|
|
| Den dér amstaff-video? |
| Forfatter:  |
Lea(Tasha) |
| Dato:  |
07-08-2006 12:52 |
|
Der er så ubehagelig - om fordfomme og kamphunde og så videre. I baggrunden kører en sang, hvor omkvædet er noget med "I know that the world is afraid of me". Er der nogen, der kan genkende det - og har et link til videoen? På forhånd tak 
Lea Hvor voldelig handling ta'r fat, der standser kunsten brat!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Er der slet |
Lea(Tasha) |
07-08-2006 21:20 |
|
...ingen, der kender den? Jeg kom til at tænke på, at dette indlæg vel egentlig er fejlpostet - det hører jo nok hjemme på Opslag og billeder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har den, finder den lige til dig |
IW |
07-08-2006 22:20 |
|
Se overskrift
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Mange tak! |
Lea(Tasha) |
08-08-2006 08:08 |
|
Ja, indholdet er grimt at se. Mon nogen ved, hvad forskellen er på en amerikansk staffordshire terrier, og de hunde, der bliver kaldt pit bull i videoen? For mig at se er de ret ens.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er jo synd for de stakkels hunde:( |
Maria.T |
08-08-2006 08:13 |
|
Nej  ! Hvor er det synd  , men de fik det da heltivis godt igen  , men det er alligevel synd for de stakkels hunde at de har oplevet det  .
HESTE ER DE BEDSTE I VERDEN! MAVELOON ER DEN SØDESTE HEST! + TØSSEN. HESTEVRINSK MARIA (MAVELOON)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sørgeligt |
|
|
Ud fra de oplysninger jeg har fået, så er en Amstaff og en Pitt bull samme race. Man har avlet på de Pitt bull's med de bedste sind og dem der ikke er blevet brugt til hundekampe og har så kaldt dem Amstaff. Musikvideoen; Og hvor er det dog sørgeligt at der i en så oplyst verden findes mennesker, som stadig tror at dyr ikke føler smerte ligesom os tobenede...Uhyggeligt at sådanne hundekampe kan være til fornøjelse for nogle. Men de er desværre nok så afstumpede så selvom de så den video ville de ikke fatte en brik 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| amstaff og pitbull |
Liil-Malouh |
08-08-2006 09:24 |
|
 Det her er en amstaff  Det her er en pitbull Der er altså stor forskel på de 2 racer. Og der er jo nok en grund til at amstaff er lovlig i DK og Pitbull ikke er.
Liil-Mal0uh 23o0 ii blodet <'3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| SNØØØFT!!! |
Josephine!! |
08-08-2006 09:26 |
|
Jeg kunne næsten ikke holde ud at se filmen!!! Stakkels hunde!!
Jozephine og Kløvergårdens Bernando er perfekte sammen!!! -4ever- Yes sir!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Liil-Malouh |
Lea(Tasha) |
08-08-2006 10:05 |
|
Jeg kan ikke se anden forskel på de to billeder, end at hundene har forskellige farver, og så er den nederste ørekuperet. Kan du uddybe, hvad forskellene er?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er |
BirkelundA |
08-08-2006 10:22 |
|
to forskellige avlsstammer. Du kan læse mere om amstaff og pittbull her.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så sørgeligt.. |
|
|
SÅ sørgeligt.. Kunne ikke engang få mig selv til at se den færdig .. Stakkels misforståede kræ 
Mvh. Natasha Nu med part på den dejlige Gibson OX ... Han er bare SÅ lækker! <3 - Hvis man kan være forelsket i en hest er jeg det vidst 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Den video |
IW |
08-08-2006 13:24 |
|
er så barsk at se, og fik den af en kammerat som selv har pitt bull, og den er bare en skøn familiehund. Jeg fatter ikke hvordan mennesker kan være så grusomme, og den viser jo også, hvor galt det kan gå med en race i ikke kyndige hundefolk. Det vender sig i mig når jeg ser den video
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu ønsker |
Annette Kray |
08-08-2006 13:35 |
|
jeg ikke at se den video, men hvordan kan man efterlyse at se sådan en video??? Jeg kan jo læse på jer der har set den at den er barsk og væmmelig, og det er nok for mig. Jeg går altid langt uden om den slags hunde, ja i må meget undskylde!! Så kan ejeren nok så meget prøve at overbevise mig om at den ikke gør noget!!! Jeg bryder mig ikke om den slags hunde, ligesom jeg heller ikke bryder mig om slædehunde. Ja sådan har jeg det med nogen hunde. Annette P.S. Jeg har lige været på hundeudstilling og der var mange af racen, og sjovt nok har størstedelen af ejerne tatoveringer helt op i nakken!
Mit navn staves med 2 n'er, 2'ter og 2'eer!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| for pokker... |
Windstrup |
08-08-2006 13:37 |
|
Nej nej de billeder af de mishandlede hunde...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| videoen... |
|
|
billederne af hundene er grimme, men der findes da mishandlede og udsultede hunde i alle racer. det gør jo ikke pittbull mindre farlig at nogle er mishandlet. tager du en hvalp fra det kærligste stueopdræt, der aldrig har oplevet noget ondt i den liv, vil den jo stadig kunne "tænde af" og gå amok lige pludselig. hvorimod en labrador højst sandsygligt vil bide 1 gang og så slippe og stoppe angrebet på fks et lille barn. (ja der findes enkelte undtagelser) jeg ved ihvertfald at at uanset hvilken muskelhund jeg møder i snor på gaden der stiller jeg mig på den side den går så jeg blokerer den vejen for mit barn ! netop fordi at et bid fra en labrador og et bid fra en pitt bull er 2 vidt forskellige ting. og at statisikken er større med fks labradors og spaniels er da klar. hvor mange labradors findes der, og hvor mange pitt bulls findes der ? uden at vide det vil jeg gætte på det er 1:1000 eller noget i den stil. og at det er hundes natur, opdragelse osv, giver jeg ikke en fis for, det er en FREMAVLET race. så den er lavet med de fejl, muskler, kæber og sind som den har ! jeg er meget glad for at de er forbudte i DK. især efter jeg selv er blevet mor. jeg ville ALDRIG lade mit barn være indenfor rækkevidde af sådan en hund, heller ikke selvom den boede i en børnefamilie, var 10 år gammel og sød som en labrador. Hilsen sjanna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Annette |
Lea(Tasha) |
08-08-2006 14:58 |
|
Jeg forstår ikke helt, hvad du vil sige med dit indlæg? Du spørger, hvorfor jeg efterlyser videoen? Fordi jeg snakkede med min bror om den, og han ville gerne se den. Derfor  At du ikke kan lide pitt bulls eller mennesker med tatoveringer er vel egentlig ikke så frygtelig relevant for denne tråd? Men tak fordi du deler det med os... Generelt: Der har været SÅ mange tråde, der debatterer det, Sjanna snakker om. I er velkomne til at genoplive en af dem, hvis I gerne vil debattere. På den anden side, slå jer endelig løs her. Men jeg vælger at lade være med at deltage i debatten, dels fordi det overhovedet ikke var hensigten med denne tråd, dels fordi det er min erfaring, at det svarer til at diskutere indvandrerpolitik med folk, der går over på den anden side af gaden/beskytter deres børn mod mennesker, der er mørklødede, fordi de allesammen er potentielle mordere og voldtægtsmænd  Suk...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hunde... |
Louise(Fyn) |
08-08-2006 16:25 |
|
Der er slemme billeder i starten af videoen men den vender da hurtigt historien til det gode. Ang pit bull så har min kusine haft 2 og jeg kendte engang en fyr der havde en. Og de var simpelthen de sødeste hunde jeg nogensinde har mødt -men kommer de i forkerte hænder kan de hurtig misbruges. Det vil amstaff osv også kunne. Og jeg ville også hellere bides af en labrador end en pitbull. Deres kæber er kraftigere og låser. Det kan godt være en labrador bider oftere end en pitbull men hvordan er bidskaderne. Der er forskel på at få en lille rift på hånden og få flænset armen. Men synes ikke der er mere grund til at forbyde pitbull end amstaff. Eller gravhunde for den sags skyld. For de bider sgu også slemt!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm |
|
|
Hunden er hvad man gør den til...  Jeg har aldrig haft problemer med at passere en hund på gaden, om det så var en pit bull eller en papillon. Jeg ser aldrig på om hunden tilhører en "kamp"race eller ej, det er ejeren der er problemet, hvis der er et. Og jeg må sige til disse dejlige dyrs forsvar, at jeg langt foretrækker en rolig og velafbalanceret amstaff, end en forvirret og utilregnelig "kone" hund der er blevet opdraget som ejerens "barn". For dem er der desværre forfærdelig mange af...  Jeg ville aldrig have problemer med at anskaffe mig en amstaff, da den opfylder mine krav til en hund, sammen med bl.a. labrador, grand danois, hønsehund etc. hvorimod jeg aldrig ville have et hysterisk kræ som en dværg pintcher f.eks. (undskyld til alle pintcher-ejere, jeg nu har trådt over tæerene.) Undskyld alle i andre for min lange svada, men jeg kan squ ikke stå for vendingen: "og at det er hundes natur, opdragelse osv, giver jeg ikke en fis for, det er en FREMAVLET race. så den er lavet med de fejl, muskler, kæber og sind som den har !" Sjanna. Ja gu *anden er det en fremavlet race... Tror du man fremavler dræberhunde kamoufleret som familiehund? Sikke da et selvmord for en raceforening. At der så er nogle forrykte existenser der anskaffer sig et eller andet østeuropæisk blandingsdyr, der ligner "den ægte vare" har da intet at gøre med, at gøre racen ulovlig, for hvad skulle det hjælpe? Disse køtere tilhører ingen race, de er bare avlet af uha"dygtige" dræberhunde, og derefter tævet til de en dag står i DK hos en fordækt mishandler og historien gentager sig. Næ du, det er altid mennesket der er idioten, en hund eller hest for den sags skyld er, hvad man gør den til. Den reagerer udfra hvad den har lært. Og intet andet. At du kan komme med en sådan udtalelse vidner om stor uvidenhed. Og fred være med det, man kan ikke vide alt. Bare du ved hvordan du skal lære dit barn at omgås hunde (og heste) så ungen ikke bliver bidt/sparket, problemet er altid det samme: En stakkels hund/hest der bliver forskrækket, og reagerer som du og jeg, ved at forsvare sig. Bare en tanke...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen... |
|
|
du siger : "Ja gu *anden er det en fremavlet race... Tror du man fremavler dræberhunde kamoufleret som familiehund?" du siger jo selv det er en "dræberhund" ??? dvs vi er enige om at det er avlen og ikke kun de tæsk og hundekampe som få % af racen oplever der gør at de pludselig tænder af og deres ellers trofaste familier ikke kan kende deres egen hund mens den skambider dem eller andre ? dvs du syntes det er vildt synd at bruge dem som kamphunde, men vil gerne bringe en fremavlet kamphund ind i private hjem ? hvorfor avle kamphunde hvis man er imod hundekampe  ligesom man heller ikke bruger en mynde til at trække en slæde, en pekingeser til at skræmme tyve med eller en sankt bernhard til hundeløb. hvorfor så bruge en kamphund til kæledyr når den ikke er avlet til det ? Hilsen sjanna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Arghh. |
Ronjaven |
11-08-2006 22:15 |
|
oh kan bare ikke have kamphunde uf hader dem de er efter min mening dumme og grimme undskyld mig,men jeg blev sidste år bidt ret heftigt af en stratfor terrier staves. mvh katrine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| amstaff og pitt |
Henrietta |
11-08-2006 22:30 |
|
Jeg har bået ejet en Amerikansk bulldog(billede på præsentation) og en Pitt og en Amstaff Og DE har ALDRIG bidt mennesker ELLER andre dyr eller lign. De levede som familie hunde sammen med både kat og børn og gæster uden nogen former for problemer... Så det kan altså godt lade sig gøre at have disse racer som hygge hunde og IKKE have/bruge dem som kamphunde(er dybt modstander) En hund er hvad du gør den til. Man kan få en kamphund ud af en hvilket som helst race, det er blot et spørgsmål om at "træne" den til det fra en ung alder Og husk racen fejler INTET det er menneskerne bag disse hunde som bliver trænet og brugt til kamp eller lign, den er gal med. Så had IKKE hundene HAD deres ejere og dem som skabte dem. Hundene kender ikke til andet...
Mvh Henrietta Joye & Ægir frá Efri-Sumarliðabæ
IKKE medlem af (RKK) medlem af XXX - Jeg Vil Hellere Såres Af Sandheden ~ End Glædes Ved En Løgn!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| forstår heller ikke |
Snulvin |
13-08-2006 16:11 |
|
nu har jeg en lille bitte jack russel og hans bedste venner er to store amerikanske bull dogs ,som også er kamp hunde race, og han elsker de to hunde, de to hunde er de to største nusse hoveder jeg kender den ene lægger hele flæske hovedet op med hunder bid og det hele i vindus karmen når man kommer forbi mens den står og lovre med hale, prøv du at overbevise dem om at den er stor og farlig den tror dig næppe, nej de er to delige familie hunde som mosler med de to små børn uden aå meget som at prøve at nappe. men ja folk er da ved at gå bag over når jeg fortæller han leger med dem, men hvorfor skulle han ikke han elsker de to hunde...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift. |
|
|
Hmm... Jeg kan egentlig godt li at se at det er labrador og cocker spanier der er de farligste hunde blandt angreb... Det har jeg også hørt før. Der var det bare labrador og golden retriver. Men det er jo kun endnu et bevis på at man skal passe på med sine fordomme mod de såkaldte "kamphunde". Ækelt navn i øvrigt.
Med venlig hilsen, Maria Lykkegaard. >>Medlem af "smårytternes" klub<<
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ronjaven |
Lea(Tasha) |
13-08-2006 17:43 |
|
Har du set videoen? Måske var der en grund til, at den hund bed dig. Måske var den blevet behandlet på en måde, der også ville have fået en puddel til at bide. Der var for øvrigt en gang en pige med blå øjne og lyst hår, der skubbede til mig inde i byen. Så jeg hader piger med lyst hår og blå øjne, uf de er dumme og grimme! Suk...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Latoya |
Latoya |
13-08-2006 18:11 |
|
Det er godt nok en rørende film alligvel. Når jeg skal have hund, bliver det højst sandsynligt en Pitt Bull eller en Amstaff. Forresten har jeg også en svaghed for Dobberman. Så længe forholdet mellem menneske og hund er bygget på gensidig respekt og kærlighed, burde det ikke kunne gå galt!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|