Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

De nye Måneds-linser?
Forfatter: 
Dato:  23-07-2006 22:23

Hej,

jeg har set, der er kommet nogle nye kontaktlinser, man kan have i en måned, både dag og nat. Det lyder helt perfekt, for dovne mennesker som mig, men er der nogle ulemper ved det?

Har I prøvet dem, og hvordan er prisen egentlig i forhold til endags-linser?

Det må bare være jævnt træls, hvis man taber den ene... ? :)

Lone, der hader sine briller..

Viden er magt. Det er de videndes pligt altid at huske ydmygheden, da de har ansvaret for de mindre vidende. Da viden giver indsigt, burde de vidende vide, at de ved meget mindre, end den uvidende.

0
0
Svar på denne tråd

Skulle døgnlinser være noget nyt??? ...
Forfatter: 
Dato:  23-07-2006 22:29

... det har da eksisteret i mange år

Har du prøvet at have almindelige linser, som skal tages ud hver aften??

Det tager længere tid, at børste sine tænder end at tage linser ud

Mvh. Lisbeth

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
0
0
Svar på denne tråd

night and day
Forfatter: 
Dato:  24-07-2006 03:52

Night and day linserne er bestemt ikke nye. Jeg har haft mine i 7 år nu og det funker bare. Det er simpelthen en genial opfindelse. De er ikke ret store, sidder kanon godt i øjet, og så er de jo nemme :-). Bliver der en sjælden gang tabt en, får man selvfølgelig bare en ny i. Spørg endelig hvis der er andet om den type linser du gerne vil vide.

Jeg får altid meget rod for at mine øjne ser meget klare og friske ud, og får at vide at jeg sørme passer godt på dem. Hmmm det eneste jeg gør er at skifte de linser en gang om måneden.

0
0
Svar på denne tråd

friske
Forfatter: 
Dato:  24-07-2006 08:57

jeg har haft 1 års linser, 6 mdr, 1 mdr og 14 dages linser.. de sidste mange år har jeg haft 1-dags hvilket for mig er det bedste, da man hver morgen får en frisk + ren linse i øjet.(jeg sover uden linser i)

Og jeg får meget støv i øjnene i stalden etc, så for mine øjne er en frisk linse hver dag det bedste.

jeg giver 269 kr pr mdr.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

jeg har også haft
Forfatter: 
Dato:  24-07-2006 09:08

månedslinser, dog ikke dem man har i døgnet rundt men almindelige som tages ud hver aften og lægges i rensevæske...nøj hvor var jeg træt af dem men dog ikke mere end mine briller.

Nu har jeg en hel del bygningsfejl og på en sådan måde at det har været svært at få en-dags linser men nu var der kommet nogle som kunne bruges, dog ikke 100 % korrekte men de er faktisk bedre end månedslinserne...

Hvor er det bare dejligt at kunne smide dem ud hver aften, tage nogle nye på hver morgen og ikke bekymre sig om rensevæske...

Og så syntes jeg at de sidder bedre, jeg kan slet ikke mærke dem overhovedet, det kunne jeg med månedslinserne, uanset hvilken tyoe jeg havde i, og jeg har nok prøvet samtlige på markedet...

Så jeg holder mig til mine en-dags linser...indtil jeg får sparet nok sammen til en øjenoperation...

Rigtige mænd rider western

" You can see what man made from the seat of an automobile, but the best way to see what God made is from the back of a horse"

0
0
Svar på denne tråd

Nå for pokker
Forfatter: 
Dato:  24-07-2006 12:24

så lader jeg mig bare lokke af ord som "nye", hehe. Sk... reklamer.

Jeg vidste ikke, der har fandtes linser, man kan have i hele døgnet rundt i et år...? i så lang tid.

Men okay, jeg kan godt se pointen i, at vi får meget støv i øjnene i stalden, og det nok er rart at få nye i. Jeg kan godt sætte i og tage ud, men det tager mig såååå lang tid. Nok en vanesag, men første gang jeg havde linser, kom jeg for sent på jobbet, fordi det tog mig 3 kvarter at sætte dem i, tabte dem hele tiden. Og det vil jeg helst ikke risikere hver dag :)

Lone

Viden er magt. Det er de videndes pligt altid at huske ydmygheden, da de har ansvaret for de mindre vidende. Da viden giver indsigt, burde de vidende vide, at de ved meget mindre, end den uvidende.

0
0
Svar på denne tråd

xxx
Forfatter: 
Dato:  24-07-2006 12:34

Da jeg skulle have linser spurgte jeg min optiker om månedslinser for jeg syntes også det lød dejligt nemt. Hun frarådede dog disse, da hun mente øjet alt andet lige har godt af at der ikke sidder et fremmedlegme i det hele tiden. Det er godt nok 5-6 år siden så måske er de blevet bedre siden. Prøv at tal med din optiker.

Jeg fik endagslinser som jeg er meget glad for.

0
0
Svar på denne tråd

døgnlinser
Forfatter: 
Dato:  24-07-2006 12:42

jeg har nu haft mine døgnlinser i over et år, og jeg er super glad for dem. tidligere havde jeg månedslinser, som man tog ud hver nat og i hver morgen. så skiftede jeg til en dags linser hvor jeg fik et friskt sæt i hver morgen. men mine døgnlinser er nu dem jeg har været aller mest glad for. jeg har dem i en måned ad gangen, døgnet rundt. de kan selvfølgelig tages ud hvis jeg har lyst til det, eller hvis der er noget der generer.

jeg skiftede fordi jeg havde mange nattevagter i en periode, og så var det jo helvede at skulle have en dags linser når linserne ikke kunne være ude i de antal timer der var meningen. døgnlinserne har helt løst dette problem for mig.

eneste minus ved dem er at mine øjne er meget mere følsomme overfor fremmedlegmer end da jeg brugte de andre slags linser. hvis jeg får noget i øjet så stor tuder jeg simpelthen. det er irriterende, men sikrer heldigvis at øjet er rent meget hurtigt igen. :D

køer kan også rides

0
0
Svar på denne tråd

jeg har også
Forfatter: 
Dato:  24-07-2006 13:52

..de der døgnmånedslinser.

jeg er super glad for dem.

Inden jeg fik dem havde jeg 1-dagslinser. Men var aldrig helt glad for dem, for jeg oplevede meget at de tørrede ud på mit øje og hoppede ud.

Snakkede med min optiker om problemet, og hun sagde at døgn-månedslinser ville kunne løse mit problem. For de tillod mere ilt til øjet.

Og ganske rigtigt, jeg har oingen problemer med mine linser mere. Skifter hver 30 dag, og ellers rører jeg ikke ved dem.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider