Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Socialrådgiver-agtigt råd søges!
Forfatter: 
Dato:  01-08-2006 13:45

Min far på 60 år, har fået konstateret knogleskørhed og har nedsat funktion i hofter(15%) og ryg(27%).

Han er på en arbejdsplads, hvor der ofte bliver forlangt fysisk hårde løft og hvor der fra ledelsens side, ikke udvises den store tolerance overfor, at han ikke længere kan, hvad han har kunnet.

Det betyder jo så, at han ind imellem gør det alligevel, med efterfølgende dage i smertehelvede - eller irritation hos ledelsen, hvis han siger fra.

Derfor er han ikke længere glad for at være der og ved jo godt, at han faktisk ikke kan holde til dét, som han er ansat til.

Er der nogen der kender til reglerne for, hvordan hans rettigheder er?

Muligheder for at gå på "et eller andet", hvor han måske kan bibeholde sin løn? Noget syge-noget, som ikke er førtidspension, har jeg hørt noget om, at der findes...?

Eller hvordan er reglerne omkring dét, at han evt. kan få sig et arbejde 2-3 dage om ugen, med løntilskud? - det har han nemlig snakket med nogen om, i et lille firma, hvor de godt kan bruge ham, men egentlig ikke har råd til at ansætte ham.

Nogen der ved noget eller har erfaringer med noget lignende?

- Hvorfor JEG spørger? - Det er fordi min far er et gammelt autoritetstro fjols, der ikke tør ringe til nogen og spørge! - det er selvfølgelig ikke dét han siger til os, for da er det bare fordi han ikke lige har haft tid, eller fordi han ikke tror på, at der er nogen hjælp at hente...

Håber der sidder nogen, der kan hjælpe os på rette vej, eller ved hvilke instanser der skal kontaktes - eller evt. råd på nettet. Har ikke selv kunnet finde noget...

Gitte C
GILA HORSEFAIR
www.gila.dk
BREYER - Kvalitetslegetøj til hestefolket!
Cheval Liberté hestetrailere, brugte trailere og biler...
OBS - Vi har åbent næsten hele uge 31. Bare ring...
0
0
Svar på denne tråd

Fagforeningen
Forfatter: 
Dato:  01-08-2006 13:48

Først skal i have fat i hans fagforening, og de kan så hjælpe jer videre.

Der er jo flex-job, osv. Nu er det ikke for at være lysslukker, men jeg tror bare det bliver ret svært når han er i så "moden en alder".

.
Den ene kat fører bare en anden med sig.

Ernest Hemingway
Lille hoppe søges se præsentation.
.

0
0
Svar på denne tråd

Det rigtige råd
Forfatter: 
Dato:  01-08-2006 13:54

For at få det helt rigtige råd, skal du få lov til af din far, at ringe til den kommune han bor i. Her vil du kunne tale med en, som helt sikkert, vil have at din far kommer til en samtale. Så er du jo nød til at lave en for ham. Når han så er så autoritetstro, er han jo nød til at møde op. Lidt lusket, men så får du ham afsted.

Hvis han er medlem af en Akasse, så ringer du til dem først, men proceduren for at få din far afsted er den samme.

Held og lykke med det. Din far skal jo ikke slides helt op før han stopper helt med at arbejde.

0
0
Svar på denne tråd

der er håb
Forfatter: 
Dato:  01-08-2006 15:08

Nu er jeg selv i den situation at jeg ikke kan holde til at arbejde fuld tid pt og er "kun" på 20 timer i arbejdsprøvning. Her får jeg sygedagpenge eller det hedder revalderingsydelse nu pga jeg er langtids sygmeldt!

Og der skulle gerne være mulighed for at din far kan komme i sådan en ordning hvor han arbejder de timer han kan holde til (uden at slide sig selv op) for så derefter få suppleret op til fuldtid.

Men ved ikk helt hvordan det forgår når man ER i arbejde...hvorfor er der ikke blevet gjordt noget før nu? Feks dengang han fik konstateret mengraden!?

Men i skal kontakte kommunen (sikringssektionen) der skulle i gerne kunne få alt den hjælp i har brug for!

M.V.H
TINE

(") (")
('.' )
(")-(")
www.graeskehunde.dk

0
0
Svar på denne tråd

gfqefvqlpqø
Forfatter: 
Dato:  01-08-2006 22:40

Det er rimelig kort tid siden, at han i det hele taget har fået konstateret knogleskørhed - han har bare rendt rundt i en del år og troet at det var slidgigt, "som der nok alligevel ikke kunne gøres noget ved, så hvorfor besvære lægen med det...!"

Nå, jeg har ringet og punket ham lidt i dag - Ring nu til den fagforening... og til Sikringsstyrelsen i kommunen...

"Ja ja, jeg skal nok få gjort noget ved det, men jeg har jo ikke rigtigt tid..."

- SÅ TAG DIG TID, FARMAND!!!

Tak for rådene.

Gitte C
GILA HORSEFAIR
www.gila.dk
BREYER - Kvalitetslegetøj til hestefolket!
Cheval Liberté hestetrailere, brugte trailere og biler...
OBS - Vi har åbent næsten hele uge 31. Bare ring...
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider