|
|
| Så kommer kiro´en imorgen |
|
|
Så er det imorgen kiropraktoren kommer. Jeg er godt nok nervøs for hvad hendes dom er  Høffe opfører sig jo meget mærkeligt i ridningen. Han er ikke decideret halt men han virker enormt låst i bagparten. Han kan ikke længere træde så langt ind under sig som han kunne. Når jeg traver er han helt umulig at dreje på højre volte. Men mærkeligt nok er det kun når vi styrer væk fra udgangen på ridebanen. Dog er han gennemgående godt stiv i ryggen. Jeg kunne sagtens bare tolke det hele som lidt stivhed og så ellers bare dum og doven på banen. Men min fornemmelse siger mig at der er noget galt med ham. Han er ikke typen der vil tage røven på rytteren. Ikke den store pleaser som han er. Jeg har allerede malet fanden på væggen og frygter det værste  Spat er min største frygt! Ikke fordi han lige har symptomerne til det. Det er nok bare frygten for at miste der sætter paraderne op. Jeg kan bare ikke bære at skulle miste en hest mere  Så kryds fingre for at det "bare" er lidt låste lændehvivler og han med et snuptag kan rettes ind igen...
Tina - Nu med Høffedyret!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| øhe nej hvor uheldigt |
|
|
krydser fingre alt hvad jeg kan. men prøv ikke at male fanden på væggen, det er måske ikke så slemt nu igen. nu havde du lige fundet en god hest også sker det. hilsen laica
det er modtageren der bestemmer budskabet!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg håber... |
|
|
Jeg krydser alt hvad krydses kan - for det er ville være dødærgeligt og træls for dig hvis du endnu engang skulle af med en hest. Jeg håber han ikke er så hårdt ramt, og at han bliver frisk. Kommer du så uden hest til træffet?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kiropraktor |
| Forfatter:  |
pjemm |
| Dato:  |
16-07-2006 10:52 |
|
Det var da dejligt du kunne få hende ud så hurtigt, der er ikke noget så enerverende som at have hesten til at bare stå mens man venter og venter på at blive afklaret. :Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Arghhh! |
|
|
Øv, nu vil hun rykke det til senere på ugen  Så lang tid holder jeg ikke til at gå og vente...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jpioåre |
|
|
Hm, jeg havde engang en fjordhest, der ikke ville dreje til den ene side. Det hjalp da jeg tog en pisk med. Tror end ikke jeg havde behov for at bruge den. Han var også en meget sød hest, men han lurede mig hurtigt. Det er jo lidt sjovt, at det kun er henne ved udgangen!
Hilsen Mette 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej da.. |
|
|
det kan da ikke passe, krydser fingre for at det bare er en lille skævhed.. Fik du ham ikke handelsundersøgt??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Høffe... |
|
|
Jeg krydser alt hvad der krydses kan for at han bare er lidt stiv og det går væk igen hurtigere end lynet. For jeg synes du har haft uheld nok med dine hestekøb, og Høffe er så smuk. Er sikker på det ikke er noget alvorligt! Håber du får hende ud hurtigt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Tina |
|
|
Held og lykke med ham, håber ikke at der "er noget". Jeg vil meget gerne høre om hun finder frem til noget, sådan som du beskriver ham, lyder nemlig lidt som min islænder. Jeg har også min tvivl om hun halter eller ej - dog i mit tilfælde tror jeg, at det grunder i, at hun mikser sine gangarter sammen og der sommetider kommer noget, der virker som let halthed. Men hun går også meget kort, virker også som om at hun ikke træder igennem hvad enten det er under rytter eller på fold. Får jeg hende ind i ren trav eller tølt, går hun lige så fint. Men min er 5 gænger og jeg er rimelig nybegynder indenfor ridning af islænder, så tror problemet ligger deri. Men jeg hører rigtig meget gerne om svaret og pøj pøj med ham! Christine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| råber højt |
|
|
De gange jeg har haft en hest som var svær at få forbi udgangen på ridebanen har det i alle tilfælde vist sig at noget var galt. Ved at Høffe ikke vil forbi udgangen tyder på mig at han fortæller med store bogstaver at han ikke har det spor morsomt og gerne vil stoppe (pga ubehag?. Det er jo desværre tit sådan at når hesten begynder at fortælle at noget er galt tolker rytteren det som om hesten er ulydig. Jeg håber for både Tina og Høffe´s skyld at kiroprakteren finder noget og det ikke er noget alvorligt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| TinaU... |
Jean39 |
16-07-2006 20:02 |
|
...nu spørger jeg måske dumt...men leder du efter fejl på dine heste? Jeg synes at du kun har haft heste med fejl igennem de sidste par år... Kan det ikke tænkes at det er rytteren der gør hesten stiv?
Hilsen Jeanette.....der ikke prøver at være som alle andre Medlem af: Discount Heste og Pony Vanrøgternes klub: DHPV
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jean39 |
|
|
Ja, den kunne jeg jo godt forvente komme... Og den vil jeg så lade stå ubesvaret... Lige nu ihvertfald.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bare ok... |
Jean39 |
16-07-2006 23:01 |
|
...jeg er bare så vant til at få læst stolpe op og stolpe ned at når hesten reagerer er det rytterens fejl/ fortjeneste... Det var heller ikke en egentlig kritik...synes bare at det er underligt at alle de heste du har i hænderne ikke duer...
Hilsen Jeanette.....der ikke prøver at være som alle andre Medlem af: Discount Heste og Pony Vanrøgternes klub: DHPV
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jean39 |
|
|
Allerførst er det da noget af en påstand at sige at alle de heste jeg har haft i hænderne har fejlet et eller andet. OG at jeg leder efter fejlene på hestene. Det er vist helt uomgåeligt at Rixt havde ringfod. Det viste haltheden og røntgenbillederne soleklart. Rökkvi "fejlede" ikke andet end at han ikke fungerede i den hesteflok der nu er hos mig og at jeg bare ikke vil acceptere at have en utilregnelig hest når der også skal kunne være børn omkring den. Dernæst hverken tør eller vil jeg bare betegne det her som rytterfejl. Det kan jeg passende gøre når/hvis det bliver bevist at der ikke er noget galt med Høffe. Kan du tænke dig hvad skade man kunne gøre på hesten, hvis man bare rider videre på en hest der kunne stå med en skade på ryggen? I værste fald kan det være den sikre vej til slagteren...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvilken kiropraktor |
|
|
kommer ? God bedring 
Uddannet dyrekinesiolog og hestemassør
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kiroen |
|
|
Det skulle have været Charlotte Frigast der skulle komme ud. Hun brændte mig lige af i sidste time og kan nu først komme når hun har afholdt ferie! Nu er jeg kommet i kontakt med een der hedder Rikke. Hun virkede ret overbevist om at der sidder noget oppe i hofterne efter min beskrivelse af Høffe. Hun kommer ud torsdag aften.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rikke Schultz |
|
|
Er det hende du får ud? Hun er knalddygtig - jeg har været til kursus hos hende og det er meget imponerende hvad hun kan. Held og lykke med det ihvertfald, håber ikke han fejler noget alvorligt.
Mange hilsner fra Sine (med hafferne Havanna & Aslan) Shit happens! ... I just try not to step in it Learning seriously affects your brain -aau.dk Bomløs sadel købes!! Skriv og fortæl hvad du har
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| TinaU(høffe) |
|
|
det var da lusset gjort, mendet er godt du har fået fat i en anden så hurtigt. håber for dig at det kan rettes op. hilsen laica
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tina... |
|
|
det første jeg tænkte da jeg læste dit indlæg var, at der nok var noget i hofterne. Ikke noget alvorligt, men ligesom vi mennesker kan have gjort en forkert bevægelse, og der så sætter sig noget fast, ligeså kan det ske for vores kære heste. Jeg håber ikke det er noget alvorligt, men "blot" noget der har sat sig fast, og kan rettes hurtigst muligt. Ser frem til at høre resultatet. Mht. Jean39's indlæg, så læser jeg det ikke som om, at hun siger du leder efter fejl, men nærmere spørger, om det mon er noget du gør ubevidst, fordi du har været så uheldig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sasser... |
Jean39 |
17-07-2006 15:06 |
|
...det var nemlig noget i dén retning...fik det bare ikke formuleret rigtigt  ...men jeg kan godt forestille mig, at man bliver mere obs på hestens tegn og får den mindste afvigelse til at blive en kæmpe ting  ...der får alarmklokkerne til at ringe...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jean39 |
|
|
Så må du undskylde hvis jeg farede op... Der går nok længe før jeg kan slappe helt af uden at se spøgelser alle vegne. Sasser: Det er nemlig også det jeg har på fornemmelsen når jeg ser hans bevægelser.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| TinaU(høffe) |
|
|
helt forståeligt med din historie, med at de heste at du har fundet. så er det helt naturligt at du er på vagt, men du gør jo også noget ved det. hilsen laica
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| TinaU... |
Jean39 |
17-07-2006 15:19 |
|
...jeg synes nu at du tog det meget pænt  Jeg håber næsten for dig at det "bare" er et spøgelse og at du måske bare skal hanke lidt op i ham, måske ride lidt alternativt...skov?...jeg har også redet heste der stivede sig ved porten...det var fordi de gerne ville ind...og grunden til at de ville ind, kunne jeg forestille mig, var at dressur er så dræbende kedeligt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kom alligevel |
|
|
Så kom hun alligevel, kiropraktoren. Dommen var noget muskelskæv i skulderen. Han var en anelse halt på venstre forben, men bøjeprøven havde ingen store udsving. Han blev bøjet på begge forben. Havde jeg stået i den situation at jeg ville betragte det som en handelsfejl. ville hun anbefale at få taget røntgen. Men Høffe ryger ingen vegne. Vi skal så skridte i 3-4 uger og så skal han have ordnet forskoene så de laver en hurtigere overrulning. Hun mente at de var lidt lange, selvom det kun er 4 uger siden han fik dem ordnet. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal mene om det hele. Selvfølgelig er det en lettelse at han er helt fin og lige bagtil og at der ikke sidder noget i lænden. Men at han er så skæv fortil kan sagtens være min egen skyld. Jeg har måske ikke været nok opmærksom på at ride ham lige meget på begge volter. Haltheden kunne jeg af naturlige årsager ikke selv se, da det var mig der løb med ham. Jeg kunne ikke selv mærke noget på ham da jeg travede på ham da vi red ud bagefter. Men nu tager vi de 4 uger med skridt og ser hvordan det går...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hjdjhgdj |
|
|
Det var da godt der ikke var noget alvorligt galt. Fortsat held og lykke med ham.
Hilsen Mette 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| amirglory |
|
|
Hvem havde du ude, Rikke eller Charlotte? Er Charlotte i øvrigt kiro? Godt at det ikke var andet (når der nu skulle være noget) Rigtig rigtig god tur til det Jydske med Høffedyret 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jean39 |
|
|
Høffe er ikke "sådan en hest" !! Han er så arbejdsivrig og så villig til at please alt og alle at man undres ..! Jeg har kun sjældent mødt en hest af dén støbning - og da slet ikke en isbuk! men det er selvfølgeligt nemt at dømme når man sidder hjemme bag skærmen og kun kender til uopdragne heste der slås for deres rettigheder og har mere vilje end gennemsnittet  Det har Høffe så ikke! Jeg var med da Tina købte ham og har fulgt dem så tæt som det nu er muligt med den her afstand.. - og kunne han fåes i flertal .. så var jeg klart interesseret  June
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak June |
|
|
Tak for ordene, Søde. Jeg bliver jo helt varm indeni og får hjertebanken over at andre kan se hvor skøn den lille dreng er... Han er et unikum!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så kan man vist godt tillade sig at |
ElseG |
18-07-2006 11:13 |
|
Mkh. Else. Man lugter ikke af hest, man dufter.. HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !! Skype:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mit eksempel... |
Jean39 |
18-07-2006 13:50 |
|
...var heller ikke ment som en fjerndiagnose af andres heste som jeg overhovedet ikke har forstand på...eller kender, det var mere ment som en alternativ tankegang da mange herinde straks tænker...ILD, BÅL, BRAND...og tilkalder dyrlæger, fysioterapeuter og kiropraktorer...det bør man også...men der er altså også heste der "pjækker" fordi de ikke gider...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|