Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hesteverdenen lidt rådden
Forfatter: 
Dato:  29-07-2006 14:53
Lige et lidt surt opstød. Satte min hest til salg for ca 2 mdr siden, solgte ham og fik retur efter 3 dage pga gammel skade. Indser at han så må sælges billigt på en kontrakt, hvor ny køber skriver under på hun er bekendt med denne skade. Der er en der hendvender sig på ham som kender fra et tidligere opstaldningssted og hun vil ikke prøve ham eller se ham, da hun kender ham. Hun fortæller mig at hvis han ikke kan holde til ridning er det helt ok for de havde en tor går og så skulle han bare gå og hygge sig som selskab. Dette bliver skrevet i købekontrakten og der bliver lavet derudover en sundhedserklæring hvor jeg udfylder alt havd jeg ved om ham samt beskrivelse af de 3 gange han har haft dyrlæge, hun får så den første købers handelsundersøgelse ( den lille ) hvor han er gået rent igennem og hun får ham forsikret for 30.000 kr oplyser hun mig. Jeg sælger ham altså for 10.000 kr som jeg fik kontant derudover bliver der aftalt samt skrevet ned at hun køber sadel der lige er blevet tilpasset ham til 7.500 kr disse penge skal falde senest d. 1/8. Nu vil hun afleverer ham tilbage og truer med advokat, hun siger han hele tiden har været halt. Jeg afleverede en rent gående hest og som yder mere gik fint igennem en bøjeprøve 3 uger forinden ovenikøbet med anmærkning rigtig god unghest. De gange hun har skrevet til mig har hun skrevet det gik rigtig fint. Det nemmest er jo klart at tage ham tilbage og give de 10.000 kr tilbage men synes ikke det er fair hverken overfor mig eller hesten som er blevet en kastedukke. Den kontrakt der er blevet lavet blev jeg anbefalet af advokat Pernille Skinnerup og har også fået en snak med en advokat som mener jeg står stærkt, da hun er belvet informeret om urene røngtenbilleder samt den scanning der er foretaget. Hvis jeg taber denne sag løber det hurtigt op i 25.000 kr og taber jeg er beslutningen at han skal slagtes så skal hverken han eller jeg udsættes for mere for det her kan min økonomi slet ikke holde til skulle af med ham fordi jeg ikke har lysten, tiden eller pengene til det mere. Synes det her møg uretfærdigt og orker det næsten ikke. Trængte bare lige til at komme ud med det.
0
0
Svar på denne tråd

Tjaaa...
Forfatter: 
Dato:  29-07-2006 14:59
Nu er jeg slet ikke så meget inde i alt det med hestesalg og advokater, men jeg syntes bare du skal køre på! Du har fortalt hende hvordan det stod til med hesten, og det accepterede hun. Så det er hendes problem at hun ikke vil have hesten mere.

D.27 maj åd min ven 100 panodil. I 1½ uge lå hun på instintiv, umuligt at komme i kontakt med hende.
I dag er hun frisk, som 17år skal hun tænke på at hendes lever er smadret.
Lad være med det pis!
0
0
Svar på denne tråd

Handelsundersøgelse..
Forfatter: 
Dato:  29-07-2006 15:53

Bare lige med hensyn til,at hun har forsikret hesten for 30.000.

Den handelsundersøgelse,som du fik foretaget i forbindelse med første salg,var 3 uger gammel da næste salg fandt sted.

På handelsundersøgelsespapiret står,at den kan påregnes,at have gyldighed til forsikring i 14 dage.

Måske er det gået op for køber,at den ikke kan forsikres før der foreligger en ny undersøgelse.

0
0
Svar på denne tråd

Forsikring
Forfatter: 
Dato:  29-07-2006 15:55
Hun fik sendt papirene på handelsundersøgelsen før hun havde afhentet hesten så den var forsikret inden hun egentlig overtog den. Og hun sagde hun ikke havde problemer med forsikringen. Ved dog ikke om hun har oplyst noget om røngtenbillederne for der ville de garanteret tage et forbehold men netop også derfor hun fik hesten til 10.000 istedet for de 35.000 den først blev solgt for.
0
0
Svar på denne tråd

Handelsundersøgelse
Forfatter: 
Dato:  29-07-2006 15:57
Og iøvrigt var/er der ingen der siger hun ikke måtte lave en ny undersøgelse. Nu valgte hun bare at bruge den der var lavet og det valgte hun helt selv.
0
0
Svar på denne tråd

Ja,selfølgelig..
Forfatter: 
Dato:  29-07-2006 16:48
Min pointe var bare,at hun jo nok ikke kunne forsikre en halt hest for 30.000.
0
0
Svar på denne tråd

Brodne kar
Forfatter: 
Dato:  29-07-2006 18:56

Jeg kan godt forstå, at du er træt/sur over situationen, det ville jeg bestemt også være, hvis det havde været mig!

Desværre er der eksempler på både dårlige købere og sælgere, når det gælder salg af heste.

Men det er hesteverdenen jo ikke ene om, overalt på denne klode findes dårlige købere og sælgere indenfor alle former for handel. Det kommer man desværre ikke udenom.

Håber du har heldet med dig og tingene falder på plads til glæde for både dig og hesten :-)

Sommerknus fra Tine

og haffipigerne,

:-D Flicka og Frigg :-D

Ny kapsun sælges
Græsfrø sælges

0
0
Svar på denne tråd

Hesten var ikke halt
Forfatter: 
Dato:  29-07-2006 19:11
Da den blev forsikret og heller ikke på salgstidspunktet. Han havde tabt sine forsko og dem kan han ikke gå uden og jeg ved hun var lang tid om at få en smed ud. Det jeg tænker jo bare at det her er meget besværligt for en hest til en sum af 10.000 som hun selv har udtalt sig om hvis den ikke kunne holde til ridning bare skulle bruges til selskab. Hvilket hun heldigvis også har skrevet under på. Håber virkelig den kontrakt er noget værd for jeg har ikke lyst til at tage hesten tilbage men hun har stadig min sadel som hun ikke har betalt for.
0
0
Svar på denne tråd

Din stakkel
Forfatter: 
Dato:  29-07-2006 19:30

Jeg håber virkelig at tingene løser sig for dig. Det vigtigste når man handler hest er at være ærlig og det lyder det til at du har været, så må køber jo sådan set selv om de vil løbe risikoen. Håber at tingene går

Knuz

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider