Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

hvordan får i tid
Forfatter: 
Dato:  19-07-2006 17:25

Jeg har et spørgsmål som jeg håber i gider og svare på og det er at hvordan i får tid til venner kæreste og familie når man har hest, for en hest kræver jo ret meget tid, jeg har selv en hest som jeg elsker, at passe og ride, og er også det hele værd, men sommetider kan det så knibe med at få tid til vennerne og gå i byen ture osv. Jeg ville jo gerne kunne gøre begge dele ligemeget selv om det selvfølgelig ikke kan lade sig gøre, men hvordan får i det til at passe sammen med det hele.

Jeg ville også gerne spørge om når det gælder det økonomiske i at holde hest, om i så ikke køber nær så tit tøj og går til fester, osv

0
0
Svar på denne tråd

altså...
Forfatter: 
Dato:  19-07-2006 17:27

altså... jeg føler altid at jeg har haft rigeligt med tid, også imens jeg gik i gym... tror det handler om at priotere efter det man gerne vil og planlægge ud i fremtiden...

Alt over 165 er ikke en hest, men en Giraf :-)

Odense; Undervisning tilbydes...

0
0
Svar på denne tråd

je tager...
Forfatter: 
Dato:  19-07-2006 18:22

Jeg tager mig tid - hvis jeg har aftaler med veninder eller familie efter arbejde, så må jeg bare stå tidligt op og ordne hesten fra morgenen af.

Og det er egentlig også rarest i den her sommervarme.

Jeg bruger ikke altid lige meget tid hos ham, og han får ca to fridage i ugen, så laver jeg nogle af de ting jeg ikke normalt ville nå hvis jeg skulle ud til ham

0
0
Svar på denne tråd

Prioritering..
Forfatter: 
Dato:  19-07-2006 19:42

For mig handler det om prioritering..

Jeg har valgt ikke at have hestepasser, og da hesten står i en selvpasser stald, så er det afsted stort set hver dag... dog har jeg en ugentlig aftale med en af pigerne i stalden, hvor jeg har hendes hest hver onsdag, og hun min om torsdagen...

Har jeg så en aftale med en veninde eller med kærsten, så går det måske lidt stærkere i stalden, og andre dage bruger jeg oceaner af tid i stalden..

Jeg havde hesten, da jeg mødte min kærsten, så han har været vant til at jeg er så meget væk hver dag...

Og nu er jeg ved at købe endnu en hest, denne gang en 2 års,så der skal nu bruges endnu mere tid i stalden...

MONICA & ROSSO
{>
0
0
Svar på denne tråd

vsdgdfghfd
Forfatter: 
Dato:  19-07-2006 19:56
Jeg når det jeg vil nå selvom jeg går i gymnasie.

Hesten tager 2 timer dagligt efter skole og dernæst laves der lektier. Så er der tid til venner derefter. ..

Men ja, man bliver lidt stresset nogengange.

Highlander <3
Nyd livet på de evige græsmarker..
Glemmer dig aldrig!
0
0
Svar på denne tråd

tid ja
Forfatter: 
Dato:  19-07-2006 20:08
Nu er jeg så heldig at vi har stald derhjemme, og har også staldpasser på. Så de dage tiden ikke er der klarer han det for mig, både fodring, og pleje! dog vil jeg selv ride mine heste, det er der ingen der skal gøre. Men ellers kan man godt klare både gymnasiet, vennerne, kæresten og hesten. det handler bare som de andre har sagt om prioritering :)
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-07-2006 20:16

Ja mere tid kunne jeg godt bruge.

Hetse har altid været en stor del af mit liv. Men har holdt mange års pause og er startede op for ca 1 år siden. Købte 2 shetlænder og har nu en frieser også.

Bruger rigtig meget tid på heste hverdag. Ente ude hos dem eller her på nettet og min hjemmeside.

Min kæreste og jeg kan da godt have vores uegningheder om hvor meget tid det tager. Men syntes han tager det pænt selvom jeg virkelig bruger meget tid på dem.

Vennerne kommer med ud til hestene så er det 2 fluer med et smæk og de elsker at komme med derud.

Nu er vi ved at købe gård så det bliver dejligt at have hestene lige ude foran.

Men jeg elsker at bruge al den tid på det kan ikke få nok

Kursus i klikkertræning d 26 august.
Se mere på min hjemmeside

www.klikhesten.dk

0
0
Svar på denne tråd

Prioritering
Forfatter: 
Dato:  19-07-2006 21:07

Som de andre skriver så er det et spørgsmål om prioritering! Jeg har en plag på 16 måneder der står i selvpasserstald, og samtidig har jeg part på en ældre hoppe 2 dage hver uge. Og så har jeg også min skønne datter på 3 måneder! Men jeg når det hele fordi det vil jeg. Og jeg føler ikke at jeg forsømmer nogen af delene. Bruger 1-2 timer i stalden pr dag, nogle gange lidt mere (afhængigt af om jeg har partshesten også, og hvad jeg træner med Diablo).

Og jeg synes også jeg har tid til mine venner - både dem der også rider, men også dem der ikke rider.

Linda.

Mor til Freja - født 20/4-06.
Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb.
Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben.
Mangler du et sted til din hest i Skive?? Kom til Team Bilstrup = Paradis for hest og rytter
0
0
Svar på denne tråd

tid???
Forfatter: 
Dato:  19-07-2006 21:33

Hvad er det???

Lige nu har jeg 12 timers vagter...transport en time hver vej...

så er der 10 timer tilbage i mit døgn hvor jeg skal sove...være sammen med datter og mand...gerne se til hestene...ordne lidt i huset osv osv...

det betyder jeg max sover 5 timer for at kunne nå bare en smule af det jeg gerne vil...

pyhhh...glæder mig til lidt ferie..

vh Helle

0
0
Svar på denne tråd

heyhey
Forfatter: 
Dato:  19-07-2006 22:18
Ja, heste tager jo meget tid.. men tror bare det nræver lidt planlægning, så kan man godt nå det meste.. har 4 heste/ponyer lige pt +de andre vi har i stalden, så synes heller ikke jeg mangler noget at fylde tiden ud med,,:-)

*STALD VESTERBÆK*
Oldenborg & Belgieravl
*Medlem af D.B.H og DOA*
Chris De balgerhoek BEH1903- Elton Son OLH748- Dinar Agerbo OLH739 - Lord-Gruson af Hvarre OLH 711

www.123hjemmeside.dk/S...Vesterbaek

0
0
Svar på denne tråd

Planlægning og prioritering
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 09:06

Planlægning er for mig det gyldne ord.

Jeg arbejder 37 timer, har 1-1½ time hver vej, bor i hus med stor have, har to børn og 9 dyr hjemme og hesten opstaldet 4 km hjemmefra.

Jeg har ingen mand og ingen bil.

Jeg er hos hesten 6 dage om ugen, men i hverdagen er jeg der kun de timer det tager at dække behovet. dvs. jeg drikker ikke kaffe og sidder i timer og kigger på folden. Jeg plejer hesten, hygger mig med ham, rider, plejer, træner osv. og så hjem igen.

Ugen er altid planlagt, så jeg på forhånd har styr på hvilke dage jeg skal derhen før eller efter aftensmaden. Min datter laver så nogle gange mad til jeg kommer hjem osv osv...planlægning...handler ind om lørdagen, gør rent om søndagen osv...

Her om sommeren syntes jeg der er massere af tid, da det er dejligt at træne fx kl. 21!!

Dog har jeg også prioriteret og i hverdagen er der ikke meget tid til veninderne, ihvertfald ikke til dem der ikke er en del af heste verdenen og der er ALT for meget ukrudt i min have...

Så det kan lade sig gøre

Se min hjemmeside

Tror på en vej frem uden vold!

Klassisk/akademisk ridekunst

Medlem af DHPV - Discount Heste og Pony Vanrøgternes klub

0
0
Svar på denne tråd

Joh, heste tager tid
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 09:09

- men som flere andre siger, det er spørgsmål om prioritering.

Jeg rider ca. hveranden dag, og har hestene stående hjemme, så fodringer mv. kan klares ind i mellem husets rengøring eller tøjvasken. Lige nu går hestene på døgnfold, så det er der ikke megen pasning ved. De skal blot have friskt vand og foder et par gange om dagen. I vinterhalvåret går de stadig meget ude, men er inde om natten. Vores stald er lavet praktisk, med foderautomater, og med store fronte, som kan lukkes helt op. Derved kan der muges med bobcat en gang om måneden, og ellers bare strøes oveni til hverdag. Altså er stalden ordnet på ca. 10 min. (fire heste).

Herudover tager ridningen og træningen naturligvis en del tid, men hestene er jo en livsstil, så jeg har hele livet prioriteret det højt. Min mands værksted ligger lige ved siden af stalden, og han roder meget med biler. Dermed kan jeg med god samvittighed bruge tid på hestene, og så kan vi jo alligevel gå sammen dernede. Dermed går heste-/biltiden ikke fra hinanden, men er bare endnu en måde at være sammen på...

Lav det så let for Jer selv som muligt. Få maskineri til at ordne de kedelige ting - og give Jer mere tid til det sjove...

Rid jagt og distance - du og din hest vil elske det...

Tjek hjemmesiden: www.fynsrideforening.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd

faste rutiner
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 09:22

Da jeg møder tidligt, er det kun at morgenfodere og lukke ud (vinter½året) og sommeren er de på døgnfold.

Når jobbet ophør kl 16 er det hjem og tage hest(e) ind alt efter hvor mange som skal rides. De strigels efterhånden som de skal bruges også er det bare for en ende af!

Kl 18 er det spisning. og derefter er det udluk af ridehestene og jae så er det fritid.

Lav faste rutiner husk heste er et vanedyr

*Stutteri Schelhase*

- Der hvor fjordhesten kommer fra

Kan man ride fjordhest korrekt -kan man ride alt!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider