Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

katte-hjælp-
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 07:14

ja prolemet er de stakkels katte. Rideskolen de er på lukker og låser på søndag :-( ejeren ef rideskolen ejer ikke kattene, de er enten blevet smidt af der eller tilløbere igennem årene.

Men nu hvor hun lukker så har hun jo et problem med de stakkels missere. Der er ingen som vil hjælpe hende, hverken dyrenes-beskyttelse, kattensværn, kattemor, alledyrsvenner den lokale dyrlæge. jo hun kunne godt få dem hentet hvis hun betaler 800 kr pr kat (der er i hvertfald 10 katte) men som sagt så har hun ikke anskaffet sig de katte, så de burde da hjælpe. Ved godt at hvis man fodre katte i 3 dage så skulle det være ens eget ansvar, men hvem kan bare se på de katte vender og drejer sig af sult i mange mange år-nej så de har da fået mad-

Vi er lidt på herrens mark, hvad skal vi gøre ? hun lukker på søndag og ingen vil hente kattene. Vi kan da ikke are lade dem være :-(

hjææælp

0
0
Svar på denne tråd

Prøv kommunen
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 08:00

Jeg arbejder på en kommune, og her får vi tit henvendelser om vildkatte, vi får så fat i kattens værn der kører ud og henter dem og får dem aflivet. Kommunen betaler.

Jeg ved dog ikke om de ikke vil, når kattene er blevet fodret, da det jo egentligt er det samme som at tage kattene til sig.

Ellers kunne I da prøve at sætte opslag op i de lokale butikker med katte søger nyt hjem, gratis, og måske en annonce i avisen.

Håber I finder ud af noget.

Et mere makabert forslag kunne være en jæger...

0
0
Svar på denne tråd

katte-hjælp-
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 08:47
ja jeg ved snart ikk hvad vi skal, ha prøvet så meget nu. Det værste er at der er vist 4 killinger og får nogen fanget missemo, ja så dør de små sikkert... det sku besværligt, og vi har til på søndag
0
0
Svar på denne tråd

Ja vi har
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 09:08

samme problem med katte der er blevet sat af.

Hele 5 stk.

De siger også at man ikke må fodre dem, men skal vi så sætte et skilt op hvor der står at maden kun er til vores egne staldkatte.

Ja, jeg ved ikke om de kan læse, men hvad skal man gøre man kan jo ikke lade være med at fodre sine egne fordi der er nogle idioter der sætter deres problemer af uden for gården.

Jeg håber i får løst problemet for det er i hvert fald træls.

Held og lykke.

Venlig hilsen Lone

Se ting jeg har til salg. NYT!!! Bl.a. helt nye kattehalsbånd!!(eller til lille hund)og nyt børnetøj.
0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 09:14

Ja, det er godt nok en ulykkelig situation! Ikke mindst for kattene...

Når man har fodret på en kat, har man altså taget den til sig. Det er muligt at hun ikke har anskaffet sig dem bevidst, men hendes katte er det nu alligevel... Har man sagt A må man også sige B...

"Det koster 800 pr kat", tja, det skulle hun måske have tænkt på, inden hun begyndte af fodre på kattene...

Det er skønt, at I har så meget samvittighed, at I godt kan se, at det ikke er nogen løsning at efterlade kattene, mange mennesker ville bare have ladt dem alene tilbage, men hun er altså nødt til at tage ansvar for de katte, når hun har fodret på dem... Også selvom det koster 800 pr kat...

Iøvrigt kunne hun jo have bedt kommunen om at komme og indfange dem, inden I gik i gang med at fodre på dem, hvis de virkelig var så sultne...

0
0
Svar på denne tråd

stinedecor
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 09:22

Forudsat at hun bor i en kommune med indfangningsordning ja. Vi bor f.eks. i Høng kommune og de har IKKE indfangningsordning med kattens værn, så herude er det også for egen regning, hvis man skal afhænde hittemisser.

-Annette

Billeder fra mit bryllup kan ses her:

www.heste-nettet.dk/fo...90/388890/

0
0
Svar på denne tråd

katte-hjælp-
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 09:42

ja jeg har også sagt til hende at eftersom hun har fodret på dem, så er det hendes ansvar nu, men alligevel er der surt synes jeg.

Nu har jeg lige prøvet at ringe til kommunen, kbh osv, men ja fik samme svar. Så jeg må jo bare fortælle hende at hun må sige ordentligt farvel til de kære små og så få fat i dr. dyr og op med pengepungen

lykke som har ondt af misserne

0
0
Svar på denne tråd

makabert
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 09:50

Det lyder makabert, men kommer man med 10 katte til aflivning, kan man altså få det en del billigere end 800 kr pr. kat

-Annette

Billeder fra mit bryllup kan ses her:

www.heste-nettet.dk/fo...90/388890/

0
0
Svar på denne tråd

har i lavet en
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 09:51

missere bortgives inde på markedspladsen, den blå avis, QXL, de lokale butikker? Det kunne jo være i kunne komme af med et par stykker til et godt hjem på den måde og så samtidig spare lidt penge ved aflivning/indlevering på internat.

Men det er da godt nok også en kedelig situation at stå i, dem der overtager stedet kunne ikke have interesse i at overtage kattene?

Stud.jur

hesteløs, men med dele hund, 2 nye super skønne killinger og en gammel tyk hamster

0
0
Svar på denne tråd

til kiki
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 12:47

nej hun har ikke lavet nogen opslag nogen steder, da det er vildkatte. Stedet lukker på søndag og det bliver ikke udlejet til flere. Ved egentlig ikke hvorfor han ike vil det, men sådan er det. så rideskolen skal bare stå og forfalde :-( ja og så derfor kan kattene ikke blive

0
0
Svar på denne tråd

ja okay hvis
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 13:24

de ikke er tamme er det nok ikke ligefrem nemt at komme af med dem.

Så er en human aflivning nok det bedste for dem, om det så er hos doctor.dyr eller en jæger er jo lige meget bare de ikke mærker noget.

Stud.jur

hesteløs, men med dele hund, 2 nye super skønne killinger og en gammel tyk hamster

0
0
Svar på denne tråd

Forresten
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 13:27

Mon ikke dyrlægen gør det noget billigere når det er så mange katte.

Ved indlevering på internater er jeg også ret sikker på at priserne er forskellige fra sted til sted. prøv fx at tjekke www.dyrenes-beskyttelse.dk under de forskellige internater.

Stud.jur

0
0
Svar på denne tråd

God Dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 13:48

Har i ikke en god dyrlæge som kan afhjælpe med problemet?

Min gamle dyrlægen fik jeg en "under bordet ordning", jeg skulle sørge for at fange kattene. Dem som så var raske fik jeg neutraliseret samt omplaseret, og resten blev aflivet.

Jeg betalte kun for selve tingene som blev brugt på det.

Vi flyttede ind på en ejendom hvor der var omkring 30 katte. Vores nye dyrlæge ville ikke hjælpe og samtlige organisationer mente det var vores problem. Så der var heller ingen hjælp at hente.

.
Den ene kat fører bare en anden med sig.

Ernest Hemingway
Lille hoppe søges se præsentation.
.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider