Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Papegøjer!!!
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 17:27

Ja, så har gemalen og jeg ENDELIG taget os sammen - vi har lavet en aftale med en opdrætter. NU skal det være - vi skal ud at se på to kuld i morgen - et hold grå jaco'er og et hold grønne blåpandede amazoner...!!!

Det føles helt "sært" - de sidste ti år har jeg overveje, overvejet, overvejet "om, hvis nu, osv".. Nu skal det være! Har trevlet internettet op de sidste par måneder for brugbart info samt lånt alt hvad jeg har kunne hitte af interessante bøger...

STADIGVÆK... Det føles lidt som en stor beslutning... Lidt "livstidsagtig". De kræ bliver jo gamle... Dejligt - og skræmmende. ...Og glædeligt... Vi glæder os sådan til at få "en bette ny" (det bliver så vores "barn").

- Er der andre herinde på HN, der har papegøjer? Skriv gerne og fortæl lidt om hvordan I kom frem til den beslutning. ...Og hvis der var noget der var MEGET anderledes end forventet. Noget vi skal være OBS på - men som ikke står lysende klart inden man står midt i situationen...

Drømmefuglen er en ara - men ikke TALE om jeg vil byde så stor en fugl at være "indelåst" i en lejlighed... Kan bedre affinde mig med at havde en mindre papegøjeart gående frit og KUN være i bur når vi ikke er hjemme + har gæster der ikke bryder sig om "flyvende terrorist"... Og ja - jeg har bestilt noget nær det største bur man kan få til "indebrug" - ofrer gerne en reol for at der skal være så god plads som muligt til "kræet"...

Men skriv - lige nu sidder vi i spænding og venter på i morgen... Det bliver sikkert ikke der, vi tager den endelige beslutning - men vi ser dem for første gang (har fået lov til at besøge kuldene så tit vi har lyst - ingen grund til at haste noget igennem)!

Flyvske tanker fra en, der har fået pip!

/Krissie'n

0
0
Svar på denne tråd

Papegøjer
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 17:47

Bor i i lejlighed vil jeg kraftigt fraråde jer amazoner! Min kæreste har haft en af slagsen og den rød altså ud! De larmer og skriger MEGET højlydt!

Jacoer er meget en mands papegøjer, så afhængig af om det er jer begge der skal håndtere fuglen er en jaco måske nok ikke det bedste.

Jeg kan eks. ikke håndtere de to jacoer vi (min kæreste) har - den ene bider mig så snart den kan se sit snit til det. De kan nu også godt larme, men dog knap så meget som en amazone.

Dog er de nogle sjove væsner og de snakker meget. Det siges at en jaco har intelligens som et 5 årigt barn :-)

0
0
Svar på denne tråd

Har haft en amazon
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 17:48

der var tam, talende og syngende.

Ham var jeg virkelig glad for.

Han havde et lille bur men var ude det meste af eftermiddagen og aftenen. Vi hyggede os vældigt. Desværre var hans yndlingshobby at flå ryggene af bøger i reolerne og så at flække blyanter på langs :-)

Jeg solgte ham til en avler der havde en kønstestet hun (han var selv kønstestet). Så kunne han leve med en artsfælle i en voliere. Alt andet lige synes jeg at det er synd at holde papegøjer som enlige selskabsfugle. Se araerne i naturen når de i flokke kommer sejlende over trækronerne i Sydamerika.

jeg har haft forskellige andre fugle i volierer, men jeg har aldrig haft mulighed for en rigtig papegøjevoliere. Måske en gang.

Jeg kunne godt tænke mig papegøjer igen, men så bliver det i volierer med flyvemuligheder og kun parvis.

Mvh Tina

0
0
Svar på denne tråd

:):):)
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 17:56

TCH:

Det er nemlig "sært" som det den ene taler godt for den ene - det gør den anden så lige modsat (altså avlernes syn på racerne)!

Det bliver en tomandsfugl, så at sige... Vi er meget hjemme - men ikke altid samtidig, kæresten og jeg... ...Det er også det, der lidt er "frygten" mht en Jaco... ...Men der er så dem, der siger, at det GODT kan lade sig gøre... Jeg er stadig lidt i vildrede. Intet er bestemt endnu.

Mht amazonerne, så har jeg til gengæld hørt, at de mest larmer i FLOK... Nogle af dem (de er vel forskellige lige som os mennesker) skulle så også være "enmandsfugle" - men så vidt jeg ved er de ikke så dominerende som Jaco'erne... Kender nemlig også een der har en Jaco, den vil have ejerens opmærksomhed selv... Og det andet vennepar der har en Jaco - de kan så begge gå til den...

Måske vi bare skal ud og se fuglene, det kan jo være man lige rammer den man begge "svinger" med - umiddelbart kan jeg ikke rigtig vælge ud fra de skrevne ord - omend jeg er MEGET taknemmelig for ALT hjælp jeg kan få! ...Jeg vil ikke til at være single igen for at kunne håndtere en papegøje ;)

Avleren har også en 3 års tam Jaco - den er evt til salg, om vi svinger godt med den - han siger, den er nem at gå til for de fleste - måske den er lidt uden for sin "racebeskrivelse"!

0
0
Svar på denne tråd

Jeg drømte også
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 18:03

om at få nogle gøjer - racen var dog ikke lagt helt på plads.

Så tog vi til mellemamerika sidste år, hvor vi så forskellige arter af vilde gøjer. Det slog mig, at jeg aldrig nogensinde ville kunne lukke så prægtige dyr ind i et bur/lejlighed efter at have set dem på slap line i den vilde natur. Jeg kan heller ikke opfylde de behov en gøje i fangenskab har.

Jeg håber da for jer, at I får glæde af jeres gøjer. Alt for mange anskaffer sig en gøje for så at skille sig af med dem igen pga. de larmer eller sviner for meget. Det er synd, når de nu kan blive rigtig gamle...

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 18:03

TinaStormy:

Dit argument har vi også haft oppe at vende mange gange - for og imod, synd eller ikke...

Det eneste vi kan gøre nu er at give den de mest optimale muligheder som vores lejlighed pt tilbyder (med en kæreste på lærlingeløn flytter vi ikke lige i hus her og nu).

Jeg kan godt se, at en voliere ER det mest optimale - men synes vi kan gøre meget ud fra de forhold vi har nu. ...Med håndopfodrede unger der nærmest KUN er vænnet til mennesker, så synes jeg ikke, det er VILDT synd at have en fugl alene - under forudsætning for at den ikke sidder som burfugl under kummerlige forhold, hvilket jeg har set lidt for tit til det er sjovt længere (jeg har heller ikke været bleg for at give min mening til kende).

...Vi (eller rettere jeg) går dog med tanken om at købe en mere - men det skulle mest være hvis (når) det kom til at knibe med tiden til at holde den beskæftiget hver dag...

- Så om vores argument holder - det ved jeg ikke - men vi tager alle inputs til os, og er der noget, der ikke fungerer - så må vi gre noget ved det. Om fuglen så står alene i bur her hos os eller opdrætteren - det tror jeg ikke gør den helt store forskel... Fuglen er IKKE noget impulskb og vi har overvejet hvor meget tid og tålmodighed vi kommer til at afsætte på den konto :)

0
0
Svar på denne tråd

TinaStormy...
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 18:04

Lige mine ord

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 18:05

hej hej..

vi har en rødhalet grå jaco. vi stod også med valget imellem en amazone og en jaco. men vi fik mange steder at vide fra at en amazon den skriger meget og at en jaco var meget nemere at få til at snakke,ja så faldt valget på en jaco. vi købte ham for 4 år siden og købte han da han var så lille at vi skulle håndopmade ham de første 14 dage, og det har jo gjort at han er utrolig tam og man kan stort set gøre alt ved ham. En grå jaco er en papegøje der knytter sig utrolig meget til en person i familen.Når de først er omkring et år kan de også være skrappe og prøve kræfter med at ville bide og der må man ikke trække fingeren til sig for så har den vundet. Vi har brugt ordet nej hvis han laver noget han ikke må, det hører han efter.En anden ting man bør være klar over er at de altså også kan tage sig nogle skrige ture og de går lige imellem marv og ben,De kan stort set tåle alt hvad vi andre spiser undtagen Rugbrød,Chokolade og advocado.vores hedder victor og han snakker utrolig meget og sender mange sms er thi, alle folk der er her tager mobilen op af lommen og kikker men nej ikke deres, det var bare victor.En anden ting er hvis de er udvokset er det ikke alle og enhver det kan passe dem hvis man evt. skal på ferie, for de godkender ikke hvem som helst.Hvis du har nogle spørgsmål kan du bare skrive til mig og du må også ringe. Du kan gå ind på min hjemmeside og se ham. www.123hjemmeside.dk/oldenborgavl

Venlig hilsen Helle Markussen.

www.123hjemmeside.dk/oldenborgavl

Vægt og måle tabel til Hesten er kommet på hjemmesiden.

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 18:06

Navaro:

Det sidste du skriver er netop grunden til at jeghar ventet så mange år med anskaffelsen - man skal ikke have en papegøje bare "fordi man får lyst" - de skal ikke være "køb og smid væk" produkter!!!

Som du kan se i mit tidligere svar til Tina, så har vi også overvejet om det er "smart" at holde en fugl i en lejlighed... ..Dog er disse håndfodrede helt fra de var små og præget på mennesker - de har stadig deres instinkter - men vil aldrig kunne fungere som de vilde (og flotte!!!) fugleflokke... Så vi vælger at give den (dem? - måske!!!) det bedst mulige vi kan under disse forhold...

- Og håber, det bliver til glæde for alle parter :) ..Og tak for dit svar... Altis rart at have lidt at tænke over!

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 18:09

Helle:

Jeg er lige på vej ud af døren - der kommer et længere svar fra mig senere i aften - hvor jeg også checker din hjemmeside ud.. TAK for linket! Jeg vil helt sikkert gerne tage imod dit tilbud og kontakte dig - er der et tidspunkt, der er bedst?

Mvh

Krissie'n

0
0
Svar på denne tråd

Amazoner
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 18:10

Alle jeg kender og har snakket med siger at amazoner larmer uanset hvad.

Vores amazone larmede meget selvom den kun var alene (den havde de andre gøjer til selskab) Og det var uanset om den blev dækket til eller ej. Og ja, det var også meget en enmands fugl. Men jeg vil give dig ret i at de ikke er så dominerende som jacoer.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 18:11

Nej du kan bare ringe, både mit hjemme nr og mobil nr står på hjemmeside.

Vi snakkes.

0
0
Svar på denne tråd

Helle...
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 18:12

Skægt vores ene Jaco hedder også Viktor :-)

Jeg nikker kun genkendende til alt hvad du har skrevet omkring jacoerne.

0
0
Svar på denne tråd

Wow...
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 18:15

Der er himmelvid forskel imellem amazoner og jaco papegøjer, så det er da noget af et hop. :)

Hvilke opdrættere skal i ud til?

-Annette

Billeder fra mit bryllup kan ses her:

www.heste-nettet.dk/fo...90/388890/

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 18:23

Nej, nu SKAL jeg ud af døren - min vagt passer ikke sig selv!!!

Annette: En Bjarne i Syvsten (Nordjylland)! - Jeg vender også tilbage og skriver et længere svar til dig når jeg er hjemme senere på aftenen!!!

Hej hej - og pas på HN for mig :)

0
0
Svar på denne tråd

til alle jer med papegøjer?
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 18:33
Hvor kan jeg finde en opdrætter, vi overvejer nemlig at anskaffe os en papegøje mere.. Gerne amazone..Men kan ikke finde nogen opdrættere..
gerne i sdr jylland.
mvh Sara
0
0
Svar på denne tråd

Køb en korthalet race
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 22:15

når i vælger fugl. De klatrer nemlig meget mere end de flyver ude i naturen og klarer sig bedre uden egentlig flyveplads. Araer og andre langhalede racer er beregnet til at flyve over endda ret lange afstande.

Jeg var meget glad for min amazon og han larmede ikke. han snakkede meget. Mest pludren og hyggelyde. Skreg faktisk aldrig.

Han var klart mest til hunkønsmennesker og jeg har hørt fra andre papegøjearter at hun-fugle knytter sig til en amnd og omvendt. Og de kan blive meget besidderiske over deres menneske og deres territorie. Ingen andre end jeg skulle stikke fingrene ind til ham, men han var helt tam for mig altid.

Hvis en fugl håndopmades og sidder alene de første år af sit liv kunne jeg forestille mig at den bliver socialt afsporet? Jeg ved det ikke.

Jeg synes det er ok med en selskabsfugl når man har tid nok til den. Aktivering, motion, samvær, bad og ale de andre sjove ting. Man skal bruge mindst lige så meget tid på dem som på en hund og de kan lære næsten lige så meget som en hund.

Det er først rigtigt synd for de fjerpillere der sidder glemt i et hjørne af et værelse i et mikroskopisk bur på 20. år. Det er fængsel.

Mvh Tina

0
0
Svar på denne tråd

:):):):)
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 22:40

En lille update herfra:

Jeg har desværre ikke haft så meget tid til at være online de sidste dage - men til gengæld er der gået HELT pip i den heroppe.

Til alle jer, der har svaret i tråden og været belejlige med en hjælpende hånd og gode råd vil jeg sige MANGE TUSIND TAK. Vi har vendt og drejet svarene, tænkt, snakket og vurderet - dejligt at få flere vinkler på end dem, man selv lige kan finde ud af!

Hvorom alting er - vi er blevet "forældre til en lille ny"!

Vi var som før nævnt på besøg hos en hobby opdrætter, der sprudler af entusiasme (<--- staves?) og glæde ved fugle - og at vejlede/hjælpe andre samtidig. Det var en stor fornøjelse - og samtidig så vi de mange fantastiske fugle...

Valget stod mellem en grå jaco eller en grøn amazon... Vi havde vejet for og imod de to racer på forhånd - men da vi stod på matriklen og så de mange flotte fugle var det stadig svært at vælge...

Lige til vi så et kuld amazoner fra i år - *BANG* - og vi var begge solgte... Et stks fugl, kaldet "Kong Gulerod" pga sin væremåde - utrolig kontaktsøgende, "næbbet i sky" og charmerende...

- Så nu er den "bette ny" stadig i træning til at spise selv - vi GLÆDER os til at byde ham velkommen hjem i det nysamlede kæmpe papegøjebur (der kostede mig en del grublerier i hvordan man både holder sider og skruer umbraco-skruer i på EEN gang)!

Håber ikke det gør noget med et (lille) foto selvom det her er på Hyggen - I skal jo næsten se ham, lidt pjusket og sammen med et par artsfæller (det er ham til venstre i billedet) :)

0
0
Svar på denne tråd

Papegøjer
Forfatter: 
Dato:  26-07-2006 00:47

... er glimrende flyvere, der bør have en stor portion frihed!

Jeg mener - at regnskoven (hvad er nu end er tilbage) - bør være deres rette bolig!!!

Papegøjer i fangenskab er som at lænke en hund!!!

Velvidende at mit indlæg ikke bringer en smuk dialog - så er dét ikke desto mindre, hvad jeg mener!

Venlig hilsen

Nina

0
0
Svar på denne tråd

NinaL dvs.
Forfatter: 
Dato:  26-07-2006 09:17
at alle fugle burde være forbudt? Og alle dyrene i Zoo burde sendes hjem?

Jeanette
www.sitecenter.dk/appaloosa
Nu også med en alpequarter
Køb en hest og få bekymringer
sælg en hest og få flere bekymringer

0
0
Svar på denne tråd

Burfugle
Forfatter: 
Dato:  26-07-2006 10:56

I princippet ja. ;-)

Dog med enkelte undtagelser - nemlig zoologiske haver, hvor fugleinteresserede kan få lov til at se (og værdsætte) de skønne dyr.

Det kræver jo nogle gange, at man ved selvsyn kan se, at dyrene netop bør bevares i deres rette element.

Så ved at spærre nogle få inde - kan man måske bedre bevare flertallet.

Dét jeg er imod - er store prægtige papegøjer og andre fantastiske flyvere, der sidder og kukkelurer i fangenskab, hvor al værdighed er taget fra dem.

Venlig hilsen

Nina

0
0
Svar på denne tråd

tillykke med fuglen
Forfatter: 
Dato:  26-07-2006 11:13

Jeg har selv en blå pandet amazon papegøje.

Jeg må indrømme, selv om jeg læste og læste om papegøjer før min kæreste og jeg købte den var jeg SLET SLET ikke klar over hvilket arbejde det er at have sådan en..

Jeg havde virkelig glædet mig til at få den hjem, men efter knap et halvt år ville den kun snakke med min kæreste også selv om det er mig der har mest tid til den.

Nu flyver den rundt i hele huset for at bide mig og jeg mener VIRKELIG bide.. av av.. Den æder ALT i huset, også selv om vi underholder den. Vi har den ude i et kæmpe bur ude i haven, når vi ik er hjemme, så den kan flyve. Men jeg synes bare den er rigtig ond og vil gerne overtage min kæreste til at vi sælger den til feks en avler, hvor den kan få en ven og være ude..

Meen min kæreste er så glad for den, da den gør ALDRIG ham noget.

Håber ikke du bliver skuffet hvis din søde fugleunge en dag ikke gider dig mere..

men pøj pøj med den..

M.V.H Stine....
0
0
Svar på denne tråd

Vi har haft Kakaduer
Forfatter: 
Dato:  26-07-2006 11:30

og lige solgt dem - tiden var der bare ikke.

er du sindssyg en larm!!!

men det er da skønne fugle.

Men jeg er hverken til grå-papaegøjer eller amazoner - kun til Kakaduer

billede på præs

0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  26-07-2006 12:11

Nina:

Jeg har læst dit indlæg og tager det som konstruktiv kritik. Dog er der et par ting, du sikkert IKKE har taget med i betragtning.

Ja, vildtlevende papegøjer ER squ et smukt syn - men netop disse vilde dyr har ikke ret meget at gøre med dem du ser i private hjem og zoo. - Der er nok en GRUND til at man ikke må indfange hvilke fugle som helst og sætte dem i bur/voliere.

Håndopfostrede papegøjer har ALDRIG haft indsigt i det "vilde" liv og vil ALDRIG kunne klare sig i naturen. Derimod kan de have et godt og trygt liv - og jeg vil vove den påstand, at GIDER man bruge sin tid på at sætte sig ind i pasning og pleje, så får de det som blommen i et æg (høhø - got the point?)!

At det så kan diskuteres om det er "klogt" at have EN papegøje, det er en anden sag... ...Vi arbejder på projekt "vi skal have to fugle" her i huset, kan jeg så sige (inden jeg bliver sablet ned, brændt, hængt, skudt og gerne smidt ned fra en høj bro eller klippeside)!

...Og lige en ting mere; jeg tvivler på fuglen kommer til at sidde og "kukkelure" - vi har en ok lejlighede den kommer til at indtage som den har lyst til - og det største bur vi kunne finde til at "overnatte" i eller når vi ikke er hjemme (og det er der tit en der er her i huset - vi arbejder skiftehold)!

Så god mad, varme, pleje, omsorg, masser af plads at flyve på, ingen rovdyr og snart en kammerat at hygge sig med (ud over vores selskab) - SÅ KAN JEG IKKE SE DEN SKULLE KOMME TIL AT "LIDE"!

Mvh

Krissie (der stadig glæder sig til at få "den bette ny" med hjem().

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  26-07-2006 12:18

Stine:

Vi er klar over "risikoen" for at den er/bliver en en-mands-fugl. ...Vi håber at det kan fungere med os begge, ja, vi bliver nok kede af hvis det ikke gør.. Men er det en kendsgerning, så er det en kendsgerning - og så må vi tage den derfra. Det har ikke afskrækket os som sådan - er det fuglens måde at være på, så må vi acceptere det. Det vil tiden vise... Som jeg før har skrevet kunne vi godt tænke os en mere - men så er uheldet sikkert ude at de begge to falder for den samme af os (sådan er mit (u)held tit)!

0
0
Svar på denne tråd

: :)::)
Forfatter: 
Dato:  26-07-2006 12:24

Linse:

Kiggede lige din præsentation - vi er mest til papegøjer, men en flot kakadue er jo altid et smukt syn!

Din hed (hedder!) det samme som min niece *G* Havde aldrig hørt navnet Alba før hun blev født (september sidste år, hun har en tvillingebror, Bailey - men hov, det var ikke det, snakken skulle ind på)!

Ja, det med larmen er jo noget, man må leve med - ellers har vi høreværn i huset (vi er begge skytter)! /irony off

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-07-2006 13:00
Ja jeg støtter om om krissie s indlæg. Det er ikke spor synd når fuglen er opdrættet i fangenskab.. Vores lider ihertfald ingen nød, han er ude af sit bur morgen og aften.Han elsker at være sammen med os og vore 3 store hunde, Rotweiler og labrador samt vore to katte.Det med skrigeri er selvfølgelig rigtigt mennn jo mere funglen er ude jo mindre skriger den, Vores skriger aldrig når den er ude af buret. Ja selvfølge kan de bide i stykker men vores hører nu også der godt, når vi siger nej lader han være og sjovt nok prøver ikke igen. Krissie glæd jer til jeres fugl og gør jeres erfaringer selv, en fugl bliver stort set som man trækker den op.Få ikke fugl nr to før den første er så tam som i vil have den. Held og lykke ...

0
0
Svar på denne tråd

:) :) :)
Forfatter: 
Dato:  26-07-2006 13:32

Helle:

Nej, nu er det heller ikke sådan at vi "fluks" henter en mere (det forbyder både tiden og økonomien os!), men der er en stor chance for, at vi nok vil have en mere engang - det afhænger lidt af situationen! Ude ved opdrætteren blev vi lidt fascineret af at have to - for de så ud til at hygge sig... Dog har alle vi kender kun EEN papegøje, og med al den fritid vi har pt - så kommer den bestemt ikke til at sidde og "kede sig".

- Og på tale om vilde, frie fugle og des lige:

Nyder vi ikke alle at se en fri, "vild" hesteflok? Forhindrer det os i at bruge dem som ridedyr? Det er vel nogenlunde det samme - man har taget dyret til sig og må så på bedste måde sørge for at få dækket dets behov så den/det har et værdigt liv, men hvorom alt er, så har vi hest, hund, kat, fisk, papegøjer (... udfyld selv videre) for at VI som MENNESKER fornøjer os i deres (smukke) selskab.

0
0
Svar på denne tråd

Krissie
Forfatter: 
Dato:  26-07-2006 16:35
Hejsa.
Hvor er den skøn jeres lille fulg.. Vi er selv på jagt efter sådan en og vil meget gerne høre hvor i har købt jeres og om jeg evt måtte få nummeret dertil.
Vi har selv en amazone i forvejen, Mathilde.. Så vi ved godt hvad vi går ind til : )
mvh Sara
0
0
Svar på denne tråd

hejsa...
Forfatter: 
Dato:  26-07-2006 19:03

jeg vil nu ikke sige det er synd at have indendørs papegøjer, så længe buret er iorden og stort nok til den pågældende race og folk har tiden til den.

Min onkel opdrætter papegøjer, og går meget op i det, det hovedsageligt australske papegøjer han gør i...det er også kakaduer, amazoner og jacoer...+ en masse andre små racer.

Det er sku heller ikke synd at have dem i voliere, fordi de vil slet ikke få unger, hvis de ikke har det optimale betingelser. Så det er egentlig ret enkelt...

Min søster har haft papegøjer, hun boede i hus og havde den indendørs.

Den første hun havde var en amazon papegøje, Gaya, den elskede og drille deres hund. Når den fik godbidder, så sad den helt op ad nettet og rigtigt småsmaskede/pludrede og virkelig NØD godbidden. imens deres hund sad op ad nettet og stor tigget af papegøjen, fordi den jo i et ruf havde guffet sin.

Men desværre døde den af akut lungebetændelse, og den døde på vej til dyrelægen.

Så købte de en ny, mener det var en jaco papegøje, den nåede jeg aldrig at se. Men den knyttede sig rigtigt meget til min søster, faktisk så meget at den skreg hver gang hun forlod stuen. Så de blev nød til at komme af med den, da hendes kæreste og naboer ikke havde hovede til skrigeriet. Men den fik et godt nyt hjem, og min søster har opgivet papegøjerne...for en stund.

- men nu kan jeg jo se du har fået en lille amazone og den ser rigtigt godt ud. Så jeg vil ønske dig stort tillykke med den og håber alt kommer til at gå godt med kong gulerod ;)

Mvh Heidi ~{nu muligvis med part}~

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  26-07-2006 21:19

Kenny:

Det skulle jeg mene ikke var det store problem... Jeg skriver dog lige og spørger - det er sikkert mere mit princip end det er avlerens. Vil bare gerne lige checke inden jeg giver et (privat)nummer videre... Skriv evt til mig via PB. Kan se du bor i Haderslev - det er jo et stykke vej herfra... Men det finder I jo nok ud af - det kan også være "vores" avler evt. kender andre der sælger amazoner nede på dine kanter..

Mvh

Krissie

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider