Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Svær beslutning...
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 21:29

Som så mange andre går jeg og venter på svar om, hvorvidt jeg er kommet ind på den uddannelse jeg søgte ind på for længe siden.

Da jeg bor i Horsens og hver dag skal ligge og rejse til Silkeborg, (hvis jeg kommer ind), har jeg sagt at jeg skal sælge mindst en af mine tre ponyer hvis jeg kommer ind.

Jeg har simpelthen ikke lyst til at skulle gå rundt de næste 4 år med dårlig samvittighed fordi jeg ikke har tid nok.

Og flytter jeg til Silkeborg engang i forløbet, er det ikke sikkert, jeg kan finde så billig opstaldning at jeg kan have dem alle tre alligevel når jeg er på SU.

Tequila er fredet, så valget står mellem Tabascho og Nemo, men det er f... svært!

Jeg vil jo helst beholde dem alle, og en af insider-joke´sene går på at jeg skal skynde mig at score en landmand i løbet af de næste par dage, så jeg kan have hestene gående ganske gratis. Hvis man nu skal se lidt humoristisk på det i hvert fald...

Jeg hælder mest til at beholde Nemo, da han har lært de mest basale ting og ikke behøver helt så meget opmærksomhed som en grøn følle som Tabascho, der helst skal i hånd så ofte som overhovedet muligt. Mentalt er de også vidt forskellige, Nemo har haft nogle bølle-perioder men er normalt stille og rolig, hvor Tabascho er lidt mere tændt, desuden er jeg kommer i tvivl om, hvorvidt jeg har lyst til at ride unghest når engang Tabascho bliver klar...

Men jeg tænker og tænker som en gal...

Hvis jeg ikke kommer ind, skal jeg have mig et arbejde, og så er der ingen ko på isen, men både karaktererne osv er til det, så der er rimelig stor sandsynlighed for at jeg kommer ind...

Er i syv sind, jeg både håber og frygter det...

0
0
Svar på denne tråd

Svært...
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 21:39

Ud på Bygholm med dig og vrik lidt med rumpetten så du får scoret en landmand

Det er en svær beslutning at ta' og ikke spor sjovt.

Du må jo bestemme dig for hvad du vil, skal du ride unghest skal du jo vurdere om den kan tåle at stå en dag hvis du kommer lidt sent hjem f.eks.

Ellers, er det så ikke muligt at finde en løsdrift for føl/plage de to små kan komme ud og gå på?

Rollo

Alme'ti Z, Eln La Fame, Rollo, Marie, Chanell & Uffe
- I er savnet og elsket!

[RolloPigen.dk] [HorseLand.com]

0
0
Svar på denne tråd

Kender det...
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 21:58

Hejsa.

Kender din situation lidt for godt, og det er bestemt ikke sjovt.

Jeg købte for nogle måneder siden en unghest på 2, i håbet om at skulle tilride hende, når hun er gammel nok. Men siden har jeg fundet ud af at jeg gerne vil være sygeplejerske. Og har søgt ind, og venter svar som dig.

Hvis jeg kommer ind (krydser fingre), står jeg lidt i dilemmaet om ikke jeg burde sælge min unghest. For næste år (når hun er 3 og klar til arbejde), har jeg travlt med studierne, og sikkert ikke tid til en så ung hest.

Så jeg har OVERVEJET, om jeg burde sælge hende (også for hendes egen skyld), og så få mig en tilredet hest, som kan "tåle" at stå stille i små perioder. Men det er godt nok svært, for man holder jo så meget af dem, og hvad nu hvis man fortryder igen.

I din situation, ville jeg nok følge mit hjerte. Hvis det er den yngste du føler skal væk, så er det det. Problemet ville så være at skulle af med den, for det er sørme ikke let at sælge et føl.

Men det kan også være du kender en der mangler en selskabshest, nu hvor reglerne for hestehold måske bliver lavet om, og heste ikke må stå alene. Du kunne jo være heldig, og så skal du jo ikke af med den alligevel...

Venlig hilsen Nanna.

Her er et billede af min unghest, når man ser det, kan man måske forstå hvorfor jeg har svært ved at sælge hende...

0
0
Svar på denne tråd

He he he
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 21:59

jeg er faktisk uddannet landmand og bor på Bygholm hvor hestene også går lige nu

Et andet problem er også at jeg skal beholde en af dem derude, ellers kommer Tequila til at gå selv de perioder hvor der ikke er andre med heste derude, men for Tabascho kunne det måske være en mulighed. Bortset fra at jeg helst vil have ham så meget i hånd som muligt...

Han (Tabascho) er utroligt glad for mennesker, det har han været lige siden dag et, han vrinsker endda til mig når jeg kommer ud på marken

Men mht at ride unghest igen er jeg meget i tvivl, tror næsten hellere jeg vil have en uddannet hest at ride når Tequila ikke kan mere/mine studier får en ende... Damn, det er svært...

0
0
Svar på denne tråd

Ja Nana
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 22:07

jeg føler med dig...

Heldigvis er han lækker den lille følle, og nok den letteste af dem at komme af med hvis det skal være...

Men nej, man vil jo helst ikke...

Men alle muligheder bliver skam undersøgt, jeg vil bare personligt ikke selv have det godt med at han ikke kommer i hånd...

En part er måske også en mulighed, jeg har bare svært ved at overlade mine heste til andre da jeg har haft nogle dårlige oplevelser med det, plus jeg hører til den type der har svært ved at tro på at andre passer dem godt nok. Men det kan man vel lære...

Så hvis der er nogen der evt mangler en legekammerat til deres føl i vinter, dog bliver det ikke hvem som helst jeg låner ud til hvis jeg overhovedet kan få mig selv til det...

Det er SVÆRT! Hader det her...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider