Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Bruger du springvest?
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 12:07

Hej med jer.. :)

Min kæreste og jeg har lavet en deal.

Der er næsten ingen grænser for hvor meget jeg synes han skal pakkes ind i sikkerhedsudstyr når han kører rundt på sin motorcykel..

Jeg er for ganske nyligt begyndt at springe (efter ååååårs pause). Indtil videre hopper vi kun 40-50 cm., men man skal jo starte et sted. Mulen kan dog hoppe langt højere.

Nu har kæresten min så bestemt sig til at vi skal have ligeret herhjemme, så vi har handlet os frem til at når springene runder 80 cm., køber jeg en springvest.. :)

Skal lige siges til oplysning at det er en hest jeg rider og ikke en pony, hvor det vist er lovpligtigt med vest. (i hvert fald til stævner).

Bruger du springvest når du, ja - springer?

Hvorfor/hvorfor ikke?

/M-B *hop, hop, hop, hop*

0
0
Svar på denne tråd

altid når jeg rider
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 12:13

uanset om det er dressur eller andet. Min er så en unghest, men en rolig en af slagsen. Jeg rider med den, i tilfælde af hun nu skulle blive bange- det er jo nemt at være bagklog hvis det går galt.

Mvh. Anne

det bedste man kan gøre for sin bedste ven, er ikke altid et nemt valg

0
0
Svar på denne tråd

Efter at
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 12:15
have oplevet både styrt og fald i forbindelse med springning kunne jeg ikke drømme om at ride uden - til springning.

:)

/Trine T =)

What We Do in Life Echoes in Eternity
0
0
Svar på denne tråd

for det meste..
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 12:28
næsten ALTID når jeg springer...
0
0
Svar på denne tråd

Meget pudsigt
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 12:40

Jeg er også gået i gang med at springe igen efter flere års pause som dig. Jeg har redet hele mit liv ( er 30 ) og har altid været springrytter.

Jeg tror ikke at jeg har været faldet af en hest siden jeg var 15, men nu er det sket

Vi var til træning i tirsdags, og der besluttede mit æsel ( som er en fuldblods som har gået galopløb i USA og Japan ), at nu gad han ikke springe mere !!

Det resulterede i at jeg røg ned i en kæmpe kasse og slog mig ret meget. Jeg er gul og blå over hele kroppen og er sindssyg øm

Min datter har altid sin vest på når hun rider, og efter det styrt som jeg nu har lavet, har jeg sørme også købt mig en springvest - jeg tør simpelthen ikke andet ! Jeg er ikke 15 længere og har børn og familie at tænke på.

Så ja - fremover har jeg ALTID vest på når jeg springer !!

Vink fra Fru Melgaard - tidligere sille2408

0
0
Svar på denne tråd

Bla bla bla
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 12:53
Fra nu af rider jeg altid med sikkerhedsvest
Blev smidt af en hest i tirsdag, og har siden haft smerter og snurren i ryggen, så nu har jeg været ude og købe vest

En gang DV, altid DV !
0
0
Svar på denne tråd

sikkerhedsvest
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 12:55

hej

Jeg rider kun i naturen, men jeg har altid sikkerhedsvest på også selvom jeg kun skal på en lille skridt tur.

Jeg er faldet af to gange (dog ikke på min hest) hvor det kunne være gået helt galt, hvis jeg ikke havde haft vest på.

Så jeg har den altid på... også nu hvor det er så varmt

Vh louise

Sommerhus på Fanø udlejes... ta hesten med og rid tur på stranden ... se oplysninger på min profil.
0
0
Svar på denne tråd

Springvest
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 12:57

Hej

Jeg bruger altid vest til springning - det synes jeg er rarest.

MariaHelena & Primmer

"The greatest thing you'll ever learn
Is just to love and be loved in returned."
0
0
Svar på denne tråd

ponyer
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 12:58

Da jeg red pony sprang jeg altid med vest, men efter jeg er skiftet til hest, har jeg faktisk ikke sprunget med. alene af den grund, at vestens stivhed forhindrer dig i den rette opstilling, hvilket jeg ligger rimelig meget vægt på!

knubsene må jeg så tage når de kommer - hjelm har jeg dog altid på ved springning.

0
0
Svar på denne tråd

Åndsvagt meeen...
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 08:41

Førhen red jeg altid med sikkerhedsvest, når jeg sprang. Ved ikke hvorfor men jeg er vidst blevet lidt forfængelig, så når jeg er til stævner, har jeg den ikke på - føler mig som en lille tyk prop. Virkeligt åndsvagt ikke at bruge den, når man nu har den - bør nok også snuppe den på igen fremover...

Var til terrænspringning for et par uger siden, hvor jeg røg af, der var jeg virkelig glad for at have min vest på. At skulderen så gik af led, det er noget andet. Men som man siger - op på hesten igen.

Mange hilsner Pernille

0
0
Svar på denne tråd

julemanden
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 09:00

Da jeg fik en hest forlangte mine forældre at jeg havde springvest på når jeg sprang.

nu flere år efter føler jeg det simpelthent forkert hvis jeg ikke har den på når jeg springer, så har den altid på når jeg springer hjemme og til stævner nu :-)

jeg ville dog ønske at min vest var lidt mere flexibel så man også kunne have den på når man kravler op på unghestene, men desværre bliver jeg for stiv af den, så jeg ikke kan snige mig op :-(

0
0
Svar på denne tråd

dfgkld
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 10:00

Det bekymrer mig lidt det med opstillingen... Findes der ikke en art, hvor man er mindre hæmmet? Eller er de alle som at have brædder spændt på kroppen?

/M-B

0
0
Svar på denne tråd

den jeg har syntes
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 11:14
jeg nu er meget fin. prøvede flere som føltes som brædder der blev spændt fast. Så jeg gik lidt op i pris, for hvis det er noget man vil bruge hver dag, skal den også være til at holde ud. Kan self. ikke lige huske hvad det er for en jeg har?

Mvh. Anne

det bedste man kan gøre for sin bedste ven, er ikke altid et nemt valg

0
0
Svar på denne tråd

sikkerhedsvest
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 12:02

Jeg buger altid vest, når jeg springer (hvilket dog er lang tid siden) og når jeg forlader rideskolens område - især når jeg rider ud alene! Jeg er af den overbevisning, at man aldrig kan væe for siker, når man rider ud, hvor der kan ske uvante ting, og at dyr kan man aldrig stole 100% på.

Den vest jeg har går desværre så langt ned ad ryggen, at jeg ikke kan ride dressur med den - jeg kan ikke lave nedsidning uden den generer ved sadlen - letridning og galop er ikke noget problem - men jeg er trods alt også mest til at ride mange (lange) ture ud i det blå

Mette
0
0
Svar på denne tråd

Altid.
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 12:11

Når jeg springer, de to gange jeg er kommet galt afsted har springene ike været over ½ meter, så det er ikke et spørgsmål om højden.

Har den forøvrigt også på når jeg rider unghest.

Har prøvet at være forfængelig til et stævne, vesten hang i traileren, og jeg stod på hovedet i et spring. Så kan man lære det! Fik glæde af den manglende vest i omkring 10 dage.

Hilsen Karin

Hoppeføl efter Kaiser Wilhelm, født 24.04.06, sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Springvest
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 12:16

Heej ..

Jeg springer altiid med spring vest, jeg styrtede med min gamle pony hvor den rede mit liv.. derfor har jeg altid spring vest på uanset højden.. det kan lige så godt gå galt med de små spring..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider