|
|
| rider du med mobil? |
|
|
Kom idag til at tænke på en oplevelse jeg havde sidste sommer. jeg red stille og roligt rundt på banen og pludseligt slog min hest en koldbøtte og landede på begge mine ben!! Hun lå fuldstændigt stille og jeg måtte grave sandet væk, så jeg efter megen graven og smerte kunne få mine ben fri. Denne dag havde jeg for sidste gang ikke min mobil på mig når jeg rider ( for hvad kan der lige ske når man skal tulle lidt rundt på banen?), men siden den dag har jeg fast haft min mobil på mig når jeg sætter mig op på en hest, ligemeget om jeg rider på banen eller tur. Men hvad med dig har du din mobil på dig når du rider???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| På tur.. |
|
|
.. har jeg altid min mobil med mig, og egentlig oftest også når jeg er på bane. Der er det dog mest for at bruge uret så jeg kan holde lidt styr på tiden.
Mvh
Winnie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja altid |
|
|
Ja jeg har ALTID min mobil med mig når jeg rider. Man ved jo aldrig hvad der kan ske... Selvom man bare skal på en lille tuller tur kan der ske forfærdentlige ting.. Hilsen
~¤~ Heidi ~¤~ & *MaRiScA*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ALTID... |
|
|
Jeg har den altid med mig.. både fordi jeg bare er afhængig af min mobil (conni så det gør sig en ting), men også fordi man aldrig ved hvad der kan ske når man er ude.. Dyret kan jo blive forskrækket eller noget, som kan gøre at man har behov for hjælp.. Så jeg synes at det er vigtigt.. Vi sørger hvertfald altid for at vi har mindst en mobil med når vi rider.. Sara..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
jeg har ALTID min mobil i lommen når jeg rider - det er rart, hvis der skulle ske noget!
Sandra & Tímon Dance like a monkey!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum... |
|
|
Nej jeg har ikke min mobil på mig. Af den simple grund, at den ikke ligger godt i lommen på mine ridebukser. Jeg har den dog nogengange med, når jeg rider tur og har en jakke på med lommer i. Men meget sjældent(nu rider jeg så heller ikke rigtig i skoven alene). Men man burde jo nok have den på sig, for uheld kan ske når man mindst venter det, ligesom i dit tilfælde. Men som sagt, ingen af mine ridebukser har lommer hvor den ligger godt i. Og gider ikke ride med en generende mobil i lomme. Måske et dårligt argument, men trods alt et argument 
Mvh Cavan Stifter og formand:AHNA Hvad man ikke dør af bliver man stærk af
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja, jeg |
|
|
rider altid med mobil, da jeg for det meste rider tur alene. Hvis (7,9,13) der sker en ulykke, er telefonen nødvendig, for nogengange rider jeg steder, hvor der kan gå noget tid, før det bliver opdaget at hesten/jeg er kommet tilskade. Et bonus er, at man kan holde øje med tiden, da jeg ikke kan holde ud at have armbåndsur på.
Penny- og Wendyblade købes/sælges. Se mere på præsentationen. Prøv: www.pludre.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ekjhwlurigv |
|
|
Hvis jeg ved jeg skal ride alene, enten på den ene eller anden måde. Jeg har en unghest, og jeg stoler aldrig 100% på en hest
Hilsen Annecathrine STOLT fjordheste ejer!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altid med |
| Forfatter:  |
Maria_R |
| Dato:  |
06-08-2006 20:40 |
|
Jeg har den altid med, men på lydløs. Den skal kun bruges til hest, til at lave nødopkald med. Der er ikke noget mere irriterende end folk der rider rundt på banen og knævrer i telefon, uden de holder øje med hvor de rider.
. Den ene kat fører bare en anden med sig.
Ernest Hemingway Lille hoppe søges se præsentation. .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jep - altid! |
|
|
Jeg har altid min mobil i lommen, både når jeg bare tuller omkring i stalden, skal ud på marken, ud at ride eller lign. Jeg har tidligere haft brug for den, da jeg fik sparket knæet i stykker ude på folden, og ikke kunne komme ud af folden ved egen hjælp. Den har også været en god hjælp engang jeg faldt af hesten, og dén tog flugten hjem - da kunne jeg ringe til min mand og bede ham løbe hesten i møde inden den nåede den store vej. Joh, jeg har ALTID mobilen med mig!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har |
|
|
altid min mobil på mig.. uanset om jeg arbejder, rider, er i skole.. jeg er mobil-afhængig... Dog tager jeg den ALDRIG når jeg rider.. eller læser sms´er for den sags skyld.. når jeg rider.. så rider jeg.. og så ka ndet andet vente... til jeg skidter af evt.  Tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altid.. |
Heidi A |
06-08-2006 21:01 |
|
Jeg har altid min biltlf på mig når jeg rider. Da jeg havde opstaldet hestene og red sammen med andre, var den altid på lydløs, for der er ikke noget mere irriterende end en tlf der ringer eller bibber når man er flere sammen. Nu er hestene hjemme, så rider jeg seriøst, er den på lydløs men hyggerider jeg, er der lyd på. Rider jeg tur, er der osse lyd på. Jeg har den med hvis der skulle ske noget, enten med hesten eller mig.
Heidi A
Behandl dyr med kærlighed og respekt. De har ikke bedt om at være her. Part tilbydes på DV/Araber hoppe. Se præs.(4990)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| cnjbvhbab |
|
|
Til jer alle! Er glad for at i tænker lige som jeg, selvfølgeligt sker der aldrigt noget men!!! hvad hvis der en dag gør? Til Cavan: havde det lige som dig, den dumme telefon gnaver på hoftebenet, når man putter den i lommen. Men man kan få mange smarte mobilholdere som man f.eks kan binde om livet. Jeg fik en smart en ,som oven i købet ligner en hest jeg købte den i zoo for en 20èr, men man kan få dem alle steder, man putter bare mobilen i den ligesom et brilleetui og har den om livet (meget mere behageligt end lommen ,så kig efter en sådan fætter, it could come in handy some day
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bla bla bla... |
|
|
Altid..  Både med ur og sikkerhed..
Hilsen 007 Den der ler sidst, er meget langsomt opfattende... § 1. Jeg har altid ret! § 2. Hvis det umulige sker, at jeg tar fejl, træder § 1 i kraft!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altid med |
Lilar |
06-08-2006 21:10 |
|
Jeg har altid min mobil på mig, når jeg er til hest. Rider ingen steder uden den. Linda.
Mor til Freja - født 20/4-06. *** Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb. Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben. *** Mangler du et sted til din hest i Skive?? Kom til Team Bilstrup = Paradis for hest og rytter
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hephey |
|
|
altid... hver gang... uden undtagelse... også når jeg henter hest fra fold...
Carina. Mango-Min elskede DV'er. Nu military vinder. Surprise- Min smukke ponyblanding.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har den altid på mig.. |
|
|
... når jeg er hos hesten.. synes det er iriterende hvis jeg en dag ikke har den og først skal ind og hente den i tasken.. den mangler, når ikke den er i lommen,,. jeg synes ikke den er iriterende MERE... i starten var den, men man skal bare vende sig til den..så lægger man ikke mærke til den mere.. hesten skal jo også vænnes til sadlen inden den bare er en ting der bare er der ;P og ridehjelmen skal man også vænnes til.. sikkerhed frem for alt.. små ubehagelige ting, kan tilvænnes hvis bare de er nødvendige nok men den er altid god at have med, hvis der sker noget.. jeg har den endda også i lommen, når jeg springer, selvom der altid er tilskuere, dem jeg rider med underviseren,. måske ikke så smart, hvis jeg falder af og den går i stykker.. for der er den ikke helt nødvendig.. men glemmer at tage den ud af lommen og lægge den i bilen 
Mvh.Krohne med part på Chanell
Et smukt ydre fanger øjet, men et smukt indre fanger hjertet ~Chanell er forsynet med begge dele~
- Jumprider for life - [en rigtig rytter ska bede hesten hoppe ikke stoppe]
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja da, ville |
Illum |
06-08-2006 21:17 |
|
Godt nok være dumt for mig at ride uden. Jeg rider jo alene og på tur. Så ALTID med.
Illum Nogle mennesker er ganske enkelt ikke et svar værdig,og hvor det ene mennesker virker sofistikeret på nettet,fremstår andre bare patetiske.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ALTID... |
|
|
Jeg er altid min mobil på mig både den grund at jeg kan se hvad klokken er og at mine forældre kan ringe om hvor jeg er og sådan noget da jeg ikke rigtig må ride alene i naturen... Men jeg har den også på mig når jeg rider på bane. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mobil. |
|
|
På tur har jeg altid mobil med, og hvis jeg er alene på bane er den også med - dog slukketpå banen! Hvis jeg er på bane med andre, så plejer jeg ikke at have den med mig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja altid |
|
|
og nu hvor jeg har fået ny igen igen kan den lige være i lommen på ridebukserne...
Hilsen Travfreak
Dansk Varmblod og Travheste ejer. Mangler du opstaldning ved Skive? Kom til Team Bilstrup paradis for hest og rytter..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mobil telefon |
|
|
Jeps, så kan jeg ringe efter en kran hvis jeg falder af.
Jeg vil elskes for den jeg er, ikke den moden foreskriver jeg skal forestille, at være.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| altid... |
|
|
mobil med...jeg har altid to par strømper på når jeg rider...det ene par er inde under bukserne, det andet par er uden på bukserne.I det yderste par strømper, har jeg altid min mobil, for jeg har ikke lommer eller jakke på. Fungere kun ved korte støvler... 
mvh. sulle Det jordiske paradis ligger på hestens ryg, i kroppens sundhed og i kvindens hjerte. Friedrich Bodenstedt Tysk forfatter (1819-92)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Case Closed |
Find-Nemon |
06-08-2006 21:38 |
|
Altid!
x Case Closed X Forza Brøndby
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| altid!!! |
|
|
Jeg har altid min mobil med ude ved hesten... Der kunne jo ske et eller andet, hvor det er nødvendigt at kunne tilkalde hjælp enten til muleberg eller mig... Jeg har en bæltetaske (ja ja modedyr eller hvad  ) hvor min mobil er i, samt smøger og en smøgslukker jeg har fået af kæresten. Har også altid mit sygesikring med, i min bæltetaske, samt nummer hjem til og til kæresten. For man kunne jo komme alvorligt til skade, eller miste bevidstheden. Det er ren rutine at smide de ting i tasken, som ikke ligger der fast, inden jeg smutter ud til mulen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altid... |
TinaCR |
06-08-2006 23:25 |
|
Jeg har altid min på mig. Ville ikke ride alene på tur uden. Min mor var faktisk modstander af det i starten (men kunne efter forklaring selvfølgelig se logikken), da en vi kender faldt, og brækkede lårknoglen på grund af et bundt nøgler han havde i lommen. Så selvfølgelig er det lidt pest eller kolera, men chancen er nu større for at du får brug for den (nødopkald eller ej), end at den gør skade.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bla bla bla |
|
|
Der er kun 2 steder jeg ikke har mobil med- i bad og når vi besøger min farfars grav (så ligger den i bilen imens) Jeg er vildt afhængig af min mobil, så selvfølgelig er den også med på ridetur
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxx |
|
|
En anden faktor er at hvis man har mobilen i lommen og bliver smidt af og mister bevistheden ect. kan man blive sporet uanset hvor man befinder sig. Har den også ALTID med bare for en sikkerheds skyld. Har ofte aftalt at jeg ringer kl. xx og hvis ikke skal kæresten, mor eller anden back-up ringe til mig og tager jeg den ikke - så er det fordi der er sket noget. Gav en dejlig tryghed, da jeg red alene på en hest jeg ikke var tryg ved. Mvh Rikke mobil-tilhænger.
Trakehner hoppe 3-8 år købes til dressur/avl.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har mobil med |
Flare63 |
07-08-2006 03:20 |
|
Jeg har altid mobilen med, stort set lige meget hvor jeg gaar. Den er dog paa lydløs naar jeg rider. Jeg hader ogsaa naar andres telefon starter, og de saa lige stopper midt i det hele for at svare den. Det samme naar man staar i stalden, og de bliver ved med at ringe. Jeg har set et par stalde hvor der er forbud mod at have telefonen taendt, og jeg tilslutter mig klart saadane forbud. Som sagt ovenfor kan man spoere en telefon naar den er taendt. Den nyeste af slagsen kan de spoerge telefonen om GPS koordinater, og den sender saa positionen tilbage med en usikkerhed paa ca 10 meter. Selv om man har mobil telefonen med, er det heller ikke en smart ting at ride i skoven alene. For hvis uheldet er rigtigt ude kan man jo komme i en situation, hvor man ikke er istand til at ringe. Ellers er det jo et alle tiders sikkerheds udstyr. Frank
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mobil.. |
|
|
Jeg har også altid mobilen med når jeg rider. En gang har jeg glemt den, og det blev belønnet med 37 bukspring 12 km hjemmefra, og med 6 km til nærmeste vej. Det et langt at løbe iført sikkerhedsvest, støvler og ridehjælm i 25 gr. varme. Jeg glemmer den aldrig igen..!! 
"At fuldføre er at vinde"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mobilos |
Gonzalez |
07-08-2006 07:49 |
|
jeg har ikke mobilen i lommen når blot jeg rider på banen, så ligger den på bordet oppe ved stalden, eller også placerer jeg den på en af hegnsstolperne. men ligeså snart jeg bevæger mig ud mod vejen for at ride tur, ligger den i lommen, for sikkerhedens skyld 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mobilen |
|
|
jeg har for det meste mobilen med mig både på tur og på bane. men på banen er det mest for at se hva' klokken er. men har den altid med i skoven. engang glemte jeg at tage den med i skoven og jeg følte mig helt nøgen uden! men i de nye ridebukser er der ikke lommer i desværre, så jeg har ikke haft den med på det sidste, det er ret dumt men min mor er der som regl når jeg rider på banen såe... og rider aldrig når jeg er alene hjemme hverken på bane og SLET IKKE i skoven. tør ikk. for så hjælper en mobil ikk så meget når der ikke er nogen med hesteforstand man kan ringe til.
mvh. ida Rosenborg dressage
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja, det har jeg |
|
|
for hvis der nu skete noget, giver det mig en stor sikkerhed at kunne ringe efter hjælp eller lign. Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altid mobilen med |
|
|
på lydløs - hvis nu jeg faldt af og havde brug for hjælp *s* MEN ALTID på lydløs!
Vh Gitte mor til Tera 17 mdr. Ny Keifer sliverline trense + skråstol sælges www.26270272.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja altid... |
Sanne, Helmut & Pjevs |
07-08-2006 09:56 |
|
har den med fra jeg træder ind i stalden og til jeg går igen - for kort tid siden havde vi en der blev sparket ned på marken, så det er ikke kun når man rider, at det kan gå galt
Hilsen Sanne Sælges: blå ridevinterjakke fra hooks. Virkelig lækker og med alle de kendte træk. Str. L -men MEGET stor i str. (snarere str. xxl) 100 % ok. 150 kr. + porto
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| always... |
|
|
Selvfølgelig har jeg den med... hver evig eneste gang og af samme grund som alle jer andre... Hvis der nu skulle ske det utænkelige... Det ville være træls at ligge der og ikke kunne få hjælp
Bokse udlejes se præsentation.......
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja... |
|
|
Jeg rider en del ture alene på mine heste, og der har jeg ALTID mobilen med. Når jeg rider på banen er det sjældent jeg har den med, men der er som regel også selvskab, så det er ikke så "farligt".
Jeg bliver sur når jeg ser folk sidde og snakke i mobil eller sms'e når de rider. Hesten har altså krav på vores fulde opmærksomhed, når vi rider på den!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jaa... |
Mette & Natali |
07-08-2006 10:37 |
|
...jeg SKAL havde min mobil uanset hvor jeg er henne med mig når jeg ride pågrund af uret og så for at høre musik når mor er med så bliver jeg fri for at hørew så meget  HIlsen MetteG og Natali
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Sure... |
|
|
Jeg har altid den på mig, når jeg rider 
...Den overkommanderende chefpræsidentlederkejserkongegeneraldirektørberider... _______________ Tine & Tulle Det klinger 
... Ej at forglemme smukke Plethest ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567 |
|
|
Altid. Rider normalt tur alene på den hest jeg passer. Så mobilen SKAL med. Jeg har vænnet mig til at den ligger i den lille lomme i ridebuksen, men har overvejet at købe en billig mobilholder-ting. Den er ikke på lydløs, men har endnu ikke oplevet hesten er blevet bange for ringetonen og jeg generer ikke andre end hesten og jeg...
I ved ikke hvad i har, før i mister det - Pas godt på jeres dyr Jeg elsker ikke folk, fordi de er smukke" Jeg synes de er smukke, fordi jeg elsker dem!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mobilen.. |
|
|
jeg har altid mobil på mig.. den er meget go' o' ha' med hvis der sker noget..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeps... |
|
|
Eftersom jeg tit rider alene, hvor ejerne af gården er på arbejde, så har jeg altid min mobil på mig, hvis jeg nu sku falde af og slå mig...!
Mvh. Karina med Pelle-hesten
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| altid... |
|
|
Min mobil er altid med når jeg rider. Jeg rider oftest alene og i skoven. Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altid!! |
|
|
Har ALTID min mobil med mig - også når jeg går på folden (stor hesteflok), når jeg er i stalden og selvfølgelig når jeg rider. Der er altid en risiko når vi er nær vores kære heste! Og jeg har ikke lyst til at sætte mit helbred på spil, mere end nødvendigt 
Mvh. Natasha Nu med part på den dejlige Gibson OX ... Han er bare såååh, lækker! Mon ikke vi skal ud og gøre stævnebanerne usikre fremover?! Tror jeg nok vi skal! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lisa (Svartur) |
Lisahenningsen |
07-08-2006 17:01 |
|
ja, altid 
Lisa Henningsen og Svartur fra Tingvad. fyns islandsheste klub Skeifa
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| altid... |
|
|
jeg har den også altid med.. jeg tør slet ikke ride tur uden den.. tænk nu hvis det skete ude, langt væk fra stalden.. uha tør slet ikke tænke på det..
Hvad er bedre end en fjordhest? {>
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Allways!!! |
Tulle/Freja |
07-08-2006 22:30 |
|
Mobilen er en del af mig  Den er med alle steder, man ved jo aldrig hvad der sker om lidt. og der sker som regl noget når man mindst venter det 
Norsk fuldblod! JA fjordheste er da osse til dressur!!!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ALDRIG |
|
|
ALDRIG...så er jeg vist den eneste som aldrig har mobilen med til hest. Jeg fortæller dog altid min familie hvor jeg rider hen på tur, og hvornår man skal regner med at jeg er tilbage igen. Når jeg har fri går jeg som regelt aldrig med mobil. Jeg bryder mig heller ikke om at tage på cafè eller lign. med min veninde og hun så sidder og sms med alle mulige når hun bør nyde sin kaffe med mig.
Stengården: Salg og avl af DSP. Ædle og dygtige ponyer med stor kapacitet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|