Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Dårlig behandling (forsikring)
Forfatter: 
Dato:  15-07-2006 09:08

Hør lige om jeg er helt ude i skoven. Min hest havde været syg i over to år, og i samråd med dyrlægen tog jeg den tunge beslutning at han skulle have fred. Kort tid efter dyrlæge erklæringen ville være i forsikringens hænde, skulle der betales præmie for et år. 2500 kr.

jeg ringede og forhørte mig hos forsikringen, hvor svaret var at jeg bare skulle indbetale.. jeg ville selvfølgelig få pengene retur fra den dag hvor de havde modtaget papirerne. Kan desværre ikke huske navnet på den flinke dame jeg talte med.

Min hest blev akut dårlig pga hans skade, og måtte aflives d 29/5... 7 dage efter indbetalingen af 1 års forsikring. men pludselig heder det sig at forsikring ikke betales tilbage. Altså er min døde hest forsikret indtil Maj 2007.

jeg syntes simpelthen det er så frækt. Men der er åbentbart ikke noget at gøre da " Vi 4 der sidder i hesteafdelingen udemærket kender reglerne, og ingen har sagt at DU kunne få nogen penge retur" (Sådan lød min besked da jeg ringede ind)

Hvad mener i? VH Christine.

0
0
Svar på denne tråd

Lidt underligt.
Forfatter: 
Dato:  15-07-2006 09:12
Lad os sige, at jeg har betalt min bilforsikring d. 1. juni og for et år frem.

I dag d. 15. juni sælger jeg bilen og afmelder forsikringen - jeg har jo ikke bilen mere. Så får jeg forholdsmæssigt (sikkert ikke helt nøjagtigt) pengene tilbage for resten af året minus de 14 dage og minus noget administration.

Da jeg fik stjålet knallert (kun 9 dage efter forsikringsbetaling) fik jeg også en del penge retur.

Jeg villle fyre et klagebrev afsted!

CC-foto.dk

Nyt design, nye billeder
0
0
Svar på denne tråd

Ja bilforsikring
Forfatter: 
Dato:  15-07-2006 09:15
Det er rigtig. Og havde jeg solgt Lukas, havde jeg også fået pengene retur... men ikke ved dødsfald. Det står skrevet et eller andet sted sagde den skrappe
0
0
Svar på denne tråd

amirglory
Forfatter: 

Vil du sende en PB med hvor du har haft din hest forsikret? Jeg har nemlig også snakket med nogle temmelige næsvise finker...

Jeg ville bestemt mene at du skulle havde nogle af pengene tilbage.

0
0
Svar på denne tråd

Du kan gøre noget
Forfatter: 

Du kan klage til Ankenævnet for forsikring.

Det har vi gjort med vores bil, da forsikringen ikke vil betale hvad den var værd.

Det koster 150 kr.

Du skriver til dit forsikringselskab og beder dem sende dig en klageformular til Ankenævnet, da du vil anke deres afgørelse.

Hvis du er heldig, er det nok til at de vil tage din sag op igen, ellers udfylder du formularen og sender den ind.

Det er fræk gjort af din forsikring, man mister lidt af den tiltro, som man burde have, til dem.

Held og lykke

Mvh Helle

Der findes ingen problemer - kun løsninger
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-07-2006 09:44

Jeg var ude for det samme da min hest blev aflivet for 1½ år siden. Jeg fik tilsidst brokket mig så meget at jeg fik halvdelen retur. Det foregik på præcis samme måde som i dit tilfælde. Da jeg ringede efter anke papirene fik de fingerne ud fik sendt nogle penge. Det skal lige tilføjes at det var efter et meget besværligt forløb for at få udbetalt forsikringssummen og at de ikke ville udbetale den fuldt ud da jeg ikke ville have min hest sendt alene med deres vognmand til at slagtehus i den anden ende af landet. Der var ikke mulighed for at man selv kunne komme med og se at det blev gjort ordentligt. Jeg sagde at det var godt gjort efter alt det der har været i medierne omkring transportheste og at det var utroligt at de som forsikringsselskab ville nægte en ejer at se hvor den kom hen.

Så det endte med at vi selv kørte hesten til en slagter vi kender og fik det gjort der. Hvilket resulterede i at jeg selv skulle betale differensen i kørsel og kilopris. Så jeg endte med at få knap 20.000 udbetalt af en forsikringssum på 40.000.. Det er sidste gang jeg har en forsikret i det selvskab. Der gik 7 mdr før jeg havde mine penge...

Min veninde havde sin forsikret i et andet selvskab og fik checken tre dage efter hendes var kommet væk og så fik hun hele præmien tilbage også.

0
0
Svar på denne tråd

Forsikringsselskaber
Forfatter: 
Dato:  15-07-2006 09:48

Vil I være søde, at fortælle mig i en PB, hvilke selskaber, I har har haft hhv gode og dårlige erfaringer med?

MOR TIL KAROO, OG EJER AF JACOB KLAPHAT

Formand for en lokal

ponyafdeling af D.Å.H.M.

Men modstander af skarpe bid og hjælpetøjler!

Neurotisk, manipulerende, overambitiøs ponymor

0
0
Svar på denne tråd

hesteforsikring
Forfatter: 
Dato:  15-07-2006 10:21

I min står der klart og tydeligt at forsikringssummen udbetales,men at der ikke refunderes for den årlige præmie.

Annette

0
0
Svar på denne tråd

Hej Anette.
Forfatter: 
Dato:  15-07-2006 10:23
Så passer det vel desværre også at jeg ikke skal have nogen penge tilbage. Det var jo den årlige præmie jeg betalte få dage før Lukas død. Suk!
0
0
Svar på denne tråd

Christine/Katrine R.
Forfatter: 
Dato:  15-07-2006 10:31

Det kunne godt tyde på det. I hvilket selskab havde du hesten forsikret?

Jeg har Alm.Brand.

Annette

0
0
Svar på denne tråd

Forsikringsselskab
Forfatter: 
Dato:  15-07-2006 11:55

Ligesom Karolinemor vil jeg også meget gerne vide hvilke selskaber det handler om. Er der ikke en som gider skrive en PB til mig?

Meget rart at vide, om man har valgt det rigtige selskab.

Med venlig hilsen
Trine
:-)

0
0
Svar på denne tråd

skriv da
Forfatter: 
Dato:  15-07-2006 12:39
Hvorfor skriver i ikke hvilke forsikringsselskaber det drejer sig om her? jeg synes det kunne være rart at vide, hvem man skal undgå. i øvrigt har disse dårlige forsikringsselskaber rigtig godt af at få dårlig omtale her. måske hjælper det?
0
0
Svar på denne tråd

jeg vil osse
Forfatter: 
Dato:  15-07-2006 15:51

give tanja ret- jeg synes osse det kunne være godt at få de dårlige og de gode sider ud ved div. hesteforsíkringer

mvh melanie

Ejer af Nøddebo´s Charly Brown

Udstyr sælges/ byttes her: www.123hjemmesider.dk/charlybrown

0
0
Svar på denne tråd

ja tak - står i samme situation.
Forfatter: 
Dato:  15-07-2006 17:52
Ja, tak... lidt navne...min hest er lige død, og jeg har lige, for ca fjorten dage siden, betalt den årlige regning... havde ikke skænket det en tanke, at jeg kunne få de penge udbetalt, men jeg vil da prøve ad... Gider I skrive lidt navne til os på de forsikringsselskaber?? Har alm. brand og har været ovenud tilfreds indtil videre!! Pernille!
0
0
Svar på denne tråd

rykker op
Forfatter: 
Dato:  15-07-2006 19:23
Rykker lige beskeden op - vil vildt gerne vide hvilket selskab det drejer sig om...
0
0
Svar på denne tråd

jeg vil aldrig
Forfatter: 
Dato:  16-07-2006 13:45

aldrig nogen sinde bruge alm brand hverken til dyr mennesker eller bil... og jeg tør godt skrive det her, de heste mennesker der kommer på tår kender historien om manse, en fuldblod som desværre var ødelagt i hele sin krop men det kunne man først se da han kom i tilridning han var fuldt forsikret i alm brand + dyrlæge forsikret, alm b ville have at efter det havde vist sig at manse ikke kunne klare den begyndende tilridning at han så skulle have sko på, det kunne smeden ikke da hovende gik i stykker ved forsøget, alm b forlangte så at heten skulle sættes i fuld tilridning ind til den knækkede helt sammen hvor de så ville tage det op igen om de kunne gå med til en ned slagtning, på da værende tidspunkt fik manse meget smertestillende medicin bare så han kunne holde til en alm hverdag efter samråd med beride ridelære og selvfølgelif dyrlægerne blev han aflivet for snart 2 år siden og sagen er stadig ikke endt..

lige pt køre min kæreste og jeg sag på dem vedrørende en bmw vi har fået stjåldet den 21 januar, en bil til omkring 130.000,- hvor alm brand nu er sikker på at det ikke var en start sparre i bilen selv om de selv har god kendt bilen?? så det er et forsikrings selskab der aldrig kommer i brug her mere

0
0
Svar på denne tråd

Nu har jeg behov for at...
Forfatter: 
Dato:  17-07-2006 12:47

...høre om nogle har gode TRYG forsikrings oplevelser...

Anyone?

Har min nemli min forsikret i H*** & R** hos TRYG.

The academic art of riding.

"For those who believe there is no explanation necessary and for those who disbelieve there is no explanation good enough!"

0
0
Svar på denne tråd

erfaringer
Forfatter: 
Dato:  17-07-2006 12:53

jeg fik samme svar som det tråden her handler om i KDH og skiftede derfor til TRYG hvor jeg indtil d.d ingen problemer har haft

MInhest der var forsikret i KDH skulle dog ikke aflives, men have udbetalt uanvendeligheds forsik, og her krævede de også betaling for nsæte kvartal selvom de havde "ansøgningen" rettidigt i hht deres police.

Jeg vil ikke tro i i en tråd her på HN kan finde et selskab som ingen har haft dårlige erfraninger med eller kun har gode...alle selskaber har tvistsager, og man skal jo som oftets høre sagen fra begge sider før man kan danne sig et billede.

men bottom line: TRYG var faktisk billigere end KDH, og det kom bag på mig.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

psmgpmh
Forfatter: 
Dato:  17-07-2006 13:06
Jamen, man får bare ikke de penge?!

Min hest døde i april, 10 dage efter vi havde betalt forsikring et år frem og de penge har vi ikke fået. De sagde at dem fik man bare ikke.

Jeg har tryg forsikring.

Vi kunne heller ikke få betalingen overført til den forsikring vi har på min nye hest.

Synes også det er ringe men sådan er det åbenbart.

Highlander <3
Nyd livet på de evige græsmarker..
Glemmer dig aldrig!
0
0
Svar på denne tråd

tryg..
Forfatter: 
Dato:  18-07-2006 16:45
Det var Tryg Lukas var forsikret i. Har nok valgt at droppe sagen, da jeg ikke orker at tænke mere på lige nu. Det er i hvert tilfælde sidste gang at jeg bruger det selskab! Underligt at tænke på at Lukas er forsikret hos dem indtil 22/5 2007. Håber fanme at de skammer sig.
0
0
Svar på denne tråd

først.
Forfatter: 
Dato:  19-07-2006 03:09
forældet efter 5 år, det er der mange forsikrings selskaber der glemmer kan godt forstå at der er mange der ikke kan overkomme at skulle slås med deres selskaber efter en aflivning men jeg ville så tage den op sener, der er jo en grund til man har en forsikring eller hvad??
0
0
Svar på denne tråd

KDH...
Forfatter: 
Dato:  19-07-2006 09:42

Da jeg solgte en tidligere hest,der var forsikret i KDH,fik jeg de penge jeg havde betalt for meget i det pågældende kvatal..

0
0
Svar på denne tråd

glamour
Forfatter: 
Dato:  19-07-2006 10:03

der er forskel på slag og død i policens bestemmelser...og her taler vi død.

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Har Alm. Brand
Forfatter: 
Dato:  19-07-2006 10:19

Og har kun haft gode erfaringer med dem -ingen problemer. Jeg sender en kopi ind pr mail og i løbet af en uge får jeg en check - det er altså super.

Til gengæld er jeg blevet lidt i tvivl om jeg har forsikret mine heste på en dum måde - de er begge dyrlæge og liv-forsikret, men ikke uanvendelighedsforsikret, fordi hvis de ikke kan noget, så skal de efter min mening ikke være mere.

Men kan man få penge tilbage, hvis den kun er "uanvendelig" og dyrlægen dømmer at det ikke er nødvendigt at aflive - men jeg siger at jeg gerne vil have den aflivet?

Mvh

Heidi

"Intet er umuligt for den, der ikke skal gøre det selv"
0
0
Svar på denne tråd

Alm.brand
Forfatter: 
Dato:  19-07-2006 10:30

Jeg har lige fået aflivet min hest der var forsikret i Alm Brand...

Hun var begrænset liv og sygeforsikret, men jeg har da fået resten af pengene tilbage (knap 300 kr)...

At de så ikke vil tage hende fordi de mener skaden var blevet kronisk er en helt anden diskussion (voldsom lymfangitis så der gik koldbrand i huden og den faldt af og derefter 7½ måned med behandling uden at såret nåede at hele helt)...

mvh. Heidi, High-Line, High Hope & Marzarin

Stutteri High

Afkom efter Blis DS 5040 efterlyses

Blå fodertønder sælges - se mere på min præs.

Fuldblods- eller halvblodshoppe købes

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider