Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Indskudslån fra kommunen, nogle der har.
Forfatter: 
Dato:  31-07-2006 11:38
prøvet det??? En ven er lige blevet smidt ud af manden, dvs, de skulle flytte sammen her d 1.8, lejligheden var opsagt til 1.9, men han fik pludselig kolde fødder. SÅ nu står hun på gaden med to børn, hvis hun ikke finder noget inden længe. Nu har hun så fundet et sted, men hun mangler til indskudet som er 4mdrs leje, som hun jo ikke har sparet sammen til, da det ikke lige var planen. Banken vil ikke låne, da hun er på SU og med to børn. hest og værdier er der ikke noget af. Er det helt umuligt at få et lån til uforudsete udgifter på kommunen når det er indskud til en privat lejebolig? Familiekontoret sagde at hun skulle søge, men men men... de har det jo med at holde på deres penge. Nogle der har haft held der???
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det kommer...
Forfatter: 
Dato:  31-07-2006 11:58

Det kommer også an på hvad det er for en lejlighed hun søger til...


Men hvis hun står som enlig mor så er hun såmænd godt stillet med hensyn til lån...


Det er egentlig en underlig holdning at have det der med at kommunen holder på pengene. De deler ikke ud til gud og hvermand, selvfølgelig gør de ikke det, for det er jo kun meningen at dem som trænger skal have hjælp...

Gå ned på socialkontoret og søg om hjælp til indskud... så finder I ud af om hun kan få noget og er hun berettiget, så får hun selvfølgelig hjælpen.


Hilsen

Katrine


-Nothing is original
everyone imitates someone-
Hvis du ikke kan klare mosten, så drik juice i stedet for
Spam spam spam spam spam and spam
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg tror...
Forfatter: 
Dato:  31-07-2006 12:00

..godt, at hun kan låne penge af kommunen, idet hun har børn :-)




Mvh Mette..
********************
www.newforest.dk
***************************
Vær med til at tale dyrenes sag!
Demonstration i Kbh d. 3.oktober 2006 kl. 12
0
0
Svar på denne tråd
 
 12345678
Forfatter: 
Dato:  31-07-2006 13:22
Det skal lige siges, at det ikke er MIN holdning at de holder på pengene, det var faktisk hende fra familie kontoret der selv sagde det:O)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det kommer an på
Forfatter: 
Dato:  31-07-2006 13:31

hvilken type bolig hun har fået.


Man kan søge om indskudslån til almene lejelejligheder.


Til privat fremleje kan der evt. bevillieges en engangydelse.


Hvilken kommune kommer hun fra?


Mange Kommuner har boliganvisning, hvor der rådes over x- antal boliger som kommunen kan anvise, til mennesker der af den ene eller anden årsag ikke kan blive i deres egen bolig længere.

Det kan være sygdom, samlivsophør eller lign.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Indskud
Forfatter: 
Dato:  31-07-2006 13:52

Så vidt jeg ved må indskudet kun være 3 måneders husleje. Så jeg kan godt forstå at hun ikke kan få lån hos kommunen til 4 måneder.


Kommunen låner til indskud i privatbolig, min søster har lige fået et. Det var også der hun fik det af vide med max 3 måneders husleje i indskud. Det kan vist findes hos den forening som varetager lejeres interesser. Jeg kan desværre ikke huske hvad foreningen hedder.


.
Den ene kat fører bare en anden med sig.

Ernest Hemingway
Lille hoppe søges se præsentation.
.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, jeg har haft éet
Forfatter: 
Dato:  31-07-2006 14:13
Da jeg boede til leje (for 14 år siden) og var alene med min dreng. Lånet dækkede 3 måneders husleje og var rente og afdragsfrit. Min sagsbehandler ordnede det.

De 4 måneder må være indskud (3 mdrs leje) + første måneds husleje, det må man godt tage. Din veninde skal kontakte sin kommune og medbringe kontrakten, så tager de den derfra.


Mvh xtiny
---

WYGIWYGAINGW
"What You Get Is What You´re Given And It´s No Good Whining"

The Science of Discworld



0
0
Svar på denne tråd
 
 Indtægt
Forfatter: 
Dato:  31-07-2006 14:25

Der er en grænse for hvor meget man må tjene for at låne ved kommunen.

Jeg har engang lånt, men da var jeg på kontanthjælp og så var det ikke noget problem.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak...
Forfatter: 
Dato:  31-07-2006 17:41
Hun er på SU, så indkomstgrænsen er vist ikke et problem. det er 3mdrs husleje, og så 1 mdr forudbeltalt, som skal " siddes" af den sidste måned inden man flytter. Hvis kommunen kun vil godtage 3mdr, så vil jeg hjælpe med den sidste. Det er ikke an almen nyttig bolig, men familiekontoret sagde at de almen nyttige boligers indskud, skulle søge i boligsikringens afd, og private boliger i kontanthjælpes afs. Håber på det bedste, da det er en ulidelig situation at stå i. Tak for jeres svar.:O)
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider