Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Sælge kat - Afbetaling??
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 14:58

Hej alle sammen!

Som nogen måske ved, er jeg nødsaget til at sælge mine katte, da min kæreste og jeg går fra hinanden... Dette var absolut ikke tænkeligt da vi anskaffede os kattene, ellers havde vi aldrig købt dem...

Der er så en som gerne vil købe Miss Diva, hende kan i se under kattemis på min præsentation.

Hun vil give 1500 for hende, men har spurgt om hun kan købe på afbetaling med 500 kr i måneden over 3 måneder..

Er der en måde jeg kan degradere mig mod at blive snydt..? For er bange for jeg aldrig ser mine penge, eller der sker et eller andet, andet.. Man høre jo om så mange historier hvor folk bliver snydt på alle leder og kandter..

Nogen som har et forslag til en kontrakt..?

0
0
Svar på denne tråd

puha kan en kat virkelig være så dyr
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 15:01
mon ikke der findes en kontrakt ligesom på hestekøb?

Hilsen
Sanne
Sælges: blå ridevinterjakke fra hooks. Virkelig lækker og med alle de kendte træk. Str. L -men MEGET stor i str. (snarere str. xxl) 100 % ok.
150 kr. + porto
0
0
Svar på denne tråd

hehe...
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 15:03

Lige til din overskrift...

Mange katteracer er meget dyrer! :)

Min er blanding af Norsk Skovkat og Main Coon, og idet hun har nogle rigtig specielle farver er der virkelig mange som gerne vil købe hende! Har fået mange bud på hende...!!

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ser helt anderledes på
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 15:06

De folk som ikke kan finde de 1500kr dette dyr koster, skulle ikke købe dyr.

Det tyder på at de har en anstrengt økonomi i forvejen.

Ja for 1500 kr er altså ikke en formue.

Hvis det er så skulle de nok ikke påtage sig endnu en udgift...

Jeg har af og til haft folk som ønske at købe en af mine Blypper på afbetaling.

Ikke tale om har de ikke de 6000 kr der skal til, skal de ikke købe noget af mig.

Illum

Nogle mennesker er ganske enkelt ikke et svar værdig,og hvor det ene mennesker virker sofistikeret på nettet,fremstår andre bare patetiske.

0
0
Svar på denne tråd

de ser også virkelig søde ud
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 15:06
jeg vil rigtig gerne have kat, men må ikke for kæresten...

Hilsen
Sanne
Sælges: blå ridevinterjakke fra hooks. Virkelig lækker og med alle de kendte træk. Str. L -men MEGET stor i str. (snarere str. xxl) 100 % ok.
150 kr. + porto
0
0
Svar på denne tråd

Illum...
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 15:08

Jeg har tænkt præcis det samme som dig...!

Jeg synes også det virker underligt hun ikke har pengene med det samme, hun er 26 år og har 2 børn.. så hun er da ihvertfald en voksen person...

Hmm... tror lige jeg vil overveje hvad jeg skal gøre.. jeg vil jo at Diva for det bedst mulige hjem...

0
0
Svar på denne tråd

illum..
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 15:09
100 procent enig med Illum! Lad være...

Hilsen

Sas.

Hundeskolen Potedask.

• Træning.
  • Sjov.
  • Tillid.

0
0
Svar på denne tråd

TILFØJELSE...
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 15:20

Det skal lige siges at min far arbejder som inkasso, og hvis jeg ikke ser mine penge køre han simpelthen hen til køberen og henter hende igen, dette skal også stå på kontrakten...

Men overvejer lige..

0
0
Svar på denne tråd

Jeg giver Illum ret...
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 15:20
når vi er nede i beløb af den størrelse, så bør man kunne betale kontant. Hvordan vil man ellers klare eksempelvis en uforudset dyrlægeregning?

The tragedy of life is not that it ends so soon, but that we wait so long to begin it.
- W.M Lewis
0
0
Svar på denne tråd

hej...
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 15:28
jeg ville heller ikke sælge til en der ikke kunne skaffe pengene nu, hvad så hvis katten bliver syg og har brug for dyrlæge? Så har de jo heller ikke råd til det. ville hellere finde en der havde råd til at have dem.

Rønnebjerggård...Det er os.

0
0
Svar på denne tråd

det ville
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 15:29
det ville da værer syndt for katten hvis hun så skulle den falde til og så slulle den hentes igen hvis hun ikke betalte
0
0
Svar på denne tråd

tilføjelse...
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 15:37

Jeg har netop skrevet denne sms:

"Jeg bliver nødt til at spørge, hvad du gør hvis Diva eller en af dine andre katte pludselig blive syge? Jeg er lidt bekymret over det med du ikke har mulighed for at betale på en gang, det vil jo så sige at der ikke er penge til uforudsete dyrlægeregninger... Jeg tror jeg helt bliver nødt til at sige nej til afbetaling, da jeg vil være helt sikker på der ret økonomisk også er plads til Diva i familien! Du er stadig meget velkommen til at byde på hende, men hvis du byder skal pengene betales på en gang, altså når hun bliver afhentet... Jeg Bliver nødt til at tænke på Divas bedste... "

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 15:41

Hilsen

Sas.

Hundeskolen Potedask.

• Træning.
  • Sjov.
  • Tillid.

0
0
Svar på denne tråd

0000000
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 15:46

Hvis du har fået så mange bud som du siger , hvorfor så ikke vælge en køber der har råd til katten .

Sælger du katten fertil , så vil jeg anbefale dig at læse her www.kattehandel.dk/advarsel.htm og sikker dig at det ikke bliver din kats skæbne , enten ved at neutralisere eller selv aflevere katten i det nye hjem .

Diana Tornbjerg Hansen

www.snerpa.tk

www.tornbjerg.dk

0
0
Svar på denne tråd

HEjsa.
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 16:25
Du skrev i et andet indlæg at du ikke forventede at få så meget som du gav så selvom hun snød dig og du kun fik de 500 som hun startede ud med er det vel ikke så slemt igen? Bare katten får det godt?

Hilsen Frederikke

Chanel, Zulu & Soffy!

Hvorfor nøjes?

0
0
Svar på denne tråd

enig med Illum
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 16:30
1500kr er virkelig ikke ret mange penge, og hvad hvis din kat bliver syg hvad gør de så med det beløb de så igen får svært ved at finde

Sælges!

Bates Isabel Werth dressur sadel med cair.

Stübben kandar, en masse underlag.

Rigtig praktisk trendy hundetaske.

0
0
Svar på denne tråd

som...
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 16:36

Som skrevet lidt højere oppe så har jeg besluttet mig for hun ikke bliver solgt på afbetaling :)

0
0
Svar på denne tråd

hele beløbet
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 16:44
Ja jeg må sige at jeg er enig med dem der mener at katten skal betales med det samme. Det lyder jo ikke som om der er råd til en evt. pludselig dyrlægeudgift nu og måske heller ikke senere hen.
0
0
Svar på denne tråd

fornuftig beslutning...
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 17:03

... for kan man ikke skaffe 1500 kr. har man ikke råd til at have dyr. Jeg har på de sidste 2 måneder brugt 28.000 kr. på dyrlæge til mine 2 katte og ville alligvel kunne skaffe 1500 kr :-D

Vh Tine :-)

Hestens Urtehave

Go Go sælges eller udlånes

0
0
Svar på denne tråd

1111111111
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 17:07
Godt at du har taget den beslutning, men burde du ikke have vist dig som en voksen person, og have ringet til hende istedet for en sms?
0
0
Svar på denne tråd

stutterimørk
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 17:10

Hele vores samtale har uden stop foregået over sms, så om jeg skulle vise mig som en voksen person og ringe? - Hvis det altså er sådan du definere en voksen person? det mente jeg ikke var nødvendigt.

Hun havde ikke lovning på noget, vi skrev kun frem og tilbage om hvis nu det var hende som skulle købe Diva.

0
0
Svar på denne tråd

kan du ikke
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 19:24

Hvorffor kan du ikke beholde kattene?

Jeg har været hjemløs, dvs. boet i skurvogn,, på lånte værelser og camping hytter med mine katte og hunde. det var et års tid, så hvorffor ikke et par katte?

Måake er jeg mærkelig, men jeg elsker mine dyr, vil beholde dem, de er mine børn.

Jeg vil elskes for den jeg er, ikke den moden foreskriver jeg skal forestille, at være.

0
0
Svar på denne tråd

kazell
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 19:43

Da jeg er studerende, er det begrænset hvad jeg har råd til at bo i selv.

og jeg nægter at have 2 katte på 20 m2! Især når de er vandt til en lejlighed på 110 m2! Det synes jeg er direkte synd, så hellere give dem et nyt dejligt hjem hvor de kan få det lige så godt som de har haft det hos mig!

0
0
Svar på denne tråd

Lad være
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 20:24

jeg vil også mene at hvis katten virkelig er noget for hende, så kan hun også sagtens skaffe de 1500 kr.

Man kan jo vende det om og spørge hvordan hun vil hive penge ud til en eventuel dyrlægeregning hvis hun ikke kan hive 1500 kr ud til selve katten.

Giv hende 14 dage til at finde pengene i og sælg den så til anden side. Du risikerer aldrig at få dine penge og aldrig at se din kat igen.

Sort/brun shetter (u.pap) hoppeplag på 2 år sælges til absolut godt hjem.

Malinoishvalpe (DKK) født d. 19. juli. Se www.malinoise.dk

Ingen er både ærlig og fjendeløs

0
0
Svar på denne tråd

Så er det hende jeg har set
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 21:18

..jeg kan ikke huske om det var på qxl eller dba, men jeg lagde mærke til hende fordi hun var lige hvad jeg søgte. Hun er meget meget smuk. Bare synd du bor så langt væk.

Jeg vil også sige at alle de dyr jeg ejer og har ( inkl hesten ) har jeg købt kontant, køber aldrig noget jeg ikke har penge til - det samme gælder møbler og andet. Det der med afbetaling er absolut ikke noget jeg nogensinde har prøvet, og når jeg har solgt, så har det heller aldrig været på afbetaling.

Michelle

Hmm er rødhårede mere hidsige end andre? - Hmm suk jeg er desværre *G*

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville godt nok
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 21:26

synts, at give 1500,- kr lige ud af lommen her og nu, var mange penge...

MEN var en af mine dyr i nød, så kunne jeg nemt finde 15.000,- på 2 min. UDEN at blinke..

Mkh.
Else.

Man lugter ikke af hest, man dufter.. :) :)

HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!

0
Svar på denne tråd

Fornuftig beslutning...
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 21:30

..at du ikke vil sælge hende på afbetaling (y) :-)

Mvh Mette..
www.newforest.dk
Vær med til at tale dyrenes sag!
Demonstration i Kbh d. 3.oktober 2006 kl. 12
0
0
Svar på denne tråd

Men uanset
Forfatter: 
Dato:  29-07-2006 09:23

om hun kan betale de 1500 kr her og nu giver hende vel ikke råd til en evt. uventet dyrlægeregning? Hvis hun har vist, hun ikke har råd til det fra starten af, hvorfor så overhovedet sælge til hende??

ALLE kan vel låne 1500 kr... Eller næsten alle.

Mendacem memorem esse oportere

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider