Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Indviklet liv... langt..
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 21:51

Det kan godt være at det her er meget personligt, men jeg vil gerne have det ud og have noget respons på det.

Først. Jeg er 15 år gammel.

Jeg bor ikke ved min mor, da jeg er løbet hjemmefra pga. hun altid skældte ud, slog, sagde flere gange hun hadede mig og andre sindssyge ting. F.eks. en gang jeg græd fordi jeg var bange for hende og hendes meget voldsomme opførsel så hun piftede alt hvad hun kunne ned i hovedet af mig og hvis jeg græd videre gjorde hun det igen. Det forsatte til hun havde piftet en 30-40 gange.

Så efter nogen meget turbulente døgn endte jeg hos min far i Billund (mor bor i Silkeborg) som jeg ikke havde set længe fordi jeg ikke bryder mig om ham. Det gør jeg stadig ikke, men jeg har intet valg.

Det var i påsken dette skete. Og livet skal jo gå videre, især skolen skal, når man skal op til eksamen få måneder efter. Så jeg flyttede hjem til min ridelærer som mere eller mindre er blevet en mor for mig siden dette. Mest mere...

Her boede jeg i 2 uger men der var simpelthen ikke plads i hendes lejlighed, så jeg fik et værelse hos nogen af min stedmors venner. Det var som at være flyttet hjemmefra. Denne periode var jeg ikke meget i skole, fordi jeg simpelthen ikke havde overskud men var meget sammen med min reservemor. Så dette var en god tid på trods af problemerne.

Men to dage før min sidste skoledag smed de mig ud. Jeg aner ikke hvorfor. De sagde det var fordi jeg aldrig var hjemme eller deltog i fællesskabet. At jeg ikke ville det havde jeg gjort klart fra starten. Så det var meget uforståeligt for mig.

Jeg fik dog lov til at flytte ind hos en ung kvinde fra rideskolen som tidligere havde givet mig det tilbud. Det kørte som smurt i olie indtil en dag på rideskolen. Vi kom op at diskutere om en hel masse, bl.a. mine forældre som hun aldrig har mødt. Til sidst råbte hun til mig at jeg skulle sætte pris på hende og at hun lavede mad til mig.

Jeg havde mange gange bedt hende om at lade være med at lave mad til mig da jeg ikke spiser det.. Jeg gik og har senere fået at vide at hende jeg boede hos' bedste veninde havde skældt hende ud over måden at behandle mig på. To dage efter fik jeg en besked. "Jeg vil have at du er hjemme mellem 5 og 6 i dag. Jeg vil tale med dig og så vil jeg have min nøgle"

Så vidste jeg jo godt hvad klokken havde slået. Og ganske rigtigt, da jeg kom hjem, fik jeg en time til at pakke mine ting. Jeg blev hentet af min ridelærers veninde som hun bor sammen med. Der boede jeg så en uge til jeg skulle på rytterlejr.

Det skal lige siges at mens alt det her skete var jeg ved min far hver weekend hvor jeg græd hele fredag og om natten fra lørdag til søndag.

Og i denne tid bestemte jeg mig for at tage på efterskole, selvom det var det jeg havde mindst lyst til (kun fordi jeg ikke havde andre muligheder og fordi jeg blev lokket med at få egen hest)så jeg var en meget ulykkelig pige disse uger. Det blev dog næsten glemt på to ugers rytterlejr til trods for at jeg var hjemme i weekenden. Så var jeg en uge ved min far og derefter på rideskolen til Jysk Rideuge. Og så var det slut. Jeg er flyttet til Billund SportsRideklub med min hest hvor jeg INGEN kender. Jeg bor ved min far jeg ikke bryder mig om, jeg skal snart på efterskole et sted jeg ikke kan lide og jeg skal ikke se mine bedste venner i et år.

Dette kunne have været løst hvis min far ville betale halvdelen af lejen på en lejlighed, for så kunne jeg bo sammen med min reservemor, gå i skole i silkeborg og alt var godt.

Det kan måske være svært at forstå hvorfor jeg ikke kan lide at være hos min far, men de morer sig på min bekostning, og min far har sagt at gør jeg ikke præcis som han vil sælger han Nellie. Og gennemfører jeg ikke efterskolen sælger han Nellie.. osv.. hele tiden trusler.. Og så bebrejder han mig at det gik galt med min mor.. og at jeg er blevet smidt ud så mange steder.

Og jeg er gået fra at være en livsglad og åben pige til at være indesluttet blandt fremmede, nervøs overfor mennesker jeg ikke er 100% sikre på, bange, genert, osv..

Kan nogen forstå?

Chazizz, blev d. 27/3-06 sendt over Regnbuebroen

- En engel forklædt som hest

Hvil i fred til vi ses igen

- Nellie, min skotske prinsesse

0
0
Svar på denne tråd

Nej det kan jeg nok ikke.
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 22:03

Nu er jeg nok en smule hård, men du forventer vel ikke bare at få og få og få, uden selv at må yde?

Det lyder meget sådan, hvis folk tager dig ind er du nød til at deltage og yde dit bedste for at få det til at fungerer.

Du har fået gode tilbud, i min årgang ville mange gøre alt for at få chancen for at komme på efterskole.

Det at komme på ridelejre var en luksus, det samme galt egen hest.

Det er altså ikke meget at forlange af tidens teens at de skal gøre deres folkeskole færdig. Selvom mange tror det er det.

Det hjælper heller ikke at sidde og have ondt af sig selv, men skaber selv sin egen lykke. Vil man ikke arbejde for den, er fremtiden heller ikke lys.

.
Den ene kat fører bare en anden med sig.

Ernest Hemingway
Lille hoppe søges se præsentation.
.

0
0
Svar på denne tråd

Puha, en smørre
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 22:06

Og stakkels, stakkels dig!

Jeg vil mene at din mor, ikke ved hvordan en rigtig mor bør opfører sig overfor sit barn.. Og alle de andre problemer oveni hatten..

Nej nej..

Jeg er mildest talt chokeret..
Hvis du har brug for at snakke med en om alt det her, så kan du tilføje mig til din msn (hvis du har sådan en)
mellemulle@gmail.com

Hilsen Mette med fjollerdyret Felix <3

Tænk aldrig på hvad du ikke kan - Men kun på hvad du kan :)

0
0
Svar på denne tråd

vil ikke helt!!
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 22:14

Jeg vil ikke helt gi' dig ret Maria R for at kunne skabe sin egen lykke som kun 15 årig hvor man stadig er et barn som skal have omsorg og tryghed og faste grænser så er man altså også nød til at vide hvordan man skal begå sig og lige præcis i teenage årene hvor det for de fleste er lidt svært med det ene eller det andet er det nok ikke smart at blive kastet rundt med på den måde.. Kunne forstå du svarede sådan hvis hun var 20..

Til dig signen(nellie) Så ville jeg gå til kommunen og få noget hjælp og evt få tildelt en plejefamilie hvor du kan være trygt og godt og få nogen gode værdier med dig i rygsækken...

det skal så lige siges at det tit er rigtig fedt at gå på efterskole og at man får nogle rigtig gode venner der. Så måske skulle du prøve og give det en chance fordi det kunne være med til at du igen blev den glade og åbne pige som du har været.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 22:19

Få og få? Nej, det tror jeg ikke lige. Det første sted jeg boede havde vi en aftale om at de passede deres, jeg passede mit. Andet sted gjorde jeg rent og vaskede op. Begge steder gjorde jeg det klart at jeg tog af sted om morgenen ved 8 tiden og kom hjem ved 22-23 tiden.

Ridelejrerne har jeg selv betalt, det samme alt udstyr til hesten.

Efterskole er sikkert fedt for dem der kan lide det, men jeg kan ikke undvære mine venner i et år! Slet ikke efter alt dette.

Hvis man følger behovspyramiden står mad, drikke og tag over hovedet som noget af det mest basale. men noget det også er meget basalt er kærlighed og accept. Kærligheden får jeg fra min reservemor som jeg nu max. kommer til at se en gang om måneden og accepten fra både hende og mine venner.

0
0
Svar på denne tråd

Mette N:
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 22:22

Tak for de søde ord!

Cherie: Lige mine ord. Mht. til kommunen siger de: Kan du bo hos din mor? Ja, det kan jeg egentlig godt, men det er ikke rart. Så siger de: Har hun nogen konstaterede problemer? Nej, det har hun ikke.. Så siger de: Kan du bo hos din far? Ja, det kan jeg egentlig godt, men det er ikke rart. Så siger de: Har han nogen konstaterede problemer? Nej, det har han ikke.. Godt så kan vi ikke hjælpe dig..

Lidt firkantet, men meget godt beskrivende..

0
0
Svar på denne tråd

Signen..
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 22:58
Hej.

Jeg kan egentlig godt forstå dig.
Fra jeg var 13 til 16 år havde jeg en kæreste som var rigtig slem over for mig og udsadte mig for nogle så grusomme ting, som jeg ikke vil komme nærmere ind på her. Min mor forstod det ikke eller ville ikke indse det?. Og i hendes despereation over at se sin datter deprimeret og ulykkelig, gav hun mig skylden og støtte mig væk og nægtede at komunikere.
Det ender med at hun sender mig op til min far. Dette er ikke en holdbar løsning, da han drikker som et hul i jorden og en dag bare er væk og ingen ved hvor han er henne.
Min mor og jeg kan stadig ikke sammen og jeg bliver smidt ud.
Jeg er nu 16 år og uden noget sted at bo, med en hest jeg har købt for mine konfirmationspenge.
Jeg flytter rundt omkring fra venner til veninder og sørger for at have et job i Netto, så jeg kan betale hesten og dem jeg bor hos. Ligesom i dit tilfælde vil komunen ikke hjælpe, da mor ikke vil skrive under på at hun ikke vil mig mere.
Tilsidst lejer jeg et værelse hos min venindes farmor.(dejlige Famse)..

Den dag i dag, er jeg 19 har en fed elevplads på et stutteri, en dejlig kæreste, der aldrig kunne for at lægge en hånd på mig, og hvad moren angår.. Jaa.. hun har sagt undskyld(mange gange) så vi er gode venner igen, men holder det til små portioner..

Efter denne lange smørre, vil jeg bare sige dig, at selv om det hele måske ser sort ud nu, går det nok alligevel.
Endag kan du se tilbage på det hele og huske på de mennesker, der tilførte dig noget godt og glemme dem, der ikke gjorde.
Det fedste af det hele er jo nok også at den dag, kan du se på alt hvad du har og takke dig selv for det

MVH Sidsel

Blue Signature
0
0
Svar på denne tråd

Sidsel:
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 00:14

Det lyder bestemt ikke rart...

Det skal jeg huske!

0
0
Svar på denne tråd

Ikke blive klog
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 09:30

Jeg kan ikke rigtig blive klog på om du bare er en forkælet teenager, der nægter at indordne sig eller hva'?

Men på mig virker det som om at du har store problemer, med at finde ud af hvad der er godt for dig og not.

En ting er helt sikkert: Havde jeg et barn på 15, fik vedkommede ikke lov til at være ude fra tidlig morgen til sen aften. Livet er andet end fis og ballade!

Den dag du får et job, vil du blive nødt til at indordne dig, ellers bliver du fyret = ingen penge.

Det er en god ide med en tur på efterskole, men husk at her er der meget strikse regler. Følger man dem ikke, ryger man ud.

Håber du finder en løsning.

Mvh Helle

Der findes ingen problemer - kun løsninger
0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes..
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 09:49

Jeg synes nogen af jer er lidt hårde ved Signen, 15 år er ikke den sjoveste alder at være i, og slet ikke hvis man har barnlige forældre der driller, nedgør eller ligefrem slår. Man bør ikke have børn hvis ikke man er i stand til at støtte lidt i den svære tid som teenage-årene er.

Når man er 15 er der mange ting der virker uretfærdigt (Jeg har ikke glemt hvordan det var endnu .. Pyha), og selvom man ikke skal have i hoved og r*v, er det altså meget rart i det mindste at kunne være hos sine forældre uden at blive jaget og skældt ud.

Signen bør passe sin skole, det er sandt, men jeg synes ikke man kan kræve at hun så efter endt pligt skal være hjemme, og ikke rende rundt til kl 23. Herregud, har I ikke selv hængt hos vennerne til kl 23 eller senere i den alder? Jeg ved jeg tit kom hjem kl 3 hvis jeg kunne komme afsted med det.

At Signen har svært ved at indordne sig hos de nye mennesker hun bor hos, skyldes jo nok netop at hendes forældre aldrig har været værd at have respekt for, så lytter man ikke til dem og lærer ikke at det kan være fornuftigt at indordne sig.

Jeg synes bestemt ikke du er forkælet, Signen, tvært imod synes jeg det er rigtig synd for dig at dine forældre ikke har været en bedre støtte. Men op med humøret, selvom det ikke er så fedt at skulle væk fra vennerne et år, så er det nu også meget godt at komme lidt ud af den vante gænge, og om ikke andet væk fra sine forældre og møde nogen nye mennesker.

Giv skolen en chance, gør noget ved den, så er du allerede på vej ud i dit eget liv hvor du selv bestemmer i stedet for at skulle holdes tilbage af dine forældres brok. Når du har fuldført efterskolen, kan du vælge en uddannelse der er noget for dig, og på den måde skabe dine egne rammer for det job og det liv du vil ende ud med at have. 15 år er (heldigvis) ingen alder.

"It's not why you're weak, but what will make you strong"
U2

Søger fuldtidsjob som webprogrammør i Århus Amt.

Freelance webdesign tilbydes.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider