Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Labrador Formel 1 eller?
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 12:57

...vi er ved at overveje at få hund igen, racen skal være labrador da den passer godt til os...men så er det at jeg godt kunne tænke mig at vide om denne Formel 1 også egner sig til familihund eller om den kun er til jagt? Da den ikke er så stor vil den være rar at have indendørs, det kan vær at den lige præcis ikke er så høj at den vifter tekopperne ned af sofabordet med halen ... Men kræver den specielt meget træning for både hjerne og krop i forhold til den "traditionelle" labrador?

Hilsen Jeanette.....der ikke prøver at være som alle andre
Medlem af: Discount Heste og Pony Vanrøgternes klub: DHPV

0
0
Svar på denne tråd

Nej Jean
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 13:04

Jeg har en Formel 1'er og hun fungerer FINT som familiehund. Der er vidst ikke den store forskel.

Men den med tekopperne Jean, den kommer du ikke uden om! Min hund vipper kopper, glas, flasker og kander ned fra bordet i en lind strøm, selvom jeg prøver at huske på det.

Jeg mener ikke formel 1'eren er meget lavere, blot slankere og mere sporty--- Held og lykke :-)

Her er min stjerne, Chili

Vickie

Igen med Zheena.

Og aldrig mere uden.

DRESSURSADEL KØBES! BRUGT ELLER NY

KONTAKT MIG HVIS DU HAR EN

16-16,5" -SKAL KUNNE LIGGE PÅ EN ARABER.

0
0
Svar på denne tråd

Formel 1
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 13:09

Vi har to formel 1 - vi bruger dem til jagt, men de er også dejlige familiehunde!

De har et meget højt aktivitetsniveau, men det har også noget at gøre med, at vores hunde holdes i ekstrem god form, for at undgå diverse skader, overbelastning og overanstrengelse på jagterne!

Bare husk, at en hund jo får bedre kondition på ingen tid, og derfor også kræver at motionere det mere- holder I det på et fornuftigt niveau kan I sagtens få en hund, der ikke løber på væggende, hvis den ikke bliver motioneret så meget!

Healing af heste/dyr.
Heste-og hundemassage.
Adfærdsvejledning.
Se mere:
Healingafdyr.dk {> {>

Hestebokse udlejes i Hundested, nær Fr.værk

0
0
Svar på denne tråd

Vickie...
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 13:09

...nå øv, så må vi jo investere i plastkopper og krus ...det bliver jo ligesom at have små børn igen

Det er rart at høre fra nogen der har sådan en Formel 1'er...istedet for kun en hel masse teori om race-egenskaber

0
0
Svar på denne tråd

LJR...
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 13:11
...jeg kan godt se hvad du mener...men vores hund skal slet ikke bruges til jagt...den kan hente bolde og pinde istedet for nedskudte dyr ...og ud at svømme lidt...labradorer plejer at elske vand...

0
0
Svar på denne tråd

Vippe kopper af bordet
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 13:12

Der kan godt være forskel på størrelserne på 1èrne- vores den ene kan ikke vippe kopperne af kaffebordet med halen, mens den anden lige kan nå- hvis hun anstrenger sig*gg*

Min hanhunds kulbror blev en del større end min hanhund- og det er ikke fordi de ikke er rene (papir på begge kræ), men det er simpelhen genetisk, samt af racens forædling ikke er oldgammel!

Healing af heste/dyr.
Heste-og hundemassage.
Adfærdsvejledning.
Se mere:
Healingafdyr.dk {> {>

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 13:15

I behøver ikke bruge den til jagt- det er bare dens force! Jeg mener stadig at I kan have den som familiehund, bare I aktivere den rigeligt- fysisk og mentalt. Især mentalt som foder på græsplænen osv- jeg har flere triks, hvis det er noget!

Så nej, I kan sagtens få glæde at sådan en dejlig hund...

Lea- der kun er til formel 1èr

Healing af heste/dyr.
Heste-og hundemassage.
Adfærdsvejledning.
Se mere:
Healingafdyr.dk {> {>

0
0
Svar på denne tråd

Ok...
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 13:17

...ja meningen med at Formel 1'ere er avlet mindre og slankere er vel, at de er mere smidige og ikke så kluntede og dvaske som de "almindelige" labradorer godt kan være...så derfor troede jeg at de også var lidt mere livlige?

0
0
Svar på denne tråd

LJR...
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 13:20
...jo et par aktiverings-tricks kender vi...men jeg er åben for idéer ...vi får én på prøve i første omgang...han skal holde ferie hos os...så må vi se...

0
0
Svar på denne tråd

aæsldkaældk
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 13:21
Vi har en blandings hund af formel 1, labrador og golden retriver ;) rigtig god familie hund

Fjordbollen

-Med krikke dyret Ceres Mørk eller den bøvede hæsti

<3

Min hjemmeside her

0
0
Svar på denne tråd

Formel 1
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 13:29

Vi har også en formel 1, og jeg er ret sikker på at hun har damp

Hun får foder i haven og render løs i et gammelt kalkbrud, svømmer og apporterer. Hun bliver ALDRIG træt

Nu var hun så også den mest aktive i et kuld på 10, så vi har nok været ekstra heldige

Hun er lige blevet 1½ og har i en lang periode ikke lavet ballade. Men da vi pt er ved at renovere, er hun ikke blevet aktiveret, så meget som hun kræver det, i en periode. Og det har resulteret i afgnavede vægge. Men det er jo ris til egen balle

Jeg er dog sikker på at hvis jeg nogensinde skal have lab igen, så bliver det den gamle type.

Til sidst lige et par billeder af min prinsesse

Sessa -nu med Sylvester
0
0
Svar på denne tråd

Krudt i r*ven
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 13:30

JA, det har da krudt i BIB- men hunde der generalt er avlet til jagt er jo lidt livlige i forhold til mere sofa-prægede racer.

Men hunden er kun hvad vi gør den til: Jagt=super kondi=meget aktivering= meget livlig hund...især hvis den ikke motioneres nok!

Almindelig familie hund=moderat motion=moderat kondi= flyver ikke på væggene, hvis den bare motioneres normalt!

Held og lykke med Feriebarnet- skriv, hvis du løber tør for aktiveringsideer!

Healing af heste/dyr.
Heste-og hundemassage.
Adfærdsvejledning.
Se mere:
Healingafdyr.dk {> {>

0
0
Svar på denne tråd

Sessa...
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 13:33
...hun er flot, yndig, med mælkebøtter på næsen ...men det er nok som LJR siger, at hvis man normalt motionerer meget skal det holdes i samme niveau...ellers opstår der nok Damp

0
0
Svar på denne tråd

Min formel 1'er
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 13:37

Er ret nem at køre træt, men hun bliver altså også mest brugt som putte-hygge-nusse hund Hun kommer ud og gå nogle dejligt lange ture, og det er ret ofte at vi hurtigt kommer for langt væk, og så begynder hun at hænge efter snoren - så de er ikke umulige at køre trætte.

LJR: På trods af ovenstående, vil jeg meget gerne høre nogle af dine tricks. Bare de ikke kræver at hunden er vanvittig lydig, for Chili er ikke lige den type der bare kommer rendende når jeg fløjter efter hende, og derfor er hendes tid som løs hund ret begrænset.

Vickie

Igen med Zheena.

Og aldrig mere uden.

DRESSURSADEL KØBES! BRUGT ELLER NY

KONTAKT MIG HVIS DU HAR EN

16-16,5" -SKAL KUNNE LIGGE PÅ EN ARABER.

0
0
Svar på denne tråd

Størrelse
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 13:38

En formel 1 er jo absolut ikke altid lavere end en udstillingslab, ofte tværtimod. De er jo ofte blot smallere bygget.

Min egen tæve af udstillingsafstamning (eller rettere dual-afstamning idet faren både var udstillings- og jagt-champion) vejer ikke mere end ca. 28 kg, så hun er ikke nogen stor lab.

Så det man skal afgøre med sig selv er mere bredden. En udstillingslab skal jo gerne have et bredt hoved med et tydeligt stop, en bred, tøndeformet brystkasse, kraftige benstammer, en kort, tyk hale som bæres livligt og helst vandret.

Men højden er ofte den samme på hundene af ren jagtafstamning.

Camilla Juelsgaard Jørgensen, nu også med islænder

Juelsgaard's Labrador

Get a life - Get a lab
0
0
Svar på denne tråd

ok...
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 13:43

...så blev jeg så meget klogere...godt vi har HN ...

LJR...jo jeg skal nok huske dig, hvis vi løber tør...nu tror jeg ikke at han er så vanvittig meget motioneret, da han også "kun" er familihund nu...så måske passer det bare så fint...men vi glæder os allesammen til han kommer på ferie

0
0
Svar på denne tråd

Størrelse
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 13:48

Indsætter lige et billede hvor man kan se lidt om forskellen på kønnene.

Hannerne er jo ofte noget større lidt mere skrumlede, hvor tæverne er mere feminine og elegante.

Maggies hoved:

Chalmers hoved:

Juelsgaard's Labrador

Get a life - Get a lab
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har jo osse
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 15:24

store planer og anskaffe mig en hund igen på et tidspungt,jeg have en sort labrador mvh katrine

0
0
Svar på denne tråd

formel 1
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 16:39

Jeg har også en formel 1 og det er lige en hund efter min smag. Den har en herlig masse energi, er altid glad for at se en, lege osv. Tilgengæld så når den sover...så sover den også igennem ;)

Den skal aktiveres en del, men jeg synes også det er skønt at kunne tage hunden med på lange gåture.

Den med tekopperne, der skal i passe på..Min kan vifte ALT ned fra sofabordet, især fordi den ikke bare logre lidt, nej den kan være ualmindelig glad..også går den meget rundt...10 omgange om bordet er ikke ualmindeligt, især hvis den er meget stolt af sit legetøj...

0
0
Svar på denne tråd

formel 1
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 16:46

en formel 1 er en virkelig god hund vi har en lille formel 1 der hedder cille.. hun bruges båede til jagt og til familie hund

0
0
Svar på denne tråd

Camilla...
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 18:57
...din hanhund ser aldeles skøn ud...elsker dét der brede hoved...jeg har dog dårlig erfaring med de gule...så hver gang jeg ser en gul labber ...men de er sikkert ligeså gode som de sorte og brune...

0
0
Svar på denne tråd

2 labedeller.
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 19:00

Jeg har en "almindelig" han på 9 år, han har krudt i rumpen og det har han altid haft. Han var håbløs da han skulle lære at gå i snor, han oksede bare afsted, så vi gik til træning i lang tid.

Han fik det lært men er nu aldrig blevet god til det.

Så har jeg en formel 1 han på 4 år, han er stille og rolig.

Vi har aldrig trænet med ham, han kunne bare det hele med det samme.

De er næsten lige høje, men her er det altså den "gamle" brede

der har damp.

De er begge 2 dejlige familie og vagthunde, og de kan begge rydde sofabordet.

Om det skal være den ene eller den anden slags ved jeg ikke, jeg bliver nok ved med at have en af hver.

Hilsen Helen.

0
0
Svar på denne tråd

Jean39
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 19:31

Ja, jeg er nemlig også selv helt vild med labbens brede hoved (generelt er den brede, kraftige bygning en af årsagerne til at jeg har udstillingstypen, jeg er nemlig også vild med deres kraftige bestammer).

Man kan jo desværre sagtens have nogle dårlige minder med en bestemt farve hund, selvom farven jo ikke betyder noget.

Jeg har selv gule dels fordi jeg synes det er nemmere at se udtryk hos de gule (de sorte bliver nemt bare en sort klump både når man tager billeder og når man udstiller dem) og dels ved et tilfælde. Jeg har altid valgt mine hunde ud fra afstamningen (især sundhedsmæssig afstamning) og så må man jo bagefter se hvilke farver der er i det kuld man har valgt.

Men når alt kommer til alt så betyder farven ikke ret meget og 14 dage efter man har fået hunden, så synes man jo at den har verdens smukkeste farve.

En god hund har jo ingen farve

Juelsgaard's Labrador

Get a life - Get a lab
0
0
Svar på denne tråd

Bertha...
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 20:42

Jeg kan kun anbefale en Formel 1 Labrador. Vores er den perfekte familiehund, hun elsker at gå ture, men er der en dag, hvor hun ikke kommer afsted, så er det lige meget.

Når hun er inde, så sover hun eller lusker forsigtigt rundt, når hun er ude vil hun gerne spille bold m.m.

Vores kræver ikke særligt meget, langt mindre end vores venners terrierer, som aldrig sidder stille.

Vores bliver ikke gået voldsomt meget med, og hun er det nemmeste og mest lydige dyr i verden - vi er så glade for hende! Jeg kan kun anbefale denne fantastiske race. Den er både klog og kærlig...

Sådan så vores yngling ud for nu næsten et år siden:

Stine N

Livet er dejligt at leve, bare man har karaktersvaghed nok til at nyde det.
- Sokrates -

0
0
Svar på denne tråd

formel 1
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 21:23

jeg har også en hund der er formel 1, han er alletiders familie hund... de første 3-4 år blev han brugt til jagt af min eks mand, men nu fungere han fint som familie hund.

Han laver dog racerbane i haven når han lige skal brænde lidt krudt af, og så er han over glad når der kommer gæster, men han lægger sig gerne ned når der er gået en halv time... men ellers er han ganske stille og rolig..

Så ja jeg kan godt anbefale en formel 1 som familie hund

0
0
Svar på denne tråd

ejhæwuehf
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 21:39

Vores nemo er formel-1.

Han er den dejligste hund

Hilsen
Annecathrine
STOLT fjordheste ejer!
0
0
Svar på denne tråd

Stine N
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 22:33

...jeres hund lyder godt nok som om den bare har tilpasset sig...det er jo lige sådan vi håber på at han er, ham vi skal have på ferie...og måske beholde ...

Camilla...nej, den rigtige hund har ikke nogen bestemt farve...og som familihund er det også komplet ligemeget hvilken farve den har, bare den føler sig godt tilpas og hovedet er i orden...men man hører meget sjældent om bidske og kuleskøre labradorer selv om der er så mange af dem...

Tak for jeres søde svar...det lyder rigtig dejlig positivt

0
0
Svar på denne tråd

Billeder
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 22:36

Må vi se nogle billeder af feriebarnet, når han kommer på besøg his jer?

ÆÆÆÆÆsker billeder af lab-vapser!

Healing af heste/dyr.
Heste-og hundemassage.
Adfærdsvejledning.
Se mere:
Healingafdyr.dk {> {>

0
0
Svar på denne tråd

dejlige hunde
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 22:59

Jeg har to formel 1ére og de er perfekte familiehunde med enormt krudt i r... Den gamle er efterhånden mere afdæmpet men datteren er hyper aktiv. Vi bor på en gård så der er plads til denne aktive adfærd.

Personligt synes jeg at den "gammeldags labbe" er smukkere med sit brede hoved og mere markerede overgang mellem snude og pande. Nogle af formel 1érne ligner slet ikke labrador og det er synd synes jeg.

Jeg faldt for Formel 1éns størrelse og høje aktivitetsniveau.

Mvh Nell

Har du for mange penge så køb en hest, Har du stadig for mange penge, så køb 4 !

0
0
Svar på denne tråd

Fra Labrador hjemmeside
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 23:04

Læs her og find ud af hvad der virkelig ligger i udtrykket "Formel 1" - det virker som om mange af jer har misforstået hvad en Formel 1 er!

Hvad er "Formel 1 Labrador"

Begrebet "Formel I" indenfor labrador retrievere kan forklares med meget få ord.: Det er ganske simpelt en hund der er avlet på engelske/irske markprøvelinier.
Den almindelige opfattelse er, at det er en ny slags labrador der er kommet til indenfor de sidste 20 år, og at hvis en labrador er lille, spidssnudet og grim, er det en Formel I.
Ingen af delene er rigtig.
Den kan godt have mange fejl og afvigelser i forhold til racestandarden, men det kan labradorer af anden avl også. Den kan også være stor, og stadig være en "Formel I" hvis den har den afstamning der skal til.
I år 1954 importerede Carl Baron Iuel-Brockdorff, daværende formand for Dansk Retriever Klub, en labradortæve, Greatford Tale, efter F.T.Ch. Greatford Teal.
Denne hund var en Formel I af ypperste karat, ligesom mange andre af de importer der var i klubbens spæde start. Nok også fordi det var grever, baroner og godsejere der importerede dem til dem selv og deres skytter, og de kontakter de havde i England var fortrinsvis også til godsejere og gamekeepers i England. Betegnelsen "Formel I" var blot ikke "opfundet" på det tidspunkt.
I løbet af årene blev der importeret og avlet mange andre og meget forskellige avlslinier i Danmark, hvor langt de fleste importer var af udstillingslinier. De fleste danskere har dog altid lagt vægt på at det var fra linier man vidste kunne arbejde.
I 1976 blev Importeret 2 hanhunde, Staindrop Tarquin og -Tipler til Danmark, og så begyndte det at gå stærkt, årene efter kom Staindrop Saprine, Blackharn Brett, Swinbrook Boss, Sandringham Sidney, Hedenham Park Flint og mange, mange andre.
I den sidste del af '70erne og først i 80èrne mødtes mange af de personer der havde importeret engelske markprøve- og jagtlinier, de trænede sammen og afholdt prøver efter det engelske mønster, på helt privat basis. Til en af disse sessions var der en journalist med for at se hundene, og han blev så begejstret at han lavede en artikel til et jagtblad, Jagt og Fiskeri, og overskriften lød "Er dette labradorens Formel I??" Og således opstod betegnelsen for den type labradors.

//Greenstone :-D

Welsh Cob & Curly Coated Retriever
www.abw-design.dk

Del dine billeder med andre, se mere på:

cued.dk/nice-horse

0
0
Svar på denne tråd

Hej Jean.
Forfatter: 
Dato:  29-07-2006 09:38

vores formel 1 vovse, Freja, er det bedste jeg har set til dags dato af at være en familie hund.

Hun er 4 år og har aldrig snerret eller bidt efter nogen.

Hun er altid glad og med på at vi skal gå tur, elsker børn, elsker selskab.

Når hun er i selskab med andre hunde er der ej heller problemer fra hendes side af.

Mhs. til at kun være familiehund, det kan de sagtens kun være.

Men det er helt sikkeret en hund som elsker at lave noget for dig. Dvs. beder du den om at apportere noget til dig, eks. du har tabt dine nøgle, hente avis osv. ja det gør den gerne.

Det er en hund som vil egne sig godt til agility.

Brian har gået til lydigheds træning med Freja siden hun var hvalp. Han stoppede sidste år, da han kunne mærke at det begyndte at kede hunden.

Men så vel lige ved andre hunderacer skal man også være ved formel 1'ern også være konsekvent. Altså man holde ved det man vil opdrage den til.

Eks. hvis du kun vil have den til at komme i køkkenet, gang osv. så skal man også holde ved det. Den forstår ikke at den kun må det engang imellem. Det er enten eller.

Vi har vænnet Freja til fra hvalp at vi kan have hende med, der hvor vi nu må og kan. Dvs. vi har ingen problemer når hun køre med i bilen.

Mvh. Lotte

"Oldenborg heste kan og vil"

Rigtig dejlig oldenborger til salg - tjek denne hjemmeside www.123hjemmeside.dk/stald_miller

0
0
Svar på denne tråd

hephey
Forfatter: 
Dato:  29-07-2006 15:08

formel 1 er gliemrende familie hunde... viser dig lige nogle billeder af mine...

først den gamle som desværre er død...(@!#$ nu kommer jeg til at græde... savner hende så meget...)

Hun blev 13 år...

Her er vores nye ballademager...

Jeg mener der er 3-4 mdr. hun er...

Bitti blev brugt lidt til jagt men ikke meget og Daisy skal nok men hun har ikke været endnu...

Carina.

Mango-Min elskede DV'er. Nu military vinder.

Surprise- Min smukke ponyblanding.

0
0
Svar på denne tråd

Så er det...
Forfatter: 
Dato:  31-07-2006 12:47

...vist tid til en opdatering for der er sket en masse i løbet af weekenden...det blev ikke til noget med feriebarnet...de skulle ikke rejse alligevel og havde vist ikke helt besluttet sig med hensyn til om de skulle af med ham...nå, så havde jeg i forvejen kontakt til en pige der skulle af med en 9 mdr gammel labrador...så vi var oppe og kigge lørdag, MEN der var vist en del rottweiler i ham...det kunne man se både på hovedet og bygningen...aktivitetsniveauet lå også en del over vores forventninger...han var ved at vælte vores datter flere gange...så det var ikke lige os. På vejen hjem ringede jeg så til en dame der havde kontaktet mig vedr labradorhvalpe, vi kørte næsten lige forbi...de var hjemme så vi var inde og kigge...der var én gul han, en sort han og en sort tæve...men tæve havde vi udelukket da vi ikke orker bløderiet. Så var der en gul og en sort han...hmmm, den gule han kom med det samme hen og smed sig for mine fødder, den sorte han var lidt reserveret og gik med halen imellem benene...så der var ikke så meget tvivl...vi var "købt"...jeg havde godt nok sagt at jeg ALDRIG ville have en gul labrador da vi er blevet terroriseret af en gul tæve hvor vi boede før...men for søren da, farven kan da umuligt bestemme temperamentet ...så vi kørte hjem og tyggede lidt på det, ringede senere på aftenen og sagde at vi gerne ville købe den gule han og hentede ham så i går:

Han er 11 uger...og ud af et kuld på seks stk (mor er gul labrador, faren er Formel 1'er han er en meget dygtig jagthund)...han er næsten renlig da de er vokset op i køkken og bryggers...han er døbt "Lex".

Jeg føler mig som nybagt "mor"...han hylede lidt i nat, så jeg måtte ligge med en hånd nede på gulvet ved ham...men pyt, nu får vi en hund vi kan opdrage efter vores behov...men han er bare skøn

0
0
Svar på denne tråd

bnhebfdiljqæn
Forfatter: 
Dato:  31-07-2006 13:35

Hej Jean39

Her i huset er vi også tilhængere af fomel1/labradore (se præsentation).

Og det er bare FAMILIEHUNDEN...de dage hvor der er tid er hun med på løbeture optil 10 km - de dage der ikke er tid sover hun eller leger/underholder sig selv i haven.

Hun har alle dage været nem at opdrage, kan lade hende være alene med en børnehave uden bekymring, og hun bliver her på grunden.

De dage hvor vi nødtil at have hende med (hvis vi er væk hele dagen) så er hun bare så sød og lydig at have med i byen - og alle falder for hende

MEN er du (eller evt. din mand)til den gamledaws opdragelse med kæft trit og retning - så er labradoren nem at knække. Tænk over det ! Der er ikke noget være end en knækket/skræmt hund med halen mellem benene...

0
0
Svar på denne tråd

mister-Q...
Forfatter: 
Dato:  31-07-2006 14:48

...nej, vi er ikke til den gammeldags opdragelse med tæsk morgen, middag og aften ...vi råber heller ikke af ham når han laver ulykker, men forsøger at få en glad og harmonisk hund ved at rose, rose og atter rose...og prøver at ignorere hans "fejltrin" (undtagen hvis han er ved at æde sofaen )

Vi har også været ude og hegne haven ind så han har 800 kvm at boltre sig på...

Og så skal jeg til hvalpetræning ligeså snart der starter nye hold...

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  31-07-2006 17:49

Tillykke med ham, han ser supercharmerende ud.

Håber I for mange gode år med ham på trods af at han er gul

Juelsgaard's Labrador

Get a life - Get a lab
0
0
Svar på denne tråd

Stor tillykke
Forfatter: 
Dato:  31-07-2006 19:56

Stort tillykke med Lex- han er da en dejlig charmetrold

Håber I får meget glæde af ham!!!

Healing af heste/dyr.
Heste-og hundemassage.
Adfærdsvejledning.
Se mere:
Healingafdyr.dk {> {>

0
0
Svar på denne tråd

Takker...
Forfatter: 
Dato:  31-07-2006 20:59

...jo, han er en rigtig charmer...og så har han de skønneste hundeøjne som man bare ikke kan stå for ...men det er ligesom at have baby igen, godt at ungerne er så store, pyyyhh

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke med ham...
Forfatter: 
Dato:  31-07-2006 23:45

...og hvor er han dejlig. Vi har sagt, at når Bertha er så nem, så skal vi have en til om nogle år...den bliver forhåbenligt gul :-)

Lige et lille tip. Bertha har ikke ødelagt meget af, men lidt er det blevet til. Blue Horse Bidstop er godt at smøre på de ting, det er meget vigtigt, at han ikke bider i - lister, vaskemaskineslanger m.m. Det har i hvert fald virket rigtig godt her hos os.

Glæd dig over de næste uger, der er ikke længe til lømmel-alderen :-D Men trods en sko, der er bidt til ukendelighed, så er de nu dejlige alligevel de vapser

Stine N

Livet er dejligt at leve, bare man har karaktersvaghed nok til at nyde det.
- Sokrates -

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke med ham
Forfatter: 
Dato:  01-08-2006 00:08

når hvor han da bare for kær.

mvh katrine

© Yrja og Prins ©

0
0
Svar på denne tråd

prøv at se her..
Forfatter: 
Dato:  01-08-2006 08:13

Prøv at se her, den sorte er halv F1, hun er meget høj, men lidt mere langbenet og lyn hurtig og slankere.

Og her en udstillingsmodel, lidt lavstammet, bred og kraftig. ( hende her er så lige en undtagelse, for hun har også krudt i r'ven, men ellers er de lidt mere nede¨på jorden generelt syntes jeg. )

0
0
Svar på denne tråd

Takker...
Forfatter: 
Dato:  01-08-2006 10:21

...igen for alle hilsnerne...

Rikke...hans mor ligner meget din gule tæve, hun er bare lidt mere langbenet...

Men han er dejlig og skal nok blive en god hund...nu 2. nat var han meget dygtig...sov næsten igennem

Jeg kan kun råde folk der ikke kan få børn til at købe en hundehvalp...det er næsten ligesom at få en baby ...bleerne er bare skiftet ud med utallige lufteture, men frisk luft er sundt

0
0
Svar på denne tråd

Forresten foder...
Forfatter: 
Dato:  01-08-2006 11:05
...hmmm, det er jo en videnskab i sig selv. Han er vokset op på dyrlægens Specific, men den er meget svær at få fat på, og da jeg kun fik en lille slat med var jeg nødt til at tage en hurtig beslutning til et alternativ i går...så jeg fik fat i noget Hills istedet for, én der hedder Prescription Diet p/d...dosis er så vidt jeg kan regne ud når han vejer 10 kg 295 g om dagen...det skal fordeles på 3 måltider...hvornår kan man skære det ned til 2 måltider?

0
0
Svar på denne tråd

Sikke en dejlig
Forfatter: 
Dato:  01-08-2006 11:38

lab du har fået dig der Vi har også haft en gul lab og hun var bare verdens dejligste hund!

Nu har vi en brun lab af den "gammeldaws" type og med ret pæne papirer, sagde avlerne (vi ved ikke noget om den slags Men fik da stamtavlen med) - både far og mor er jagthunde, imens vores Hermann bare er et hyggehoved

Jeg vil dog sige; hvis formel 1'erne har et højere aktivitetsniveau end vores, så skal jeg ALDRIG have sådan en! For Hermann er aktiv 24/7 og er desuden ret langsom til at lære de helt almindelige ting, fordi han altid skal se/høre/snuse til alt muligt samtidig

Men køn, det synes jeg han er:

Mange hilsner fra Sine (med hafferne Havanna & Aslan)
Shit happens!
... I just try not to step in it :)
Learning seriously affects your brain -aau.dk
Bomløs sadel købes!! Skriv og fortæl hvad du har
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider