Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

"Min" hvalp døde i narkosen inden opr.
Forfatter: 
Dato:  31-07-2006 21:22

Hej alle som har tid og lyst til og kæmpe sig igennem det her lange indlæg..

Jeg har bare sådan en brug for og sætte ord på hvor forfærdelig en dag det har været i dag kan kun græde hele tiden for det er så uretfærdigt det hele..

Dagen startede ellers ok men kl 12.15 modtog jeg en sms fra en af mine dejlige hvalp ejere (som vores hund fik for lidt over et år siden og har fundet de bedste hjem til den alle)

Jeg havde om søndagen talt med manden som har Shevas (hvalpen)fordi han skulle kasteres om mandagen og alt var i den skønneste orden, men i sms en stod der "jeg må desværre fortælle at Shevas har fået hjerte stop under opr. og døde" og der stod mit liv stille og kunne bare mærke tårene vælte frem for jeg elskede virklig bare den hund og havde et meget nært kontakt til ham,min første tanke var bare hvordan kan en sund og rask hund gå bort i en så alm opr. som og kasterer en hund hvad er der gået galt ???

Jeg ringe så til Shevas ejer og fik talt sammen og han var selvfølgelig MEGET ked af det og og voldsomt shokket, men fik så lov at kontakte den dyrlæge som havde stået men min dreng fra Slagele dyrhospital for og høre hvad der var sket..

Og fik bare beskeden Ja det sker jo sådan noget en ud af 1000. men hvorfor Shevas så ??

Jeg bad så om og få lov at hente ham så var sikker på noget forkert er sket, og den mistanke har jeg kun fordi den samme dyrlæge har fejl opr. og vejledt vores egen hund(hvalpens mor) og havde vi forsat med og lytte til han L... havde vi ikke haft vores hund i dag (men stor tak til landbrohøj skole for det er vores hund ok i dag)

Men han blev sur over jeg ville hente den hmmm... men det gjore vi så tog der op mig og ejren og bad om en forklaring IGEN til vores store overraskelse fortalte han nu at Shevas døde før han var opr. hvor i tlf sagde han til ejeren at det vi under den hmm så er det jeg bliver i tivel om de kunne ha givet ham for meget narkose,for de havde kun fortalte han givet ham noget beroligende også noget efter narkosen og han ude lykkede at hunden kunne ha en hjerte fejl, men hvordan kan han sige det når ikke han havde været inde i ham, men kunne ikke forstå han ikke evt tilbød os en obduktion, ville han skjule noget ??? for meget narkose ??HVAD...

Men vi besluttede os og skynde os og tag ham til en anden Dyrlæge i Næstved og få dem til og håbe på de kunne gi os et svar ?? vi blev så ringet op til aften og havde set alle hans organer i gennem hjerte - lever - lunger osv og hunden fejlede INTET men den nye dyr læge sagde det var det han vill kalde et ufoklarligt døds tilfælde !!

Nu er det bare jeg sidder her og havde håbe på jeg fik afvide desværre han havde noget med evt hans hjerte derfor er det gået galt, bare noget så jeg har noget forholde mig til men i stedenfor sidder jeg og tænker,,var der gået noget galt på Sla dyrhalløj også de dækker over hinanden, hvordan kan en sund og rask hund på under 1 ½ år bare kan dø, eller er jeg virklig bare så uheldig at Shevas var hund nr 1 ud af 1000 jeg er så pisse ked af det og er helt opløst af gråd..

Bare i kan hjælpe mig med og forstå at det kan ske eller kan/kunne jeg gøre noget andet ved godt jeg aldrig får dejlige Shevas igen,men føler en grim tanke i mig at en har slået min shevas ihjel, ved det er en forkert tanke men er bare lidt langt nede over det her SORRY.. er jo nok forkert på den men alle ved jo man ikke tænker rigtig når dyr som man holder så meget af bliver taget så brat fra en..

KÆMPE KNUS..

ps hvad er det for en adr hvor man kan sende heste/dyr over på den anden side er ??

0
0
Svar på denne tråd

Shevas..
Forfatter: 
Dato:  31-07-2006 21:28

Syntes i skal se hvor smuk og dejlig han var

0
0
Svar på denne tråd

hej...
Forfatter: 
Dato:  31-07-2006 21:39

Sikke da en frygtelig oplevelse i der har haft. desværre er det jo ikke første gang man hører noget dårligt om det sted, det er langt fra den første historie jeg har hørt om forkert behandling af dyr.

Personligt bruger jeg dem aldrig, vil hellere køre til Skydsgård i Gimlinge.

Stakkel, stakkels dig og hundens ejere, føler virkelig med jer.

Rønnebjerggård...Det er os.

0
0
Svar på denne tråd

Årh...
Forfatter: 
Dato:  31-07-2006 21:42

Hejsa

Føler virkelig med dig , vi mistede vores kanin igår, og det er aldrig sjovt at miste et dyr, STOR trøstekram herfra...

Maria Nygaard

Westerntosser...

- Har det sjovest!

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  31-07-2006 21:44

Det var da skrækkeligt! Og at han så skifter historie gør da tingene værre fordi i så bliver utrygge! Men der er nok ikke andet at gøre end at bide sorgerne i sig! Stakkels jer..

Og skøn hund!

Hilsen Frederikke

Chanel, Zulu & Soffy!

Hvorfor nøjes?

0
0
Svar på denne tråd

123456..
Forfatter: 
Dato:  31-07-2006 21:54

Man kan altid sidde og være bag klog for min første tanke da Shevas s ejere fortalte han skulle kasteres der oppe var ÅH NEJ men tænkte okay det er "bare" en kastertion det kan han vel efter som det jo ellers er en hamløs opr.Og ikke elskede Shevas død.

så sidder og tænke gid jeg dog haved sagt han skulle tag til en anden...

Vi sætter ihvertfald ALDRIG vores ben der op mere og andre vi kender, hvordag kan man køre praktisk sådan FØJJ..sorry.

Har talt en del med en af vores andre hvalpe ejere som havde besøg af Shevas i går hvor han var i fuld 4 spring, og de forstår bare heller ikke denne dag kunne gi det her udfald at hunden bare dør også i en narkose..

jeg er så led og ked af det skulle ende sådan.

0
0
Svar på denne tråd

Stakkel..
Forfatter: 
Dato:  31-07-2006 21:55

Øv det var da en forfærdelig uretfærdig oplevelse.. Men det sker jo desværre..

Jeg arbejder på en dyreklinik og vi mistede desværre engang en hest i narkosen. Den fik også hjertestop, og i en times tid gjorde vi alt hvad vi kunne få at få den tilbage til livet. 3 mennesker (mig, og 2 dyrlæger) kæmpede for dens liv, men han ville ikke tilbage.. Det var en fofærdelig tid, da den hest betød meget for os alle..

Trøstekram herfra

Med Venlig Hilsen

Anne-K©

-Gør din ridning til en fest, rid Irsk springhest <33

-Hun er ikk lækker, hun er stadiet over!

Elev på BU 04/05

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  31-07-2006 21:59

Hunde dør faktisk oftere under narkose end mange andre dyr! De er feks ikke gode til at huske at trække vejret, og nogle racer er værre end andre.

Som praktikant hos dyrlægen fik jeg to gange under samme OP lov til at kickstarte hjertet hos en Lab retriever - det gik bare i stå. Han vågnede igen efter narkosen og fejlede intet; sådan var det bare sage dyrlægen. Kan dog ikke huske den lægelige forklaring på dette.

0
0
Svar på denne tråd

Regnbuebroen
Forfatter: 
Dato:  31-07-2006 22:04

Stakkels dig, jeg føler med dig!

Her er linket til regnbuebroen:

indigo.org/rainbow/

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  31-07-2006 22:19

Det er bare så tragisk sådan noget og selvfølgelig higer du efter en forklaring.

Men det er altså ikke nødvendigvis dyrehospitalet eller dyrlægens skyld, sådan noget sker altså bare engang imellem.

Jeg arbejder også på en dyreklinik, heldigvis har jeg ikke selv oplevet det,men det er da sket at vi har måtte kæmpe lidt med at tilpasse narkosen. Nogle tåler det bedre end andre, nogle har svært ved at falde ordentligt i søvn og andre vågner inden vi nærmest er færdige (dét var en overdrivelse hvis nogen skulle være i tvivl).

Jeg håber at du kan finde fred med tanken om at det nok ikke var nogens skyld, at det "bare" skete og at det var møgærgeligt at det skulle være ham.

-Dorte

0
0
Svar på denne tråd

Shevas.
Forfatter: 
Dato:  31-07-2006 22:54

Jeg og min mand er "den anden hvalpeejer", -vi har en helbror til den omtalte hund. Vi havde besøg af ham igår hvor han løb rundt og legede med vores Buller og var helt på toppen, vi er totalt i chok over hvad der er sket.

Historien er den, at vi faktisk skulle overtage Shevas efter kasterationen pga. at ejeren til Shevas har et allergiproblem, så det var også ligesom "vores" hund der døde under narkosen i dag. Det har været en meget underlig eftermiddag at komme igennem, men der er desværre intet vi kan stille op. Obduktionen gav jo desværre ingen forklaring på det der er sket, så vi må leve med at han var én ud af 1000, hulk, hulk. Vi havde ellers glædet os helt vildt til at han skulle flytte ind hos os og Buller.

Nu håber vi bare at han har det rigtig godt i hundehimlen!!!

Karina

0
0
Svar på denne tråd

e,.o,umnbfvfbnm,umynbgvfsdvfbnm,m
Forfatter: 
Dato:  31-07-2006 23:00

min fasters hund på 3 år døde fo 2 måneder siden en nat kl 01.30 hanpev 5-6 gange og så var han væk.. de skyndte sig op for de troede han drømte men han var væk. han døde os af hjerte stop.

FØJ hvor vi savner ham..

STOR trøskekrammer til jer..

Joe... Du er super skøn.. Du er bare Den perfekte hest til mig.. Håber du går gennem dyrelæge tjek.. Kryds fingre..

0
0
Svar på denne tråd

Desværre
Forfatter: 
Dato:  01-08-2006 09:24

Så sker det jo med alle dyr.

Vi havde lige vores hund til Dyrlægen igår og valgte da han skulle i narkose at få taget en blodprøve for at få et billede af hvordan han ville reagere på narkosen.

Blodprøven er vildt dyr (600.-), men det giver dyrlægen et billede af om din hund kan tåle narkosen, og vi ville være sikre.

De varmeste tanker herfra til dig og hundeejeren.

Salg/ Leasing/ Bytte
Hingst, 149 stg, Født Aug. 91, skimmel.
Hygge, Avl & Skovture.
Går IKKE igennem bøjeprøve grundet tidligere skade!
Evt. bytte m. brun ox hoppe.
* * *
Giv seriøst bud
OX Arabere.dk
0
0
Svar på denne tråd

wfewgergerg
Forfatter: 
Dato:  01-08-2006 09:56

Jeg har mistet ALT respekt til dyrlæger efter jeg mistede min hest efter en barsk nat, hvor han lå på ryggen i smerter grundet tarmslyng.

Dyrlægen sagde fra starten, at det ikke var tarmslyng, men det viste det sig at være. Han ville ikke komme ud da jeg ringede anden gang for at sige, at hesten ikke var blevet et hak bedre.

Det endte med at vi kørte til landbohøjskolen og han blev opereret, men for sent!

Han fik ikke ilt nok til hjernen. (-Hvilket jeg også undrer mig over)

Hvis dyrlægen fra starten havde indset, at det var tarmslyng ville den stakkels hest stadig være hos mig i dag.

Highlander <3
Nyd livet på de evige græsmarker..
Glemmer dig aldrig!
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-08-2006 13:24

Jeg forstår godt alles frustrationer når noget går galt, men uanset hvad, så skal man lige huske på at dyrlæger er mennesker. De kan også begå fejl, de er trods alt ikke "overmennesker".

Det gør ikke tabet mindre, men prøv lige at tænke lidt over det.

Dyrlægerne er bestemt ikke ligeglade når der går noget galt, det er meget frustrerende og ubehageligt for dem og der bruges tid på at finde årsagen, så man mindsker risikoen for lignende tilfælde.

Sådan er det der hvor jeg arbejder, men jeg kan ikke tro at andre dyrlæger ikke deler den holdning. Vi tilbyder også en "eftersnak", der kan dukke spørgsmål op senere eller ejeren har måske brug for at få det vendt en ekstra gang og så er de meget velkomne til at kontakte os igen.

Som ejer har man sikkert brug for at hænge sin hat på noget, når noget går galt, men det er ikke en bevidst fejl fra dyrlægens side. Han/hun er der for at hjælpe, men de kan overse nogle ting som desværre kan give et uheldigt udfald.

-Dorte

0
0
Svar på denne tråd

hej igen
Forfatter: 
Dato:  01-08-2006 19:11

Til Dorthe

Tak for dine svar og støtte

Det ville være dejligt hvis de evt kørte samme kunde politik på Slagelse dyrehospital, som i har med både og tilbyde en "efter snak" osv, men som skrevet i stedenfor fik vi af Steen udlevert en hund snor og hans hals bånd og beskeden her vil du ha det..hvor man mest havde lyst til og skrige NEJ vil fandme ha Shevas tilbage eller en forklaring på om det er/var en "menneskelig" fejl eller noget og kunne som du selv skriver at hænge min hat på det vil være nok, jeg kan ikke bruge 2 forskællige forklaringer på hvad der er sket, det er der man først bliver mistrorisk, når han i tlf til shevas ejere siger han fik hjerte stop UNDER opr. og da vi pludselig stod på klinikken og vil ha den desværre døde hund udlevret kan det frem at han slet ikke var på begyndt opr. kun givet han beroligende også "forhåbenlig" den rigtige dose narkose, og det er er her min tivel er/kommer, for igen som den anden dyrlæge har konstateret fejlede Shevas INTET og han kunne ikke udlukke at der kan være givet for meget(da det ikke kan måles da det løber i blod banerene) eller opsynet ikke lige helt har været for det måske var forsent, jeg har talt med Landbrohøj skole om det hele igen i dag for der flyver stadig en masse tanker igennem hoved på en og dem bruger vi kun efter netop steen fra Sla havde lavet en fejl på vores hund, og de sagde også at der lyder dybt underligt at så ung en hund kan dø og inden opr, hmmm..men der er jo en risiko det ved jeg og det er både for dyr og mennesker..

Men syntes bare stadig at det ikke hænger sammen og hvis jeg som dyrlæge kom ud for sådan som de kalder det "er uforklarligt dødstilfælde" så ville jeg da helt klart tilbyde de grædende hunde ejere og "åbne" hund for og finde en årsag til det kedelige tab af hunden MEN nej det var der fandme ikke noget af men en mærkelig forklaring som kun satte vores tanker mere i gang..

I dag er jeg stadig dybt ked af tabet af Shevas og vil tag mig lang tid og ikke mindst tanken om ejerens sogn og Bullers fam som havde glædet sig til en dejlig dreng mere i deres hunde paradis,

men min sogn er vent til noget vrede over man stadig ikke kan finde svaret, men tro mig jeg ved jeg ikke får Shevas tilbage, men jeg vil ikke lad det her gå i en glemme bog, og tanken om det måske kunne ske for andre som kommer samme sted.

men takker alle for de trøstende ord det var lige hvad jeg havde brug for..

0
0
Svar på denne tråd

puha...
Forfatter: 
Dato:  01-08-2006 20:19

desværre sker det nogen gange...

min hvalp skal kastereres om ca. 4 måneder, og jeg har da mine bange anelser, men som regel går det jo godt...

Det er virkelig synd for jer! Føler med jer!!!

Et godt team bygger på:

Tillid, gensidig respekt og sidst men ikke mindst;

to-vejskommunikation!

Husk det når du arbejder med dit dyr :-)

0
0
Svar på denne tråd

Slagelse Dyrehospital
Forfatter: 
Dato:  01-08-2006 20:45

Ej, hvor er det dog trist :-(

Jeg har boet i Slagelse i 7 år, og fik flere dårlige historier om SD.

Bl.a gik jeg i klasse med en pige, som også mistede sin hvalp på 10 mdr. der. Den forblødte simpelthen under operationen.

Jeg studerede dengang til Dyreadfærdsterapeut. Vi (klassekammerater) var godt nok kede af at høre det den dag vores hundetræner kom og fortalte, hvorfor ejeren og hunden ikke kom til træningen.

Jeg tror et sted, at det ikke er så hulens godt på det dyrehospital...i hvert fald efter de forskellige sager jeg har hørt om stedet.

Jeg brugte Gimlinge dengang vi boede ved Slagelse. De rede min kæreste hest Makur fra døden...han fik tramslyng, måtte opereres akut og havde kun en meget lille chance for at overleve. Men han overlevede, og trives i bedste velgående. Det er 3 år siden.

Sidste år mistede vi vores kære hund Taz pga. lymfekræft. Intet kunne gøres for helbrede det...(naturligvis. Han måtte sove ind da tiden var inde. Vi savner ham meget. Og han vil aldrig blive glemt.

Makur og Taz kan der læses mere om, og ses billeder af på min præsentation, hvis nogen skulle få lyst til det.

Dybeste medfølelses til dig og din afdøde hund - snøft !

VH

Laila

0
0
Svar på denne tråd

det er hårdt
Forfatter: 
Dato:  01-08-2006 21:05
Ja man vil jo bare så gerne have et svar men det kan ikke altid lade sig gøre...Tro på at han har det godt ovre på den anden side, det gør ikke savnet mindre men det gør det lettere at leve med. jeg kan slet ikke tåle at se den med regnbuebroen, stortuder hver gang for det gør bare så ondt at miste uanset om det er et elsket kæledyr eller familie.
0
0
Svar på denne tråd

hvorfor
Forfatter: 
Dato:  01-08-2006 23:47

Hvorffor kan du dog ikke lade sket være sket.

hvad får du ud af at skulle svine en dyrlge til.

Hvis hvalpen er død kan intet få den i live igen, og dyrlæægen har da bestemt ikke siddet og juplet over at patienten døde.

Jeg synes du skulle skamme dig over at prøve at svine en dyrlæge til her på HN, han har ved gud ikke gjort dette med vilje.

Glem din hævngerrighed og kom videre i livet.

Jeg vil elskes for den jeg er, ikke den moden foreskriver jeg skal forestille, at være.

0
0
Svar på denne tråd

Kæmpe trøster...
Forfatter: 
Dato:  05-08-2006 12:02

Først og fremmest en kæmpe trøster til Shevas' avler, ejer og hans ellers kommende hjem...

Må indrømme jeg kender avler privat og har fuldt med i hvalpene fra de blev lavet, født og til de kom ud i deres nye hjem og kender desværre også den omtalte dyrlæge...og ja mener desværre for har set hvordan han behandler dyr og tænkt mange gange på hvorfor han egentlig var dyrlæge...

Blev noget over at læse indlægget fra en enkelt her inde...forstår ikke lige vedkommen flipper sådan ud på Diament, over hun prøver at komme af med sin sorg over tabet af en rigtig dejlig hund og at hun tør stå frem med hvilken dyrlæge det er...siger ikke det er dyrlægens skyld det der er sket, men hvis man havde haft rent mel i posen, havde man jo nok tilbudt at undersøge så ung en hund og ikke bare udlevere den i en sort pose...

Ved fra mange at han har fejlbehandlet mange gang og kan faktisk ikke forstå han kan få lov til at blive ved med at praktisere som dyrlæge og det er ikke kun min holdning til ham nu efter det er sket med Shevas, men sådan har den været i mange år og det har jeg også haft sagt til min veninde...

Og ved også godt Shevas ikke kommer tilbage, men det kan måske rede andre fra samme skæbne...

Mvh Touch og Lene

8-) En gang Fuldblod...Altid Fuldblod :-D
0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-08-2006 12:56

Jeg vil også udtrykke min medfølelse til både hundens ejer og til avleren, som jo tydeligvis er meget meget ked af det ved tabet af hunden. Det er forståeligt og i enhver sorg er der en vredesproces, især når nogen dør uden, der var en grund.

Jeg forstår godt vreden og jeg ville ha reageret på samme måde...jeg ville være blevet flinterne arrig og gået helt op i limningen, hvis jeg ikke kunne få at ivde hvad der var sket og hvorfor.

Nu bor jeg jo i slagelse og jeg hørte faktisk, i vores lokalradio forleden dag, at de havde historien med i nyhederne. Der blev dyrlægen og ejeren af hunden interwievet. Dyrlægen blev spurgt om hvorfor han ikke havde tilbudt opduktion på en hund, der tilsyneladende var død af underlige årsager og dyrlægen svarede, at det havde man også tilbudt.

Det stemmer altså ikke helt overens med det som der er skrevet herinde og man undrer sig jo mere og mere over historien Jeg kender jo ingen af de impicerede parter og derfor bliver jeg jo lidt forvirret, når man hører sådan en udtalelse fra dyrlægen og læser noget helt andet herinde.

Jeg tror desværre at folk har den opfattelse at dyrets ejere er vrede og kun er ude på at svine dyrlægen til for tabet af hunden - og så tror de på autoriteten(dyrlægen) at han har gjort som han burde gøre. Intet kan bringe hunden tilbage, men man har krav på en ordentlig behandling, når man oplevet sådan en grim ting, som ejer og avler har gjort.

Kazell: Hold da op, du manger da godt nok sympati for andre så det basker! Mon du nogensinde har mistet selv? Holdt du så også bare kaje og kom videre uden sorg og vrede? Så er du godt nok et overmenneske af rang.

Mange hilsner fra Anja.
0
0
Svar på denne tråd

Nej det er hun ikke sillepige
Forfatter: 
Dato:  05-08-2006 13:44

Det er en bitter opførsel hun altid udviser...Ikke hundeejeren.

Ja dyrlægen udtalte også på TV at de havde tilbudt en obduktion.

Illum

Nogle mennesker er ganske enkelt ikke et svar værdig,og hvor det ene mennesker virker sofistikeret på nettet,fremstår andre bare patetiske.

0
0
Svar på denne tråd

Shevas..
Forfatter: 
Dato:  06-08-2006 13:14

Hej igen

Til sillepige og Illum

Jeg blev MEGET harm over Steen direkte lyver på TV og i avisen for hånden på hjertet vi er IKKE blevet tilbudt en obduktion af ham hvorfor skulle vi ellers så ha kørt med en død hun bag bilen til næstved dyrehospital for og få det gjort,hvis steen havde tilbudt det. men kan ikke komme bag på mig han kom med det for det jo en bitter sag for ham så han måtte jo prøve og rede den på et eller andet GRRR...jeg kan samtidigt fortælle at Shevas ejer arb.inden for retten og han vil ikke fortælle noget på tv som er løgn, det ville var dumt og i strid med/mods hans job.

Må indrømme efter at vi så det havde jeg mest lyst til og ringe til Anja som lavede samtalen med alle parter og be hende komme igen så jeg kunne fortælle med store bokstaver at han er fuld af løgn og det samme havde shevas s ejer og blev også meget gal

Igen tak for den søde støtte okay lige minus fra en som jeg kun ryster på hovde af...men tak til alle andre og håber Shevas nu må hvile i fred og har fundet mange hunde venner i himmlen

KNUZZ

0
0
Svar på denne tråd

Jeg undres!
Forfatter: 
Dato:  06-08-2006 14:24

Hvorfor har hundens ejer valgt at bruge denne dyrlæge??

Du starter jo med at skrive at i har SÅ dårlige erfaringer med ham,men også at i har en god kontakt til hundens ejer???

Ville det ikke være helt naturlig at snakke om hvilken dyrlæge der skulle foretage kasterationen ,og derefter råde til hvilken dyrlæge man har gode/dårlige erfaringer med??

Hvis i havde sådan en god kontakt med hundens ejer hvofor ville de så vælge en dyrlæge som du tydeligvis har så meget imod???

Og ja det er super ærgeligt, men det er ikke din hund længere.

Måske du skulle lade være med at være hundeavler hvis du ikke kan klare at miste en hund som faktisk ikke er din længere.

Jeg synes stadig at det er meget ærgeligt,men faktisk kunne en af de hvalpe du har avlet ,lige så godt blive kørt ned af en bil...

Det er ude af dine hænder nu,glæd dig over at du har haft fornøjelsen af hunden imens den var lille.

Hævn og vrede har aldrig bragt noget godt med sig.

Hvis du mener at dyrlægen har handlet forkert må du jo komme med nogle konkrete beviser og gå rettens vej.

Mvh Hotbandit!

Parring tilbydes med Dansk svensk gårdhund.

Skriv for nærmere info.,Midtjylland.

0
0
Svar på denne tråd

Til hotbandit
Forfatter: 
Dato:  06-08-2006 15:49

Jeg vil starte med og fortælle at jeg faktisk ikke er hunde avler men har bare for hyggens skyld fik et kuld hvalpe på vores hund da vi selv ville ha en hund mere med morens gode sind,og efter som min mand ikke var int. i og ha 8 hunde mere solgte vi dem til venne par og andre super hjem.

Og som vi stort set har med alle hvalpene er godt og hyggelidt netværk og ses en del med de forskellige og i det her tilfælde meget med Shevas mest knytter man sig MEGET til dem/den.

Og jo du kunne ha ret i vi burde nok ha frarådet Shevas s ejer til at bruge en anden dyr læge men tænkte "okay han vel godt finde ud af og kasterer en hund"?? men ikke...og ja vi har selv og har også talt med flere som har dårlig erfaring med samme dyrlæge men efter som jeg ikke normalt gider og gå og blaffere op om dit og dat har vi i vores hjem bare valgt ikke og bruge ham mere hvad andre gør kan jeg ikke ha noget i mod,og sad da også da jeg fik beskeden og var godt ked af jeg ikke havde sagt det men hvis og hvis kan vi ligesom ikke bruge til noget nu. Men efter som at Shevas få md før dette var til chek og vac. men hos den anden dyrlæge som er samme sted,var godt tilfreds med behandlingen og alt var som det skulle være tog han jo bare samme sted igen...

og ville måske hvis jeg selv kunne vælge ville jeg og de andre i sagen her beder kunne forholde sig til hvis hunden var kørt ned det er tadig et stort tab og miste noget men her har vi ingen forklaring og får det heller ikke for det er påstand mod påstand, også hvis vi gik rettens vej.

Men som skrevet før håber vi bare Shevas har det godt nu i hunde himmelen

0
0
Svar på denne tråd

Diament
Forfatter: 
Dato:  06-08-2006 21:20

Vil hundens ejer så ikke tage kontakt til fx. TV og fortælle at det IKKE passer at dyrlægen tilbød en obduktion, men at de måtte til dyrlæge i Næstved ??

For han kan da ikke bare sådan stå og fortælle usandheder

Illum

Nogle mennesker er ganske enkelt ikke et svar værdig,og hvor det ene mennesker virker sofistikeret på nettet,fremstår andre bare patetiske.

0
0
Svar på denne tråd

sillepige
Forfatter: 
Dato:  06-08-2006 21:30

nu har jeg lige læstat du tvivler på min medfølelse, der tager du fejl.

Jeg er hunde og katteavler, har rigtig mange dyr.

Mistede min mor på fejlbehandling, så jo, men jeg er et kristent menneske, jeg har en vis evne til at tilgive fejl.

Jeg kan ikke se hvorfor avleren skal svine dyrlægen til for der er ingen dyrlæger der med vilje mister en unghund under behandling.

Jeg kan ikke se hvad det skal til for at hænge den dyrlæge eller andre ud, det er så tarveligt og barnligt.

Gud tilgiver, vi er lavet i hans billede, vi skal også kunne tilgive.

Jeg vil elskes for den jeg er, ikke den moden foreskriver jeg skal forestille, at være.

0
0
Svar på denne tråd

Da vores Bjælde døde
Forfatter: 
Dato:  07-08-2006 04:18
Efter et dumt sygdomsforløb med fejlmedicinering, tilbød dyrlægen at obducere ham. Jeg sagde nej tak, nu havde han fået fred- og vi vidste da godt, at hans lever var skredet. (Katten var nok død alligevel pga sin leverlidelse, men det er ikke sjovt med forkert medicin ovenikøbet). Det var min følelsesmæssige beslutning. Vi havde ham 2 gange til dyrlæge, hvor vi mente, det var slut. Men vi skulle da prøve dyrt foder, som den stakkels kvalme kat ikke ville æde.

Jeg var noget gal- da samme dyrlæge, var den eneste, der kunne fixes kattens brækkede ben (Det var en nødsituation). Især da han lige ville tage røntgen (så katten bed mig- men hul i det), så fik hun en sprøjte- derefter kiggede han på billedet. Og nå nej, hun kunne ikke få fjernet sømmet. (Hvad skulle hun bedøves for?) Hun kunne få en opvågningssprøjte (nej tak- så kan jeg køre hende hjem i fred og ro).

Vi kalder ham kodyrlægen- han er da flink, men ikke dygtig.

Mvh xtiny
---

WYGIWYGAINGW
"What You Get Is What You´re Given And It´s No Good Whining"

The Science of Discworld

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider