Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Welsh cob til dyrskue?
Forfatter: 
Dato:  17-07-2006 23:01

Hej Hn'er :D

Så er det den 12. august det sker, Grace skal med i byen for første gang. Vi skal til dyrskue i Aulum. :-) :-)

Men jeg har lige et enkelt spørgsmål ang. hendes man.

Jeg lagde nemlig mærke til at alle welsh cobberne havde løs man til landsskuet i Herning, og tænkte på om welsh cob altid har det til dyrskuer osv. eller må man selvom om hvad man gør? Hvad er det normale? :-)

Venlig hilsen
Charlotte med Filur og den lille Grace
- Intet af tvang alt af vilje
0
0
Svar på denne tråd

jeps, det
Forfatter: 
Dato:  17-07-2006 23:20

har de, altid løs man, evt rykket til en passende længde. Halen rykkes og tyndes også til en passende tykkelse og længde, så hesten kan løfte den (den er jo ofte ret tyk). Sec B kan man vælge at flette, mens sec F faktisk altid er flettet.

Du kan finde Jette Granhøjs hjemmeside på www.welshponyer.dk , det er stutteri Tanggaarden. Hun kan sende dig papirer om, hvordan en welsh bør se ud (pudses op) til et skue.

Held og lykke her fra. Skulle du komme forbi Odense om søndagen, så holder foreningen kåring i den weekend, på dyrskuepladsen, der plejer at være mange dejlige welsh´er at kigge på og en masse mennesker man kan spørge om "dumme" spørgsmål.

0
0
Svar på denne tråd

welshcob
Forfatter: 
Dato:  17-07-2006 23:23

De skal være naturlige ikke flettet op... de skal have løs man...

Ellers læs inde på vores forenings hjemmmeside. www.welshponyer.dk

Sirid

* En gang welsh, altid welsh, også selvom jeg er i Island :-)

* Svadilfari informationer om turen kan sendes.

* Min hjemmeside: www.123hjemmeside.dk/sirid

0
0
Svar på denne tråd

det var
Forfatter: 
Dato:  17-07-2006 23:23
ikke lige ment, som om dit spørgsmål var dumt, da der ikke findes dumme spørgsmål, kun dumme svar. Men jeg ved, hvor mange spørgsmål man kan sidde med. Og man synes måske selv, at de kan være lidt "dumme", men bare spørg løs.
0
0
Svar på denne tråd

Mange tak
Forfatter: 
Dato:  17-07-2006 23:31

Eva Kainø:

Forstod godt hvad du mente ;)

Ja jeg ved godt at welsh foreningen holder kåring, ville også smadder gerne se det - det bliver jo Grace tur engang :) men der hvor mine heste står er der rigtig god tradition for at tage til netop det dyrskue, så jeg vil udnytte chancen nu hvor jeg har en hest at tage med :D

Venlig hilsen
Charlotte med Filur og den lille Grace
- Intet af tvang alt af vilje
0
0
Svar på denne tråd

hvis der
Forfatter: 
Dato:  18-07-2006 00:08

er tradtion for at tage på det dyrskue, så er det bare med at tage med, dyrskuer er altså toppen. Jeg tager selv fra sydsjælland til Herning (Landsskue) bare for at komme på dyrskue, og det er hovedsageligt derfor jeg har min pony Ræveskiftes Jack in the box wmh 118 (sec A).

God fornøjelse

0
0
Svar på denne tråd

hvis der
Forfatter: 
Dato:  18-07-2006 00:09

er tradtion for at tage på det dyrskue, så er det bare med at tage med, dyrskuer er altså toppen. Jeg tager selv fra sydsjælland til Herning (Landsskue) bare for at komme på dyrskue, og det er hovedsageligt derfor jeg har min pony Ræveskiftes Jack in the box wmh 118 (sec A).

God fornøjelse

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider