Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Killinger eller ej???
Forfatter: 
Dato:  06-08-2006 17:54

Hej alle sammen

Jeg tænkte om der var nogen der havde erfaring med at få killinger??

Jeg har en hun kat på 2 år, hun har haft killinger en gang før inden jeg fik hende, og nu overvejer jeg om hun skal have det igen..

Hun er en blanding af Norsk skovkat og Main Coon og jeg syntes det er en fantastisk blanding, så jeg ville meget gerne parre hende med en hankat der enten var af samme blanding eller ren Norsk eller Main Coon. Men hvordan finder man en hankat?? Og hvor meget skal man give for en parring, det er jo ikke noget jeg vil tjene penge på, det er mest for oplevelsens skyld, og fordi jeg gerne vil beholde en af hendes killinger.

Hvor meget arbejde er der i at få killinger?? Ikke fordi jeg er arbejdssky, men det er jo rart at vide hvad man kan forvente.. :o)

Jeg ved at det ikke vil blive noget problem at finde gode hjem til killingerne, da der allerede er flere der godt kunne tænke sig en af hendes killinger, hvis jeg beslutter mig for at få dem, men hvad skal man ellers gøre sig af overvejelser??

Håber der er nogen med erfaringer de har lyst til at dele med mig..

Malene

0
0
Svar på denne tråd

tja...
Forfatter: 
Dato:  06-08-2006 20:15
Jeg er ikke så erfaring med sådan noget... jeg har selv lige købt killing... Men hved at du kan sette en anonce ind på dyrenettet.dk eller se om der er nogen handkatte der inde du kan li... Skriver lige lidt fra en bog... hehe... "Killingens forvandlingfra blind, hjælpeløs nyfødt til helt selvstændig kat tager ca 6 månder... men når katten er 12 uger er den klar til at komme hjemmefra... (nogen mener 8 uger andre 14.. men det er der omkring...) Lige efter fødslen er hunkatten meget træt, og hun har brug for 12-24 timers hvile, du bør dog lade killingerne blive hos hende.. På andagen har hunkatten det meget bedre, spiser og drikker normalt, og er kaar til at pleje og passe sine killinger... Dag 8 Afhængigt af forældrenes race og fysiske karakteristika vejer killingerne 110-250 gr. øjnene kan åbne sig når som helst fra nu af og fram til dag 20. Dag 16 Killingen vejer nu 180-340 gr. Og begynder at kravleindenfor de næste 4 dages tid...Dag 21 Vægten ligger nu et sted mellem 215 og 420 gr. Det er nu, killingen langsomt vænner sig af med at die hos sin mor. Giv den mælkeerstatning i pulverform. giv den det på en teske 4 gange om dagen. Bakketræning bør også begynde nu... stil en kattebakke op et fredligt og rolig sted... Nå katten visser intresse for den set den der op... nå killingen begynder at vise tegn på at den skal tisse eller af med noget andet, set den der op... husk hvis du har mange killinger skal katte barken være stor nok til dem alle.. Og hvis du har en enkelt og nervøs killing bør du få dei en lukket kattebakke.. ¤ uger... når killingen er 1 månede gammel vejer den 250-500 gr. og er begyndt at gør store fremskidt... den begynder at lege... og vasker sig selv for førstegang.. giv den lit legetøj mus eller noget.. Man kan nu begynde at introducere killingen til fast føde F.eks. kogt fisk, vælling, tørfoder (til killinger) opløst i vand og surmælkprodukter.. 5 uger vægten ligger mellem 290 og 620 gr. begynd at gi den lit døsemad.. men husk en killing har mave på strølse med en ært.. og undvær mælkearstatningen.. 6 uger killingens væget er på omkring de 315- 700... nu gidder jeg ikke skriv mer.. og håber jeg kunne hjælpe...

Kærligst Katte Elskeren

Har lige købt kat...

• Hun heder siva... Min lille guldklump..!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider