Stakkels lille pus!
Da jeg skulle lukke hestene ud her i aften ku jeg se at Soffy havde været nede og ligge indenfor, men det gør hun jo så tit så det tænkte jeg ikke over før vi var i indhegningen hvor hun smed sig med det samme! Jeg ringede efter Grenå Dyrlægerne der fik mit nummer og ville få en dyrlæge til at ringe til mig!
Efter et kvarter ringede han endelig, og da havde vi haft ringet til andre men ingen havde tid! Indtil han kom trak jeg rundt med Soffy der prøvede at ligge sig tit, og kom også tit til det og var svær at få op igen!
Endelig kom dyrlægen der lige lyttede til hjerte og tarme hvorefter han gav hende en stor kanyle med smertestillende, hvilket det lille pus bestemt ikke brød sig om!
Så stak han armen i hende og tog gødning ud, og han mener ikke der er fare for tarmslyng.
Så gav han hende ca 10 liter vand gennem næsen og rigtig meget kalkvand i blodåren.
Han mener at det var lidt kolik og så lidt varmechok/varmestress som har gjort hende dehydreret.
Men en vi kenders hest døde i fredags. Den havde nogenlunde de samme symptomer torsdag, men dyrlægen mente ikke at det var noget at køre ud og se på. Fredag var den så meget i chok og dehydreret at den måtte aflives!