..
Forfatter: 
Dato:  10-08-2006 09:21

Vær du glad for at din hest ikke blev solgt. Tænk - hvis der var andre ting på hesten, som personen heller ikke ville "ofre" penge på.


Det er nok meget forskelligt fra hest til hest, om de skal have raspet tænder eller ej. Nogle har tendens til spidser, andre ikke.


Vores får raspet tænder hvert halve år - Boy har fået konstateret et pænt stort overbid og Star skal bare have raspet så tit.


Prisen på 400.- til 600.- holder ikke helt hos os. Vi betaler kr. 1200.- for hver hest.


Mange hilsner fra Anne :)
Hvad andre har, kan du ikke bruge til noget, vær glad for det du selv har
0
0
Svar på denne tråd
 
 tandspidser
Forfatter: 
Dato:  10-08-2006 09:23

Hvis ikke de vil købe hesten pga. tandspidser så er de vist nogen jeg nødig ville sælge til hest!!!


Hvad kan deres viden omkring heste så lige være.. = 0 måske..



M.V.H. Riderlykke

Se min hjemmeside HER


Aurigan bid købes. Se her


Kombineret sadel sælges. Se her

Grimer str. full sælges. Se her

BR-springunderlag sælges. Se her



...bag skyerne er himlen altid blå...



0
0
Svar på denne tråd
 
 lestat ..
Forfatter: 
Dato:  10-08-2006 11:29
Ja selvfølgelig, men de fleste heste har altså lidt tandspidser!

- Line.
Queen og Darling.

OX ARABER HOPPE SÆLGES
0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  10-08-2006 11:41

Jeg undre mig over at du sætter en hest til salg som:

- kun er redet en gang om ugen

- som du giver smed lige før handelsundersøgelse

- som trænger til at få raspet tænder

I min sælgerverden sætter man kun sin hest til salg, når selvfølgelighederne som de overstående er helt iorden.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjaaa...
Forfatter: 
Dato:  10-08-2006 12:04
Syntes også det er sært at de ikke kender til tandraspning. Min part får den ordnet mindst én gang om året, for ellers begynder at han ligge hovedet på skrå og tabe al maden ud af munden. Hans tænder er fine når han begynder på det men han spiser først normalt igen når de er blevet raspet.

D.27 maj åd min ven 100 panodil. I 1½ uge lå hun på instintiv, umuligt at komme i kontakt med hende.
I dag er hun frisk, som 17år skal hun tænke på at hendes lever er smadret.
Lad være med det pis!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Bumbumbum
Forfatter: 
Dato:  10-08-2006 12:13

Jeg har lige købt en hest, der både skal have special sko på og som trænger til at få raspet tænder( ifølge handelsundersøgelsen). Intet problem i det. Jeg ville have hesten og den passede temperamentsmæssigt til mig, så det med tænderne er vist bare en dårlig undskyldning. Som så mange andre har nævnt, så skal alle heste som minimum tjekkes 1 gang om året ligesom de skal vaccineres og der skal laves gødningsprøver mv.


Du skal være glad for at Tjalfe ikke endte hos dem...


Louise

- med George Kanin og Lukas Hest



0
0
Svar på denne tråd
 
 tænder
Forfatter: 
Dato:  10-08-2006 12:38

min hest er 13...dyrlægen har ikke raspet hans tænder en eneste gang...han bliver ellers tjekket i forbindelse med vacciner...


men det har aldrig været gratis at holde hest...og syntes de det er uoverskueligt når den skal ha ordnet tænder...hvad ville de så syntes når den skulle have ordnet hove..





Frygt - Vanvid

0
0
Svar på denne tråd
 
 ponymor
Forfatter: 
Dato:  10-08-2006 15:26

-Han er i ridning og bliver redet hver dag.

-Smeden ventede vi på længe, da han havde travlt, og altså ikke lige kommer dagen efter man ringer. Så det var et tilfælde.

-Tænderne blev tjekket sidste år, og der var der intet, og jeg havde ikke lige tænkt på at få dem tjekket igen, da der ikke har været noget i de 5 år han har været til.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider