Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Tudekiks til mig - hvepsestik!!!
Forfatter: 
Dato:  24-07-2006 20:19

Da jeg skulle til Helsingborg i dag for at tage billeder, tog jeg selvfölgelig motorcyklen da vejret jo er perfekt til mc ture.

Dog var det lidt for varmt til en helt lukket läderjakke, så jeg lynede jakken nösten helt op så. Desvärre kom der en hveps ned i min Tshirt uden jeg egentligt vidste det. Men fandt ud af det da den stak mig lige ved siden af navlen.

Avs det gjorde ondt. Körte ind til siden og fik hvepsen ud og broden trukket ud, men pyhh det stadig gör avs...

Nogle der har gode råd til hvad det kan smöres/behadles med???

Mon ikke det skulle give en omgang tudekiks til mig??

Mvh Rene

0
0
Svar på denne tråd

åh nej dog
Forfatter: 
Dato:  24-07-2006 20:25

hejsa

åh din stakkel, det gør bare nas med sådan et stik

kan huske jeg fik et som barn, har da heldigvis været foruden siden

har ikke lige nogle gode råd til at det ikke skal gøre ondt desværre

men god bedring skal du da have herfra

Minni

super smart fuldstammet pinto føl sælges

0
0
Svar på denne tråd

Din stakkel.
Forfatter: 
Dato:  24-07-2006 20:26

Det er bestemt ikke sjovt med de små bæster.

Jeg har altid lært at skære et løg over og så sætte det på stikket.

Det skulle tage det værste svie.

Håber det snart går over.

MVH Vibeke

Egeskovgård

0
0
Svar på denne tråd

av av av
Forfatter: 
Dato:  24-07-2006 20:33

Nååå din stakkel.

Jeg kan desvære ikke hjælpe med en kur, men glæd dig over at det går over på et tidspunkt

Husk så at klæde dig anstendig på næste gang du skal ud og køre

Hilsen

Anita Spangbo

Ryttertræf 4-6 aug. 2006

VI SES I AUG

0
0
Svar på denne tråd

sukker
Forfatter: 
Dato:  24-07-2006 20:35
put sukker på.. det hjælper ved mig..

fra d. 9 juni vinterhvide dværghamstere til salg.

Kasteret han rotte gives væk, mere info i min præs

0
0
Svar på denne tråd

Tudekiks
Forfatter: 
Dato:  24-07-2006 20:35

Nu du siger det, så jo, her får du da lige en tudekiks til den højre hånd, og en til den venstre

Mvh. Camilla

0
0
Svar på denne tråd

Kun ét
Forfatter: 
Dato:  24-07-2006 21:02

Hvis du KUN har fået ét stik, så har du da ikke noget at tude over.

Jeg har prøvet at møde en hel sværm, som ikke brød sig om at jeg slog græs hen over deres underjordiske bo. De skulle ihvertfald lige gøre mig opmærksom på at jeg kørte det forkerte sted.

Utroligt så hurtigt man kan forlade græsslåmaskinen. Jeg vendte ikke tilbage før gemalen havde tildelt dem en mindre brandbombe. Så kunne de lære det kunne de.

0
0
Svar på denne tråd

løg...
Forfatter: 
Dato:  24-07-2006 21:05

Når vi når til efteråret hvor hvepsene bliver en anelse agrasive har vi altid et løg med som er skåret over, det er lige meget hvor vi er så har vi det her løg med.

Løget skulle nemlig suge giften ud, hvis man putter den på kort tid efter stikket, og så går det faktisk hurtigt over!

SÅ HUSK LØGET!!!

Ninkamus

Horsemanship burde være lovpligt :)
Kropsprog som kommunikation
www.horsemanship.dk
0
0
Svar på denne tråd

for sent ...
Forfatter: 
Dato:  24-07-2006 22:15

Lille pjevs, det var da en træls ting. Du må have sådan en super smart ikke vindtæt mc jakke som jeg har. Den er ikke vindtæt på skuldre og ryg, og ret så effektiv når solen skinner.

Men den er så tilgengæld ikke så varm når man kører om aftenen, så jeg har aldrig brugt den andet end hvis vi lige skulle ud på en hyggetur.

Ang stikket, så er det nok desværre for sent nu at gøre noget, men til næste gang, så et løg - og hvis du vil undgå lidt af svien, kan du putte sukker på.

God bedring med maven, nu ikke noget med at blive stukket på vej til Træf, vi gider ikke høre på dit piveri i teltet

0
0
Svar på denne tråd

tude fjæs
Forfatter: 
Dato:  24-07-2006 22:25

Jeg kan trøste dig med at her til aften havde min dreng på 7 sit første møde med sådan et bæst.

Den stak ham imellem tærerne mens vi spiste.. Han fik en lindrende serviet til stik på - men ellers er løg også godt:-)

Trine

0
0
Svar på denne tråd

Lög???
Forfatter: 
Dato:  24-07-2006 23:00

Troede ikke lög kunne lindre stikket, men tak for tippet. Men vil nok hellere bide smerten i mig end tage lög med mig alle steder. Det her er anden gang i mit liv jeg er blevet stukket.

Rikke: Piveri i teltet??? EJJJ vi fester da hele natten, ikk.

Mvh Rene

0
0
Svar på denne tråd

Uha din stakkel ...
Forfatter: 
Dato:  24-07-2006 23:12

... jeg blev berømt/berygtet for et par år siden, da vi var afsted på mc-ferie.

Pludselig var jeg bare nødt til at overhale de forankørende og drøne ind på nærmeste rasteplads, for der var noget, der stak noget så forfærdeligt.

Hurtigt af med jakken og få inspiceret fra hagen og ned, vi fandt ikke synderen, men kunne bare se hvor den havde stukket, sådan cirka mellem "Babs og Nutte".

Vi kørte videre og det kløede bare af H til.

Da vi nåede vores hotel sidst på dagen, fandt jeg det famøse dyr, som lå kvalt nede i min BH.

Den blev stedt til hvile i en altankasse med røde Tyrolerperlagonier, den kunne jo ikke gøre for det ... det dumme kræ

Mvh. Lisbeth

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
0
0
Svar på denne tråd

EJJJ Rene da
Forfatter: 
Dato:  24-07-2006 23:48

stakkels dig... AAAVVV

Ved godt hvor ooondt det gør, at blive stukket af sådan et bæst... AAAVVV

Men godt, at du ikke er allergisk overfor det som mig, jeg ville have haft 20 minutter, inden jeg gik i koma...

Sidst jeg blev stukket af sådan et bæst, der havde jeg de der 20 minutter, så var jeg væk i koma, og det tog mig 3 uger, at komme ovenpå igen... Så de skal ikke spøges med..

Det siges, at der i år er ekstra mange hvepse... ØØØVVV

Mkh.
Else.

Man lugter ikke af hest, man dufter.. :) :)

HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!

0
Svar på denne tråd

50.000 mennesker i Danmark
Forfatter: 
Dato:  24-07-2006 23:53
er faktisk allergiske over for hvepsestik/ bistik. Er aldrig selv blevet stukket, da jeg nærmest er hunderæd for den slags insekter. Jeg stikker af når jeg ser en chance eller forsøger at slå dem ihjel med det samme.

Det bedste i verden er heste.
0
0
Svar på denne tråd

En sukkerknald, altså til at holde på
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 00:10
stikket, kan også hjælpe. Ellers findes der diverse linderne salver hos apoteker og Matas.

Selv, bruger vi "PILI" salve, som før i tiden var meget brugt til flere forskellige skavanker hos heste.

Pili virker kølene, helene og rensene. Kan bla. købes hos PILI Europa,
Padborg.

Har faktisk prøvet at få sådan en fætter bi ind under mit halvåbne visier i styrthjælmen, det kan altså give nogle meget pusige bevægelser, især når man befinder sig på en stærk trafikeret tysk motorvej.

Camilla! det er en super reklame!!!

mvh
LGI

0
0
Svar på denne tråd

Hej Rene.
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 00:37

Du skal have fat i løg, det tar simpelthen det værreste.

Har lige fået erfaringen, da min veninde blev stukket af en hveps mens vi var på besøg hos min nyindkøbte hest.

Og i det hun sætter sig i bilen, ser hun ikke hvepsen. Og den bliver jo så klemt.

Heldigvis sad broden ikke i hende, men det sveg og gjorde ondt.

Vi køre så inden om en tank og de kommer med et stykke løg til os.

Og jeg gnider løget ovenpå og Jette syntes bare det var så behageligt.

Så det er lige et fif jeg giver videre.

Mvh. Lotte

"Oldenborg heste kan og vil"

Rigtig dejlig oldenborger til salg - tjek denne hjemmeside www.123hjemmeside.dk/stald_miller

0
0
Svar på denne tråd

Det vil jeg prøve at huske ...
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 00:43

... næste gang jeg sætter mig på motorcyklen, at tage et løg med i lommen

Mvh. Lisbeth

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
0
0
Svar på denne tråd

Det har været en bi og ikke en hveps
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 01:08

Kendetegn:

Hvepse er lette at kende, da de er gule og sorte, skarpt afgrænset i striberne, hvorimod bier er mere lodne og derfor ses afgrænsningen af farverne ikke så tydeligt, de er heller ikke gule men "orange-brune" og sorte i striberne.

Ydermere, kan man faktisk også høre forskel på deres summelyd. Hvepsen lyder mere "hidsig" i en lidt højere tone end en bi, som lyder mere hen ad en brombasse, bare ikke så dyb og "langsom" i summelyden, men altså langsommere end hvepsens.

Og bier stikker, imodsætning til hvepse, ikke med mindre de føler sig truet på livet, da de netop dør, efter de har stukket én gang, de "taber" nemlig brodden og kan ikke overleve uden.

Hvepse mister ikke brodden, og kan stikke igen og igen.

Så hvis der har siddet en brod i huden, så har det været en bi..

Hvepse er faktisk også i stand til at stikke efter de er døde, da nervesystemet "fungerer" hvis man rører brodden... men det er ikke ligeså meget gift, der bliver sprøjtet ud, og stikket er derfor halvt så kraftigt... ikke selve stikket, men længden af smerten og hævelsen.

Og sidst men ikke mindst(og hvorfor jeg hader dem fobisk) så er hvepse nogle ondskabsfulde sataner, som gerne stikker uden grund, især hen mod sensommer og efterår, hvor de er ved at dø.. og hvis du vifter efter en hveps, kommer den som regel imod dig med dobbeltkraft, hvorimod bier som regel flyver deres vej...

Og efter dette laange fordrag, fordi bier ofte får skyld for mange hvepses ondskabsfulde luner, vil jeg bare slutte af med at sige at en sukkerknald suger giften ud af stikket, mens løgsaften lindrer smerten..

Har prøvet løg 2 gange.. fordi jeg ingen sukkerknalder har haft...

Jeg krydser finger for at jeg aldrig bliver stukket igen, men hvis jeg gør, vil jeg prøve sukkerknalden næste gang..tror det tager smerten hurtigere..

danielluca

Jeg kan sejle foruden vind

Jeg kan ro uden åre

Men ej skilles fra vennen min

Uden at fælde en tåre..

0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil anstrenge mig ...
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 01:20

... rigtig meget næste gang, jeg møder et flyvende insekt på motorcykel (altså mig på motorcykel) ... om jeg kan høre forskel på deres summelyd

Spøg til side ... det er faktisk en god beskrivelse du kommer med, mange kan slet ikke se forskel og jeg opfatter også bier som et mere venligsindet og mere nyttigt dyr end hvepsen

Mvh. Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

Lisbeth
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 01:38

ja, det tænkte jeg også, da jeg skrev det..*GG*

Så næste gang, vi ser et flyvende insekt på motorcykel, med spionbøffer på, købt i BR, så ved vi, at det bare er dig

danielluca

Jeg kan sejle foruden vind

Jeg kan ro uden åre

Men ej skilles fra vennen min

Uden at fælde en tåre..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider