|
|
| Hund nr 2... ? |
|
|
Min kæreste og mig har os en lille hund Krumme. Han er faktisk min men nu bor vi jo sammen.. Jeg er nu blevet lidt lun efter at få en hund mere. En tæve helst så der ikke bliver slåskampe. En som lille Krumme kan leje med. Men.. Ak min kæreste ønsker ikke en hund mere...  Min drøm er virkelig to hunde eller en hund og en kat. Min kæreste bryder sig ikke om katte. Og hund nr. to vil han heller ikke. Kan jeg tillade mig at få en hund mere..?? Altså endnu en MIN hund og ikke hans. Altså mig der skal betale div. regninger, gå tur osv. Pt. bor vi i lejlighed men vi skal om kort tid flytte i hus på 170 kvm - altså der er jo rigeligt plads til en Yrsa  Nu er det sådan at jeg har fået en lille hund tilbudt. Hun er bare dejlig!! Min kæreste afsoner pt. en gammel dom og er først rigtig hjemme til december. Så han vil jo ike mærke den trælse periode med piveri og våde pletter indendøre. Samtidig tror jeg jo på at 2 hunde ikke er mere besværlige end 1..??
M.V.H. Riderlykke
Der er 2 ting som dyreejer: Enten så vil man det, eller også vil man det ikke.. Dressursadel købes. Se her Boks søges i Odense SV/S. Kig her Se min hjemmeside HER
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| en eller to hunde |
| Forfatter:  |
Diana T |
| Dato:  |
18-07-2006 22:29 |
|
Jeg syntes ikke man skal anskaffe sig et dyr uden at være enige om det , det er jo dyret der bliver taberen , hvis ikke kæresten vil acceptere det . Vi har 2 hunde og havde jeg vidst hvordan 2 hunde kan gejle hinanden op , så havde vi aldrig fået nr 2 .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kommende hund?? |
|
|
Lige et billede så I kan se hvad jeg mener...  Hun er 8 uger d.25.juli
M.V.H. Riderlykke
Der er 2 ting som dyreejer: Enten så vil man det, eller også vil man det ikke.. Dressursadel købes. Se her Boks søges i Odense SV/S. Kig her Se min hjemmeside HER
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej... |
|
|
Jeg ville ikke anskaffe mig hund nr. 2 hvis vi ikke begge synes om idéen. Og det *er* mere besværligt, at have to hunde en en. Det koster dobbelt så meget, og det taget dobbelt tid i træning, og de sviner dobbelt så meget. Derudover risikerer du, at den nye hund har nogle uvaner som kan gøre det endnu sværere for kæresten at acceptere den. Hvis jeg var dig, ville jeg vente til i var flyttet og så forelægge idéen - meget kan jo have ændret sig til den tid,- også din kærestes holdning. Jeg synes man skal respektere hinanden, og det gør man ikke ved egenrådigt at anskaffe nye familiemedlemmer, hvis man ikke er enige om det. -Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| to hunde |
smukke-ped |
18-07-2006 22:38 |
|
vi har også to hunde...først fik vi charlie...så efter ca 6 mdr fik vi stoffer...så kunne de lege og holde hinanden med selskab... dog måtte charlie under kniven og fik fjernet sin mandighed,da han var meget voldsom og ville bide stoffer som jo ikke var så stor på det tidspunkt...det var meget voldsomt så agrresiv han var...jeg blev også bidt i stumper når jeg ville skille dem...det gør pænt ondt... men nu er de pot og pande...vi har aldrig fortrudt...for det betyder jo intet om man skal købe det mere foder og man skal jo ud og lufte den ene hund...så kan man da lige så godt ha to med... og de er jo ikke så store vores...det er jack russell...de er så dejlige..
ped.....nu med hadebreve....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hund nr 2... ? |
|
|
Altså den hund vi har nu er han allerede godt træt af..  Hans tålmodighed er lig 0...! Han forstår ikke at en hvalp altså er en hvalp og ikke altid lige opfører sig pænt eller sidder stille.. Jeg mødte en pige den anden dag med to hunde på ca. samme alder. De var så super søde sammen. Krumme legede med dem en lille times tid og han har aldrig før leget med nogen hunde på den måde.. Jeg var jo solgt og min lyst til to voksede endnu mere...
M.V.H. Riderlykke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hund nr 2... ? |
|
|
Smukke-ped: Det er lige præcis sådan noget jeg ikke kan tåle at læse.. To små hunde der bare hygger...  Krumme vil blive ca. 25-27 cm som voksen. Og tæven vil blive ca. 40 cm så de er jo begge ret små. Krumme går til hvalpetræning nu så det ville passe med at når han er færdig så kan den anden starte på det nye hold..
M.V.H. Riderlykke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Enige om det |
Heidi A |
18-07-2006 22:47 |
|
Man skal jo helst være enige om tingene og især når I har købt hus sammen. Formoder jeg?? Men jeg ville tigge og plage indtil manden ga sig, og bruge alle de overtagelses evner jeg har  Nu er det jo tit billigere at købe større mængder, så i længden er det da ik det der skal ha den endelige afgørelse  To hunde kan da lege sammen og holde hinanden med selskab, og der er "dobbelt vagt" i huset osse  Den er bare for kær, så forstår dig sgu godt 
Heidi A
Behandl dyr med kærlighed og respekt. De har ikke bedt om at være her. Part tilbydes på DV/Araber hoppe. Se præs.(4990)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hund nr 2... ? |
|
|
Huset er dog ikke købt - af os. Vi skal leje det af mine forældre. Min far har købt firma hvor der hører et hus til og min mutti vil ikke flytte fra det hus de bor i nu.. Perfekt..  Jeg har prøvet. Han bliver nærmest små-sur når jeg nævner det.. Og så siger han at han smutter hvis jeg får en mere. NEJ han gør da ej...  Det samme sagde han med hestene da jeg fik Santos tilbage... Og han er her da endnu..
M.V.H. Riderlykke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej da... |
|
|
hvis man bor sammen så bør man være enige om tingene. fks min mand havde ikke specielt trang til hund nr 2. men han sagde god for det hvis jeg stod for alt træning, ekstra oprydning osv. (at det så er endt men at blive "hans" hund er en anden ting.) men ville aldrig købe en hund uden vi begge var enige om det. ligesom jeg heller ikke forventer han kommer planlagt hjem med et dyr uden jeg har givet min accept. husk at dyrene også godt ved hvis han ikke ønsker dem i huset. hilsen sjanna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hund nr 2 |
Heidi A |
18-07-2006 22:54 |
|
Er der ikke noget han gerne engang gerne ville ha haft, hvor du først tøvede og derefter sagde ja?? Han må da vise han er glad for dig ved at sige ja 
Heidi A
Behandl dyr med kærlighed og respekt. De har ikke bedt om at være her. Part tilbydes på DV/Araber hoppe. Se præs.(4990)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hund nr 2... ? |
|
|
Heidi A: Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål.. 
M.V.H. Riderlykke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lykke... |
Diana T |
18-07-2006 22:58 |
|
Santos bor vel heller ikke i hans stue .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hunde.. |
smukke-ped |
18-07-2006 22:58 |
|
ridderlykke...jamen det er jeg da ked af at du ikke kan tåle...men jeg skrev det altser i en god mening!! og hunde er jo flokdyr...de har godt af at være sammen med andre hunde...da vi kun havde charlie kunne han ikke tåle jeg gik på toilettet,eller i bad...så sad han og hylede uden for døren...og eller hvis jeg rørte på mig herhjemme var han lige i hælene på mig...hehe...moderbinding... men da stoffer kom til tog det lidt af...men de vil stadig helst være hvor jeg er... men hvor er det skønt at se de leger og har det godt... jeg kan godt forstå dig...men det er da lidt bekymrende din kæreste ikke har nogen tålmodighed... i min svigerfamillie er hunden bare en der skal blive på gulvet...og så får den bare en over nakken hvis den ikke er sød...og komme ud og gå var ikke noget de gjorde i... så det var han holdning...det kan være svært sommetider,når vi ikke er eninge...han slog engang stoffer fordi han havde taget en dims til hans mobil...der stak jeg ham en...jeg blev helt forskrækket over mig selv...og ham også,men jeg vil ikke finde mig i at han slår hunden...uanset hvad den har gjort... så nu er vi enige om at opdrage på min måde...med massere af gå ture og i skoven hver dag...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Respekt... |
|
|
Nu kender jeg ikke noget til jeres forhold, men det lyder altså temmelig egoistisk i mine ører, at du overvejer at få en hund mere, når du godt er klar over at din kæreste er imod det. Du kunne ligeså godt sige til ham ligeud, at du ikke respekterer ham/hans mening og gør hvad der passer dig. Det er bare ikke måden hvorpå man får et godt parforhold i længden tror jeg. Selvfølgelig har han sikkert heller ikke altid været lige smart kan vi udlede af det du skriver, men han tager allerede sin straf. Jeg kan godt forstå, at du gerne vil have en hund mere og at du har øjne på en helt speciel hvalp gør det ikke nemmere. Hvis jeg var dig, ville jeg nok overveje hvad der betyder mest for dig,- en hund mere eller din kæreste. For det er lidt at holde ham for nar, hvis han ikke har det samme at skulle have sagt i jeres forhold som du har. -Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Diana... |
|
|
Nej.. Men han er jo nok dyre i længden og tager nok mere tid i form af man ikke er hjemme den tid man tager sig af ham.. Med en hund er man jo hjemme trods alt..
M.V.H. Riderlykke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| smukke-ped |
|
|
i min svigerfamillie er hunden bare en der skal blive på gulvet...og så får den bare en over nakken hvis den ikke er sød...og komme ud og gå var ikke noget de gjorde i... da vi kun havde charlie kunne han ikke tåle jeg gik på toilettet,eller i bad...så sad han og hylede uden for døren...og eller hvis jeg rørte på mig herhjemme var han lige i hælene på mig...hehe...moderbinding... - det er præcis sådan det er her...!
M.V.H. Riderlykke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hunde.. |
|
|
Anette: Ja du har ret i det du skriver.. - og det er nok lidt mig der har bukserne på her.. Både på godt og ondt.. Men samtidig er det også mig der er ladt alene et halt års tid. Jeg går sygemeldt så tid er der masser af - især nu når den ene hest er solgt og kommer væk torsdag. Jeg ELSKER at bruge tid på mine dyr.. Virkelig.. De giver mig så meget mere end mennesker.. Og de har lidt en helbredende effekt på min stress og depression...
M.V.H. Riderlykke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lykke.. |
Diana T |
18-07-2006 23:08 |
|
Jaaa men de penge har han nok vænnet sig til at hesten tager og hvad tiden angår så er det jo også begrænset hvor meget tid en hest kræver , man skal jo heller ikke sidde lårene af hinanden , det er trods alt noget andet når det er et dyr der bor INDE i huset , gør man sådan noget uden at man er enige , bliver det svært at få et godt parforhold ud af det . Respekt er nøglen til et godt forhold .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Riderlykke |
Heidi A |
18-07-2006 23:10 |
|
Jeg mente, at hvis du på et tidspunkt har "overgivet" dig til ham i en situation hvor du har tøvet, så må han da osse være lidt forstående med at du gerne vil ha en vovse mere. Forstod du det nu? 
Heidi A
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heidi... |
|
|
Ja nu fangede jeg den..  Jeg må lige tænke over det.. Så den kan bruges... 
M.V.H. Riderlykke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Riderlykke |
|
|
Jeg forstår dig udemærket. Kan bare ikke lade være med at tænke over, hvor længe det holder imellem jer - du har i alle dine indlæg herinde givet udtryk for en overordentlig kærlighed til dyr og jeg tror ikke på, at den bliver mindre med årene.. og hvad er chancen for at din kæreste pludselig vil ændre hans personlighed totalt til tålmodig og dyreelskende? Har han udvist voldelige tendenser over for din nuværende hund eller? -Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Annette |
|
|
Jeg forstår dig udemærket. Kan bare ikke lade være med at tænke over, hvor længe det holder imellem jer - du har i alle dine indlæg herinde givet udtryk for en overordentlig kærlighed til dyr og jeg tror ikke på, at den bliver mindre med årene.. og hvad er chancen for at din kæreste pludselig vil ændre hans personlighed totalt til tålmodig og dyreelskende? - du har ret...om det så er godt eller skidt... Min kæreste er også glad for dyr og kan godt finde på at tage med ud i stalden. han spørger til dyrene og var med til at vælge min nye hest.. Har han udvist voldelige tendenser over for din nuværende hund eller? - nej slet ikke. Opdragelsen her er ikke hårde end folk nok ville anbefale/forvente... Slet ikke. Men nu ser han heller ikke hunden oftere end hver 3. weekend pt. Da han så Krumme første gang efter han var kommet ind og sidde græd han af glæde - han græder normalt aldrig...
M.V.H. Riderlykke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kæresten... |
|
|
Han har haft hund som barn. Og hvad børn nok ikke ser er de våde pletter osv der altså er. Han husker jo hundene som altid hørte efter osv. Men han havde jo som barn ingen ide om hvordan en hund opdrages og han har nok lykkelig glemt hvordan en hvalp er...
M.V.H. Riderlykke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dyr... |
|
|
Som mine forældre altid har sagt så ejede jeg gerne et helt zoo.. Dyr giver mig så meget...!! Og nu når jeg er syg er dyrene dem jeg har det bedst med at se.. De er da ligeglade med om jeg lige har taget på eller har røde øjne efter en nedtur... Dyrene er der altid...og det er nok det der gør det.. De er en sikkerhed for mig... Jeg har en forfærdeligt trang til dyr. Altså jeg MÅ bare have et dyr når jeg føler en bestemt følelse for dyret. Nu er det jo ikke sådan at jeg skal have en masse heste og bliver ved med at finde en ny hund... Slet ikke.. Men 1 hest og 2 hunde passer mig fint...
M.V.H. Riderlykke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hund nr 2... ? |
|
|
Tævens mor og far...  Mor er den sorte... 
M.V.H. Riderlykke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
Jeg kan sagtens følge dig i at du kan være fristet, især nu hvor du reelt HAR en hvalp på hånden... (Alle hvalpe er jo søde ) MEN! Efter at have læst nogle af dine indlæg ang stress, depression, en kæreste der sidder inde,og som allerede nu synes at din nuværende hund er træls, samt har en tålmodighed der er lig 0... Tjahh, så ville jeg godt nok liiige "klappe hesten"... Ellers vil jeg generelt tilslutte mig det Anette skovbon skriver...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Saxo... |
|
|
Min tålmodig er nok mere lig 100. Hunden skal opdrages selvf. men samtidig skal man huske at den kun er en hvalp. Jeg kan have dage hvor jeg virkelig er nede! Og selvf er disse dage ikke fede - og slet ikke med en hund (eller 2) der lige præcis er trælse den samme dag. Men..stadig så er det de dage hvor dyrene hjemme hjælper mig. For det er de dage hvor jeg ikke ønsker at blive set af nogen og ikke ønsker at bevæge mig udenfor en dør (hurra for hestepassere)... Og samtidig har alle med hund vel dage indimellem hvor hunden er en smule træls fordi man lige skal nå det og det og hunden sidder i vejen osv.. 
M.V.H. Riderlykke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej... |
|
|
Kan godt forstå dig i at du vil have en legekammeret til Krumme, men husk også at tænke på når den ene kommer i løbetid, og så er det hårdt med 2 hvalpe på en gang. "De kloge" anbefaler at der går ca. et år imellem nr 1 og nr 2 hund. Så når den første at blive lidt "voksen", og det er lettere at opdrage en end 2. Vi har nu 4 hunde, og det forrygende, ville ikke undvære en eneste af dem, men det er også krævende. Håber i finder en fornuftig løsning på det. 
Rønnebjerggård...Det er os.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hund nr 2... ? |
|
|
I skriver alle sammen: Jeg kan godt forstå dig men...  Jeg skriver mails lige nu med dem med tæven.. Hun er totalt cute... Hun bor kun ca. 25 km fra os.. Iih jeg er lun på det.. Men igen "men".. Det med løbetid er jo noget man selvf. ikke kan undgå..
M.V.H. Riderlykke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hunde.. |
smukke-ped |
18-07-2006 23:47 |
|
riderlykke...jeg tror du er en meget god person...og at du nok skal sørge for de hunde har det godt...det er jeg sikker på! for dyr er det bedste i verden...de "elsker" en ubetinget...og er trofaste... men hvad nu hvis du fik hund nr 2...hvad ville din kæreste gøre ved det? blive sur? hvis det er dig der skal betale den og passe den kan jeg godt se det må være fristede...helt klart...men det er som annette skobon skriver jo lidt respektløst... du må se om i ikke kan blive enige...er der ikke npget han ønsker sig? så køb det til ham...den plejer at virke her i huset...en ny skyder eller noget andet til jagt...så plejer jeg at få det som jeg vil..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Personligt... |
Tine (Ego A Go Go) |
18-07-2006 23:47 |
|
... ville jeg vente, i hvert fald til i er etablerede det nye sted. Det kræver jo en del at have 2 hunde især når de har forskelligt køn, og så vidt jeg ved skal Krumme jo ikke kastreres. Hvis du alligevel vil lave hvalpe med ham om et par år, kan du jo beholde en hvalp. Til den tid er Krumme jo voksen og kæresten har glemt alt om våde pletter og lign.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| smukke-ped |
|
|
dyr er det bedste i verden...de "elsker" en ubetinget...og er trofaste... - lige mine ord..  Jeg tror at min kæreste er meget frustreret pt. Han har det MEGET skidt med at være væk fra min hverdag. Han er meget let enten at gøre ked eller sur pt - hvilket jeg godt forstår da han jo ingenting kan gøre fra hvor han sidder. Det ville jo være en smule mangel på respekt af mig bare at sige: Forresten jeg har fået en hund mere. Sådan vil det heller ikke blive..helt..  Men nu er det ikke kun af hensyn til mig jeg tænker en hudn mere - men også af hensyn til Krumme som er fuld af ballade og så gerne vil lege med andre hunde. Der er bare ikke så mange på hans str. som han så alligevel ønsker at lege med.
M.V.H. Riderlykke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tine... |
|
|
Altså får vi en tæve skal Krummes nok højst sandsynligt ordnes hvis det bliver et problem.. For meningen med at han skulle lave hvalpe var at vi skulle have den ene - hvilket min kæreste heller ikke bifalder nu. Selvom det var hans idé..  Jeg føler mig så rundforvirret.. Jeg vil så gerne en mere for Krummes skyld bl.a - men jeg vil heller ikke skuffe min kæreste af frygt for han smutter..
M.V.H. Riderlykke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svært... |
|
|
Det er møghamrende svært. Det smarteste vil nok være at vente til kæresten er kommet ud og i er flyttet til det nye hus. Så vil det hele være nemmere at overskue. I mellemtiden kan du jo prøve at finde alternative legekammerater til Krumme - er der ikke nogle af dem fra træningen som evt. kunne mødes med dig et hundevenligt sted? -Annette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
|
|
Det var også din kæreste jeg mente har en tålmodighed lig 0 (skriver du længere oppe), og ikke dig... Sorry, det kunne godt misforstås!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anette... |
|
|
Dem fra træningen leger Krumme ikke med som han gjorde de to hunde vi mødte den anden dag..  Ja det smarteste ville være at vente.. Men samtidig er tiden der nu da jeg går hjemme - hvilket jeg forhåbentlig ikke bliver ved med.
M.V.H. Riderlykke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum... |
|
|
Jamen tiden skal jo også være der når du ikke går hjemme mere???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tiden... |
|
|
Ja men det jeg mener er tiden til en ny hvalp.. Der går jo tid inden den er renlig og kan holde sig mens man er på arbejde osv. Det var mere det jeg mente.. Nu er tiden der jo til en ny man lærer at kende og omvendt i det jeg er mere hjemme end hvis jeg har arbejde...
M.V.H. Riderlykke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er ikke |
|
|
særligt smart at anskaffe sig nr. 2 hund når den anden stadig kun er en hvalp. Det er absolut det bedste at den første hund er 2-3 år gammel for to hvalpe er ikke nemt at stå med og slet ikke hvis man er alene og døjer med depression. Der skal jo også være overskud til dem hvis du får det dårligt og man ved jo aldrig hvad fremtiden kan bringe. Nej, anskaf en kat istedet. Den kræver tid og opmærksomhed, men slet ikke i samme grad som en hundehvalp. Anskaffelse af en hund skal være velovervejet og ikke et impulskøb; dertil kræver en hund simpelthen for meget.
Smuk PRE-blanding på 1 år sælges. Super bygning og bevægelser. Malinoishvalpe (DKK) forventes i midten af juli. Se www.malinoise.dk
Ingen er både ærlig og fjendeløs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Louise E |
|
|
Køb af hund for mig ville aldrig være blot endnu et impulskøb... Ang. min depression så er det netop dyrene der giver mig overskudet til f.eks. at stå op om morgenen.. Ang. kat så bryder min kæreste sig ikke om katte som jeg tidligere har skrevet...
M.V.H. Riderlykke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu skal dyrene |
|
|
jo ikke være det, der holder dig oppe; du skal gerne have overskud til dem og ikke omvendt. Nej, din kæreste bryder sig ikke om kat, men han bryder sig jo heller ikke om en hund mere. Han lader da til at have en personlighed ( 0 tålmodighed) der gør at jeg ikke ville bringe nogen som helst dyr ind i et forhold med ham. Du skal jo tænke på dyrenes ve og vel først og fremmest og jeg kan slet ikke forstå hvordan du overhovedet kan overveje en ny hund. SOm jeg ser det har du rigeligt at se til med Krumme og hans opdragelse når nu han stadig kun er hvalp og på vej i puberteten.
Smuk PRE-blanding på 1 år sælges. Super bygning og bevægelser. Malinoishvalpe (DKK) forventes i midten af juli. Se www.malinoise.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Louise E |
|
|
Jeg prøver lige igen: Jeg HAR overskud til mine dyr og samtidig synes jeg da ikke der er noget forkert i at dyrene holder mig oppe. Jeg går jo som sagt hjemme nu og alene så det er da kun alt for rart at have dyrene at stå op til hver morgen.. Undskyldningen for ikke at sove til midt på dagen er netop Krumme der skal ud og tisse hver morgen - det ser jeg ikke noget galt i.. Nej, din kæreste bryder sig ikke om kat, men han bryder sig jo heller ikke om en hund mere. Han lader da til at have en personlighed ( 0 tålmodighed) der gør at jeg ikke ville bringe nogen som helst dyr ind i et forhold med ham. - hans tålmodighed er lig 0 eftersom han når han endelig er hjemme ville han gerne have en smule fred. Selvfølgelig går han også ture med hunden og opdrager osv. Han kan bare ikke helt forstå hvorfor den ikke hører efter første gang f.eks. Han bliver hverken voldelig eller går amok verbalt eller noget der ligner. Og så er muligvis mere bange for katten end han vil være ved. Du mener ikke jeg tænker på dyrenes ve og vel..?
M.V.H. Riderlykke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjah... |
|
|
jeg tror da nok at du tænker på deres ve og vel, men jeg synes også at det virker meget egoistisk og som om du sætter dit eget ve og vel før deres. Samtidig kan jeg slet ikke forstå hvorfor du sætter et indlæg ind når det ikke lader til at du vil høre på dem, der ikke er enige med dig. Ingen herinde kan jo forbyde dig at købe den hund, men man må jo formode at man laver et indlæg for at ville bruge svarene - også selvom de ikke lige passer ind i ens eget kram. Nogen gange er det jo lettere at se tingene lidt udefra og hvis du alligevel ikke vil høre andres mening, så lad være med at lave et indlæg om det og så køb den hund og tag konsekvensen af det. Det får dig slet ikke til at tænke dig om en ekstra gang at at der er skrevet godt 20 indlæg fra andre debattørerer end dig og det er vist ikke løgn når jeg siger at det overvejende er folk, der er uenige med dig i dine planer om at anskaffe en ny hvalp? Du skriver på et tidspunkt også at du ikke kan forstå at vi skriver "jeg kan godt forstå dig, men...". Jamen det er jo nok fordi vi kan forstå dig (selvom du ikke tror på det fordi vi ikke er enige med dig) men at der er et eller endda flere men'er. Ja, du går hjemme nu, men har du formodninger om at du skal gå hjemme resten af dit liv og ende som førtidspensionist? En depression kan man komme sig over, men det bliver da absolut ikke bedre af at skrabe flere forpligtelser og udgifter til sig. Jeg synes både du og hunden(e) er bedst tjent med at du koncenterer dig om Krumme, hans opdragelse og hvad han kan give dig og glemmer alt om at anskaffe flere dyr før du har en mere stabil hverdag. Hvis du mener du har en stabil hverdag er der jo heller ingen grund til at være sygemeldt pga. depression?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvalpe er søde |
Tine85 |
19-07-2006 10:46 |
|
men som nr 2 hund vil jeg helt klart fortrække en voksen!!! Især nu når du skriver alt det mht din kærste så bliver han da tosset hvis der vimser sådan en forvirret "teenager" hund rundt og bider i alt og alle er bare generelt prøver grænser af, for det re jo ikk kun lige de første par måneder! Vores han er nu 2 år og han er da først for godt ½ år siden begyndt at opføre sig som en nogenlunde voksen hund som forstår vores grænser! Jeg har nu altid sagt når vi engang får mere plads = støre hus evt gård så skal vi have nr 2 hund og det skal være en tæve så må en af dem blive steraliseret så vi ikke skal kæmpe en kamp når tæven er i løbetid  Nu bor jeg godt nok alene i lejlighed og kærsten i hus med vuf, men jeg overvejer stærkt at anskaffe mig en mindre hundtæve dog i voksenudgave - gider ikke det piperi og tissen overalt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Louise E |
|
|
jeg tror da nok at du tænker på deres ve og vel, men jeg synes også at det virker meget egoistisk og som om du sætter dit eget ve og vel før deres. Samtidig kan jeg slet ikke forstå hvorfor du sætter et indlæg ind når det ikke lader til at du vil høre på dem, der ikke er enige med dig. - jeg skriver netop at det også er pga. Krumme at jeg overvejer en hund mere. Og jeg har da læst samtlige svar og svaret tilbage. Hvem siger jeg ikke tager det til mig?? Jeg lavede netop tråden for at få flere meninger...  Det får dig slet ikke til at tænke dig om en ekstra gang at at der er skrevet godt 20 indlæg fra andre debattørerer end dig og det er vist ikke løgn når jeg siger at det overvejende er folk, der er uenige med dig i dine planer om at anskaffe en ny hvalp? - Jo det gør det. Du skriver på et tidspunkt også at du ikke kan forstå at vi skriver "jeg kan godt forstå dig, men...". Jamen det er jo nok fordi vi kan forstå dig (selvom du ikke tror på det fordi vi ikke er enige med dig) men at der er et eller endda flere men'er. - hvor står det at jeg ikke kan forstå det..? Ja, du går hjemme nu, men har du formodninger om at du skal gå hjemme resten af dit liv og ende som førtidspensionist? - Nej jeg skriver netop (hvis du læser tråden) at jeg ikke skal blive ved med at gå hjemme. Hvis du mener du har en stabil hverdag er der jo heller ingen grund til at være sygemeldt pga. depression? - Min hverdag er ikke just stabil, men heller ikke just ustabil. Jeg når hver eneste dag mine dyr men derfor kan jeg godt finde på at udskyde alt andet.
M.V.H. Riderlykke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tine85 |
|
|
Tine: Det var også meningen at hund nr. 2 skulle være ældre end Krumme. En fra internat f.eks. som er sund og rask og som fortjener et nyt kærligt hjem. Nu fik jeg bare lige den her lille tilbudt  Men jeg tror jeg takker nej og kigger videre så småt efter en "voksen" hund...
M.V.H. Riderlykke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ofnosdngo |
|
|
Jeg mener heller ikke du bør anskaffe dig en hund nummer to når kæresten er imod.
Det kommer til at gå udover hunden og det er synd.
Men jeg er ikke i tvivl om at du kan tilbyde et godt liv til sådan en, men men men..det er altså ikke en god idé.
Highlander <3 Nyd livet på de evige græsmarker.. Glemmer dig aldrig!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Riderlykke |
Tine85 |
19-07-2006 11:16 |
|
Syns det lyder meget fornuftigt og vent evt til i flytter i hus så kærsten måske godt kan se at det godt kan lade sig gøre med 2 hunde!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tænk dig godt om |
Windstrup |
19-07-2006 11:36 |
|
Jeg tror hvis du bliver fortsætter med at ignorere hans ønsker om antallet af hunde og heste, så går jeres forhold til grunde. Havde jeg været din kæreste og du insiterede på at købe flere dyr selvom jeg klart havde sagt nej til flere, så ville jeg begynde at tvivle på om jeg ville være i det forhold...
Rasas DV vallak udlånes,dog minus sommerferierne,skriv.
JEG VIL GERNE KØBE F.... C...... Støt www.graeskehunde.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Windstrup |
|
|
Ang. det med hesten så var det jo særlige vilkår kan man sige (den var solgt men jeg fik ikke mine penge - kun derfor kom den retur). Hesten er solgt igen og skal afsted imorgen...
M.V.H. Riderlykke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vent... |
Windstrup |
19-07-2006 11:41 |
|
jeg tror nu heste delen ville være den der irriterede mig mindst, hundene skal være i jeres bolig 24-7 og hvis han ikke engang gider den første, så er endnu en hvalp en rigtig skidt ide i mine øjne, for den stopper ikke med at være hvalpet den dag han tjekker ud fra hotel gitterly 
Rasas DV vallak udlånes,dog minus sommerferierne,skriv.
JEG VIL GERNE KØBE F.... C...... Støt www.graeskehunde.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hunden... |
|
|
Nej selvfølgelig er den hvalp også når han er hjemme i weekender og ude for altid osv. Det tager jo tid før den er voksen. Det er heller ikke sådan at han ikke bryder sig om Krumme. Måske har jeg lagt det forkert ud...  Jeg tror bare det irriterer ham at nu når vores tid sammen er så kort så er det træls at hunden også er der til at tage min opmærksomhed. Hesten bliver afsat så godt som muligt de weekender han er hjemme. Men hunden er jo stadig hjemme og vil leges med, gå ture osv.
M.V.H. Riderlykke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsa... |
theluny |
19-07-2006 12:22 |
|
Jeg syntes også det ville være ret ufint over for din kæreste og gå imod hans ønske vedrørende hund. Det ville ikke ligefrem være det bedste grundlag for et forhold, at et nej, ikke er et nej... men en ledetråd til at handle efter egen overbevisning. Hvis du alligevel nu er ved at tænke på at anskaffe en voksen hund, og du har takket nej, til hvalpen. Så vil jeg også råde dig til at vente med at anskaffe dig endnu en hund. Din kæreste har det nok heller ikke lettest når han sidder inde, og han vil måske være mere modtagelig for endnu en hund, når han kommer ud.
Mvh Heidi ~{nu muligvis med part}~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralala |
|
|
Jeg tilslutter mig 100% det som Louse E skriver  Derudover studser jeg lidt - du skriver: Min hverdag er ikke just stabil, men heller ikke just ustabil. Jeg når hver eneste dag mine dyr men derfor kan jeg godt finde på at udskyde alt andet. og samtidig skriver du: For det er de dage hvor jeg ikke ønsker at blive set af nogen og ikke ønsker at bevæge mig udenfor en dør (hurra for hestepassere)... Og igen samtidig med at du (i hvert fald de sidste 10 dage) er aktiv i ofte flere indlæg her på HN?? Jeg kan ikke helt få det til at hænge sammen?? Og så tilslutter jeg mig ydermere skaren som pointerer at gensidig respekt er noget af det vigtigste i et forhold.(hermed respekt for andres meninger - i dit tilfælde, din kærestes mening, som tilsyneladende i øjeblikket hedder ingen hund nr. 2)
Med venlig hilsen Mette
"Sandt venskab findes, hvor tavshed mellem to mennesker er behagelig."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mette^^^ |
|
|
Min hverdag er ikke just stabil, men heller ikke just ustabil. Jeg når hver eneste dag mine dyr men derfor kan jeg godt finde på at udskyde alt andet. og samtidig skriver du: For det er de dage hvor jeg ikke ønsker at blive set af nogen og ikke ønsker at bevæge mig udenfor en dør (hurra for hestepassere)... - nej jeg kommer ikke ud til min hest HVER dag. Men jeg har en fast hestepasser der passer hesten de dage jeg ikke selv kan eller hvis jeg virkelig er nede og ingenting kan. Men det er jo ikke det samme som at min hund ikke bliver luftet eller at min hverdag er ustabil..? Jeg vil våge den påstand at de fleste har dage hvor de ikke har tid eller overskud f.eks.. Og igen samtidig med at du (i hvert fald de sidste 10 dage) er aktiv i ofte flere indlæg her på HN?? - jeg har de sidste par år været storbruger af Hn men jeg ved ikke helt hvad du mener med at bringe det på banen..?? Sagen er snakket igennem med kæresten og vi er enige om så småt at se efter en voksen hund til vinter...
M.V.H. Riderlykke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|