Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

følforsikring
Forfatter: 
Dato:  14-07-2006 22:00

Hej..

Nu er jeg den lykkelige ejer af et lille føl på 10 dage,men jeg er i tvivl om det kan betale sig at forsikre ham nu eller om jeg skal vente,jeg havde tænkt på liv og uanvendelig forsikring,har i andre føl ejere forsikring på jeres små guldklumper?

Lotte

0
0
Svar på denne tråd

Det kan
Forfatter: 
Dato:  14-07-2006 22:06

betale sig, den dag du står med et sygt føl...

Jeg har fosterforsikret mit kommende føl, så er jeg mine udgifter sikret hvis der skulle ske noget. Føllet er så automatisk forsikret når den kommer til verdenen.

Hvis du læser lidt herinde under avl, kan du se at der faktisk er en del der har været noget uheldige i år.

JEg håber da at for mit vedkommende at det er penge lige ud af vinduet, men har desværre oplevet det en gang før hvor jeg måtte aflive mit 7 mdr. gammelt føl. Jeg havde ham heldigvis forsikret hvilket så næsten kunne dække de knap 30.000 vi havde haft i dyrlægeregninger og omk. på ham inden han blev aflivet.

Så mit svar vil til hver en tid være, ja forsikrer dit føl, og gerne sygeforsikrer det...

0
0
Svar på denne tråd

føl forsikring
Forfatter: 
Dato:  14-07-2006 22:08

Hej..

ja kan godt se at det nok er klogt,men hvilket forsikrings selskab er så det bedste og billigste..

Lotte

0
0
Svar på denne tråd

Hej Lotte.
Forfatter: 
Dato:  14-07-2006 23:14

Jeg har mit hoppeføl forsikret i Dansk Hesteforsikring.

Hun er forsikret for 20.000 kr. og det betaler jeg 450 kr. om året indtil hun er 2 år.

Når hun er 2 år, så går hun under som en voksen hest.

Mvh. Lotte

"Oldenborg heste kan og vil"

Rigtig dejlig oldenborger til salg - tjek denne hjemmeside www.123hjemmeside.dk/stald_miller

0
0
Svar på denne tråd

forsikring
Forfatter: 
Dato:  14-07-2006 23:23

Lotte: er det med uanvendelighed?

mvh Lotte

0
0
Svar på denne tråd

LYDER DÆLME BILLIGT
Forfatter: 
Dato:  15-07-2006 01:18
Jeg har mine føl i ALm. Brand syg/uanvendelig ..hele mulevitten det koster (så vidt jeg husker)1600 om året, så er 60% af sygeregningen dækket, samt en evt. operation for mus.

rigtige ponymødre har intet andet liv

klub for manipulerende, talentløse ponymødre, der tvinger deres uskyldige børn til at opfylde deres egne ambitioner

PREGNAMARE SÆLGES, gravidtest til hest
0
0
Svar på denne tråd

Hos KDH
Forfatter: 
Dato:  15-07-2006 14:30

er min forsikret. Den var foster/føl forsikret. Og gudskelov for det.

I morgen er hun 3 mrd. gammel, og jeg fået 2 dyrlæge regninger indtil nu (9700 + 7200). Jeg mangler stadig den 3. og forhåbentlige sidste i denne omgang.

Pludselig da hun var 1-1½ måned gammel, begyndte hun pludselig at tabe sig, og ville intet, hverken spise eller løbe og lege som hun plejer. De vidste sig, at hun havde noget slim i den ene lunge, men vi nåede heldigvis, at tage det i opløbet inden det satte sig til lungbetændelse.

Jeg ville ikke undvære forsikring på nogle af mine, da pengene hurtigt kan tjene sig hjem ved et akut dyrlægebesøg. Jeg skulle selvfølgelig have dylæge en helligdag kl 23, med efterfølgende behandling dagen efter, som også var helligdag.

Hilsen

Mumse

0
0
Svar på denne tråd

nej det
Forfatter: 
Dato:  16-07-2006 09:53

er ikke med uanvendlighed. Det behøvede jeg ikke ifølge forsikringen.

Ja det er billigt. Man får da selvfølgelig aldrig penge ind som man betalt i dyrlægeregning eller smed, men det er heller ikke nødvendigt for mig.

Bare man får lidt penge at kan investere i et nyt føl eller hest for den sags skyld.

Mvh. Lotte

Rigtig dejlig oldenborger til salg - tjek denne hjemmeside www.123hjemmeside.dk/stald_miller

0
0
Svar på denne tråd

LotteC..
Forfatter: 
Dato:  16-07-2006 10:01

Hvad er dit forsikringsselskabs, forklaring på at en uanvendlighedsforsikring ikke er nødvendig??

Jeg vil jo i aller højeste grad sige det er nødvendigt,meget kan jo ske på 3år,og hvad så hvis man står med en 3års der aldrig kan blive ridehest,men som heller ikke lider i følge dyreværnsloven??

Ja så får man skisme ingen penge for forsikringen..

0
0
Svar på denne tråd

Et eller andet
Forfatter: 
Dato:  16-07-2006 12:29

sted så syntes jeg at en uanvendlighedsforsikring er lidt for dyrt at på putte på et føl.

Så kan man jo blive ved i det uendelig at forsikrer imod alt.

Jeg har måske nok en gammeldags indstilling, men et eller andet sted (og det bliver jeg nok hånet for nu, men det er jeg lidt ligeglad med), så kan man betale sig færdig al skedens ting i behandling, forsikring osv osv. til hestene.

Vi er enig I at man skal gøre hvad man kan for hesten, men hvis nu siger man har betalt 20.000 kr. i behandling for et føl som er syg eller kommer til skade, hvor er grændsen så henne?

Det er muligt man kan lave uanvendlighed på et føl, men det syntes jeg er mere realistisk på en voksen hest end føllet.

Tag ikke fejl, jeg er er utrolig glade for mine heste og jeg vil græde snot den dag det er tid til farvel.

Jeg tilkalder altid dyrlæge, hvis jeg er i den mindste tvilv.

Min dyrlæge har udtalt for ikke så lang tid siden, at hun var ikke bekymret for at vores heste har det godt.

De er altid velplejet og velnæret.

Jeg må tilstå jeg holder mig til hvad Niels Haugaard engang har udtalt" at man kan ikke være avler, hvis man ikke kan se det er nok for en hest som er syg eller ej bliver ridehest pågrund af skavanker osv". At man bliver ved og ved med at betale den ene behandlig efter den anden.

Det er i Dansk Hesteforsikring som har jeg har til alle 3 heste jeg har.

Føllets mor er forsikret med uanvendlighed og det giver jeg 2400 kr. for om året.

Himalaya vi lige har købt, er forsikret for 20.000 kr. med almindelig livsforsikring for 900 kr. om året.

Og så er der jo LaMica som er følforsikret for 20.000 kr. og hvor det så er 450 kr. om året.

Jeg er ikke bekymret for at jeg får noget udbetalt hvis uheldet skulle være der.

I det tilfælde gælder rigtig meget om man har en dyrlæge der er god til at beskrive hvad der er sket og ikke bare spiser forsikringen af med noget de ikke kan bruge.

Det prøvede jeg for 6 år siden, da min hoppe mistede sit første føl, et hoppeføl.

Der var sket det at føllet og moderen var blevet lukket på fold efter 10 dage i boksen. Min hoppe var på det tidspunkt 4 år og aldrig haft føl osv.

Ham som havde hoppen på det tidspunkt, havde lukket dem ud til de andre hopper som ingen føl havde og de forsøgte mere eller mindre at overtage føllet.

Han holder ikke særlig meget øje med føllet og da han kommer til aften og skal have dem ind, ja så er det kun hoppen der står oppe ved leddet.

Føllet ligger nede på marken og har det ikke særlig godt. Det har diarre som ikke bliver taget seriøs.

Næste morgen da han kommer ud til boksen de står i, er føllet død. Først der bliver dyrlægen kontaktet og hvad jeg har fået fortalt af dyrlægen ville han ikke udlukke at diarren lige så vel er sket i forbindelse med stess og den lille ikke har fået nok at drikke osv.

Der skal indgives anmeldelse af føllet dødsfald og dyrlægen er ikke særlig venlig til at give en nøjgagtig rapport af hvad han vurdere hvad der er sket osv.

Heldigvis er mit forsikringsselskab Tryg (da jeg havde forsikret hoppen efter jeg havde købt den tilbage, kunne sælger/ejer af føllet kræve erstatning af føllet, juridisk set) meget forstående hvad der sker efterfølgende og i løbet af en uge, kommer erstatningen på føllet.

Hvis ikke jeg havde på en eller anden måde forklare hvilken situation jeg stod med efter føllets død (sælger/ejer af føllet var meget ubehagelig og jeg måtte ikke tage hoppen ud af stalden, fordi han var bange for at jeg ville flytte hoppen osv ).

Så havde jeg heller ikke fået udbtalt erstatning pågrund af dyrlægens mangelfuld beskrivelse.

Det skal lige siges at føllet var stadig under sin mors forsikring, da den ikke var over 30 dage.

Mvh. Lotte

0
0
Svar på denne tråd

forsikring
Forfatter: 
Dato:  17-07-2006 23:00

Hej..

har fået tilbud hjem fra tryg forsikring,de har en speciel føl forsikring,men da jeg er ved at være ret så forvirret ang. forsikringer så vil jeg lige hører jeres meninger ang. tryg føl forsikring?

Lotte

0
0
Svar på denne tråd

Hej Lotte.
Forfatter: 
Dato:  17-07-2006 23:40

Som jeg har skrevet omkring Tryg da jeg havde dem (flyttede til TopDanmark da jeg flyttede samme med min kæreste, ellers havde jeg har haft dem inu), så fik jeg en god service af dem.

Trods egen dyrlæges tackling af sagen.

Dengang var Lise Leth der som hestekyndig, hun er i Dansk Hesteforsikring nu sammen med Merethe Leth Keller.

Og de har styr på tingene.

Og det er jeg også sikker på de stadig har i Tryg.

Mvh. Lotte

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider