Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Soffy er syg
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 22:43

Stakkels lille pus!

Da jeg skulle lukke hestene ud her i aften ku jeg se at Soffy havde været nede og ligge indenfor, men det gør hun jo så tit så det tænkte jeg ikke over før vi var i indhegningen hvor hun smed sig med det samme! Jeg ringede efter Grenå Dyrlægerne der fik mit nummer og ville få en dyrlæge til at ringe til mig!

Efter et kvarter ringede han endelig, og da havde vi haft ringet til andre men ingen havde tid! Indtil han kom trak jeg rundt med Soffy der prøvede at ligge sig tit, og kom også tit til det og var svær at få op igen!

Endelig kom dyrlægen der lige lyttede til hjerte og tarme hvorefter han gav hende en stor kanyle med smertestillende, hvilket det lille pus bestemt ikke brød sig om!

Så stak han armen i hende og tog gødning ud, og han mener ikke der er fare for tarmslyng.

Så gav han hende ca 10 liter vand gennem næsen og rigtig meget kalkvand i blodåren.

Han mener at det var lidt kolik og så lidt varmechok/varmestress som har gjort hende dehydreret.

Men en vi kenders hest døde i fredags. Den havde nogenlunde de samme symptomer torsdag, men dyrlægen mente ikke at det var noget at køre ud og se på. Fredag var den så meget i chok og dehydreret at den måtte aflives!

Hilsen Frederikke

Chanel, Zulu & Soffy!

Hvorfor nøjes?

0
0
Svar på denne tråd

Hej...
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 22:51
Puha, det var da dybt tragisk. Håber din lille Soffy bliver helt frisk igen. Kan godt forstå hun er plaget af varmen... Krydser fingre for at hun snart er tilbage på toppen.

Rønnebjerggård...Det er os.

0
0
Svar på denne tråd

Puha den varme.
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 22:57

God bedring med den lille.

Husk at holde øje med hvor meget hun drikker.

Et god triks for at få dem til at drikke mere, er at hælde ex æblejuice i vandet så det får en smule smag (hvis hun altså kan lide det, andre ting kan også bruges, bare husk at tjekke hesten er vild med det).

Sascha og den tykke, fik gulerødder i nogle ekstra vandspande på folden, det hjalp en del på væskeindtaget. Deres kar blev tømt og fyldt hver dag med frisk vand, så jeg kunne holde øje med hvad de indtog derfra.

.
Den ene kat fører bare en anden med sig.

Ernest Hemingway
Lille hoppe søges se præsentation.
.

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 10:11

Ja dyrlægen sagde også at jeg skulle holde øje med hvor meget vand damen drikker. Normalt plejer hun at drikke rigtig meget vand, men i går gjorde hun åbenbart ikke.

Jeg tog dem ellers ind i den kølige stald ved middags tid og da jeg sku lukke dem ud ku jeg jo se at hun havde været nede og ligge. Hun havde ellers vand derinde..

Jeg plejer også tit at putte deres foder i en spand der er fyldt halvt op med vand. Så kan de bruge tid på det, og de kan få noget mere vand at drikke.

I nat da jeg stod op for at se til Soffy var hun noget sløj stadigvæk og jeg tror også at hun var svimmel for hun gik lidt sidelæns. Det samme da jeg stod op igen og gik derud..

Men nu står hun og græsser sammen med Chanel og har det lidt bedre.

Men sikke en omgang for sådan en lille en..

Flere kanyler i halsen hvilken hun var meget bange for, så mig og min stedfar sammen måtte holde hende, og en hel arm op i måsen! Jeg tror stadig hun er lidt rystet over det for hun kigger noget skævt til en når man går hen til hende nu! Men det går forhåbentligt snart over!

Hilsen Frederikke

Chanel, Zulu & Soffy!

Hvorfor nøjes?

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 15:17

Hun bliver heldigvis friskere og friskere! Håber det fortsætter i den retning!

Kryds fingre!

Hilsen Frederikke

Chanel, Zulu & Soffy!

Hvorfor nøjes?

0
0
Svar på denne tråd

Dejligt
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 15:23

Dejligt at høre, mine fingre er krydsede.

God bedring til den lille.

.
Den ene kat fører bare en anden med sig.

Ernest Hemingway
Lille hoppe søges se præsentation.
.

0
0
Svar på denne tråd

Stakkels lille Soffy...
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 16:02
Hvor er det synd for hende... Jeg ville gerne have kommet ud til dig igår aftes, men kan jo ikke køre bil med den forbandede arm...
0
0
Svar på denne tråd

gegrehreh
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 16:16

Min dyrlæge mente heller ikke der var fare for tarmslyng da min gamle vallak lå på ryggen i ridehuset i smerte en hel nat.

Men jo, det var det og det blev opdaget for sent.

Stoler ikke en hat på dyrlæger mere.

Highlander <3
Nyd livet på de evige græsmarker..
Glemmer dig aldrig!
0
0
Svar på denne tråd

Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 16:23
Betinna: ja jeg ku jo ikke have hentet dig da jeg havde travlt med at trække hende rundt og hun kastede sig hele tiden og var næsten umulig at få op igen - men kunne godt have brugt en hånd, men din den ene er jo i udu!

Hilsen Frederikke

Chanel, Zulu & Soffy!

Hvorfor nøjes?

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider