Det kan godt være at det her er meget personligt, men jeg vil gerne have det ud og have noget respons på det.
Først. Jeg er 15 år gammel.
Jeg bor ikke ved min mor, da jeg er løbet hjemmefra pga. hun altid skældte ud, slog, sagde flere gange hun hadede mig og andre sindssyge ting. F.eks. en gang jeg græd fordi jeg var bange for hende og hendes meget voldsomme opførsel så hun piftede alt hvad hun kunne ned i hovedet af mig og hvis jeg græd videre gjorde hun det igen. Det forsatte til hun havde piftet en 30-40 gange.
Så efter nogen meget turbulente døgn endte jeg hos min far i Billund (mor bor i Silkeborg) som jeg ikke havde set længe fordi jeg ikke bryder mig om ham. Det gør jeg stadig ikke, men jeg har intet valg.
Det var i påsken dette skete. Og livet skal jo gå videre, især skolen skal, når man skal op til eksamen få måneder efter. Så jeg flyttede hjem til min ridelærer som mere eller mindre er blevet en mor for mig siden dette. Mest mere...
Her boede jeg i 2 uger men der var simpelthen ikke plads i hendes lejlighed, så jeg fik et værelse hos nogen af min stedmors venner. Det var som at være flyttet hjemmefra. Denne periode var jeg ikke meget i skole, fordi jeg simpelthen ikke havde overskud men var meget sammen med min reservemor. Så dette var en god tid på trods af problemerne.
Men to dage før min sidste skoledag smed de mig ud. Jeg aner ikke hvorfor. De sagde det var fordi jeg aldrig var hjemme eller deltog i fællesskabet. At jeg ikke ville det havde jeg gjort klart fra starten. Så det var meget uforståeligt for mig.
Jeg fik dog lov til at flytte ind hos en ung kvinde fra rideskolen som tidligere havde givet mig det tilbud. Det kørte som smurt i olie indtil en dag på rideskolen. Vi kom op at diskutere om en hel masse, bl.a. mine forældre som hun aldrig har mødt. Til sidst råbte hun til mig at jeg skulle sætte pris på hende og at hun lavede mad til mig.
Jeg havde mange gange bedt hende om at lade være med at lave mad til mig da jeg ikke spiser det.. Jeg gik og har senere fået at vide at hende jeg boede hos' bedste veninde havde skældt hende ud over måden at behandle mig på. To dage efter fik jeg en besked. "Jeg vil have at du er hjemme mellem 5 og 6 i dag. Jeg vil tale med dig og så vil jeg have min nøgle"
Så vidste jeg jo godt hvad klokken havde slået. Og ganske rigtigt, da jeg kom hjem, fik jeg en time til at pakke mine ting. Jeg blev hentet af min ridelærers veninde som hun bor sammen med. Der boede jeg så en uge til jeg skulle på rytterlejr.
Det skal lige siges at mens alt det her skete var jeg ved min far hver weekend hvor jeg græd hele fredag og om natten fra lørdag til søndag.
Og i denne tid bestemte jeg mig for at tage på efterskole, selvom det var det jeg havde mindst lyst til (kun fordi jeg ikke havde andre muligheder og fordi jeg blev lokket med at få egen hest)så jeg var en meget ulykkelig pige disse uger. Det blev dog næsten glemt på to ugers rytterlejr til trods for at jeg var hjemme i weekenden. Så var jeg en uge ved min far og derefter på rideskolen til Jysk Rideuge. Og så var det slut. Jeg er flyttet til Billund SportsRideklub med min hest hvor jeg INGEN kender. Jeg bor ved min far jeg ikke bryder mig om, jeg skal snart på efterskole et sted jeg ikke kan lide og jeg skal ikke se mine bedste venner i et år.
Dette kunne have været løst hvis min far ville betale halvdelen af lejen på en lejlighed, for så kunne jeg bo sammen med min reservemor, gå i skole i silkeborg og alt var godt.
Det kan måske være svært at forstå hvorfor jeg ikke kan lide at være hos min far, men de morer sig på min bekostning, og min far har sagt at gør jeg ikke præcis som han vil sælger han Nellie. Og gennemfører jeg ikke efterskolen sælger han Nellie.. osv.. hele tiden trusler.. Og så bebrejder han mig at det gik galt med min mor.. og at jeg er blevet smidt ud så mange steder.
Og jeg er gået fra at være en livsglad og åben pige til at være indesluttet blandt fremmede, nervøs overfor mennesker jeg ikke er 100% sikre på, bange, genert, osv..
Kan nogen forstå?