|
|
| gummistøvlemanden |
|
|
For en del år siden var jeg medlem af Himmelev rideskole i Roskilde. Her blev vi ganske ofte ringet op i rytterstuen af en mand. Denne mand viste sig at være ganske klam. Han startede altid samtalen med at fortælle om sin datter der snart skulle begynde til ridning. Han ville så også gerne lige vide hvad man havde på når man skulle ride og hvad man selv havde på når man snakkede i telefonen med ham. Efterånden som tiden gik, fandt vi jo ud af at denne mand ikke havde til hensigt at sende sin eventuelle datter til ridning, men han kunne godt li`at høre, når vi sagde at vi havde gummistøvler på. Vi besluttede at døbe ham gummistøvlemanden. Efter nogle år stoppede han med at ringe. Nu er jeg så på Hobro rideskole og nu er manden så begyndt at ringe til Hobro. Rytterne troede mig ikke helt i starten da jeg fortalte om denne gummistøvlemand, men efterhånden som samtalerne begyndte at udvikle sig i samme retning, kunne de alligevel godt se en sammenhæng. Nu vil jeg bare lige spørge om nogle af jer andre har oplevet denne gummistøvlemand ringe til Jeres rideskole? god dag Betina
Stengården: Salg og avl af DSP. Ædle og dygtige ponyer med stor kapacitet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej... |
| Forfatter:  |
TinaCR |
| Dato:  |
02-08-2006 13:56 |
|
Ikke her, men var her ikke et indlæg for nylig om en mand som spurgte efter brugte (gummi/ride-)støvler? Og så en som sendte ham et par gamle sure træsko? Eller blander jeg noget sammen?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altså... |
|
|
Kunne han godt lide at høre, når I sagde, at I havde gummistøvler på?? Undskyld mig men  Og nej, ham har jeg godt nok aldrig hørt om før.
Køb billigt herMedlem af "smårytternes" klub Heste søger parter nær Bramming
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| god dag |
|
|
Han ville i det hele taget bare gerne vide hvad vi havde på, men han nævnte ganske ofte gummistøvler, og om vi havde dem på. Ja det var meget mærkeligt. I en periode var det kun de voksne ryttere som tog telefonen. Vi forsøgte at skælde ham ud til sidst, men det hjalp nu heller ikke. Jeg tænkte bare om andre havde haft ham i røret. Det stod som sagt på i flere år i Roskilde og nu kender de så også til ham i Hobro.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej... |
|
|
nej hvor lyder det bare sygt. Man tror da det er løgn, når man hører at nogen kan finde på sådan noget. Hjælper det ikke, bare at lægge røret på?
Rønnebjerggård...Det er os.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gummistøvlemanden |
|
|
TinaCR: Det var også det der slog mig...
M.V.H. Riderlykke Se min hjemmeside HER Aurigan bid købes. Se her
...bag skyerne er himlen altid blå...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ejgflwiueivh |
|
|
Skræmmende!
Har endnu ikke oplevet ham på hverken BØRK eller ASR
Men det er da klamt der er en der har sådan en hobby 
Hilsen Annecathrine STOLT fjordheste ejer!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skræmmende ... ?? |
Lisbeth Sejberg |
02-08-2006 22:23 |
|
... Herregud da manden tænder 6uelt på stinkende gummistøvler, det er da bedre en at tænde på hestene, som er skyld i lugten  Tænk hvad eventuelle uvidende kunne få ud af, at mange piger/kvinder ejer 17 sadelunderlag til èn hest ... ... hvad har de lige gang i. Mvh. Lisbeth
Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Manden... |
|
|
Vi har også haft lignende opkald dengang jeg gik på Amager Rideskole (nu lukket). I alt i min tid oplevede jeg det 5 gange tror jeg, en mand ringer og siger hans datter skal gå til ridning (eller lignende), og spørger hvad hun skal have på. Og mens man forklarer kan man så bare pludselig høre dyb vejrtrækning, og jeg har også oplevet at blive spurgt om jeg havde lange støvler på osv. Jeg synes ikke det var skræmmende, men det synes piger på 10 år der tager ryttertelefonen fordi de ikke forstår hvad der sker.
Vi har også været ude for at opdage en mand der stod ude foran vores rytterstue og 0naner3de. FØJ siger jeg, vi var småpiger på 12-14 år. Jeg kan LOVE jer for min super seje ridelærer Anja løb efter ham, alt hvad hun kunne mens hun RÅBTE så en rejekælling ville være misundelig. Hun fangede ham desværre ikke (hun var ret stor), men jeg tror han var skræmt for livet, for hun råbte hvad hun ville gøre hvis hun fangede ham. Tror nok ordet høtyv indgik  Sjovt at tænke på, men egentlig en ret alvorlig og ubehagelig situation, der også blev meldt til politiet. Vi var også ret bange i tiden efter, men ret stolte over vores seje ridelærer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke lige gummistøvler |
|
|
På KRT på Djursland er det ikke gummistøvler han spørger til. Men nøjagtig som i Lise Rohdens tilfælde er hans historie, at hans datter skal gå til ridning. Og så ville han lige finde ud af hvad hun skal have på. En anden variant fra samme mand; hans datter skal starte til stævnet den xx/xx i klasse nr. x (ofte henviser klassenr. til en LA eller lign.) og hvad skal hun så have på?! Ponypigerne har vi vejledt i, ikke at svare manden men blot knalde røret på i en fart. KH Pia
- Et liv med en traver er et liv med fest og farver -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| I gamle dage |
Flare63 |
03-08-2006 06:53 |
|
Da jeg gik til ridning ude paa Frediriksdal Rideskole, var der ret mange blottere i Hareskoven. En dag kommer en af pigerne galoperende hjem fra fra skoven, og vil have en longepisk. Hun rider saa afsted igen i fuld firspring. Da hun senere kommer hjem paa en meget traet hest fortaeller hun at der var en der havde blottet sig, og det ville hun ikke finde sig i. Saa hun hentede pisken, fandt manden og jagtede ham rundt i Hareskoven. Da politiet hoerte dette, var de bare ved at knaekke sammen af grin. Men hensyn til gummistoevlemanden eller hvad han hedder, saa ring dog bare til politiet. De kan finde ud af hvem der ringede, Bare man skriver tidspunktet ned. Hav det hyggeligt Frank
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Flare63 |
AmigoCjn |
03-08-2006 08:30 |
|
Hehehehehhe TOTALT KLASSE!  Uuuuh, kan lige forestille mig en desperat mand med et sindsygt kvindemenneske til hest stormende efter sig, svirpende med en longepisk! Ramte hun? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gummistøvlemanden |
|
|
Jo, da jeg var staldpige på den daværende Nordgården/Tune for - hold fast - 13 år siden, fik vi jævnligt opkald fra denne mand: "hvad skal man have på, hvad med gummistøvler, skal de sidde stramt, hvad farve, har du også gummistøvler på? - suk, støn, pust..  Piger - jeg tror der er penge i at sælge jeres brugte gummistøvler til herren Ak, ja, mennesket er slave af sine lyster.. - Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Flare63... |
TinaCR |
03-08-2006 12:25 |
|
SÅDAN!!! Det er fandeme kampsejt!!! Vil også gerne vide om hun ramte?!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uwihwurgv |
|
|
Jeg har nogle yderst dejlige gummistøvler Der er stål i snuden osv.
Hilsen Annecathrine STOLT fjordheste ejer!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det gaar jeg ud fra |
Flare63 |
03-08-2006 12:42 |
|
AmigoCjn og TinaCR: Jeg vil gaa ud fra hun ramte, For der er vel graenser for hvor hurtigt man kan loebe med en aabenstaaende cottoncoat (stavning), og klokkespillet flagrende frit mellem benene. Giddy up Frank
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Frank... |
|
|
... det lyder underholdende. Men det er nemmere hvis man HAR pisken i parat. Jeg kan så sige at den blotter jeg engang sendte på løbetur, ikke kunne rende SÅ hurtigt med bukserne nede om benene - men vi så ikke mere til ham Dog gad jeg ikke ligefrem lage ham skoven rundt - et par 100 meter var nok, og da han skvattede fik jeg fortalt ham en hel del sandheder om hvad vi egentlig mente om ham og hans kæle-regnorm. Han færdedes fast i en lille skov der lå hvor jeg skulle cykle igennem for at komme ned til byen - og hvor der også var et lille ridested opaf. Og da jeg var 12-13 år havde han flere gange skræmt mig da jeg kørte gennem skoven. Da jeg senere - som 17-18 årig - havde købt min første pony, kom jeg ned og red sammen med pigerne der red ved den skov - og flere af dem var netop kun de der 12-13 år, og turde ikke ride alene derind på grund af vor "ven" blotteren. Så da vi en dag så ham stå og flagre lige ved ridebanen red jeg efter ham med en dressurpisk  DET var sjovt! Og efter det generede han ikke ridepigerne mere! (hørte dog et par gange at piger på cykel stadig valgte at køre omveje)
£isbeth & Baloo It's our choices that show what we truly are, far more than our abilities. (Albus Dumbledore / J.K.Rowling)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| god dag |
|
|
Jeg tænkte nok at der var flere herinde som havde kendskab til vores gummistøvlemand. Han var heldigvis "harmløs" og tøserne lagde straks røret på så snart de opdagede at det var ham. Hver gang èn af de unge ryttere tog telefonen, så kunne man nemt se på deres ansigtsudtryk, at det nok var gummistøvlemanden igen. Tøserne blev helt paffe, smed røret på og skreg hysterisk af grin. Heldigvis ringer han ikke længere til HIRK, men tøserne taler stadig om ham og griner lidt af episoderne. God da Betina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| For øvrigt... |
|
|
... det med folk på telefonerne  Et sted jeg var vikar havde vi en der ringede til os når han skulle bøvse. Det har krævet ret god planlægning, da der sommetider var lidt ventetid, men til gengæld havde han imponerende evner udi bøvseriet. Harmløs, men lidt irriterrende når vi havde travlt, for det tog jo lidt tid før vi opdagede om det VAR ham eller bare en der faktisk SKULLE tale med os, men havde noget "i vejen". En gang vr der gået et par uger uden at vi havde hørt fra ham, men så en dag ringede han igen, og for første gang SAGDE han noget. Først kom der en imponerende bøvsesalut - og så sagnde han : "ja, det er længe siden jeg har ringet, men jeg har ikke drukket så meget cola"  RET spøjst - når vi havde tid!
£isbeth & Baloo It's our choices that show what we truly are, far more than our abilities. (Albus Dumbledore / J.K.Rowling)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Da jeg var staldpige på en rideskole for en del år siden, fik jeg også en morgen en skummel opringning: En mand spørger: "hvad koster det at bedække en hoppe?". Det tog mig lige et øjeblik at fatte, hvad det egentlig var, han sagde, men så fik jeg også smækket røret på. Men det skete for øvrigt jævnligt at en pervers stodder ringede - det er jo ikke så heldigt, når det er en af de mindre piger, som tager telefonen. Men jeg tror nu ikke, at han ville vide noget om gummistøvler. Der er åbentbart nogle mænd, som har et eller andet med piger i ridetøj?!?!?! Men så længe, at han ikke gør andet end bare at ringe...
***** Islænderrytteren *****
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|