Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

For mange killinger?!
Forfatter: 
Dato:  02-08-2006 14:42

Der hvor jeg bor er der herre mange katte. Det er selvfølgelig dejligt med alle de små skønne dyr. Der er bare et lille problem. På de sidste to år er vores bestand vokset fra max 5 til minimum 11 katte om året. Vores katte plejer normalt at falde fra. Nogen blir kørt ned og andre er hankatte og forsvinder når de er omkring 1 halvt år. Men nu står vi lige pludselig med 3 fuldvoksne velernærede hunkatte. De får to gange killinger om året med omkring 4 i et kuld. Hvad gør man ved det. Jeg vil gerne fortsat have katte men vi kan ikke sælge dem da de lever udenfor(pga allergi fra min mors side... suk!). og hvem kan få sig selv til at slå en lille hjælpeløs killing med blå øjne ihjel???

Praktisk talt er der for mange af de søde dyr, for lidt mad og for lidt penge til at have dem for. Og da de er dyr forstår de jo ikke et vink med en vognstang. Så næsten hver gang vi går ud af en dør er du næsten sikker på at du ved et uheld kommer til at sparke en sulten kat som ikke nåede at flytte sig. HJælp mig. Please.

0
0
Svar på denne tråd

Kattens værn
Forfatter: 
Dato:  02-08-2006 14:45
RIng til kattens værn og bestil indfanging og human aflivning og så få for f*nden da neutraliseret de voksne!

Hilsen Sas.

Hundeskolen Potedask

- hundetræning for alle på Fyn.

0
0
Svar på denne tråd

Hvad skal du...
Forfatter: 
Dato:  02-08-2006 14:48

.. hjælpes med?

Vælg de 2-3 katte du vil have og få dem neutraliseret - og få resten afsat eller aflivet på en human måde.

Ukastrede hankatte strejfer, slås, strinter og kommer til skade - og dem der bliver helt væk, bliver det ofte til et elendigt liv.

Usteriliserede hunkatte VIL få 2-3 kuld om året - og skelner ikeek om de får dem med deres brødre eller sønner - så uhæmmet avl giver syge katte.

Dine katte = dit anvar

£isbeth & Baloo

It's our choices that show what we truly are,
far more than our abilities.
(Albus Dumbledore / J.K.Rowling)
0
0
Svar på denne tråd

ER det dine katte?
Forfatter: 
Dato:  02-08-2006 14:50

Nu skal jeg vist lige styre mig før jeg bliver for hård i tonen!

Hvis det IKEK er dine, så ring efter en kattefanger, så bliver de indfanget og aflivet!

£isbeth & Baloo

It's our choices that show what we truly are,
far more than our abilities.
(Albus Dumbledore / J.K.Rowling)
0
0
Svar på denne tråd

puuuha da...
Forfatter: 
Dato:  02-08-2006 15:00

jeg tror at flere af os lige skulle tælle til 10. før vi begyndte at svare i dit indlæg.

Jeg skal forsøge at svare dig pænt, selv om det er knagens svært .

I må ringe til den lokale dyreværns forening og forhøre jeg hvordan i bedst griber det an.

få tømt godt og rundigt ud i katte bestanden, sørg for at de katte i vil beholde bliver neutraliseret eller for hunkattenes vedkommende får p-piller.

I kan ikek være bekendt over for dyrene , at lade dem leve under sådanne forhold.

Jeg har selv staldkatte, som passer på at bestanden af mus og deslige holdes godt nede. Men p-piller, ormkur og godt katte foder, ja det er ting som man skal forvenet koster penge, men det er også ting som er nødvendige hvis man vil ha katte.

IMC.
Hvide stævne ridebukser sælges
www.heste-nettet.dk/ma...y=desc&e=0
0
0
Svar på denne tråd

lfhypwioHCOpj
Forfatter: 
Dato:  02-08-2006 15:22

Jeg kan desværre ikke udtrykke det helt så pænt som andre har gjort, men hvorfor F... har man ikke stoppet op og tænkt på de stakkels dyr en smule før det virkelig tog overhånd???

Håber at i finder en god løsning for misserne...

Bokse udlejes se præsentation.......

0
0
Svar på denne tråd

lbuble4lafå
Forfatter: 
Dato:  02-08-2006 15:35

Uh, hvor bliver jeg gal når jeg læser sådan et indlæg. Hvorfor i alverden er de katte ikke blevet neutraliserede for lang tid siden??? -Så fandtes dette problem ikke!

(iøvrigt, hvis det ikke er dine/jeres katte, så se venligst bort fra mit sure opstød...).

Som sagt af andre, få kattens værn til at fange dem ind og aflive dem. -Udvælg dem du vil beholde og få dem for søren da neutraliseret. -Ikke al det pjat med p-piller og hvad ved jeg, det er noget djævelen har opfundet. (siger jeg efter at ha' taget en gammel "vild" gårdkat til mig som fik en dødfødt killing og måtte haste-opereres fordi hendes livmoder var deform og sprang. Dyrlægen var overbevist om at hun tidligere var blevet givet p-piller og at det var pga dem det gik galt).

Vil man have katte er man også ansvarlig for at de har det godt, og er det ude/staldkatte, så har de det altså bedst ved at være neutraliserede.

Mvh

Naja

0
0
Svar på denne tråd

når man
Forfatter: 
Dato:  02-08-2006 15:56

skriver "vores katte" og "vores bestand" må man så ikke gå ud fra, at det ER deres katte?

ja, det er dyrt at få vaccineret, tatoveret og ormebehandlet 16 killinger om året, så jeg kan da godt forstå i synes det er for dyrt.

Det er også dyrt at få dem alle neutraliseret. Så jeg foreslår, i indfanger dem, afleverer dem til dyrlægen og får dem aflivet, der ikke skal neutraliseres. Jeg synes ikke, kattens værn skal trækkes med så mange killinger. Dyr er ikke kede af at være døde, men de er kede af at være sultne og blive sparket ved en fejl, fordi de holder sig til i håbet om foder.

Der er katte nok i denne verden. Især fordi nogle folk ikke vil ofre en neutralisering på dem.

og selv om jeg har gjort mig rigtg meget umage med dette indlæg, viljeg som et ps tilføje, at I måske skulle overveje at lade dem alle aflive, når de ikke bliver passet som de skal.

Mvh

Christina & Prinsesserne, Skrydenlyst

se vores feriebilleder

0
0
Svar på denne tråd

Skingur
Forfatter: 
Dato:  02-08-2006 16:03
0
0
Svar på denne tråd

Teoretisk set
Forfatter: 
Dato:  02-08-2006 16:11

har i ret allesammen, og jeg er enig.

Men vi sidder lige nøjagtigt i samme problem.

Da vi flyttede til ny gård medbragte vi to voksne neutraliserede hunkatte og en helt ung hitte-hunkat på p-piller. Hun snød os desværre, men de søde inde-killinger fandt vi et nyt hjem til og hunkatten blev neutraliseret i sidste uge.

Problemet er mere staldkattene. Den søde hunkat (+ 2 hankatte) som de gamle ejere efterlod + de to hunkatte som er meget hyppige gæster. Den ene er faktisk mere eller mindre flyttet ind.

Det har givet os 2 kuld staldkillinger i år. Hvad hunden gør vi med dem.

Det ender nok med at vi får de to "faste" staldkatte-hunner neutraliseret også, men det virker lidt som Sisyfos-arbejde.

Pludselig har vi ansvaret for 8-10 katte vi aldrig har bedt om.

Det er rigeligt med de 4 vi selv har med.

Men man kan heller ikke ignorere søde 90% tamme katte. Så vi fodrer troligt hver dag. De er nogen skønne personligheder hver og en, men jeg føler mig allerede lidt som en posedame :-)

Vi har meget lidt naturligt frafald da vi netop udsøgte os et sted med langt til farlige veje.

Nå, vi finder nok en løsning.

Men det er altså ikke nemt at være hellig og barmhjertig på een gang...og glad for hver enkelt kat.

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !
0
0
Svar på denne tråd

Man kan leje
Forfatter: 
Dato:  02-08-2006 16:22
Kattefælder hos dyrlægen. Det er så lidt nemmere at få indfanget vilde "tamkatte" på den måde.

Vi har selv mange katte, og det billigste er at få hunkattene neutraliseret, så kommer der ikke flere killinger. Vores dyrlæge giver lidt "mængderabat", så vi får som regel ordnet to-tre katte ad gangen, der så samtidig bliver øremærket.

Ja, det er svært- for katte er dejlige og killinger er enormt søde, men det bliver hurtigt til for mange. Vi bruger nok mindst 1000,- kr pr måned bare til foder pt- og alle har lige fået loppekur= 1540 kr!!

Som andre har skrevet til dig, så strejfer kastrater ikke så meget, så er der mindre grund til at lave killinger.

Og vil man gerne have forynget sin bestand- så kan man hente et par killinger på et internat- de ER ordnet. ;-)

Men det er godt, du har erkendt problemet nogenlunde i tide- ellers ender du som os med 20 katte, hvoraf de 12 var helt vilde. :-P

Lad være med at kontankte Inges Kattehjem og lignende, de er IKKE spor hjælpsomme! Tværtimod bliver man behandlet meget lidt pænt.

Mvh xtiny
---

WYGIWYGAINGW
"What You Get Is What You´re Given And It´s No Good Whining"

The Science of Discworld

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har også
Forfatter: 
Dato:  02-08-2006 21:23

svært ved at svare helt pænt og neutralt, for jeg synes det er noget svineri at have så mange u-neutraliserede katte gående og bare acceptere at nogle smutter i trafikken og nogle bare stikker af når de bliver kønsmodne. FØJ, siger jeg bare.

Du skriver også at de er sultne; jamen så er det jo en sag for dyreværnet, men nok ikke på den måde du drømmer om. Jeg håber du har skrevet dette indlæg for at provokere (og det er derfor at du er anonym) for det er da helt ude i hampen.

Find ud af hvilke katte I vil have, neutraliser dem og behandl dem mod orm, lopper osv og få resten af kattene humant aflivet hos dyrlægen.

Sort/brun shetter (u.pap) hoppeplag på 2 år sælges til absolut godt hjem.

Malinoishvalpe (DKK) født d. 19. juli. Se www.malinoise.dk

Ingen er både ærlig og fjendeløs

0
0
Svar på denne tråd

en joke...
Forfatter: 
Dato:  02-08-2006 21:26

Er det en joke...??

Endnu en joke for at få dyre-elskere op af stolen måske...

M.V.H. Riderlykke

Se min hjemmeside HER

Aurigan bid købes. Se her

...bag skyerne er himlen altid blå...

0
0
Svar på denne tråd

Godt det ikke er mig..
Forfatter: 
Dato:  02-08-2006 22:56

lever udenfor(pga allergi fra min mors side... suk!).

Det kunne jo også være, et desperat råb om hjælp, fra en ung pige, med hjertet på rette sted, der bor ved sine forældre.. Men ikke har råd til at gøre det, hun ser som det bedste, og forældrene nægter at betale...

Ja, det er et emne, der får mange op af stolene, heeelt forståeligt... Jeg kommer også op af den, men jeg vender den også lige 180 grader, da det jo "KUNNE" være et barn der skrev og ikke en voksen...

Børn ved jo altså ikke den slags, UDEN at være belært med det...

Og så næsten blive udråbt som mishandler, for at spørge til et råd om, hvordan man afhjælper det... Og i kalder jer voksne... ???

.. :( :( :(

Så jeg siger, godt det ikke er mig, der fik lyst til at spørge til et godt råd her, om lige det emne... :( :( :(

Mkh.
Else.

Man lugter ikke af hest, man dufter.. :) :) :)

HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider