Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvor dum har man lov at være-mig selv
Forfatter: 
Dato:  15-07-2006 13:27

Tja...

Min rigtig søde datter vil så gerne ha ny pony som hun kan ride noget dressur på.

Moderen har ikke for mange penge til at købe for, så fluks kører hun til hestehandler (som hun ellers er modstander af)

Der går en meget smuk pony som umiddelbar virker sød at ride på. Frisk, men det skal den også være.

Hjem på prøve kommer den og anden gang pigen rider (rider og rider !!!) bliver hun smidt af. En ordentlig flyvetur.

Moderen får undersøgt ponyen og den er meget øm i krydset, så den må tilbage til Hr. hestehandler.

ØV hvor har jeg ondt i maven over det. Tilbage til uvis skæbne.

Det gør jeg aldrig mere!

Skulle bare lige af med lidt piv piv.

Kamilla

0
0
Svar på denne tråd

Hvis man
Forfatter: 
Dato:  15-07-2006 13:30

får ondt i maven over det, så skulle man måske have undersøgt om det var noget der kunne fikses??

Det kan selvfølgelig også være du har gjort det.

De venligste hilsner Marie...

www.sandersvig.dk

0
0
Svar på denne tråd

hvor dum...
Forfatter: 
Dato:  15-07-2006 13:34
åbenbart meget dum...lyder det til...

ped har været der...ped har prøvet det
0
0
Svar på denne tråd

ja nu behøver
Forfatter: 
Dato:  15-07-2006 13:35

der ikke være noget galt med et ridedyr fra en hestehandler, denne oplevelse kunne også været kommet med en fra en privat.

Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre

Frisk bl. fuldfoder fra www.kirstinedal.dk leveret direkte til døren, vil du høre mere kontakt mig via besked el. 30 31 58 01

0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor...
Forfatter: 
Dato:  15-07-2006 13:43

..ikke spare op til en - og hvis pengene er små: Har man så råd til ex. dyrlægeregninger?

?:-)

Mvh Mette..
www.newforest.dk
Vær med til at tale dyrenes sag!
Demonstration i Kbh d. 3.oktober 2006 kl. 12
0
0
Svar på denne tråd

Mette J
Forfatter: 
Dato:  15-07-2006 13:48

Selvfølgelig kan man spare op.

Og det gør vi såmænd også. Men vi skulle jo lige prøve !! og ponyen så jo fin ud. Og så kan man måske tænke sig til at der er noget galt hvis den var helt billig. Det var den ikke. Den skulle koste 17000 kr. hvilket jeg ikke synes var et røverkøb.

Dyrlægeregninger, smed og hvad der ellers hører sig til er sat af på budgettet.

Kamilla

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-07-2006 13:51

Øv det var selvfølgelig en rigtig træls oplevelse. men jeg vil lige nævne at vores pony (pallepophår) er fra en hestehandler og bedre og mere rar pony fåes simpelthen bare ikke.

Bedre held næste gang

Skøn skovturs hoppe til salg. 140 i stg, 9 år og helt lys skimmel. Hun mistænkes for at være en knapstrupperblanding. Kontakt mig for yderligere info.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg undre mig altid
Forfatter: 
Dato:  15-07-2006 13:53

Jo det gør jeg godt nok.

Hvis man har en hest der viser tegn på ømhed, hvorfor sender man den så bare tilbage???

Hvorfor finder man ikke ud af hvad der er galt ???

Hvad nu hvis det var "ingenting" og det kunne ordnes og det blev det bedste køb nogen sinde ??

Hvad nu hvis den næste ejer/mulige køber bare rider der ud af og det gør ondt på dyret, men ingen gider finde ud af hvorfor den smider af ???

Hvorfor vil man købe hest hvis man ikke har råd til at gøre det rigtige for dyret ???

Hvorfor køber man i det hele taget en hest og så ikke får det undersøgt???

Jeg er måløs og nej det har ikke noget med penge at gøre som sådan.

For køber man hest bør man dog i det mindste have råd til at holde dyret forsvarligt og afholde en dyrlæge regning !!!

Ja jeg undres, og stakkels dyr

Illum

Det er et fortolknings spørgsmål...Men overdreven brug af smiley virker falsk og uægte..

0
0
Svar på denne tråd

øhe sikke en oplevelse
Forfatter: 
Dato:  15-07-2006 14:43

ja jeg er af den mening hvis hestehandleren ikke har oplyst dig om det med ryggen, så har han bevist prøvet at snyde dig.

men hvis han heler ikke selv viste det så er der ikke noget at gøre ved det, og jo jeg syntes at det var bedst at den røg tilbage.

han har jo ikke sagt noget om det.

men i må op på hesten igen og søge videre, der er en pony til din datter der ude der er lige noget for hende.

så held og lykke med det.

hilsen laica

det er modtageren der bestemmer budskabet!
0
0
Svar på denne tråd

Vores smukke Regina
Forfatter: 
Dato:  15-07-2006 15:09

er også fra en hestehandler. Det er der bestemt ikke noget i vejen med. Den hestehandler jeg har købt ved, har jeg kun positive oplevelser med og jeg ville helt bestemt ikke tøve med at købe hos ham igen.

Ejer af: (Tryk)

Islænder

Pony

OX Araber

0
0
Svar på denne tråd

Det er jo rent faktisk
Forfatter: 
Dato:  15-07-2006 16:27

ikke sikkert at han ved det.. Nu ved jeg ikke hvem der er tale om og derved heller ikke om han har ryttere til at ride hans heste. Men det er ikke unormalt at de ikke har og derved har der aldrig været problemer med den og ergo aner manden ikke at den fejler noget..

Jeg tror nu som illum at jeg havde valgt at bruge de 750 kr det koster at få en kiropraktor til at kigge på den og bedømme hvorvidt det er noget der kna gøres noget ved.. Man må altid regne med at en ny indkøbt hest koster en del penge at få undersøgt hvis man vil have den ordentligt gennemchekket. og det skal der altså være råd til..

www.staldrohan.dk
PRE.
Boks udlejes i Flemløse ved Glamsbjerg. se præs.
Nu også forhandler af Regulator på fyn.
0
0
Svar på denne tråd

Ponykøb
Forfatter: 
Dato:  15-07-2006 21:58

Kan kun spørge: Havde I ikke fået den handelsundersøgt og tjekket, før I købte den?

Og 17.000 for en god pony er altså ikke særlig dyrt.

Jeg ville også have gået videre og fået den behandlet, evt. ved en massør eller kiropraktor, hvis det "kun" var ømhed i krydset og ponyen ellers var sagen, evt. fået hestehandleren til at betale.

Måske var den ikke blevet redet så meget, før i købte - du skriver at din datter "rider og rider", måske har det været for meget for dens træningsniveau ??

Synd for ponyen og synd for jer !!

Sys

Living is.....knowing which bridges to burn and which to cross
;-)
0
0
Svar på denne tråd

sjkhrufhvsxd
Forfatter: 
Dato:  15-07-2006 22:37

Du kan da prøve at se på markedspladsen, tror da sagtens du kan finde en fin pony til 17tusind!

Og huske på man ikke kan redde alle heste i denne verden ;)

Hilsen
Annecathrine
STOLT fjordheste ejer!
0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  16-07-2006 08:51

ponyen er som jeg skrev i mit første indlæg blevet undersøgt.

til sys: det jeg mener med rider og rider er at min datter faktisk dårlig nåede på ryggen af hesten inden hun blev smidt af i raketfart.

Derved tænkte jeg at der måske var noget galt med den og den blev undersøgt.

Jeg har nu gjort op med mig selv at jeg ikke vil bruge en masse penge på behandlinger på en pony som jeg ikke kan få lovning på kan holde til ridning.

Den ryger tilbage idag, og Hr. hestehandler er blevet gjort opmærksom på hvad jeg har fået af vide af dr. dyr.

Nej 17000 er ikke dyrt for en god og fin pony, men det synes jeg det for en som ikke er ok.

Kamilla

0
0
Svar på denne tråd

Okay den blev
Forfatter: 
Dato:  16-07-2006 08:56

Undersøgt af, hvem ???

Hvad var skyld i ømheden ??

Hvorfor blev det ikke behandlet ??

For hvis det var noget der IKKE kunne behandles ?? , så skulle den vel have en kugle ??

Illum

Det er et fortolknings spørgsmål...Men overdreven brug af smiley virker falsk og uægte..

0
0
Svar på denne tråd

illum.
Forfatter: 
Dato:  16-07-2006 09:15

Den er blevet undersøgt af min dyrlæge.

Han sagde at den var skæv i krydset, måske ville den aldrig blive god igen. Det tør jeg ikke løbe an på. At bruge en masse penge på en pony som måske aldrig kan være ordentlig ridehest.

Ja måske ville den ha bedst at en kugle, men det er ikke min hest. Vi tog den hjem på prøve for at se om det var noget for min datter, så jeg har ikke så meget at bestemme der.

Hestehandleren er blevet gjort opmærksom på at den er skæv, men skal så bare ha den retur.

Kamilla

0
0
Svar på denne tråd

Alle jer der har så tralvt.
Forfatter: 
Dato:  16-07-2006 13:22

For nogle år siden ville jeg give jer ret.

MEN nu står jeg så og er den dumme, der købte hesten alligevel, og nænnede ikke at sende den tilbage, selvom det var privat ejer.

Hvis vi havde regeret på den første skade, og "smidt" hende hjem, så havde det sparet mig for RIGTIG mange penge.

Men man falder jo for hesten.

Nu har jeg så haft Nelli i to år, og i de to år, har jeg måske redet seriøst i ganske få måneder af dem.

Og lige nu, er hun på randen af aldrig at blive en fungerende ridehest igen, og kan muligvis ikke tåle at komme på stald igen.

Og hvis det er sådan, så opgiver vi kampen, som har taget over 2 år.

Så jeg forstår godt i sendte den tilbage, det er pokkers ærgeligt og syndt for den stakkels pony, men hvorfor købe sig til problemerne, dem har man nok af.

Rikke + Farinelli for altid!
Holder sammen i tykt og tyndt!

Min hjemmeside: tør du?

0
0
Svar på denne tråd

kender det godt!
Forfatter: 
Dato:  16-07-2006 14:55

Vi har haft heste på prøve to gange fra samme hestehandler og hver gang har de så ikke gået igennem dyrlægen, og vi har sendt dem tilbage og fortalt hvad der var galt( Den ene mente dyrlægen kun max hade et halvt år tilbage som ridehest) selv om du står med papirne fra dyrlægen er de ligeglade, før eller siden er der jo nok en som er dum nok til at købe dyret.

Så nu leder vi privat, den må vel være der ude et sted, det er også synd få børnen de når lige at blive glade få hesten også må den ellers tilbage, tilsidst mister de lysten til at ride og det er en skam.

charisma og susanne

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider