Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Udlån - er det realistisk??
Forfatter: 
Dato:  19-07-2006 07:27

Ja, så er det mig der står i situationen hvor jeg skal flytte fra min kæreste gennem 6 år - og det er ikke særligt rart.

Men jeg har jo hestene, og det er bare rigtigt, rigtigt trist at skulle tage stilling til hvad der skal ske med dem.

Mit hjerte kan ikke klare tanken om salg, men det er jo enten det eller at låne dem ud i en længere periode.

Men er det realistisk at finde et låne-hjem til dem? Og er det så god en ide?

Det er mine 2 nordsvenske der er tale om. De er jo mine små piger, og det gør det jo ekstra svært at skulle tage stilling til hvad der skal ske. Og er det i det hele taget muligt at finde låner til 2 årige heste?

Mvh

Mette

0
0
Svar på denne tråd

Desværre ikke plads
Forfatter: 
Dato:  19-07-2006 07:59

Jeg vil håbe for dig at det ikke er urealistisk.

Vi har desværre ikke plads til flere heste for tiden - ellers havde et par nordsvenske ikke været et problem at have gående for os.

Held og lykke med at finde et udlånssted

- Anders

* Equus Meus Id Comedit *
0
0
Svar på denne tråd

Dårlige erfaringer
Forfatter: 
Dato:  19-07-2006 09:15

Hej !

Det var da en trist situation at komme i...

Jeg må dog sige at personligt har jeg virkelig dårlige erfaringer med udlån. Den første gang var det ren katastrofe og endte med jeg måtte sende min skønne lille hest til slagteren . Hun havde endda været lånt ud to gange, den første havde hende i 3 dage så kom hun retur, fordi den havde smidt hende af. Hun havde redet den alene i skoven - jeg havde sagt det var det eneste hun ikke skulle gøre !

Den anden hest jeg har haft udlånt gik også rigtig dårligt. Han blev pludselig redet på et tyndt skarpt bid selvom jeg havde sagt hans bid ikke måtte skiftes ! Jeg fik også en masse bøvl ud af det i sidste ende med at få mit udstyr igen osv.

Jeg synes du skal tænke dig om i hvert falde, nogle gange er det måske bedre at sælge ? Eller i hvert falde udlåne til nogen man kender ! Men sørg i hvert falde for at have en god kontrakt, men regn også med at du kan få hestene retur "hvornår" det skal være uanset aftale, det har jeg i hvert falde oplevet ! Og at folk pludselig ikke har penge til at betale alligevel, og man så selv hænger på nogle udgifter som de har påduttet hesten.

Men held og lykke med det !

Mvh. Caroline

Halvpart på DV vallak - Esbjerg (Tjæreborg)

Skriv besked for nærmere info

4 års DV hoppe sælges

Skriv besked for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har kun...
Forfatter: 
Dato:  19-07-2006 09:27

... gode erfaringer med udlån. Chancellor var udlånt 1 år, så fik lånerne lov til at købe ham, han stortrives. Milano er udlånt på 2. år til Louise Egdal og der har ikke været nogen problemer.

Jeg tror ikke det er nemt at finde lånere på 2 års, men det er da helt sikkert ikke umuligt.

Held og lykke

Vh Tine :-)

Hestens Urtehave

Go Go sælges eller udlånes

0
0
Svar på denne tråd

ååh altså
Forfatter: 
Dato:  19-07-2006 09:34
Hvor er dine piger bare lækre!! Og så er det jo lige min yndlingsrace!

Men, jeg er "kun" 16 år, tager landbrugsuddannelsen og leder efter en hest jeg kan låne.

Men dine er altså bare SKØNNE!

RIDEFACILITETER I FAABORG SØGES,

i rideafstand fra Østergyden 11.

Ingen opstaldning, kun ridebane og gerne ridehus!!

Prisen; Efter aftale.

0
0
Svar på denne tråd

Udlån...
Forfatter: 
Dato:  19-07-2006 09:42

Jeg er meget i tvivl, og jeg har også selv haft både negative og positive oplevelser med udlån. Derfor er det bare så svært...

Og tak for de pæne ord om mine skønne piger

Mvh

Mette

0
0
Svar på denne tråd

Udlåne
Forfatter: 
Dato:  19-07-2006 10:17

Man kan være heldig og uheldig med udlån. Det handler om at have en god fornemmelse for folk - og så en hulens god kontrakt ;)

Tror bestemt ikke det er umuligt, men bliver nok en del svære med sådan to - selvom de er lækre :-@

Måtte jeg, så satte du dem bare af her!

Rollo

Alme'ti Z, Eln La Fame, Rollo, Marie, Chanell & Uffe
- I er savnet og elsket!

[RolloPigen.dk] [HorseLand.com]

0
0
Svar på denne tråd

Når de nu kun
Forfatter: 
Dato:  19-07-2006 10:44

er 2 år gamle kunne du jo godt finde en rigtig god mark med et godt læskur. Det er da en billig måde at have hest på. Og de er af den type som sagtens kan gå ude om vinteren.

Og de behøver jo ikke rigtig lave noget før om et års tid eller 2 og til den tid har du måske fået økonomien på plads.

Mvh Lene

Dronningen ryger 200 printere om dagen, Niclas 6 år

0
0
Svar på denne tråd

jeg tror du vil få svært ved det
Forfatter: 
Dato:  19-07-2006 11:07

da ingen af dem er ridebar.

Jeg tror ikke der er nogen som ville gå og passe dem gratis og så ikke få noget ud af det, andet end æren af at passe dem, samt betale udgifterne til dem begge.

Jeg vil tilslutte mig lenes forslag med en løsdrift løsning.

Prøv enevtuelt at søge her på hn, der er måske en som står med et stykke jord, der kan lejes for en meget billigpris.

Ærgeligt at du ikke bor tæt på mig, for jeg har 3 tdl. som jeg ikke bruger. Er indhegenet, med strøm og det hele. Det eneste der mangler er læskuret/løsdriften.

IMC.
SOMMEREN ER HER FOR AT BLIVE BRUGT.
0
0
Svar på denne tråd

Hvor bor du
Forfatter: 
Dato:  19-07-2006 11:21

for jeg tror jeg ved et sted i midtjylland hvor de i hvertfald kan gå i sommer.

Og faktisk også vinter nu når jeg tænker over det.

Det kan jeg lige undersøge hvis det er. Tror ikke det er ret dyrt.

Mvh Lene

Dronningen ryger 200 printere om dagen, Niclas 6 år

0
0
Svar på denne tråd

ongogomg
Forfatter: 
Dato:  19-07-2006 12:44
Nøj, hvor er de dog smukke!

Gid jeg kunne tulle lidt om dem, men har nok i én :S

Rigtig meget held og lykke med dem. Og gør dit yderste for at finde nogle oprigtige mennesker til at låne dem. Har hørt om mange grimme udlånssager.

Men det kan sagtens gå godt :)

Highlander <3
Nyd livet på de evige græsmarker..
Glemmer dig aldrig!
0
0
Svar på denne tråd

Forslag...
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 08:31

Mange tak for forslagene, men desværre er det ikke en mulighed for mig at finde en mark og et skur i mit område.

Og til Lene; desværre ligger det nok lidt for langt væk til at det er aktuelt.

Mvh

Mette

Nordsvensk Brukshest - min hjemmeside

Fin ride- og kørevant nordsvensk hoppe med god afstamning til salg!!! Kontakt mig for flere oplysninger.

0
0
Svar på denne tråd

måske låne
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 08:40
dem ud som selskabsheste... Men du kommer nok til at give lidt. Eller hvad med en billig løsdrift, det koster ikke alverden

Hilsen
Sanne
Sælges: blå ridevinterjakke fra hooks. Virkelig lækker og med alle de kendte træk. Str. L -men MEGET stor i str. (snarere str. xxl) 100 % ok.
150 kr. + porto
0
0
Svar på denne tråd

Nej, det er ikke realistisk
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 09:47

Jeg tror ikke der er nogen som vil betale for dine 2 hypper, uden at kunne få nogen form for fornøjelse af dem - desværre.

Det kunne ellers være smart, købe en plag, låne den ud og når den så er 3 - 4 år gammel, ja, så "snupper" man den igen og har haft den gående uden nogen omkostninger - god plan

Nej, undskyld at jeg er lidt spydig, men jeg undrer mig altid over folk der tror at andre vil betale for deres hestes ophold, når de ikke kan få nogen form for glæde af hestene

Jeg har godt nok selv lånt en plag en enkelt sommer, men der er også forskel på en sommer, hvor de bare lever af det græs man har og så på at skulle betale foder, smed, ormekur, evt dyrlæge osv.

Så medmindre du finder en som ikke tænker som flertallet af os, så må du enten selv betale for deres ophold eller sælge.

Beklager de hårde ord, men jeg tror det er sådan virkeligheden forholder sig

Held og lykke med det - trods alt

Pia

0
0
Svar på denne tråd

mon ikke det er muligt?
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 14:03

Min den store irish cob har jeg lånt ud til nogen af vores venner i jylland, så der skal hun over her om nogen måneder.

Grunden til det er at jeg starter i uddannelse, og så ikke kan have alle 3 heste med mig.

Så mit hingstføl så ned og lære en masse hos min veninde og hendes gamle hoppe, men fra maj næste år skal de alle 3 på sommerfold her igen.

Ejer af den smukke hoppe Emma peel vom sievershof; Casanova og ikke mindst Chimberley broholmgård.

Hest udlånes pga uddannelse. se min præs for mere info.

Føl søger en legekammerat han må være hos fra

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider