Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Melde til politiet for copyright
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 17:04

hvordan gør man det?

Det drejer sig om et billede på nforn.dk som jeg har taget. jeg har fået fortalt at nogle brugere bare går ind på hestegalleri.dk og finder nogle billeder som de sender til nforn.dk. heraf er så et billede som jeg altså har taget og som står som "jydehingst" derinde.

jeg har skrevet til nforn at de havde 48 timer til at slette billedet eller ville jeg melde dem til politiet. det skrev jeg i mandags kl 22.22 og de siger at de normalt svarer inden for et døgn men de har ikke svaret. jeg kan også se at de slet ikke har læst sagen endnu. så nu vil jeg altså melde dem. men jeg aner ikke hvordan man gør sådan noget? skal jeg skrive til politiet at det er et billede jeg har taget, uden at der egentlig er nogen beviser (jo billedet ligger på min computer). er det i virkeligheden den person der har sendt billedet ind, der skal meldes?!

jaja det er første gang jeg prøver sådan noget...

Hilsen Nanna/OzontheiGDD og Sebastian
Dressur er kommunikation mellem hest og rytter
Min Hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 17:33

Du sender dem bare en regning ;)

Camilse og Looksen

JA... Looksen er Lukas, som i virkeligheden er Sondergardens Look At Me. Men lige meget hvad, så er en hest der elsker gulerødder

Tjek vores HP

www.camilse.dk

0
0
Svar på denne tråd

du skal ikke
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 19:23

... melde til politet, men gå til en advokat og få ham/hende til at skrive et pænt brev om, at de hvis de ikke betaler eller sletter billedet, bliver slæbt i retten i et civilt søgsmål.

Jeg er tidligere nær kommet i klemme i sådan en sag selv. Da var det et firma af amatørfotografer, som jeg havde "lånt" et billede af, og vist herinde (med kildeangivelse).

De stillede et krav på 2750 kroner for uretmæssig brug af billedet. Det lykkedes heldigvis at snakke dem fra tanken igen, men puh ha for en forskrækkelse.

0
0
Svar på denne tråd

copyright?
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 19:45
Man har vel ikke copyright på noget medmindre man gør opmærksom på det i forbindelse med fotoet...Eller hvad?
0
0
Svar på denne tråd

camilla a
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 19:47
Copyright er egentligt et lidt forkert udtryk at bruge.

Du har som fotografen ophavsret til dit billede. Og det er uanset, om der er navn og/eller logo på eller ej.
0
0
Svar på denne tråd

ang nforn
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 20:23

Jeg skrev engang til NforN om at de skulle slette mine heste der inden eller jeg meldte dem..

og de skrev bare tilbage at de var ligeglade og jeg bare kunne melde dem .. for jeg fik ikke en skid ud af det..

0
0
Svar på denne tråd

Politiet
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 20:55
Politiet er ikke de rette at tage fat i. Overtrædelser af denne slags falder under Loven om Ophavsret som er civile søgsmål.

Du starter med at sende dem en regning. Typisk på 750kr. for billedet + 100% for uretmæssig brug + 100% for manglende akkreditering. Dette er de satser som danner præcedens. Du kan evt. tilføje at du vil frafalde dit krav såfremt at billedet er væk inden en vis tid.

Ignorerer de det, så skal du overveje om du vil ofre de par kroner til advokaten. Man står heldigvis altid med en god sag, når det drejer sig om ophavsret - især når du via brev har gjort dem opmærksom på krænkelsen.

Du er velkommen til at sende mig en mail for at få en kopi af det standardbrev jeg bruger.
0
0
Svar på denne tråd

jadgbskjdgb
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 21:20

okay jeg er lidt forvirret nu ;D hvordan gør man sådan noget så det ikke virker alt for uproffesionelt?

Jan, vil du ikke sende det til min mail klanna91@hotmail.com

Hilsen Nanna/OzontheiGDD og Sebastian
Dressur er kommunikation mellem hest og rytter
Min Hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

Copyright...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 11:59

..er vist den engelske betegnelse ;-)

Den, der trykker på udløserknappen, har retten/ophavsretten til billedet ;-)

Det er tyveri - og det skal straffes :-)

Mvh Mette..
www.newforest.dk
Vær med til at tale dyrenes sag!
Demonstration i Kbh d. 3.oktober 2006 kl. 12
0
0
Svar på denne tråd

tror nu ikke
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 12:04

Jeg tror nu ikke du skal regne med at politiet bruger tid på det.

Tænk hvis de var ude for at brokke sig over det og der så blev begået et overfald de ikke havde tid til samtidig.

Jeg blev afvist da jeg engang anmeldte at jeg blev truet på livet af min nabo på min egen grund.

Han var sur over jeg havde besøgt en af hans venner for hestens værn. så nu skulle jeg dø.

Politiet havde skam ikke tid, jeg kunne bare tage mine børn og flytte.

Jeg vil elskes for den jeg er, ikke den moden foreskriver jeg skal forestille, at være.

0
0
Svar på denne tråd

Kazell...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 12:09

Ja politiet skal man ikke regne med når man bliver truet på livet. Har tre-fire gode eksempler på det. Så tror heller ikke man skal regne med dem i sådan en sag. Men gå via advokaten.

Man skal ikke gøre opmærksom på at billederne er dækket af ophavsret for det er de helt automatisk. Faktisk skal der istedet stå hvis man har lov til at låne billederne.

Håber det lykkedes dig at få fjernet billederne.

Se min hjemmeside her
0
0
Svar på denne tråd

NFORN og billeder
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 15:09

Der har også været et hav af billeder fra Knabstrupperforeningens hingsteliste og kåringsarkiver derinde. For lang tid siden - dvs. første gang jeg blev bekendt med NFORN og tilfældigt fandt ud af, at de brugte vores billeder, skrev jeg en mail til dem om, at de skulle fjernes.

Hørte aldrig noget og billederne var der stadig.

Nu er vi så ved at gøre meget mere ud af vores internetpolitik og talen faldt på ophavsretten til billeder. I en sag fra England var en 12-13 årig piges forældre blevet dømt til at skulle betale 100.000 kr. til et firma for uretmæssig brug af billeder.

Med det i baghovedet, men også fordi der har været flere henvendelser om brug af billeder, hvor de ikke kan forstå, at vi ikke vil have de "låner" vores billeder, gik jeg på jagt på NFORN for at finde ud af, hvormange af vores billeder de egentlig havde.

Men kunne ikke finde en eneste!!! Så et eller andet har de jo da så fået gjort ved det. Nu har jeg så godt nok heller ikke været alle billederne igennem, men når det tidligere har været ca. hvert 3 billede der stammede fra os - så ville jeg altså ikke bruge flere timer på at lede alle hestene igennem.

Før var der en søgefunktion, så man kunne søge hestene, men den kan jeg heller ikke finde længere, så det gjorde det jo bare lidt mere besværligt.

Hilsen
Tina

Sommergræsning søges til supersød 2-års hoppeplag - helst med andre ungheste

Gerne med gode trække-turs-muligheder

I nærheden af Hasselager-Hørning (har dog bil)

0
0
Svar på denne tråd

TIL NANNA
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 15:27
jeg er selv inde på nforn...
og synes du skal vente til de har svaret i din helpdisk...
har prøvet mange gange hvor der er gået helt op til 4 dage inden de har læst min sag... og er altså betalende så de burde svare inden et døgn...
hva er det for et billed der er derinde som du har taget??? var der "beskyttelse" på det billed?
0
0
Svar på denne tråd

nforn...
Forfatter: 
Dato:  23-07-2006 11:08

... jeg syntes helt sikkert at du skal gå til en advokat.

Ikke mindst fordi at Nforn altså er et firma, der tjener penge på det her. Det er ikke bare en lille ponypige, som har lært at lege med internettet - som mange af dem der "låner" billeder jo er.

0
0
Svar på denne tråd

Bla bla bla
Forfatter: 
Dato:  23-07-2006 11:25
Louise Christensen:
"Ikke mindst fordi at Nforn altså er et firma, der tjener penge på det her. Det er ikke bare en lille ponypige, som har lært at lege med internettet - som mange af dem der "låner" billeder jo er."
Det er selvfølgelig folk der ved hvad de laver, som ligger billederne ind på hjemmesiden, men det er de små ponypiger, som sender billeder til NforN's redaktion og p*sser på at det er andres billeder

NforN har selvfølgelig noget af skylden, da det er dem som ligger billederne ud, men istedet for at ringe til en advokat med det samme, så synes jeg at I skal se om I kan få en snak med dem om det her, og evt få dem til at lave en regl, om at der ikke må sendes billeder ind, med copyright
Det jeg kender til folkene bag NforN, plejer de altså at være nogle rimeligt, fornuftige voksne mennesker som er til at snakke med

Der står et telefonnummer på hjemmesiden, så måske I skulle ringe til det, deres mail fungerer nemlig ad l*rt til

Jeg kan godt forstå I er sure over, at folk bruger jeres billeder, det ville jeg også selv blive

En gang DV, altid DV !
0
0
Svar på denne tråd

spørgsmålet
Forfatter: 
Dato:  23-07-2006 11:42

... er egentlig om det er lovligt det Nforn gør, når de afkræver penge af børn under 18. For det stopper jo ikke kun ved de fem kroner for oprettelsen - man kan også få udvidet sine muligheder, hvis man bliver betalende kunde.

Nu må vi se om jeg når så langt, jeg har nemlig oprettet en bruger :-) for lige at se hvad det her egentlig er for et foretagende.

0
0
Svar på denne tråd

Tjaaa...
Forfatter: 
Dato:  09-08-2006 15:45

Folk må da gerne låne billederne af min part. De skal bare spørge først, for ellers

Jeg har ikke en bruger derinde, og jeg er skide muggen over at de skal have penge for det. Er der eventuelt nogen der har noget imod at tjkke om der er lagt billeder ind af min Domino? Han er nemlig også på hestegalleriet, og jeg kan forstå i en anden tråd at Nforn især tager heste derfra.

D.27 maj åd min ven 100 panodil. I 1½ uge lå hun på instintiv, umuligt at komme i kontakt med hende.
I dag er hun frisk, som 17år skal hun tænke på at hendes lever er smadret.
Lad være med det pis!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider