Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

handelse undersøgelse
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 19:21

Hej

Da jeg skal til at købe hest. så vil jeg hører om der nogen som ved hvad en handelse undersøgelse koster?

Heste er de bedste
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 19:24
Vi får hos Gunnar Yde.. Han laver en grundig undersøgelse, 16 røntgenbilleder af hvert ben. 3300.- ca. Men det er kun fordi at det er i Nord Jylland. Hvis det havde været på sjælland havde det været næsten dobbelt så dyrt

♡ KSR ♡

♡Don Shcufro,Cavan,Martine♡

♡Ida Steen Nielsen♡

Ryttergården

0
0
Svar på denne tråd

Købt mange heste
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 19:29

Jeg har gennem tiderne købt en del heste, og har taget et valg om hvornår jeg vil gå så vidt som at tage røntgen og hvornår jeg ike vil. Det handler jo om hvilket formål hesten bliver købt til, og hvor den er prismæssigt.

En "almindelig" handelsundersøgelse uden røntgen, men som dækker bl.a. bøjeprøve, almen sundhedstilstand, luftveje, foderstand hove, bevægelse m.m. giver man normalt 600,- for. Og på baggrund af den, kan man så få sin hest forsikret (livs- og uanvendelighed hvis man vil). I de fleste selskaber for op til 30.000,- herover kræves der røntgen billeder. Håber du kunne bruge det til noget.

MVH Kristina

0
0
Svar på denne tråd

Handelssundersøgelse
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 19:30
Det kommer helt an på hvor i landet man er. Jeg har givet fra omkring 300 kr og opefter (for almindeligt forsikringstjek, hvor der tjekkes hjerte, lunger, almen tilstand og tages bøjeprøve)

Hilde Knab - *26. marts 1981 ¤6. juli 2006 - elsket og savnet

:-) If you see someone without a smile, give them yours (-:

0
0
Svar på denne tråd

Jeg gav
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 22:17
1500kr på sjælland for alm grundig undersøgelse

Muligheder er som solopgange. Hvis du venter for længe, går du glip af dem.

0
0
Svar på denne tråd

1200 kr.
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 22:22
Jeg gav ca. 1200 kr. i Silkeborg (hesten opholdte sig der, da undersøgelsen blevet lavet).

Mvh. Jane

DV hoppe med LU papir sælges

www.heste-nettet.dk/ma...vis/83088/

2 billige underlag sælges, et med kiler.

Se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Jeg gav 1200 kr for den sidste
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 07:41

en jysk dyrlæge nær Vilhelmsborg.

Men det var ikke pengene værd, men hesten blev da forsikret, meget heldigt.

Mette

Kig forbi.

www.lundrideudstyr.dk

Ny hjemmeside under opbygning.

Forhand. af: Kyra K, Anky, O.S, Passier, BR, Jacson, HappyValley, Equline, HKM, Maddox m.fl.

0
0
Svar på denne tråd

16 billeder???
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 07:44

hvordan kan en dyrlæge tage 16 billeder af hvert ben dvs ialt 4x16???

Selv Falk-Rønne kan tage færre billeder, nok nærmere 16 ialt for 4 ben og være grundig.

En handelsunderøsgel er enten med eller uden røtgen, og ja på sjælland koster det ca 3000-3500 kr med røntgen og ca 1000-1500 kr uden, alt efter hvilken dyrlæge man bruger.

brug en du stoler på, ikke en der vælger pga prisen!

Held + lykke med købet

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Karinae ...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 08:35

16 røntgen billeder af hvert ben, er ikke 1 for meget.

Min hest havde brækket griffelbenet, men det tog 1 år at konstatere det!!!

Fordi min dyrlæge ikke havde fået fra helt den rigtige vinkel. Efter lang tid fik jeg så taget en kæmpe stak nye røntgenbilleder af det ben, og endelig viste det sig at det var brækket.

(da havde min hest så lige gået et år, og havde desvære fået en aflastningskade på det andet ben)

Personligt mener jeg ikke man kan bruge røntgen til ret meget, medmindre man ved præsis hvor skaden er, så man kan koncentrere sig om dette område. Ellers er det nærmest et tilfælde om man får fra den rette vinkel.

0
0
Svar på denne tråd

Et generelt råd til camilla t
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 13:15
Det er rigtigt fint, at du orienterer dig om priser på handelsundersøgelser, opstaldning og alle den slags ting.

Men tror du ikke, at det ville være langt nemmere for dig, hvis du spørger om priserne inden for Nordsjællands område (altså bare husker at nævne det i dine indlæg)? For svar fra folk i Jylland kan du ikke princippet ikke bruge til noget, for du kører næppe hesten til Randers for en billig handelsundersøgelse alligevel ;-)

Og at man kan få en billigt smed i Nyborg kan du jo heller ikke bruge til noget ;-)

For at få det mest præcise svar, så udvælg dig en smed efter hvad de andre i stalden bruger og ring til ham.

For et korrekt svar på handelsundersøgelse, så ring til dyrlægerne i området (eks. Laugøgruppen) og forhør dig hos dem. Et godt råd er som regel, at man ikke bruger sælgers egen dyrlæge. Hvis hesten står langt væk, så vælg en anden dyrlæge fra området, som kan lave handelsundersøgelsen eller måske kan du indgå en aftale med sælger op, at hesten køres til dyrlæge efter dit valg (mod at du betaler nogen kørepenge).

Du får desværre for mange svar, som du reelt set ikke kan bruge til noget, fordi du spørger for bredt.

Held og lykke med hestekøbet :-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider