|
|
| Heste i Fakse Ldp? |
| Forfatter:  |
Hexio |
| Dato:  |
14-07-2006 12:07 |
|
Jeg var ude og ride i dag, og kom til at tænke på om der mon er andre der rider/har hest i Fakse Ladeplads? Er "ny", da jeg lige har fundet en dejlig parhest dér.
Pernille Vir prudens contra ventum non mingit, sed erare humanum est
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeps... |
|
|
Hej Pernille Jeg har også hest i Fakse Ladeplads. Hvor i Fakse Ladeplads lykkedes det dig at finde en part? Venlig hilsen Katrine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rosel??? |
|
|
Hej Katrine Er det Rosel der har stået ude på Jagtgården du har??? Mvh Tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja det er |
|
|
Hej Tina! Ja, det er Rosel. Og mine ene skimmel Dufaux er Jennifers føl, så langt ude er han i familie med Else, som jeg husker som føl. Har hun ikke gået ved savværket? Er Chico, Henrys gamle Chico? Venlig hilsen Katrine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor sjovt. |
|
|
Jo Else har gået ved savværket. Og er en skøn pony. Chico er også Henrys gamle - jeg fik de to i konfirmationsgave for 13 år siden. Chico nyder sin aldersom nu hvor han er blevet 24 år. Men han kan stadig være lige fræk! Hvordan går det med Rosel? Er han stadig lige dejlig. Ham har jeg redet en del på i mine unge dage. Jennifer kan jeg huske, men hvem er hun efter?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Blev Else ikke kaldt Mor Else, eller var det hende som ejede hende som føl, som blev kaldt Mor Else? Hvor er det sjovt at se billeder af to af hestene fra gamle dage og hvor er det sjovt, som jeg næsten altid bliver overrasket over at de ikke er 180 i stang, men i virkeligheden er ponyer  Ja, Rosel er dejlig som altid. Han styrer vores lille hesteflok med hård hånd, og man kan nogle gange blive i tvivl om han er hingst eller vallak. Når han bliver redet er han også lige så frisk som altid. Rosel er faktisk så frisk at jeg for nogle uger siden måtte rende rundt med en helt blå balle, fordi han da lige skulle sætte en af hopperne på plads, da jeg havde været ude at ride, og så ramte han forkert  Jennifer er efter Stormvind og Lisa.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mor Else |
|
|
Jo hun hedder faktisk Mor Else. Hun fik det navn fordi hun var bedste venner med konen oppe fra savværket, der hed Else og som blev kaldt mor Else. Så da Henry hentede Else og Belinda hjem kunne hun jo ikke hedde andet.  Det er rigtigt. Dengang var det altså nogen STOOORE heste nogen af dem - og idag er de på mystisk vis blevet til små ponyer. Men der er nok også mange af dem der desværre ikke lever mere. Det er jo efterhånden mange år siden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Henry har også altid været dejlig god til at give sine heste nogle gode nemme navne, som er til at forstå 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift.. |
|
|
Her bliver jeg lige nød til at være med.. Jeg har lisa, altså jennifer's mor  Ja som i os siger, så er der også stadig meget gang i Lisa.. hehe.. Og til Hexio, ja jeg har hest stående mod fakse ladeplads, ikke helt i fakse ldp, men næsten:] Mvh Sofie
<3 Zobell og Lisa ,<3 I er ALT i mit liv , uden jer, ingen mig! 1 gang skør hest, ALTID skør hest. 1 gang knabstrupper, ALTID knapstrupper <3 ! Sådan er det bare !!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hov hov... |
|
|
Jeg vil også være med.. Jeg har desværre ingen af de gamle heste, men jeg har i mine unge dage redet både Chico, Lisa, Rosel og Belinda... Og faktisk også Stormvind... Er der nogle af de andre gamle heste tilbage mere??
MoonQueen/Tina 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| MoonQueen |
|
|
Hehe, ja der er MANGE der har redet på de gamle heste fra jagtgården ! 
<3 Zobell og Lisa ,<3 I er ALT i mit liv , uden jer, ingen mig! 1 gang skør hest, ALTID skør hest. 1 gang knabstrupper, ALTID knapstrupper <3 ! Sådan er det bare !!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ej hvor sovt.. |
|
|
Hihi ej en skæg tråd jeg lige fandt her.. Jamen jeg har jo også redet på Jagtgården, og købte jo Jennifer af Katrine  Har også redet bla. Rosel, Lisa, Lonnie & Røde Stella 
Med Venlig Hilsen Anne-K© -Gør din ridning til en fest, rid Irsk springhest <33 -Hun er ikk lækker, hun er stadiet over! Elev på BU 04/05
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heste tilbage |
|
|
Tina: Jeg ved i hvert fald at Stormvind ikke lever mere.. Ved ikke hvem Belinda er? Burde jeg kende hende Katrine?  Andre fra de gamle dage på Jagtgården?
Med Venlig Hilsen Anne-K© -Gør din ridning til en fest, rid Irsk springhest <33 -Hun er ikk lækker, hun er stadiet over! Elev på BU 04/05
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| som Anne-K |
|
|
skriver... Ej hvor sjovt... Det er godt nok gamle dage det her. Jeg har også redet på Jagtgaarden, men det er vist lidt længere tid siden end jer andre. Jenifer blev født et par år after at jeg holdt op (fandt en hest at passe), emn jeg havde da stadig min gang der ude. Jeg har sprunget en del på Chico, da han stadig var hingst, og ellers har jeg redet stort set alt der stod der ude den gang. Der er faktisk mange af de gamle ponyer tilbage, prøv at tage en tur på Bregentved... der er mange af dem der stadig er med... så de fleste må efterhånden være 20+ år... hmmm det er længe siden... Lige nu har jeg min ene pony stående i Leestrup og en anden i ridning mellem Haslev og Ringsted... Hvor i Ldpl står der heste ? jeg er nemlig ikke "faldet" over nogen i laaang tid...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Eva... |
|
|
Ja.. jeg ved hvornår du red der, og jeg red der samtidig.. Vi har gået i klasse sammen 
MoonQueen/Tina 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor er det bare hyggeligt |
|
|
Hej Kathrine! Det er eller var Gitte og Betina Fly, som ejede Belinda. De boede ude ved Tina på vej til Feddet og Gitte gik i klasse med Freja. De havde også den stor møkre Stella. Hjælper det? Jeg har også set søde Rosita sidste år tror jeg det var, så hende tror jeg også stadig lever. Sofie har jeg undervist dig i gamle dage på Lisa? Skønt at høre at Lisa er lige frisk og lige meget sig selv som altid  Eva, jeg har hest stående på en sidevej til Strandvejen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rosita |
|
|
Katrine: Jeg kan godt huske en mørk Stella.. Men mere kan jeg vist ikke huske, var jo heller ikke så gammel den gang  Jep, Rosita lever stadig, hun står ude i Jyderup ved Kongsted. Var også på Bregentvedstævnet i år. Ibrahim lever også stadig, og var også med på dyrskuet i år. Nogen der ved hvordan det går med Henry så??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Melder mig under fanen |
|
|
som gammel Jagtgårdsrytter  Jeg kan ligeledes huske de heste som I nævner herinde, men kan også huske mange andre: Thor, Rollo, Nalle, Honey, Blackie, Lille og Store Silver, Gorm og Gubben, Sonny, Sheila og ja jeg kunne blive ved  Med hensyn til Henry ved jeg at han bor i nogle beskyttede boliger i Fakse. Han er blevet en "gammel mand" efter Gerda døede, men sidst jeg hørte fra ham havde han det fint. Nogle småskavanker er der jo kommet til, men det har de fleste ældre mennesker jo nok. Hmmm - jeg startede dernede som ridelejrsunge i 1982 og har siden da brugt MANGE timer dernede - både i ferier og hverdagene. Dog stoppede jeg få år inden de flyttede derfra, men har stadig kontakt til Henry´s søn og svigerdatter. Helt sikkert et sted der for evigt vil have en plads i hjertet - det kan godt være der ikke var de mest optimale forhold for hestevelfærd som vi kender det idag, men der var ingen heste der ikke havde det godt mens Henry havde "styret op gården". Et helt igennem dejligt sted for unge tøser dengang  Tina: Du er ikke glemt...finder snart vejen forbi og besøger krikkerne 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg bor |
MieM |
05-08-2006 13:01 |
|
Tæt på fakseladeplads. Skal også snart have hest. Den 27/8. Og jeg søger faktisk også part til den tid. En rigtig smuk dame.
Spring hest købes, skal stå på sjælland, og minimum være 155 cm. I rather be hated for being me than be loved for somethin im not! Masser af ting sælges, kig under præs.! FCK
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift.. |
|
|
KatrineHaug Ja det har du, dengang jeg var helt lille Jeg kan sagtens huske det, da min mor lige fik sagt det til mig af det var dig der havde undervist mig dengang  Ja til jer andre, ta et smut forbi bregentved, der er der et par stykker af de gamle heste, også mig med lisa  Ja , det er godt nok sjovt af der er så mange af Henry's gamle heste der stadig lever 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| man kan |
|
|
sige mengt og meget om hestevelfærden den gang, men et eller andet sted, beviser det, at mange af hestene er "still going strong" vel at det ikke var så slemt alligevel... Nu har jeg så gået og verdet min hjerne, med en masse af hestenavnene fra den gang... er der nogen der kan huske, hvad den fjordhest der kom sammen med Rollo hed ? den blev vist solgt relativt hurtigt... (det er ikke Thor jeg tænker på) Jeg kigger efter heste igen på mandag, når jeg skal ud på småvejene, kom i tanke om, at der også står nogen på Hylleholtvej og på en fold, bag en lille vej, som jeg ikke kan huske hvad er for en... ja den hukommelse...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dejligt |
|
|
Hvor er det skønt at høre at der alligevel er så mange af de gamle der stadig er friske - og skønt at se billeder af nogen af dem på jeres præsentationer. Jeg ved at stormvind blev aflivet for en del år siden. Er der egentlig nogen af jer, der kan huske Feodora? Den lille mussegrå shetlænder. Sidst jeg hørte om hende stod hun på græs ved et plejehjem i Fakse, men gad vide om hun stadig lever? Røde Stella husker jeg også fint og jeg har vist ligesom Eva mere eller mindre redet revl og krat derude i sin tid. Eva: Hvor er det pudsigt - så sent som i torsdags nævnte min mor dit navn i forbindelse med nogen welsh-ponyer? Hun sælger foder til et stutteri ved Rønnede som vist havde nævnt et eller andet. Men vi kan i hvert fald begge huske dig. Camilla: Ja du må endelig kigge ned. Det ville da være kanon mens det endnu er sommer. Else har jeg lige flyttet til Værløse og hun stortrives heldigvis allerede. Men gamle Chico er stadig i Præstø. Hmmm nu er vi er en del af de gamle ryttere derudefra, er der nogen af jer der kan huske den sang vi altid sang når der blev redet/kørt optog eller lign. ??? Kom til at tænke på den igår, men kan slet ikke huske den.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Orrrv... |
|
|
Den hest, der kom sammen med Rollo, hed Prins.. Sangen var noget med "Kender I Henry.. Han ejer Jagtgaarden... Og rigtig mange heste... og så er han skør"... Det var én af dem, vi sang, når vi red til sportsuge og andre ting. Jeg husker ganske glimrende Feodora, men aner ikke hvad der er blevetg af hende. Bliver jo helt nostalgisk af at sidde og tænke tilbage på alle de dejlige timer, man havde med alle hestene.
MoonQueen/Tina 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Er det et okay sted |
MieM |
06-08-2006 19:14 |
|
At have sin hest opstaldet på jagt gården? Jeg bor lige ved siden af i orup, så det ville være dejligt nemt. Enten der, eller på lindersvold.. Ved ikke hvad jeg skal vælge, for der er 500 kr og 3 kilometers forskel. Men min hest's ve og vel fremfor alt.
Spring hest købes, skal stå på sjælland, og minimum være 155 cm. I rather be hated for being me than be loved for somethin im not! Masser af ting sælges, kig under præs.! FCK
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| moon queen |
|
|
ja ja det var da en af sangene. Den havde jeg dog helt glemt!!! Det var endda en del vers i kan jeg huske!!! Åhhh nej - nu kan jeg så tænke på hvordan de andre vers var og hvor mange der var med. Typisk lille mig! Men som du skriver man bliver netop helt nostalgisk... Men der var også en anden sang på engelsk...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| akgkgk |
|
|
Tina K. L. ... HMMM... jeg må altså tilså, at jeg ikke rigtig kan placere dig... men det er jo nok det med hukommelsen... Det med Welsh er rigtigt, det er Sandgaarden din mor sælger foder til. Jeg snakker en del med Vivi, da vi begge har Welsh (Vivi har også Connemara). Vi har et arrangement d 16-09-06 som hedder Welsh ponyernes dag og er for alle der har en registreret welsh-pony, nærmere informationer kan findes i aktivitetskalenderen på www.welshponyer.dk tilskuere er selvfølgelig velkomne! Det er Vivi og jeg der arrangere det. Feodora er død for en del år siden. Efter hun havde gået ved plejehjemmet, kom hun ned til en af mine tidligere veninder, hvor hun til sidst blev så dårligt gående, at hun ikke ville have hende mere og Henry tog hende hjem, efter ca ½ år døde hun. MieM : Jeg ville selv vælge de 3 km længere og 500 kr til Lindersvold, frem for Jagtgaarden, men det er bare min mening
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Sofie: Det er bare rigtig dejligt at vide, hvor min lille Dufauxs mormor er og at se de dejlige billeder af hende  Ja, Feodora kan man jo ikke bare glemme, og heller ikke hende og Henrys rodeoopvisninger  Der var også en ridelejrsang, hvor man sang noget med "We come from the Jagtgård, Jagtgården in Denmark" hæ hæ det var sgu internationalt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Katrine |
|
|
Ja den lyder da rigtig international, ærgeligt at den aldrig blev udgivet.. Tsk tsk.. Jeg kan desværre ikke huske noget om nogle sange.. Det må ha været før min tid..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
KatrineHaug: Ja det var den sang jeg ikke kunne huske. Ihh hvor kunne det være sjovt at kunne huske begge de gamle sange. Den der blev nævnt tidligere er jeg kommet i tanker om omkvædet, men kan stadig ikke huske de andre vers... Det er jo skønt at se billeder af både Rosel og Lisa igen...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Minder |
|
|
Det er da vist en tråd der vækker en del minder  Jeg kan da også bidrage med en sang... Jagtgården der rider vi det er noget vi kan li´ for der er heste i massevis sadler og trenser vi strigler og renser ja Jagtgården er et herligt sted Hehe - det er virkelig den store digter der har skrevet nogle af dem  Jeg husker ligeledes de sange der ovenfor er nævnt - og sikkert nogle flere når hjernen har skruet tiden ca. 20 år tilbage  Nogle der kan huske de 2 fjordheste Lotte og Claus?? Red også en del på Frøns. Martello blev solgt fra "min" stald i Nordsjælland efter jeg havde medvirket til tilridningen af ham og stod i mange år på Jagtgården - ved ikke om han stadig er der... Ja - man blir jo helt nostalgisk af at læse denne tråd 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Camilla |
|
|
Ja jeg husker i hvert fald Lotte og Claus. Min mor og jeg havde part på Lotte i et stykke tid og red meget sammen med Lene og Claus. Lotte var jo simpelthen skøn, men ikke lige den allermest fremadgående  Er der noget af jer der kan huske Queenie??? Superlækker hest - i hvert fald i mine 7 årige øjne. og hvad med Sascha, Cavalier, og Danni???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Camilla |
|
|
Ja jeg husker i hvert fald Lotte og Claus. Min mor og jeg havde part på Lotte i et stykke tid og red meget sammen med Lene og Claus. Lotte var jo simpelthen skøn, men ikke lige den allermest fremadgående  Er der noget af jer der kan huske Queenie??? Superlækker hest - i hvert fald i mine 7 årige øjne. og hvad med Sascha, Cavalier, og Danni??? For ikke at glemme C´est si bon - har stadig avis-udklippet fra hendes føl blev adopteret af en anden hoppe.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tina... |
|
|
Jeps - husker dem alle!! Og nej - Lotte var ikke yderst fremadgående på eget initiativ  Det er altså sjovt at vi alligevel er en del herinde der kan huske den tid dernedefra...og at mange af hestene rent faktisk stadig er gående rundt omkring. Min kæreste og jeg har talt om at lave en tur sydpå her i slutningen af august og besøge nogle af vores venner - talte lidt om at kigge forbi dig og hestene ved samme lejlighed...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Camilla |
|
|
I skal da være velkomne. Så skal jeg lige huske nogen af de gamle avisudklip m.m dernedefra! og min mor må så lige finde billederne frem! Du må endelig lige sige til et par dage i forvejen, så jeg selv har mulighed for at være dernede.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tina... |
|
|
Ja selvfølgelig...kunne aldrig drømme om at dukke op uden aftale  Smider dig lige en PB med mit telefonnummer så må vi hitte ud af noget - og jeg må også en tur i gemmerne og finde alle billederne frem dernedfra - ihhh glæder mig til nogle hyggelige timer med ren nostalgi 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Cavalier er død nu, men var en lille bølle til det sidste og boede tæt ved Feddet og havde det vist rigtig godt sin sidste tid. Kathrine: Kan godt forstå at du ikke kan huske nogen sange, for jeg kan kun huske dem fra en ridelejr, da jeg var helt lille. På den ridelejr jeg var med til, var det faktisk Camilla som red Tinas Chico. Lidt sjovt at tænke på. Martello står stadig på Jagtgården og det er stadig Susanne, som ejer ham. Jeg husker ikke C´est si bon, men husker tilgengæld det udklip som hang i rytterstuen om den lille følbasse. Den nåede jo at blive helt berømt så det ud til.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Katrine |
|
|
Åhåh - burde jeg kunne huske dig??? (piiinligt) Jeg red ganske rigtigt Tina´s Chico en del år - men da jeg har været dernede 13 år i træk er det noget svært at huske hvem der mere var. Kan du huske hvad år det var?? Hvilken hest du red, hvem der var hjælper?? Før eller efter den nye rytterstue??? Alt hvad der kan lede min hjerne de år tilbage der skal til for at huske dig...når nu du kan huske mig vil jeg da også gerne kunne huske dig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hæ hæ Camilla |
|
|
Du skal nok huske mig fra meget senere end dengang. Men dengang var det vist Britt og Helle, som underviste og jeg red på dejlige Rollo Jeg red kun i skridt og trav, fordi jeg aldrig havde prøvet at galopere, og heller ikke turde, så vi red ikke på det samme hold  Du har vist undervist mig senere. På Jennifer vil jeg tro, sammen med Martha, Freja og Jannie og så var vi jo alle sammen hjemme og besøge dig hos dine forældre for 100 år siden 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hallo... |
Sabina83 |
07-08-2006 15:36 |
|
Ej, nu må jeg ohgså lige være med.. Jeg har også redet i mange år på jagtgården, især sammen med Katrine Haug.. Startede op på lille hvide Prins.. Men han døde desværre.. Red så på Blackie, han var sgu streng.. Havde så helpart på Ibrahim nogle år.. Han skulle ha været rigtig streng da han var ung.. Sluttede af med at ride på store Silver... Super dejlig hest..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Katrine |
|
|
Hey - nu er jeg 100 % med igen  Kan ikke huske vi har været på ridelejr sammen men kan absolut huske dig sammen med de andre tøser hver lørdag formiddag!! Og jo weekenden hos mig husker også tydeligt...det var jo der hvor der var NOGEN der ikke nåede toget i Køge fordi kiosken var sjovere  Jeg har jo faktisk for 2 år siden igen undervist Jannie på Kastaniegården - dog ikke mere. Freja købte en hest af mig som hun havde med på efterskole - desværre havde hun ham ikke ret længe. Hun red samme år træningslejr hjemme hos mig på min hoppe og det er først indenfor de sidste år jeg har mistet kontakten til hende. Martha husker jeg selvfølgelig også men har ingen idé om hvor hun er henne idag. Ligeledes husker jeg Maj og Marina (Frøns og Martello) også nogle dejlige piger!! Hehe - der åbnede du lige for nogle af hukommelsens bagerste minder - men nu er der jo en masse man kan huske... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hey Camilla |
Sabina83 |
07-08-2006 15:55 |
|
Var det Charlie som du solgte til Freja...???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sabine |
|
|
Nej - ham hjalp jeg hende med at finde et dejligt hjem til. Derefter købte en stor sort vallak af mig på 174 cm. Han hed Victory - men han var aldrig på Jagtgården. Han blev hos mig indtil hun kunne få ham ned på efterskolen. Blackie og Lille Silver købte jeg da Henry solgte ud i dem alle sammen og de gik i nogle år hos en af mine bekendte. Desværre er der ingen af dem der idag lever - Blackie blev aflivet på grund af voldsom allergi og Lille Silvers ben kunne til sidst ikke mere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Blackie |
Sabina83 |
07-08-2006 16:18 |
|
Åhr, Blackie var nu en fin lille pony.. Jeg holdt frygtelig meget af ham, selvom han altid rullede sig når jeg red ham.. Min mor har fortalt at der engang var nogen som sagde til hende, at det var synd at jeg skulle ride på ham, når nu han var så streng.. Men min mor grinede bar og sagde at jeg kunne jo godt lide ham.. Har faktis engang vundet 1 plads på ham til LC dressur - det var godt nok et stævne på Jagtgården - Men lidt har også ret ... Lille Silver har jeg redet til et fastelavn engang, vi var klædt ud som klovne.. Har nogle rigtig finde billeder af det..  Men er glad for at høre at de havde det godt efter Jagtgården, for var nu lidt knust da (især) Blackie blev solgt..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Det er sgu hyggeligt det her  Jeg sad næsten også bare og ventede på at du ville skrive Sabina Mon ikke også snart vi skal høre noget til Lene??? Det var godt at jeg ikke var røget ud af hukommelsen Camilla. Vi havde det sgu sjovt dengang. Jeg havde ikke engang tænkt på den historie med at toget kørte fra os, men nu kan jeg så sidde og grine af den. Jannie sad jo inde i toget med al vores baggage og vi havde billetterne, så det var jo smart  Martha læser noget tysk på Handelshøjskolen og rider ikke andet end en sjælden gang for hyggens skyld. Freja købte en lækker og enorm flink hest, som hun fik sprunget lidt konkurrencer på, men nu da hun læser har hun solgt ham. Maj mener jeg faktisk har en profil herinde, for hun rider og har selv hest. Marina tror jeg ikke rider mere, men hun virker til at have det godt de gange jeg har mødt hende. Camilla var det Viktor der fik det der med jordbakterierne? Det var så ubehageligt og det lød jo til han kunne springe enormt højt. Har du stadig kontakt til Jannie? Jeg troede egentlig at Blackie var blevet solgt sammen med Røde Stella, eller tager jeg helt fejl der? Backie og Bisse, det lyder jo også til at have været et mesterligt par Sabina glemmer du ikke smukke Mikkala? Hun var så fin, men hun må da også stadig leve et eller andet sted.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift.. |
|
|
Katrine: Ja, det er da også sjovt af se bare en af lisa's barnebørn, eftersom hun er blevet avlet meget på  Var du ikke engang nede og besøge jagtgården sammen med den anden katrine på jennifer og du red på Dufaux ? Det er mange år siden nu, tror det var da lene lige havde "overtaget" jagtgården og dengang jeg var derude !! Eller tager jeg bare helt fejl?! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ajgjde |
|
|
Nu kan jeg huske dig Tina K. L. Det var Claus og Lotte der gjore udslaget... jeg red en del på Claus, da Lene havde ham. De blev begge solgt til Marjatta, og havde det vældig godt der, en af dem døde for, tja, 6-8 år siden (hukommelsen) jeg kan desværre ikke huske hvem det var, men de ville i alle tilfælde beholde dem til de døde. Hvis det er Lene med Tasha, I "mangler" så har jeg lige fortalt hende om denne "nostalgi-tråd", så hun kommer nok snart på banen. Martello og Marina, har jeg haft fornøjelsen af at have på ridelejer på Møn, igen for år tilbage... Honey er også død, for år tilbage, af astma/allergi... Ibrahim var nu ikke så slem som ung, men lidt levende, og da han blev redet til, havde han en frygtløs rytter, som syntes det var morsomt når han hoppede, så der har nok siddet lidt tilbage der fra... Så tror jeg, at jeg måske har fundet Rossel (ja sådan blev han stavet for længe siden)Hvis altså han går i ladepladsen, sammen med to skimler og en brun mere ? men jeg er lidt i tvivl. Nogen der ved noget om Sputnick ? han blev byttet med en hoppe der hed Bolette, som døde, da nogen af hestene brød ind i en kornvogn og forspiste sig... Jeg ved, at han kom til en efterskole på Lolland eller Falster... men hvilken og om han stadig er der, har jeg ingen idé om. Lille Silver har ikke altid været en bisse, jeg red på ham en del år, lige da han var kommet, sød og rar pony, til lige pludselig en dag, så "klikkede" det bare for ham, og han blev den "bisse" i tænker på... Hvad med Jessica og Silvana ? der er vist ikke nogen af ponyerne der ude, der har vippet mig af så mange gang som Jessica!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Eva... |
|
|
Ja det er mig. Jeg kan huske at jeg havde lille Silver med på Bregentved i 1988 og han drillede hele week-enden, men hvor var han sjov! Kan huske at jeg senere kom i erhvervspraktik derude og ungerne havde deres hyr med Silver, da der var græs i siden. Kunne ikke lade værre med lige at hoppe op og sikken fint han så gik. Skøn pony som jeg brugte rigtig mange timer med at hygge om. Hvad med Lonnie?? Det sidste jeg rigtig kan huske var at hun tit var halt. Men hvor var hun også lækker at ride. Lige da jeg startede derude var der jo også Emil og Domino. Kan I huske dem? Forresten kom jeg lige til at tænke på at jeg vist stadig har en af de røde trøjer som Lenes (med Claus) mor strikkede. Den må jeg lige se om jeg ikke kan finde frem igen (Kan nok ikke passe den længere!!!)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Åh disse minder... |
|
|
Ja det var Viktor der havde fået den jordbakterie du jo så har hørt om. Han var en helt speciel hest og jeg kan den dag idag savne ham helt vildt...han var en ener og sprang ganske rigtigt ind i himmelen hvis han fik lov.  Jo jeg husker skam den episode med toget ganske godt...for det var mig jeres forældre ringede til  Men det var da en enormt sjov weekend med en vild tur på Bakken og en masse burgere. Marina og jeg havde været i byen fredag aften inden i kom lørdag og vi havde vist en smule ondt i håret da I kom  Som jeg husker det var Maria (Østergård) også med - eller er det mig der er galt på den??? Jeg boede for et par år siden i Tureby i 2 år og det var til et stævne i FKR jeg pludselig stod foran Jannie igen...sjovt efter så mange år, men det er jo ikke meget hun har forandret sig så hende kunne jeg sagtens kende!! Jeg underviste hende i et lilleårs tid tror jeg inden vores veje igen skiltes. Jeg ved at hun stadig har hesten stående på FKR og at hun skulle læse i Næstved - det var det sidste jeg hørte til hende. Freja købte Leopold og sidste gang jeg så hende var til samme stævne hvor der også var nogen og kigge på ham da han netop skulle sælges...hørte hun var flyttet til København. Jeg købte ikke Stella med da jeg købte Blackie så hvor hun er havnet kan jeg ikke sige noget om. Sabine: Nu ringer klokkerne og jeg er næsten 100% sikker på at jeg kan huske dig fra dengang du red meget på Ibrahim  Jessica og Silvana er også heste jeg husker tydeligt...min veninde red en del på Silvana. Men jeg husker dem bedst foran vognen med Henry fat i tømmerne, eller når de gik foran den fine karet Pia kørte dem med...smukt syn!! Sputnick kan jeg ligeledes huske, men aner ikke hvad der er blevet ham. Orv ja - Lene husker jeg da også. Og har vist også skrevet lidt sammen med hende herinde for at par år siden. Det er sgisme en sjov tråd det her...og sjovt som ens hukommelse hele tiden kommer i tanker om noget mere. Har lige været ude og undervise og ride og midt i det hele kom jeg til at tænke på et fastelavnsshow vi lavede dernede hvor Maj var klædt ud som Nettopose og Martha var fisker...jeg skulle retur til Nordsjælland samme dag men det sneede så meget at vejene blev lukket og min mor og jeg måtte overnatte på kroen i Rønnede  Ja ja - mærkelige ting man husker...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Jagtgården |
Sabina83 |
07-08-2006 23:05 |
|
Hej igen... Jo der var selvfølgelig ogå Mikkala.. Den fine røde araber hoppe..  Eva: Jo lille silver var en bisse, men det var navnet Bisse som Katrine mener.. Det blev jeg nemlig altid kaldt..  Camilla: Jo jeg have part på Ib i mange år nærmest.. Den pony har en helt speciel plads i mit hjerte.. Han var simpelhen så lækker.. Han står hos et af mine forædres vennerpar, så høre stadig lidt om ham engang imellem...
Hurra for stubmarkerne...!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gud ja... |
Sabina83 |
07-08-2006 23:07 |
|
Det der fastalavns halløj husker jeg godt... Kan lige se Martha for mig, da hun var klædt ud som fisker.. Heh heh...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fisker |
|
|
Stella var sååååå fin med sit sorte sveddækken med påsyede papirfisk og Martha i rengtøj og regnhue ud over ridehjelmen  Og jo jeg husker dig nu Sabine...det var det med kælenavnet Bisse de fik de sidste brikker til at falde på plads  Hvor har du i øvrigt købt din hest henne??? Synes navnet på ham virker bekendt...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fkdb... |
Sabina83 |
07-08-2006 23:25 |
|
Sad også lige og fik dig helt på plads..  Jeg har købt ham på fyn af heste handleren Jens Simonsen.. Før det har han stået på Værløse rideskole... Kender du ham...??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sabine |
|
|
Hmmm - har han gået stævner (i springning) heroppe i Nordsjælland??? Navnet siger mig noget men jeg kan ikke helt placere ham...men det må være fra hans tid i Værløse jeg kan huske ham...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| LMT... |
Sabina83 |
07-08-2006 23:34 |
|
Tjaa, mener at forrige forrige ejer Julie vidst nok red lidt stævner på ham.. Og det passer jo meget godt med at det var i nordsjælland.. Hans navn er også lidt specielt, så man husker det lidt nemt..  Du kan finde Julies præsentation herinde, hvis du søger på Little Man Tate.. der er billeder af dem begge...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sabine |
|
|
Kan ikke lige finde det men hans navn virker stadig bekendt. Nå jeg finder nok ud af det på et tidspunkt  Nu vil jeg hoppe under dynen og se om nattens søvn skulle få flere sjove minder op til overfladen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Sofie: Du tager slet ikke fejl med hensyn til vores lille besøg på Jagtgården. Jeg rider jo på Gunnarsholm og havde derfor en vinter Dufaux stående hos Kathrine, som jo bor lige ved siden af. Det var super hyggeligt og dejligt at have en som man blandt andet kunne ride tur med. Eva: Du har ganske korrekt fundet Rosel sammen med to skimler og en brun Det er nemlig mine heste og vi staver ham Rosel, fordi det er sådan han er registreret hos DRF. Har du da været forbi? Camilla: Stakkels Viktor, men de er jo så skide sårbare de kære heste  Ja, vi havde en super dejlig weekend dengang og det kan faktisk godt passe at Maria også var med. Mon hun egentlig stadig har Sebastian?? Jeg kan huske at da vi skulle i seng, så var der noget med at der tilfældigvis var noget frækt noget i fjernsynet, som vi uskyldige piger fra landet vist ikke havde set før  Det er lige præcis Lene med Tasha, som jeg venter på 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Katrine |
|
|
Hehe - det kan jeg også godt huske nu du siger det...sikke et postyr i lavede, og "sjovt nok" var der ingen af jer der kunne finde fjernbetjeningen  Jeg ved ikke noget om Maria - har ikke talt med hende i mange år. Jeg taler stadig ind i mellem med Mie (Laust´s kone) - hun er jo flyttet til Skælskør-egnen her 1.6. med sin nye kæreste.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej Igen |
Sabina83 |
08-08-2006 13:35 |
|
Ja, så er vi vidst tilbage..  Når nu vi snakker om alle de "gamle" fra Jagtgården, så gætter i aldrig hvem jeg mødte for ca 14 dage siden i Næstved Stor Center.. Lige pludselig lidt fremme i køen fik jeg øje på Mikkel.. I ved nok Mikkel som var der i pleje sammen med Peter.. Mikkel bor i Præstø og har fået noget kommunalt (tror jeg nok det var) arbejde.. Med appropo vores lille snak om Jagtgården.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Drengene ja |
|
|
Ja Mikkel var jeg godt klar over levede stadig - det er ikke så forfærdelig længe siden jeg hørte om ham. Peter derimod har jeg intet hørt om siden Jagtgården, men mon ikke han også er kommet på ret kurs igen?? Af andre gamle tøser dernedefra er der jo også Sandra - hun gjorde det jo ret godt på dressurbanerne med Kingston. Ligeledes er Sandra Eis jo også at finde på stævnebanerne - dog i springning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sandra... |
Sabina83 |
08-08-2006 13:58 |
|
Ja, Sandra og Kingston skulle være blevet rigtig dygtige... Har hørt at hun er blevet 100.000 kr for ham.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rfgsfdg |
|
|
KatrineHaug: Jeg kører post i Fakse og i ladepladsen, så jeg kommer rundt på en del af de små veje. Sjovt som ting ændrer sig, da Rosel kom til Jagtgaarden hed han Prins, men blev omdøbt til Rossel, da der jo var en Prins i forvejen, og han var vist i familie med Rositta (det er jeg ikke helt sikker på, men ellers kom de samtidigt) men Rositta og Ibrahim var i alle tilfælde søskende (mener de havde samme far, ellers er de halvsøskende, med samme mor). Mikkala var da en fiks lille sag, iøvrigt DSP´er og avlet af Børge Mejlby i Ldpl. Sabina83, nu er der noget der dæmre, kan huske hvordan du så ud, da det med navnet Bisse lige blev opklaret, en lille læsefejl fra min side, læste (troede jeg læste) at en havde købt Blackie og Bisse, Lille Silver var vist omtalt i samme indlæg, derfor fejlen. Jeg sankker jævnligt med Lene (Tasha) hun er iøvrigt webmaster på min hjemmeside (kig på den, den er rigtig flot... kan findes på www.welsh.dk Hvis I ikke kan komme ind på den, googler I bare Ræveskiftes Jack in the Box wmh 118 så kan I finde den). Nå, men Lene har lige haft lidt travlt med arbejde osv. men tror hun kigger forbi.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift.. |
|
|
Katrine: Hehe nej, så tog jeg ikke helt fejl alligevel  Ja, det er godt af have en at ride en lille tur med engang imellem, og Kathrine er jo en sød pige.. Så det er jo kun godt. Har ikke noget at skrive til jer andre, da jeg ikke ved noget om det i skriver om  Kan kun huske navne på hestene i nævner..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja Ja :P |
|
|
Jeg er her - Lene med Tasha. Flyttede Tasha fra Jagtgaarden i starten af 1999. Har ikke lige så meget at skrive, ud over at jeg er super glad for at have genoprettet kontakt med Kathrine og Sabina (Bisse)  Tasha blev jo desværre aflivet tilbage i 2000, men så må jeg i stedet være stolt over Kingston, der rigtig nok er en lille lækker landsstævne-hyp i dag. Sabina83: Det er snyyyd med Mikkel! Nøj, hvor har jeg tit tænkt på, hvad der var blevet af ham!  Vi havde godt nok en fornøjelig tid med heste og plejebørn dengang. Og ja, selvom man kan se tilbage på mange fejl i hesteholdet, så kan man jo ikke komme udenom, at hestene virkelig er blevet gamle. Jeg er dog meget overrasket over, hvis Martello stadig står derude. Husker ham svagt. Men det er jo ikke normalt af hestefolk at være så vedholdende. *efterhånden på benene efter konstante byture og arbejde siden torsdag* - man er vel blevet single! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altså.. |
|
|
Altså hvor syns jeg bare det her er skide hyggeligt! Efter sådan en laang dag i skole og på arbejde, er det sgu dejligt at kunne tænde computeren og læse om de gode gamle dage på Jagtgården  Jeg startede tilbage i 1996 tror jeg, som tiden dog går og red jo mest på Lonnie & Røde Stella. Senere red jeg også en del på Rosel & Nalle (den lille hvide pony). Indtil Jennifer kom på banen  Jeg var jo ikke særlig gammel dengang, men så var det dejligt man hurtig kom ind i varmen hos de lidt ældre tøser Jeg husker i hvert fald mange hyggelige timer med Katrine, Bisse, Lene, Nanna (hvad laver hun nu??), Christina (Prins), Jannie, Tina, Freja (hvad læser hun til??).. Har jeg mon glemt nogle i farten? Mødte Jannie i bussen imorges og ser hende tit på FKR, og Bisse dig mødte jeg jo på Bregentvedstævnet i år hehe.. Katrine dig ser jeg jo jævnligt (lidt for sjælent nok ) og Tina (Jeppesen) møder jeg tit i Næstveds vilde natteliv Hehe.. Men ellers er det godt nok mange år siden jeg sidst har set de andre tøser.. Snøft! Men jeg kan sgu godt savne de gode gamle dage på Jagtgården, det var virkelig hyggeligt.. Det sammenhold har jeg ikke stødt på særlig mange steder siden.. Jeg kan også huske ét fasterlavnstævne for mange år siden.. Mener jeg red på Jennifer, og vandt.. Var klædt ud som klovn  Jah Henrys plejebørn husker jeg også godt.. De drillede altid min gamle veninde Amalie  Jeg har faktisk et stort billede af Jennifer ude ved den hvide bom man altid bandt hestene til når de skulle strigles om sommeren.. Ak ja som tiden dog går..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rettelse |
|
|
Katrine OG Kathrine. Kan i øvrigt aldrig huske hvordan det er med det H  - Lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kathrine |
|
|
Kat(h)rine så er det os begge der er tale om  Hehe, ja jeg gik jo altid under navnet "Lille Kathrine", og gør det faktisk stadig nogle steder hehe.. Jeg kan huske engang Martellos ejer ringede og skulle snakke med den anden Katrine.. Det viste jeg jo ikke, så da jeg bar sagde "Det er Kathrine" så snakkede hun løs om det ene og det andet.. Hehe øhh tror lige jeg finder den anden Katrine  Hehe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| He he... |
Sabina83 |
08-08-2006 22:30 |
|
Ihh, hvor jeg synes denne her trå er fin..  Eva: Jo Ibrahim og Rosita var halv søskende, men mener nu ikke at Rosel var i familie med dem.. Var Mikkala virkelig DSP...? Det vidste jeg slet ikke.. Kan bare huske at hun blev købt af en lille dreng som havde lidt part på hende.. Hans mor var lidt speciel og havde også en ret speciel unghest tror jeg.. Nu hvor Rosita bliver nævnt, kan i så huske Christian som red hende...?? Han var eneste dreng i tøseflokken - ja, bortset fra når Peter og Mikkel var der - Nogen der ved hvad der er blevet af ham...?? Kan i huske Natashja og hendes storesøster Louise...?? De var der en kort periode.. Den havde den der lille brogede shetlands pony som hed Benjamin... De har startet deres eget lille stutteri her ved Halsev.. Fandt det tilfældigt på nettet en dag.. Det hedder noget med Brandt Stutteri.. L. Katrine: Møder du Tina...?? Ej, hvor skægt, det kunne jeg slet ikke forstille mig.. Husker hende kun som hun så ud dengang hun red på Cavalie (staves..??) Sys det er mærkeligt at tænke på at alle er blevet så "voksne".. For i mine minder ser i alle stadig ud som dengang vi red sammen..  Mht til Nanna, så arbejder min kære mor sammen med en som er venner med Nannas mor, så høre lidt engang imellem.. Det sidstejeg hørte var at hun havde fået tæerne ind under en græsslåmaksine, så de var ret ødelægte.. Men ellers sku hun vidst have boet hos sin far et stykke tid... Men er ikke helt sikker på det.. Lene: Jo vi havde det da for fedt.. Husker da stadig Jagtgården, hestene, venskaberne og sammenholdet som noget helt specielt og unikt.. Og er sikker på at jeg aldrig vil finde et sted som har den samme "ånd" som Jagtgården.. Knus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Camilla, du må endelig hilse søde Mie! Hun har sgu altid været dejlig. Ved du om hun rider mere? Hvor gammel er Sille ved at være og ved du hvordan at Laust har det? Jeg ved at Maria på et tidspunkt flyttede til Store Heddinge med Pia, men hendes far bor stadig i Fakse Ladeplads. Jeg mødte Peter for et par år tiden et så opfindsomt sted som Bilka Der købte han ind sammen med en kæreste, som han boede sammen med i Præstø og virkede til at være faldet meget til ro, men sådan noget er jo altid svært at bedømme. Ja, Kingston er da en lille vidunderhistorie fra skønne Jagtgården. Er der nogen som ved hvor han er nu? Eva: Hvor er det sjovt at høre at Rosel har heddet Prins engang. Kunne du bare kende Rosel eller vidste du godt at han stod et sted i Ladepladsen? Sofie: Ja, Kathrine er sgu en skøn tøs Hvad med din lillebror, blev han aldrig bidt af ridningen? Skønt at du endelig kom Lene!!! Ked af at høre at du er blevet single, men hvis byturen er blevet hyppigere og sjovere lyder det jo ikke så dårligt  Min mor havde vist snakket med Susanne med Martello, for ikke så lang tid siden, og hun fortalte at hendes datter var begyndt at ride ham lidt. Nanna læser folkesundhedsvidenskab og hendes tæer har det vist okay. Freja læser idræt og er vist rigtig super glad for det. Ja Kathrine vi ses sgu for sjældent, men du må bare igang med at få købt den superstar af en springhest og så blive boende hjemme, så kommer Carmen og bor hos dig, så vi kan se. Lyder det ikke som en plan  Hæ hæ hvor skægt at Susanne bare ringede og snakkede løs  Ja, Christian glemmer man ikke. Han var sgu fin.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum ti bum bum |
Sabina83 |
08-08-2006 23:13 |
|
Det var godt at høre at Nanna har det okay, tænker faktis tit på hende efter at vi (2*Katrine og Lene) er begyndt at snakke sammen igen..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Igen... |
|
|
Jeg skal med glæde hilse hende fra dig - vi taler faktisk tit om alle de timer vi også brugte sammen dernede og i deres lejlighed dengang de boede i Fakse. Sille må være 8 eller 9 i år...tiden går enormt stærkt!!! Jeg husker stadig dengang de lige var kommet hjem fra hospitalet med hende hvor jeg var ude på deres gård og se hende...nu er hun er smuk pige der ligner hendes far på mange områder. Laust bor vist i Fakse - rimelig tæt på Henry og har haft nogle "mørke" år i sit liv men er vist nogenlunde ovenpå igen - han ser Sille jævnligt - i hvert fald inden de flyttede lidt længere væk. Mie har ikke redet i nogle år, men hendes plan var da at få en hest eller 2 nu de har pladsen til det hjemme. Tina Brandt har rigtigt nok startet et stutteri og salgsstald hjemme hos dem selv lidt udenfor Dalby - Louise rider vist ikke mere, men Natascha er stadig aktiv og er blevet en rigtig fin rytter. Jeg husker også deres pony Benjamin og Louises pony husker jeg, men ikke lige navnet på den.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Louises pony hed Convoy. Hun red Else lidt mens hun stod på jagtgården i 2. omgang. Mikkel kan jeg også huske men jeg husker ikke Peter. Er der nogen af jer der kan huske Karsten der var der for rigtig mange år siden? Der var snak om at det var ham der satte ild til en gård i Orup.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift.. |
|
|
Katrine: retter lige - det er mine storebror  Nej han gad vist ikke rigtigt at ride alligevel efter henry ikke havde rideskolen mere. Han er mere optaget af sin computer nu, og er MEGET sjældent ude og sige hej til mine heste  Sidst han var ude og ride, er vist for 2 år siden, der red han et på runder på Lisa  Så han er ikke blevet den store heste dreng !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm... |
Hexio |
09-08-2006 11:18 |
|
Sikke en udvikling tråden har taget! Søgte egentlig bare nogen at ride en tur med i ny og næ! 
Pernille Vir prudens contra ventum non mingit, sed erare humanum est - Klog mand pisser ikke mod vinden, men det er menneskeligt at fejle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| blis.. |
|
|
Hej har ikke selv redet der ,men min svigerinde købte for ca. 15 år siden en pony der hedder blis og red også selv der( majse) nogle der kan huske Blis?? ihvertfald lever hun i bedste stil. I en alder af 23 har hun lært min datter at ride. Hun havde hende selv med på ridelejr i en alder af 6 år.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Selvfølgelig er Sille 8-9år, det havde jeg glemt. Hun var jo baby sammen med Dufaux næsten. Kan huske hvordan han kunne få helt rædselsslagne øjne, når Mie kom med klapvognen  Godt at høre at Laust er på toppen igen! Og hvor lyder det bare lækkert at Mie flytter på landet, så der er mulighed for at få hest. Sofie: Ups, så storebror Men han hedder i hvert fald Daniel, ikke? Han må da bare presses lidt Sofie  Pernille: Hvor i Ladepladsen er det at du har fået part? Jeg er desværre blevet lidt af en kylling, som ikke er så glad for at ride på vej.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Katrine |
Hexio |
09-08-2006 15:44 |
|
Hesten står lige ved byskiltet når man kører ud af fakse ldpl. mod feddet, hvis man kan sige det sådan. Forvirret? 
Pernille Vir prudens contra ventum non mingit, sed erare humanum est - Klog mand pisser ikke mod vinden, men det er menneskeligt at fejle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeps... |
|
|
Tina: Convoy - det var det han hed  Har tænkt over det hele dagen og nåede frem til at det var noget med C...men kom ikke på det. Når man så ser det tænker man: Ja selvfølgelig  Katrine: Så burde du jo have styr på hvor gammel hun var  Jeg tror også Mie har godt af igen at komme "på landet" - hun savnede det meget og specielt det at have et par krikker gående at nusse om. Havde faktisk talt med hende om min hoppeplag skulle have været dernede og nyde ungdommen, men hun er solgt nu så Mie må selv ud og investere i et par dyr  Jeg flyttede jo sammen med Britt (hjælper på ridelejren hvor du også var med) i Helsingør i en kort periode - aner ikke hvor hun er idag men tror ikke hun rider mere. Helle der ligeledes var hjælper var godt nok en underlig snegl - kan huske nogle historier hun fortalte der ikke var HELT rigtige, men ungerne åd dem jo råt  Kan i for resten huske Lunte´s (Cavalier) ejer Charlotte??? Også en super frisk pige  Jo jo - jo mere man tænker over denne tråd jo mere kommer man i tanke om 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ahkdfgk |
|
|
Ha, jo, Karsten kan jeg godt huske, og i den forbindelse, var der en del år , hvor der var to heste med på Bregentved, en høj smal en der hed Karsten og en Jyde der hed Henry, de stod ved siden af hinanden, det har vi grint af mange gange. Hvis Christian er den jeg tror han er, så kører han vist lastbil. Rosel vidste jeg ikke stod i ldpl, men læste mig frem til det her, og så måtte jeg jo igang med at kigge efter ham, men han ser da godt nok noget bedre ud, end jeg havde troet, det er nok derfor jeg ikke er "faldet" over ham, når jeg har set de heste. Mikkala er DSP´er. Kristine købte hende og havde hende stående hos naboen til der hvor jeg passede heste, men det gik ikke så godt, da Mikkala var ung og ikke redet så meget og Katrine var blevet kørt ned og havde noget med ryggen eller iskias-nerven, et eller andet i alle tilfælde, så hun ikke var helt så mobil. Så kom Mikkala på Jagtgaarden, men det blev ikke bedre, og Kristine byttede hende med Sonny. Blis husker jeg udemærket! Jeg ville så gerne ride på den pony, men det kunne bare ikke lykkes, hendes ejer var endda så sød, at komme og prøve at hjælpe mig, men lige lidt hjalp det, ponyen spænede stadig rundt med mig, alle andre kunne ride hende, øv! Men jeg har altså bare den indflydelse på heste, at der kommer lidt (meget) mere fut i dem, så snart jeg er på vej op... Har prøvet det med flere, og husker især Sonny fra en gang, hvor Kristine bare ikke kunne få ham til at flytte sig, faktisk inden jeg var nået op, strøg han af sted med bukspring...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift.. |
|
|
Katrine: Nej han hedder heller ikke daniel, men sebastian  Ja det er jo mange år siden, kan da godt forstå af du ikke kan huske hans navn (det er menneskeligt at fejle ) hehe.. Hvor i laderen står dine heste ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| åååh ja |
|
|
Jeg kan da også huske både Blis og Sputnik. Og endda også Majse. Mener at vi red sammen med hendes mor om tirsdagen i en periode. Eva: God historie med hestene Karsten og Henry. Ret underholdende. Camilla: Luntes ejer kan jeg også huske. Red ham en del en overgang. Og Sonny kan jeg også huske. Er der nogen af jer der ved hvad der blev af Frøns?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Pernille: Er det på dyrehavevej? Er det hos Manse eller er det der ovre hvor der er en grusvej... eller måske et helt tredje sted? Camilla: Jeg kan slet ikke huske at have set hende Helle hverken før eller efter ridelejeren. Var det ikke lidt mærkeligt med Calle, for kan godt huske at det ikke var Henry som ejede ham, selvom jeg ikke huske ejeren, men uden man rigtig hørte noget om det, så var det bare pludselig Henrys hest. Måske har jeg bare ikke nået at opfatte, at han skiftede ejer. Hver gang Johnny (dyrlægen) er her og vaccinere, så skal han lige over at nyde Rosel lidt, for han synes også han ser så godt ud. Det eneste man kan se er lidt grå hår på næsen og dem kan pandelokken hedligvis dække. Han er bare så super sej og når de ikke går på døgnfold, har de jo lidt mere energi og så jerner han bare rundt og når han stopper har han sjældent 4 ben på jorden samtidig Dufaux har ikke ro lang tid af gangen, for så vil Selle lege. Kristine var også bare en super sød pige. Anede ikke at det var hende, som først havde haft Mikkala. Eva jeg må bare sige WOW til din smukke hingstebasse. Sikke en udstråling! Øv Sofie, jeg troede lige at jeg var så god, men nu kan jeg da godt huske at det er Sebastian han hedder. Mine heste står på Strandhovedvej. So far de eneste på Strandhovedvej, så de burde kunne genkendes 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum ti bum bum |
Sabina83 |
09-08-2006 22:14 |
|
Camilla: Det var Lunte han blev kaldt.. Han var altså en skæg en.. Husker ham som spidsrygget, tynd og stivbenet.. Men husker også tydeligt hvordan f*** nogen gange tog ved ham, og så spændede han ellers bare afsted.. Tina: Tror måske at Mie købte Frøns, men er på ingen måde sikker.. Red ham et par gange.. Husker ham som KÆMPE stor, men dengang var man selvfølgelig også mindre..  Nogen der husker den skimmel hoppe Sheila...? Nanna red hende lige indtil hun stoppede.. Sheila var virkelig en dejlig hest, som alle kunne ride.. og total blød i munden.. Hvad med Silvanna og Jessica...?? Nogen der ved noget om dem...?? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hey Katrine.. |
Sabina83 |
09-08-2006 22:17 |
|
Vil bare sige at Ihh, hvor er altså en fin tråd, man får virkelig genopfrisket nogle gamle minder.. Så tak for at du svarede Hexio på om der var heste i Ladepladsen.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Katrine: hehe, men det var da tæt på af du gættede hans navn .. eller deromkring i hvertfald..  Okay, det er nok ikke så langt fra hvor mine heste står, kan ikke rigtigt lige gemmenskue hvor det er .. hehe Men jeg må da komme forbi en dag på lisa så Dufaux kan se sin mormor 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Sabina83: Silvanna døde på folden på jagtgården da lene havde "overtaget" jagtgården, kan ikke huske af hvad ! og jessica ved jeg ikke rigtigt noget om, ved kun af hun bliv skilt fra silvanna og kom ned mod præstø af stå.! Mener jeg !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trist... |
Sabina83 |
09-08-2006 22:51 |
|
Hmm, det var da trist med Silvanna´s skæbne.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Ja meget !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Frøns.. |
|
|
Mie købte ikke Frøns men red ham meget i en periode. Han fik lidt problemer med det ene bagben og blev derfor aflivet efter en del forsøg på at redde ham. Ærgeligt - for han var godt nok en dejlig hest. Red ham en del og han kunne jo faktisk både springe og gå en pæn dressur. Sheila husker jeg MEGET tydeligt - jeg havde den tvivlsomme ære at springe hende ind efter hun havde haft rytter på ryggen 15 gange. Jeg har de vildeste billeder af en hest der ser total forvirret ud over at blive præsenteret for farvede bomme og olietønder og en Camilla hvis r.. er at finde ca 1 meter over sadlen fordi krikken sprang meget mystisk hen over!! Må se om jeg kan finde en scanner så i kan få et billigt grin  Men hun blev da en rigtig dejlig hest med tiden og sørme om hun ikke også lærte at springe fint  Store Silver red jeg en del til sidst - sprang temmelig højt på ham den ene dag i ridehuset. Glemmer aldig Mikkels ansigtudtryk da han åbnede døren og så den hvide flyvende hest sætte over ca 130 cm...han sagde ikke noget i 10 minutter  Jaja - set i bakspejlet nok ikke det klogeste at hoppe så højt i det lille ridehus - men vi lader lige være med at tænke på hvad der kunne ske ik???  Hmm - husker også den første gang jeg sad på Chico - det kostede en tur på Fakse Skadestue!!! Han klemte mig ud langs barrieren og vupti - et rustent gammelt søm sad ret godt fast i knæet. Efter turen på skadestuen synes Henry jeg skulle lægge mig resten af dagen og ikke ride mere - men næ nej nu skulle den lille m..pont dælme ha´ af vide hvor skabet skulle stå  Men snu som han er var han som engel resten af tiden og jeg har kun positive oplevelser med ham ud over det - dog bevidner mit ar på knæet om turen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heh heh.. |
Sabina83 |
09-08-2006 23:09 |
|
Camilla: Vil enormt gerne se billeder af dig og Sheila.. Men vil godt ha lov til at rose dig for det gode arbejde med hende, for hun var super dejlig.. Jeg red også på Store Silver det sidste halve år jeg red på jagtgården.. Troede ellers at jeg havde springrekordten på ham: nemlig 1.15 cm.. Til gengæld var det uden sadel.. Ham savner jeg altså en del, han sgu lækker at ride på.. Og fin lille griner historie med Chico.. Husker ham også som en rigtig ballademager og altid med tungen ud af munden.. Har aldrig redet ham..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sabine |
|
|
Hehe - sjovt som man kan blive ved med at huske episoder dernedefra  Ja Sheila blev en rigtig dejlig hest men det holdt også hårdt Skal nok prøve at finde billeder + scanner en af de nærmeste dage så I kan få lidt underholdning... Jeg havde dog sadlen på da jeg hoppede på Silver, men har da hoppet over 120 på Chico uden andet end hans korte stritman at klamre mig fast til 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Chico... |
|
|
Camilla: Ja det var vist hans glansnummer... Jeg har også et fint ar hen over det venstre knæ, da jeg også lige skulle ind og køres op ad barrieren. Jeg har aldrig været den store springrytter, men har da hoppet 80 cm på ham. Troede ikke han kunne da han på det tidspunkt var omkring 21 og ikke har sprunget rigtigt i den tid jeg har haft ham, men han fløj over! Fræk er han stadig. Er der noget der ikke passer herren, ja så må man pænt vente til det passer ind i hans planer! Men sådan har han altid været og han hygger sig med det. Sheila var rigtig skøn at ride og kom også lige til at tænke på Chivas, der så vidt jeg husker ikke var lige så nem, men stadig meget lækker så det gik godt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Blis... |
|
|
der er et lidt dårligt billede af blis på min præsentation, måske skulle jeg finde nogle flere. har også af de to køre pnyer fra min fars bryllup
Hilsen Joy. Bokse udlejes v.tappernøje i lille hyggelig stald, gode folde og ridebane
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Katrine |
Hexio |
10-08-2006 10:18 |
|
Ja, det er hos Manse og Merete! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| MieM : |
muz4 |
10-08-2006 13:42 |
|
jeg vil ikk sætte min hest på jagtgården, har hørt meget dårligt om det, har dog selv været ude kigge forrige år og gik meget hurtigt igen.. det var godt dengang henry havde det... hvad m gunnersholm det er godt.. camilla Ø : janni ser jeg tit og hilser på hende, hun arbejder ude i only/vero moda i næstved centret Hexio : manse og merete kender jeg godt, snakker du med deres børn lisbeth og bo  jeg red på rosinni til ride lejren jeg var på hos henry, han var sød.. min mors onkel solgte en fjordhest der hed prins til en der hed anna , hun havde ham stående på jagtgården.. ved at heidi og smokey som os stod på jagtgården står på kastanjegården i fakse over i den gamle stald..
LÆKKER 4 ÅRS HAFLINGER SÆLGES, SE I MIN PRÆSENTATION
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| muz4.. |
Hexio |
10-08-2006 14:20 |
|
Ja altså, jeg snakker med lisbeth når vi mødes derude, og skal have undervisning! Hun er jo lige blevet gift! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jessica |
|
|
Bisse: Jessica er også blevet aflivet! Jeg gik på efterskole med Lisbeth's datter, hun fortalte mig det.. De havde også Josefine og vist også Honey ståndende. Mener at ha hørt at Silvana døde af tarmslyng/kolik kort efter Lene overtog det desværre.. Den var en sød hest. Sheila husker jeg også fint. Dejlig hest.. Kan huske engang Sofie (med Cavalier) og jeg ville springe to på hende Den gik rigtig godt, indtil Shelia bukkede og vi begge røg af ned i ridebanens største vandpyt.. Så kunne vi lære det!
Med Venlig Hilsen Anne-K© -Gør din ridning til en fest, rid Irsk springhest <33 -Hun er ikk lækker, hun er stadiet over! BU FORVER <33
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Muz4... |
Sabina83 |
10-08-2006 23:00 |
|
Hey Muz4: Jo kender udemærke på Heidi og Smokey..  Jeg passede nemlig Heidi et stykke tid efter at Annette flyttede dem på Kastaniegård.. Hun er super dejlig at ride på.. Har dog aldrig brudt mig særlig meget om Smokey, men skal lige love at han er blevet lækker...  Er det dig der ejer dem begge nu eller hvordan... Ej, hvor var det fedt at se billeder af dem, Smokey har godt nok forandret sig.. Heidi må da være omkring de 22 år...???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hæ, hæ, hæ |
|
|
ja min lille hingstebasse er lækker, det var også derfor jeg købte ham... Jeg har ellers nogle super-billeder af ham fra Landsskuet i Herning i år, med en pige på, der hedder Camilla, hun red ham i showet, til trods for at det på det tidspunkt var over et år siden han sidst havde været redet, og hun aldrig før havde siddet på ham, men hendes egen pony blev syg, og så lånte hun Jack, jeg ved ikke, hvem der var mest stolt Camilla eller jeg! Måske skulle jeg prøve at finde ud af, hvordan man får lavet en præsentation her inde (er absolut computer-an-alfabet). Et andet af Chicos gode numre var at vende på en en-øre nede ved porten og så i bukspring op til døren, kan huske at vi en gang var 4 tøser der skiftedes til at ride, til han holdt op... man var jo nogen gange nødt til at have en pause, når savsmulden skulle ud af munden... Rosinni var en gang min yndlingspony, jeg red på samme hold som Randi, Lenes (der har Jagtgaarden nu) lillesøster, vi ville begge ride på ham, så det var jo ikke altid det lige blev ham... Jeg er imponeret over, at Frøns har "holdt" så længe, allerede da jeg red der havde han problemer med benet, da han jævnligt sparkede på spiltovsstolpen og nogen gange sad fast, til sidst kunne hans ben ikke holde til det mere, og han var tæt på at blive aflivet, men "overlevede" endnu en gang. Store Silver ved jeg ikke om stadig lever, men for nogle år siden kørte jeg post hos dem der ejede ham, men jeg måtte ikke få at vide, hvor han var (man kan nogen gange undres), men fik at vide, at han havde det godt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Ja, tak til Pernille for at hun fik sat alt det her igang! Sofie: Har I jeres heste hjemme hos jer selv? Det er en sidevej til Strandvejen i Fakse Ladeplads, at mine heste står. Hjælper det lidt mere på fornemmelsen af, hvor de befinder sig? Da jeg købte Rosel, hvilket jeg vil tro var om sommeren for 5 år siden, uden jeg er helt sikker, der stod han sammen med Sheila og Silver i Karise, men jeg ved ikke hvem der overtog dem. Glæder mig til at se billeder af Camilla, som optræder  Bisse, blev Chivas ikke solgt til Anne Mette fra Rønnede og kom så til at stå et andet sted end Jagtgården. Ved ikke om hun stadig ejer ham. Pernille: Skønt at få opklaret, hvor det er du rider Er det så en kørehest, som du rider og hvor mange heste har de egentlig for tiden? Har Lisbet sine heste hos sig selv eller i Ladepladsen? Muz4: Rider du da på Gunnarsholm? Kan også huske Heidi og Smokey. Hyggeligt med billeder af dem. Kathrine: Dig, Sofie, en pony og nogle spring har jo altid været en farlig cocktail  Eva: Kunne det måske være noget med at der var lidt usikre aftaler om, hvem efterskolehypperne måtte blive solgt videre til ved eventuelt salg? Får sådan en smuksak som Jack, så mange bedækninger og er det til at holde hingst uden for meget besvær? Han ligner jo en rigtig her-kommer-jeg-hingstebasse 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Chivas... |
Sabina83 |
11-08-2006 12:53 |
|
Hey Katrine: Jo Chivas blev solgt til Annemette.. Hun kom ud og stå hos min gamle skoleveninde Gitte.. Men hun flyttede hende igen - noget med at hendes forældre blev skilt og moren flyttede til Køge- så jeg ved ikke hvor Chivas er nu.. Men min far fisker sammen med hendes far, så kan da prøve at sende ham afsted med en lille seddel med spørgsmål.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Chivas |
Hexio |
11-08-2006 12:58 |
|
Ja, rigtigt.. Anne-Mette købte chivas.. Anne-Mette er min søster!  Chivas er endt i sverige, hvor hun vist nok gik som spinghest i nogle konkurrencer deroppe.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nåehhh... |
Sabina83 |
11-08-2006 13:05 |
|
Pernille..: Nåeh så var det derfor jeg synes du virkede så bekendt.. Jeg var også sikker på at jeg havde set dig før, men kunne ikke placere dig - det kan selvfølgelig også have noget at gøre med at sidst jeg så dig, var du en lille spirvip som altid drillede din søster -  Jeg er forresten storesøster til Marco fra Rønnede.. Ved ikke om du kender eller kan huske ham, men i må være samme årgang, og der er jo ikke langt fra Faxe til Rønnede.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| KATRINE!!! |
Sabina83 |
11-08-2006 13:07 |
|
Hey, er du her stadig...??? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567 |
Hexio |
11-08-2006 13:08 |
|
Altså, han er kørehest, men bliver efterhånden mere brugt som dressur-hest, hvilket han viser meget potentiale for. Han er bare opstaldet derude. Ellers har de 3 heste der nu. Lisbeth har sine stående dér. Selv tak! Har selv redet på Jagtgården, og kan godt huske alle de heste! Mht Chivas, så blev hun flyttet ude fra Gitte af, og blev opstaldet på en gård lige ved kastaniegården. Grundet annemettes manglende tid og også lidt interesse, valgte de at sælge hende. Så hun skulle gerne være i Sverige nu. Har også redet Chivas en del, mens min søster havde hende, og ved at hun konstant havde ild i r*ven!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jepper... |
Sabina83 |
11-08-2006 13:10 |
|
Husker også Chivas som være frisk... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sabina: |
Hexio |
11-08-2006 13:10 |
|
Ja, jeg kender godt Marco.. Har gået i paralelklasse med ham! Sjovt som alle pludselig kender hinanden.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum ti bum bum |
Sabina83 |
11-08-2006 13:11 |
|
Ja, det må man sige.. Det er sgu en lille verden vi lever i... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jaah... |
|
|
Jaah.. Det er da lidt skægt at der er så mange fra de gamle dage på Jagtgården.. Viste ikk du os havde redet på Jagtgården Pernille, men kan da huske vi gik i klasse sammen nogle år på Mølletvang.. Katrine: De ponyer, de ponyer Jeg husker også udemærket da Sofie og jeg skiftes til at springe Rosel hjemme hos jer en dag.. Han er en sgu en dejlig pony.. Når jeg får mit kørekort kommer jeg og besøger jer 
Med Venlig Hilsen Anne-K© -Gør din ridning til en fest, rid Irsk springhest <33 -Hun er ikk lækker, hun er stadiet over! BU FORVER <33
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jo jo da |
Hexio |
11-08-2006 14:23 |
|
Jeg har skam også redet derude.. På rosita, rosel, rollo, blackie (som rullede sig med mig på), en enkel gang jessica, rosinni, og frøns prøvede jeg også.. Han var meget stor syntes jeg!!  Størstedelen af tiden, var det rosita.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm |
|
|
Jeg tror ikke på, at det var pga. efterskolen, at jeg ikke måtte få det af vide, da det dels var for min egen skyld og for min venindes (der solgte ham til Henry, som ikke måtte sælge ham) skyld at jeg spurgte, jeg havde jo set ham der ude, og tænkte på, hvor han var nu, (jeg er ikke altid så hurtig, så det gik først op for mig bagefter, at det var heste fra Jagtgaarden), for som med så mange af de andre gamle ponyer, er det jo sjovt at vide, hvad der bliver af dem. Jeg har i øvrigt fået lavet mig en præsentation... Jack tror selv, at han mindst er 2 meter i stangmål ! hanhar et kæmpe ego og elsker at folk kigger på ham... hans øgenavn er Michael Jackson, da han elsker at kaste med "håret"... Det er ikke det store problem at have hingst, når den kan finde ud af,at opføre sig ordentligt. Det største problem havde jeg, da både Black og Jack var hingste, nemlig to folde i gang hele tiden, da de skulle gå sammen med Blacks søster, og det ville jo ikke være den smarteste kombination. Ellers er det sværeste at finde opstaldning, da stort set alle ridesteder mener at hingste er "farlige". Jeg har ikke så mange bedækninger, da hans type ikke lige er "mode" i disse år og jeg ikke selv har nogen hopper. Ihh, jeg kan skrive stolpe op og ned om ham, men... Kig ned på Neble Grumløsevej 56, Neble, 4750 Lundby. d. 16-9-06 Der kan han ses "live" sammen med en masse (forhåbentlig) andre welsh´er
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift.. |
|
|
Katrine: Nej mine heste er opstaldet hos en veninde, Det er mod fakse ladeplads, der ved alle de der grønne grisse stalde ved faksesyd, det kan faktisk ses fra den store hovedvej når man enten kører mod laderen eller mod fakse.. hestene kan dog ikke ses fra vejen.. Ja det hjalp lidt med lidt mere hjælp.. Men kan dog stadig ikke helt placer hvor det er.. det kommer vel nok 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hov, der var... |
|
|
...lige et hestenavn, der fangede min opmærksomhed. Stormvind, var han en brun traver?
Én gang travhest - altid travhest
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stormvind |
|
|
Nej travhest ville jeg ikke kalde ham.. Noget dansk varmblod mere.. Men ved sgu egentlig ikke hva han var.. Brandmærket var han vist ikke.. Men brun var han..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stormvind |
|
|
Stormvind var DV, men ikke kåret, da han var skæv i ryggen 
MoonQueen/Tina 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sabina83: |
muz4 |
12-08-2006 00:47 |
|
nej det er anette der ejer dem, jeg har en lækker 4 års haflingervallak
LÆKKER 4 ÅRS HAFLINGER SÆLGES, SE I MIN PRÆSENTATION
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg kom til at tænke på |
|
|
henførende til en del andre tråde, også dem på "Opslag og billeder", husker jeg at gode gamle Henry, da i hvertfald IKKE lod os ride med sadel og bøjler, før vi kunne ride uden. Det kunne nutidens begynderryttere da lære en del af synes jeg. Det gør mig ondt, at se alle de små poder, der i øvrigt har for små numser og for korte ben til de sadler. De lærer jo slet ikke at få føling med hesten. Og mon det ikke er meget sundt, at få sine første ridesår som barn, så man bliver lidt mere hårhudet i nummi 
MoonQueen/Tina 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Frøns... |
Newman |
13-08-2006 16:55 |
|
Jeg kan se der er nogle stykker der har spurgt ang Frøns. Nu har jeg ikke læse alle beskeder igennem, så jeg ved ikke om der er nogen der har svaret. Men han blev aflivet flere år siden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Billeder |
|
|
Så er jeg lige kommet hjem efter en tur i Parken og se DM og har nu haft tid til at sætte de billeder ind jeg lovede jer tidligere i tråden...det er absolut tilladt at grine  Men se dem her: www.heste-nettet.dk/fo...97/425097/ Og smid gerne et par af jeres gamle billeder ind også 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg mænger mig lige |
gabbyl |
13-08-2006 23:41 |
|
Jeg søger opstaldning og tænkte at der måske var nogen her der kunne hjælpe mig: se her www.heste-nettet.dk/fo...2/1147572/ Jeg har en sød hoppe på 6 år, som også min datter på 5 år rider på. Kan det virkelig passe at der ikke findes et sted i nærheden af Fakse Ldp. hvor man kan få sin hest opstaldet??? Jeg har ikke de store krav, men et ufravigeligt krav er dog, at der skal være mulighed for fold hver dag hele året, og så skal der være adgang til ridebane eller endnu bedre ridehus. Christina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Christina |
Newman |
14-08-2006 00:37 |
|
Christina - Har du tænkt på Kastaniegården i Ebbeskov? Der er fold året rundt, udendørsbaner og to ridehuse.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| adhfjk |
|
|
fjumz : Jeg kan se, at det er hos en veninde du har hestene stående, det kan næsten kun være Marie, du må hilse hende mange gange fra mig. Jeg håber at det går fint med hendes ridning og ponyer, jeg ved ikke længere, hvilke hun har, da det er en del år siden jeg har set eller snakket med hende. Jo, Stormvind var DV´er og brændemærket og vist også kåret. For nogle år siden mødte jeg en pige, der havde et afkom efter ham, lavet på en god DV´er. Manden der havde avlet afkommet ( og ret mig gerne, hvis det jeg nu husker ikke er helt korrekt) havde ledt efter Stormvind, for at bruge ham på sin hoppe. Da Henry jo havde fået ham og Lady via Hesteværnet havde han ikke papirer på ham, osv. Jeg er absolut ikke inde i DV´s kåringsregler, men jeg mener, at der er noget med, at de først får en begrænste tilladelse, og derefter skal stille igen, det er muligvis der det er "smuttet" og han er blevet afkåret.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Ej, hvor sjovt Pernille, for pludselig kan jeg også sagtens huske dig. Du var tit med ude at hente Anne Mette sammen med jeres far. Kan slet ikke huske at du begyndte at ride rigtig derude. Det lyder bare rigtig dejligt at du har fundet dig en god hest at ride. Du havde da også ledt i ret lang tid, ikke? Kathrine det lyder bare rigtig hyggeligt at du kommer en dag, når du har fået kortet. Er du begyndt? Eva: Mærkeligt de så ikke vil sige noget om Silver. Skønt at du har fået lavet en præsentation, så kan man jo nyde ham den lille smuksak lidt mere. Sofie du bliver altså lige nødt til at forklare lidt mere om, hvor hypperne står, for jeg kan ikke helt regne ud hvor det er. Det er ikke på kyllingefarmen, vel? Camilla hvor er det bare nogle super skønne billeder af dig og Sheila Er der egentlig nogen som ved hvor Nelli er endt?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sjovt at følge med |
|
|
Sjovt at sidde og følge med, og hører hvordan det er gået de forskellige jagtgårds rytter. samt ponyerne. Louises pony hed Emelys Conwoy Natasjas pony hed som i skiver Benjamin. Louise rider stadig, og har en unghest på 4 år, som hun er igang med at tilride, hun starter ikke stævner mere, da tiden ikke er til det. Natasja er gået igang med en unghest, da hun har været lidt uheldig med sine heste. Natasja starter stadig mange stævner, men har måtte gå tilbage til de små klasser, da hendes ikke er så gammel. Hun rider hos berider Martin Poulsen i spring og får undervisning i dressur af Conni. Natasja har måtte holde en pause fra ridning, da hun har fået et piskesmæl i ryggen, men er stille og roligt startet op igen. Men sjovt at hører fra jer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tina... |
|
|
Nå der var du  Havde siddet og undret mig over hvor du blev af  Men dejligt at høre fra dig også...og lige få en præcis opdatering fra dig og dine piger. Var ikke klar over at Louise havde genoptaget ridningen...sidste gang vi talte sammen var hun jo holdt op. Men super at hun er kommet igang igen. Sikke en dejlig hest i har billeder af på din præsentation...er det Natasjas nye?? Katrine: Skønne billeder??? Hmmm - måske ikke lige det jeg ville kalde dem men underholdende er det da  Nu mangler vi bare at der kommer flere på banen med gode, sjove eller andre billeder dernedefra.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej igen |
|
|
Hej Camilla Ja jeg måtte lige komme lidt banen, men som du ved er jeg ikke så meget for at skrive her inde. Louise var også stoppe med at ride, da hun ikke kunne finde tid pga udannelse og kæreste, men fandt ud af at hun ikke kunne undvære det. Hun fik en unghest i nov sidste år, men vil ikke starte den, da hun vil holde sig på hyggeplan. Ja den anden er Natasjas nye hest, vi købte ham i april, men er ikke nået så langt, da Natasja ikke har måtte ride, pga. ryggen og han var gået i vækst. Hun er dog gået igang så småt igen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift.. |
|
|
Eva: Ja det er hos Marie mine heste står.. Hun har Tulle og frida.. Det går rigtigt godt med deres ridning, Marie og jeg starter jo stævner og tulle er bare spring ponyen.. Jeg skal nok hilse hende..! Katrine: Jo det er på den gamle kyllingefarm .. de har dog ikke kyllinger mere.. Kun grise og heste.. Der var jo ikke stald dengang, men det er blevet bygget, og den er lækker 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| KatrineHaug |
|
|
Jep jeg er startet på kørekort, var i kravlegård igår det gik skide godt  Skal på vej d. 28.. Åhååh Håber I har det godt, hvornår starter du i skole?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gammel tråd, måske |
Juliebe |
11-06-2007 14:56 |
|
Ej, hvor morsomt - jeg ved godt, at dette er en lidt gammel tråd, men jeg faldt lige over den og er selv tidligere Jagtgårdenrytter! Jeg red hos Henry i 6-8 år fra omkring 1984 og har også været over alle de gode gamle som Frøns, Stella, Rosel, Chico, Prins, Lonnie, Lady, Honey, Ibrahim osv osv. Jeg havde virkelig nogle gode år derude. Der er en, der spørger til om Stormvind var en brun traver - det kan være, det er Schotti, du tænker på? Han var i hvert brun og forhenværende travhest - og meget meget sød. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vedr. Stormvind |
|
|
Til Juliebe: Nej, jeg tænker ikke på Schotti, da jeg ikke rigtig kender stedet I omtaler. Men det var navnet Stormvind, der fangede min interesse for det er jo ikke ligefrem et hyppigt navn. Jeg kendte nemlig engang en traver ved navn Stormvind, men jeg burde nok lige have tænkt mig lidt om, for jeg tror egentlig ikke han lever mere. Hilsen Solveig
Én gang travhest - altid travhest
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Haha ... |
|
|
Haha så kom der gang i minderne igen.. Hvor hyggeligt! Går det godt med jer alle sammen og er der flere gamle jagtgården ryttere der har lyst til at melde sig? Hehe
Med Venlig Hilsen Anne Kathrine Jensen
GØR LIVET TIL EN FEST - RID IRSK SPRINGHEST!
SAMSUNG Z710 med 3,2 megapixels kamera sælges! Helt ny, ikke simlås. Kr,- 1500. eller bud Skriv for info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gode minder |
|
|
Ja så faldt jeg også lige over denne tråd. Man kommer helt til at dvæle ved gamle dage. Selv red jeg hos Henry fra 1980 til 1990/1991, hvor jeg i de sidste 8 mdr. boede fast der ude. Det var nogen skønne år. Selv har jeg været rundt om alle ovennævnte og lidt til  Er der nogen som ved noget om Frøns, Sandrine, Silvanna, Jessica, Mojnson (Klaphingsten) og Lotte (Freddys)? Det er dem som nok betød mest for mig, ud over Stormvind og Chico, som i perioder var en fast del af min hverdag der ude.
M.v.h. Cindy Andreasen
Stutteri Korstoft
♥ En gang Frederiksborg, altid Frederiksborg ♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Frøns og de andre |
Juliebe |
12-06-2007 11:01 |
|
Frøns var også en af mine favoritter - i et indlæg længere oppe står der, at han blev aflivet for nogle år siden. Jeg kan også rigtig godt huske de andre, du nævner - det sætter godt nok gang i alle minderne med sådan en tråd. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trist nyhed |
|
|
Sjovt at få genoplivet denne gamle tråd. Desværre kan jeg fortælle at jeg har måtte lade Chico aflive her i maj. Hans lunger var ikke for gode og han tabte sig pludselig enormt hurtigt, så dyrlægen var sikker på at han havde fået kræft. Men set fra den lyse side så fik han fred inden det blev for slemt og han var trods alt fyldt 25 igår. Men hold da op hvor jeg savner ham!!! Mange af de andre vist også ved at være borte, men det er jo også en hel del år siden efterhånden. Hvis nogen kan huske Mor Else (efter Stormvind og Belinda) så lever hun stadig i bedste velgående og nyder i øjeblikket livet i Værløse! /Tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| KatrineH. |
|
|
Hold da op er den ikke oldgammel den Rosell, jeg kan da huske at den var gammel da min nabos far havde rideskolen, han pralede altid af at den var mindst verdensmester, og sød var den eller er den da men ligefrem så god som han påstod, kunne den ikke være. Henry var nu sød og stolt af den Rosell og af den ikke så smukke Stormvind han havde.Den synes han og mange andre var billedskøn, jeg var ikke med på det hold, men sød var den og Rosell var pæn er den det endnu?
Undervisning tilbydes, af voksen erfaren rytter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vedr. Chico |
|
|
Rheia...Det er jeg ked af at høre. Han var bare så skøn *Snøft* -Men det glæder mig at han fik fred hurtigt. En klokke ringer og jeg kan huske dit navn (nu hvor jeg fik kigget på din præsentation)...gad vide om du kan huske mig? Et temmelig dårlig billede fra en ridelejr opvisning, hvor jeg rider på Mojnson:  Her sammen med Lotte:  Og sammen med Silvanna:  Og så lige et af Sandrine, med Tanja på ryggen...også til en ridelejr:  Og Stormvind:  Og tjaaa...nogen der kan huske denne hoppes navn?  Jeg har da temmelig sikkert mange flere billeder gemt i albummene, men disse havde jeg fået scannet ind 
M.v.h. Cindy Andreasen
Stutteri Korstoft
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| er du sikker... |
Hexio |
12-06-2007 22:20 |
|
... på at det er en hoppe? Der var nemlig to fjordheste derude som hed Rolle og Thor.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Chico... |
|
|
Så kom minderne rigtig nok i gang igen... Tina: Se nu sidder jeg jo og ærger mig rigtig godt og grundigt over at jeg aldrig fandt tiden til at kigge til "vores hest" sidste år.  Men det er super at du kunne tage en beslutning om at give ham fred inden smerterne blev for store. Hatten af for dig og et stort trøstekram. Cindy: Hvis du bladrer lidt op i indlæggene er alle de heste du her nævner nævnt med deres respektive skæbner  Jeg husker dig også fra nogle ridelejre - men det er godt nok mange år siden. Mvh. Camilla - der nu igen må ind og kigge efter gamle billeder
Hilsen Camilla. Nu med nyt ride-dyr..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fjordhoppen |
|
|
Hexio...Ja jeg er helt sikker. Denne stod i boksene. Jeg kan ikke huske om det var Henrys, en parthest eller en ejerhest, kun at det var en hoppe. Camilla...Så må jeg igang igen i morgen med at få læst indlæggende. Har efterhånden fundet flere indlæg om hestene, men Lotte, Sandrine og Mojnson syndes jeg ikke der er nogen der har nævnt... Øv...syndes ikke jeg kan huske dig...hmm...
M.v.h. Cindy Andreasen
Stutteri Korstoft
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lotte o.a. |
|
|
Hej Cindy. Lotte blev helpartshest de sidste par år hun var dernede og havde dermed kun en enkelt rytter...det havde hun rigtig godt af og blomstrede helt op igen. Hun blev solgt da Henry stoppede dernede og efter hvad jeg ved blev hun aflivet sidste år. Mojnson kom ud til nogle private og gå og skulle gerne stadig trække vejret...det er i hvert fald det sidste jeg har hørt. Sandrine kan jeg også huske, men det er RIGTIG mange år siden hun var dernede. Jeg ved ikke hvad der blev af hende, men mon ikke hun også har fået fred nu? Ellers ville hun jo i dag være over 30 år... Det var vist lige dem der manglede at blive skrevet om - ellers må du komme med nogle flere navne - vi er vist en del herinde der kan huske mange af dem  God dag til alle
Hilsen Camilla. Brudekjole sælges. Spisebord sælges. Undervisning tilbydes i Horns Herred. Yderligere info ved henvendelse.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kazell |
|
|
Jeg må desværre sige at du tager fejl og at Henry havde helt ret! Rosel er både verdensmester og den smukkeste pony der findes  Det mener jeg ihvertfald  Han havde og har et enormt springtalent... støt mig lige op Kathrine  Ej han er enormt godt gående og kan springe rigtig rigtig højt. Jeg har desværre kun nået at ride få stævner på ham, og så igen et par stykker efter jeg købte ham, og var over min ponyalder. Han er registreret, som værende fra 1980, men måske er han endnu ældre, hvem ved? Jeg synes faktisk at han stadig ser rigtig godt ud, både i pels, ryg og sind. Desværre har han fået lidt grå hår i sit hoved men det kan grimen heldigvis dække, så længe at Dufaux og ham ikke piller den af i fællesskab, hvilket de stort set altid gør. Han tager sig tit nogle voldsomme galopture, men nogle hidsige sving og ordentlige stejl. Han tror stadig at han er 3  Jeg må lige få taget nogle billeder af ham en af dagene, så I selv kan bedømme hans udseende.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| cindy: |
|
|
Nej jeg kan ikke umiddelbart huske dig, men det er også nogle år siden. Det nederste billede ligner meget Lotte som vi (min mor og jeg) havde part på et stykke tid. Hun blev senere byttet væk til Marjatta sammen med KLaus som Lene havde part på. Hun stod på et tidspunkt i hvert fald i boks sammen med Claus i nærheden af Jessica og Silvanna. Camilla: Ja jeg har også ærget mig grumt Det hele gik dog meget hurtigt. Vi havde dyrlæge til ham lige efter påske hvor der kun var symptomer på lungerne. Medicinen virkede og han blev glad igen. i maj begyndte han dog igen at hoste og fik feber. På kun en uge tabte han sig fra at være utrolig pæn til at man kunne tælle samtlige ribben og alle musklerne var væk. Konklusionen fra dyrlægen var at han skulle have daglige indsprøjtninger samt en tur på KVL for at se hvor den var gal. Og trods alt dette ville han alligevel ikke blive smertefri! Så beslutningen var hård men ikke svær da han bestemt ikke havde fortjent sådan et liv! /Tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvordan er |
|
|
denne traad gaaet min naese forbi  Jeg hilste paa Mikkel for et par aar siden i Brugsen i Maribo. sabina dig havde jeg fuldkommen glemt, men det kom da hurtigt tilbage efter at have laest denne traad. Bisse og Ibber! Hvad var det nu hoppen, som Freja red paa hed? Kan I huske da den fik benet igennem bunden paa lastbilen ude ved Bregentved? Gamle Honey hende havde jeg mange gode timer med  . Hvis hun en dag ikke gad ud og ride, saa kunne hun hoste noget saa forfaerdeligt. Men naar hun lavede tricket om vinteren, saa vidste man at der som regel ikke var noget. Mie var min overbo for nogle aar siden. Har I ikke glemt Marie og Louise? Og Maria og Louise?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hestene... |
|
|
Lotte var ejet af Freddy og kom ud til Henry, som noget nær en tosset krikke, som vi skulle forsøge at gøre noget ved. Jeg er ikke 100 % på årstallet, men mener det var midt i 80´erne altså før jeg fik fast adresse der ude. Mit første besøg hos Lotte i "børnehaven" glemmer jeg aldrig. Hun stod i det første spiltov og hun kviterede med et par bagben, da jeg kom ind, efterfulgt af bid og slåen med forben da jeg kom op til hende. I den første tid hvor jeg trænede hende, kom der rigtig mange bemærkninger om at jeg var tosset at ride hende uden sadel, hvilket jeg altid gjorde i starten. Mange ville ikke være i ridehuset sammen med os, for hun var virkelig gak. -Men Lotte blev en skøn hest og jeg fortsatte med at ride hende da "problemet" var løst og hun kom hjem til Freddy. -Men på et tidspunkt måtte jeg stoppe og jeg har efterfølgende hørt at hun vist ganske hurtigt røg tilbage til Henry fordi de ikke kunne styre hende. Hvad der så skete derfra er mig uvist. Jeg kunne godt forestille mig til at hun har haft det meget bedre med en rytter. Det viste hun jo også med al tydelighed dengang. Jeg håber hun fik en god alderdom og forlod os på en værdig måde. Mojnson var en skøn hest...ham havde jeg et ganske specielt forhold til. Han kom til Henry, fordi ejeren havde dårlig ryg. Jeg ved også at han kom tilbage til ejeren på et tidspunkt, men det gik vist ikke helt som det skulle med hendes helbred. Camilla...Ved du i så fald hvor i landet han befinder sig? Om Sandrine ved jeg at hun kom tilbage til sin ejer på et tidspunkt, hvor min søster red hende ind imellem og senere blev "købt" af ejerens lillesøster, som desvære ikke er blandt os mere. Derefter stopper mit spor af hende. Sandrine var den af alle hestene som betød allermest for mig. Hun var "min" i den tid jeg boede fast hos Henry og Gerda. Og sjovt nok er det Frederiksborgen som jeg har tabt mit hjerte til i mit voksenliv  Camilla...hvorfor kan jeg ikke huske dig...Det lyder som om vi har færdes på Jagtgården i de samme år...hmm... Tina...Ja jeg havde en mistanke om at det var Lotte hun hed, men var ikke helt sikker i min sag.
M.v.h. Cindy Andreasen
Stutteri Korstoft
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cindys billede |
Juliebe |
13-06-2007 22:06 |
|
Cindy, så vidt jeg husker, var der også en fjordhest ved navn Karen på Jagtgården i en periode. Kan det være hende?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Karen... |
|
|
Juliebe...Det kan du faktisk godt have ret i. Den gang billedet blev taget stod hun i boks i samme række som Stormvind og Lady. Kan ikke huske hvilket nr. boks, blot at det var i samme række.
M.v.h. Cindy Andreasen
Stutteri Korstoft
♥ En gang Frederiksborg, altid Frederiksborg ♥ Killinger til salg...se mere på min præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Igen igen |
|
|
Tina: Det lyder helt afgjort som om du har gjort det eneste rigtige - og jeg må nøjes med minderne om ham og ikke mindst de fine historier du er kommet med siden vi igen fik kontakt.  Minder er der jo heldigvis mange af - hvilket denne tråd vist også bærer tydeligt præg af. Bodil: Den hoppe som Freja red på du efterlyser, må næsten være Miss Piggy. Den red hun i hvert indtil hun købte Charlie som også stod på Jagtgården i en periode. Cindy: Jeg har åbenbart ikke gjort mig så bemærket at du kan huske mig  Men ja vi har været der nogen af de samme år - dog var jeg der jo mest i ferier da jeg på det tidspunkt boede i Nordsjælland. Det er først senere jeg blev fast tilknyttet dernede som underviser og bla. Katrine med Jennifer fra denne tråd har måtte lægge krop til mange af mine ideer  Jeg ved desværre ikke mere om de heste du taler om, end det jeg allerede har skrevet så desværre kan jeg ikke være mere behjælpelig. Det er helt hyggeligt at denne tråd er kommet retur - også selv om det ikke er lutter gode nyheder 
Hilsen Camilla. Brudekjole sælges. Spisebord sælges. Undervisning tilbydes i Horns Herred. Yderligere info ved henvendelse.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Camilla |
|
|
Tjaaa...nu ved jeg sørme ikke rigtig...Det kunne se ud til at vi netop har været på Roskilde begge to og i samme forbund...hmm... Men kan bare stadig ikke placere dig... Jeg var i år afsted som hjælper for kat. nr. 1503 + 1504 + 1514 + 1534, så jg har da rendt noget fram og tilbage i begge endner 
M.v.h. Cindy Andreasen
Stutteri Korstoft
♥ En gang Frederiksborg, altid Frederiksborg ♥ Killinger til salg...se mere på min præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cindy: |
|
|
Jeg måtte jo i aftes lige høre min mor ad og hun synes helt klart at du virker bekendt, så det er bare mig der har problemer med hukommelsen  Hun ville også lige gå ind og tjekke denne "lille" tråd. Tror også at jeg skal se om jeg ikke kan finde nogle af de gamle billeder, hvis jeg kommer derned i week-enden. Så skal jeg selvfølgelig nok få dem skannet ind!!! /Tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Åh ja, Henry |
gu-ku-vi |
14-06-2007 11:15 |
|
Normalt læser jeg slet ikke disse lange tråde, men da jeg erfarede, at den handlede om Jagtgården fandt jeg interesse. Især der ,hvor der bliver fortalt om Henry. Ser I jeg er en af Henrys rigtigt gamle venner, traf ham allerede , mens han boede i Vester Egede, hvor han malede og lavede smedejernstings, dels brugsting, men også skulpturer. Han lånte et gammelt maleri jeg havde fået af min mormor, og det mangfoldiggjorde han i stor stil. Jeg var på besøg med en daværende kæreste og mig og Henry var på bølgelængde med det samme. Jeg mindes Laust, denne dejlige dreng med de store mørke øjne og det blide sind. I mange, mange år var vi venner, aldrig kærester, men rigtige venner, og utallige er de gange , hvor Henry bare kom forbi og spurgte om det var nu, vi var sultne. Så tog vi på kroen og spiste engelske bøffer og drak rødvin og snakkede heste til langt ud på natten. Eller han ringede og sagde , at hvis jeg startede nu så havde han maden færdig når jeg kom. Selvfølgelig var han da også den der beskar mine heste. Da han kom til Jagtgården , blev det til mindre kontakt,nu var han ikke alene mere og Gerda var ikke lige så begejstret for mig som Henry, hun forstod ikke rigtigt, at man kan være venner af forskelligt køn. Det var mig, der havde opdrættet Cavalier, han var ren New Forest og efter Yksi der boede på Nordfeldt. Den eneste gang jeg har været sur på Henry, var da jeg kom til Jagtgården og så Cavalier, Henry havde fortalt mig, at han skulle til en skolelærer og være til han var gammel nok til at komme til Jagtgården, men det holdt ikke. Da jeg så min lille dreng var han tynd og nykastreret, ikke mere end godt et år gammel. Nå, men sur i længere tid kunne jeg ikke være og vi havde stadigvæk en god kontakt. En ven af Henry og mig ringede så en dag og fortalte, at Gerda var død, som følge af et trafikuheld, og at han havde talt med Henry, som virkede konfus. Jeg kontaktede Henry,mente han havde brug for en ven , men det var ikke den Henry jeg kendte, han kunne i første omgang ikke huske mig, talte hele tiden om, at han havde mistet sin kone, forståeligt nok, og om at han havde solgt de to heste. Jeg fandt aldrig ud af, hvilke heste han talte om, mon det var de to Adennere? I flere dage efter kontaktede han mig og sagde at han kunne se på sin telefon, at jeg havde ringet og så gik det forfra igen. Det ebbede ud og jeg har ikke hørt fra ham siden og har heller ikke ville tage kontakt. Det var ikke mere den Henry jeg kendte så godt og jeg græd mine modige tårer over, at tilværelsen kan være så hård, at man mister en nær ven på den måde. Nu kan jeg så se, at Charlotte Ø ved, at han nu bor i en beskyttet bolig, og derfor spør´ jeg, har han det bedre rent mentalt? Jeg ved, at han elskede Jagtgården og alle de unge mennesker og børn der kom der. Når jeg en enkelt gang kom på besøg, kunne jeg jo slet ikke komme til at tale med ham, for der var altid een eller anden der lige skulle bruge ham, og Henry var i sit Es. Så skulle vi snakke i fred drejede han af og til omkring mig og så gik snakken om, hvad vi havde oplevet i tidens løb. Jeg har ondt i mit hjerte over, at have mistet Henry, han er en meget special personlighed, der ikke findes ret mange af, og mange år var han min allerbedste ven. Vi havde også vore diskussioner om hans hestehold, var aldrig enige, men det ødelagde ikke vores venskab. I dag er jeg selv en halvgammel kone, som begynder, at se vennerne forsvinde, men det, at Henry stadigvæk lever, men at jeg har mistet ham, gør alligevel allermest ondt. Hvis nogen af jer ligger inde med et billede eller to, ville I så være så søde at sende det til mig? Denne periode er jo før digitalkameraer og jeg har ikke et eneste billede af ham. Min e-mailadress kan man få over PB. Gunni, der sidder med tårer i øjnene over alle minderne.
Er det ikke en araber er det bare en hest. Opdræt af 100% crabbet og Crabbet/Old english fuldblodsarabere. www.gu-ku-vi.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
gu-ku-vi |
14-06-2007 11:44 |
|
Undskyld Camilla Ø at jeg har kaldt dig Charlotte. Gunni.
Er det ikke en araber er det bare en hest. Opdræt af 100% crabbet og Crabbet/Old english fuldblodsarabere. www.gu-ku-vi.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gunni... |
|
|
Det løb mig koldt ned af rykken at læse din beretning. Der var ting der jeg ikke var klar over og som forklarede den tavshed jeg har mødt i de sidste mange år. Henry havde og har også en speciel plads hos mig. Han var der for mig da jeg havde brug for det, stillede sit hjem til rådighed for mig, støttede mig, satte grænser for mig og lærte mig at med hårdt arbejde kommer man videre. Han var den far og bedstefar som jeg savnede i min barndom. Efter jeg flyttede fra dem og fik styr på min tilværelse, besøgte jeg ham et par gange med mine dengang små piger og igen viste han sig som en dejlig "bedstefar" over for tøserne. Jeg har altid sendt julekort og breve, men aldrig fået svar retur, aldrig modtaget brevene retur. Din beretning fortæller mig lidt om hvorfor. Måske han ikke kan huske mig, måske han ikke har haft overskud til at svare, jeg ved det ikke. Nu ved jeg så ikke længere hvor han bor og jeg har ikke kunne fortsætte med at sende ham breve og det har gjordt ondt, for han er en menneske man aldrig glemmer. Han skal vide at jeg ikke har glemt ham og aldrig vil gøre det. Jeg har forgæves ledt efter nogen billeder jeg ved jeg burde have, hvor jeg ved Henry er på. Nu vil jeg gøre et nyt forsøg, for de må jo være et eller andet sted. Finder jeg dem, skal jeg nok sende dem til dig.
M.v.h. Cindy Andreasen
Stutteri Korstoft
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Må blande mig |
|
|
Jeg må altså lige blande mig i denne tråd nu... For det første så er Sandra Eis ikke at finde på nogel stævnebaner længere - det har hun lagt på hylden. Og så til PivNu: Hvordan er din forbindelse til Kingston ??
Vink fra Fru Melgaard & Winning Pleasure - et team som ikke er til at slå ud Gør livet til en fest - rid fuldblodshest
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Melgaard |
|
|
Efter hvad jeg kan huske er Lenes (Pivnu) gamle pony tascha mor til Kingston.
Camilla: Var det dig der red Frøns?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| billeder |
|
|
Gunni & Cindy:
Jeg ville ønske Henry kunne læse det I havde skrevet her, for det ville da gøre ham meget varm om hjertet, der er jeg helt sikker på. Mht. billeder tror jeg desværre ikke jeg har nogle af Henry. Men på min præsentation, er der et billede af dejlige Rosel og jeg til springstævne i 2003, og nogle af Jennifer som jo også er min gamle pony..  KatrineH: Kæmpe springtalent, dét tror jeg på! Jeg husker tydeligt den dag Sofie, Rosel, Jennifer og jeg sprang støtterne ud på Gunnarsholm.. Man må sige de er nogle seje ponyer.. Uhh nu savner jeg dem helt.. Må snart ud og besøge Jennifer og Rosel igen. 
SAMSUNG Z710 med 3,2 megapixels kamera sælges! Helt ny, ikke simlås. Kr,- 1500. eller bud Skriv for info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Henry... |
|
|
Jeg ved at jeg ligger inde med nogle avis-udklip og helt sikkert også nogle billeder af Henry. Dem skal jeg nok få sendt til jer, når jeg kommer i nærheden af en skanner - muligvis i week-enden. Henry husker jeg også som helt speciel. Jeg tror også at han var en ener på den måde at han skar igennem og var der problemer med nogen (intriger, mobning eller lign.) så blev der slået hårdt ned. Ingen tvivl om at stedet ikke havde været det samme uden ham! De sidste gange jeg selv snakkede med ham var det gået kraftigt ned ad bakke og han havde svært ved at huske heste og personer - dog skulle vi lige nævne Chico, så var han med igen. Det gik vist desværre meget hårdt udover helbredet og hukommelsen da Gerda døde  Derudover fik jeg at vide igår at Jagtgården nu lukker helt den 29. juni. Underligt at tænke på at der ikke skal være rideskole længere selvom jeg ikke har været der i mange år og det alligevel langt fra var det samme! /Tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
gu-ku-vi |
14-06-2007 17:48 |
|
Ja, det er skammeligt at alder kan medføre, at man mister hukommelsen. Har i dag talt med en medarbejder, der hvor Henry bor nu.Hun kunne fortælle, at han ikke kan huske mennesker, der ringer eller skriver, men ofte dem, han kan se. Hvis jeg boede derovre ville jeg besøge ham og eventuelt invitere ham på en køretur ud til Jagtgården som en sidste tur, mens det stadigvæk eksisterer. Men jeg bor i Nordjylland, det er langt væk, og tænk hvis han ikke kan kende mig !! Vi har kun set hinanden to gange i de 15 år jeg har boet herovre, og i begyndelsen ringede jeg nogle gange til ham, men han havde travlt og jeg kunne kun ringe til ham til stalden, for ellers kom jeg kun til at tale med Gerda, som jo også var flink, men det var jo ikke hende jeg kun ville tale med. Vidste I at Henry var på forsiden af Ekstrabladet i 1978, måske 79 som Rønnedes skattesnyder nr.1?  Han havde taget kampen op med borgmesteren, jeg husker ikke over hvad, men mener det havde noget med ungdommen at gøre, som han syntes ikke blev behandlet ordentligt. I morgen skal jeg tale med en fra arkivet på Ekstrabladet og se om vi kan finde artiklen, ligeledes det store billede der prydede forsiden af en smilende Henry. Jeg er sikker på at I alle, mere eller mindre, har fået en god balast med fra Jagtgården, og senere hen vil mindes de tider med stor glæde. Jeg ville ønske at Henry forstod dette, han elskede at få anerkendelse, så ville jeg printe denne tråd ud og sende til ham. Gunni.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Retfærdighed... |
|
|
var helt klart noget han gik ind for. Kan huske at min mor dengang hjalp ham med at kæmpe - endnu - en kamp mod Rønnede kommune. Mener det var omkring plejebørn, som han jo helt klart havde et super godt tag på, men kommunen mente vist at han var blevet for gammel. Kæresten har lovet at hjælpe med billeder og avis-udklip, så jeg skal bare i nærheden af en skanner, så bliver de lagt ind  /Tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Henry... |
|
|
Hvor er det en dejlig og gribende historie du fortæller Gunni. Vi husker nok alle Henry for de ting og værdier der her bliver beskrevet og jeg ville ønske for ham at han kunne få en kopi af denne tråd så han ved selvsyn kunne se hvilke spor han har sat hos mange mennesker. Personligt har jeg fået en masse oplevelser med mig som jeg den idag mindes med et saligt smil på læben. Selv om hestevelfærden nok ikke var som den burde være efter de uskrevne regler idag, kan man ikke komme udenom at alle elskede at være dernede...både heste og alle os ridetøser. En stor af den ære skal tillægges Henry der med sit altid rolige gemyt gav os en fin start på karrieren som ridemennesker. Hvor mange har måske ikke siddet på en hest med en trense i hånden fordi Henry havde taget den af og bare stille rakte den op i hånden til os??? Jeg er nok ikke den eneste i hvert fald. Og jeg er nok heller ikke den eneste der husker hvordan med et snuptag kastede sig op på ryggen af Lille Silver og gav en fin opvisning (i hvert fald på et par meter ) Eller når han med sin røde cowboyhat gav den som kusk bag 2-spandet med altid syngende unger i vognen bagved??? Jo, jeg har rigtig mange minder dernedefra som kan tilskrives Henry - og al denne snak om ham kan kun bringe et lille smil og en enkelt vemodig tåre frem. Jeg ved i øvrigt at jeg har nogle billeder et eller andet sted i flytterodet af Henry, så når jeg kommer i nærheden af en scanner skal jeg nok få lagt nogen herind. Bodil: Jeg red ganske rigtigt en hel del på Frøns det sidste stykke tid jeg var dernede...både ham, Stormvind og Store Silver var klart blandt mine favoritter. Cindy: Ja, så har vi gået lige op ad hinanden i weekenden på Roskilde...jeg var afsted med katalog nr. 1522, Zamira Brentedal - red hende i gangartsklassen lørdag eftermiddag. Hmm - kan ikke helt huske hvilke heste der havde hvilke katalognumre - men de stod jo på en lang linie så mon ikke vi også er vandret forbi hinanden nogle gange?  Vi skal på Ågerupgaard til Frederik kåringen d. 18. august...kommer du måske der???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Camilla.. |
|
|
Åh ja den med trensen har vi vist alle oplevet  En tur med hestevogn til Feddet, det var super  Zeus på min præs. er jo efter Stormvind.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| halvsøster |
|
|
Hej Bodil Jamen så er Zeus jo halvbror til min Else! Ja den med trensen husker jeg også. Og de utallige gange hvor jeg red Rosita og alt gik fint indtil Henry begyndte at give hende kommandoer fra jorden. Så sad man der med alle sine talenter og hun lystrede bare Henry som pænt stod og grinede  /Tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min... |
|
|
morfar var forresten ven med ham fra havnevejen med kørehestene. Så første gang jeg sad på en "hest" (pony) var på en af hans, da han kørte op med vogn og 2 ponyer tl min morfars fødselsdag. Senere fik Henry de to ponyer - kan bare ikke lige huske hvad de hed nu - kan huske ponyerne da de stod hos Henry.
Men har da et billed et eller andet sted
Rheia: Ej hvor sjovt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bodil og Tina |
|
|
Jeg har også haft en halvsøster til jeres heste, Jennifer  En ting kan vi vel blive enige om, Stormvind lavede smukke heste 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg kan |
|
|
stadig huske hvor sur Jennifer var på andre heste, men Sara hende var der intet med.
Ja og "robuste heste". Zeus er ihvertfald ikke bange for noget som helst. Han er lettere "skør", multi kælen og stædig, men også super dejlig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sara... |
|
|
Sara ved jeg vist ikke hvem er? Men ja, Jennifer har jo altid været en hoppe med stort H. Når hun var i brunst kunne hun være helt umulig at ride og stædig var hun også.. Men smuk, dejlig og en rigtig dygtig springpony var hun helt sikkert Åhh hvor jeg savner hende.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Må lige melde mig.. |
Pytten |
15-06-2007 22:15 |
|
... under fanerne igen...  Ihh, hvor blev jeg dog rigtig meget glad, da jeg opdagede at denne tråd var blevet åbnet igen... For det er da for hyggeligt og skægt, at læse om alle de folk som har haft nogle gode tider på Jagtgården.. For dem har jeg også haft rigtig mange af.. Én snakkede om Mikkel.. Ham mødte jeg i Bilka for nogle måneder siden.. Og me hensyn til Maria og Louise, så forsatte Maria med ret seriøs ridning på Tikita. Hun er også ved at blive uddannet til akitekt.Louise er igang med dyrlæge uddannelsen.. Ved ikke helt med Marie og Louise, ved kun at deres forældre vidst blev skilt for nogle år siden.. Og med hensyn til Rosel, vil jeg nu også mene at han altid har været en super lækker pony.. Også da han gik rideskole.. Og sidste nye om min kæreste Ibrahim, er at han stor på Brøderrup efterskole,, Så hvis nogen kommer forbi der, må de lige kigge efter ham.. Han er jo ret let genkendelig med hans fine søhest i panden..  Knus Sabina (Bisse) (Før hed jeg Sabina83)
Nu med hesten Pyrus - som er et æseldyr af farve og sind.. =:o)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bisse... |
|
|
Bisse:
Har Christina flytter ham til Brøderup Ungdomsskole, det har jeg da vist ikke hørt noget om.. Og han stod er vist heller ikke sidst jeg var der.. Hmm.. Må lige snakke med hende.. Hehe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anne-K |
Pytten |
16-06-2007 23:43 |
|
Det fik jeg da at vide i sidste uge... Men det kan selvfølgelig være felj information...  Du må gerne lige undersøge det, og så lige skrive...
Nu med hesten Pyrus - som er et æseldyr af farve og sind.. =:o)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Camilla |
|
|
Camilla... Jeg var med sammen med Krogvængegård. Vi havde hestene: Zar Vejleby, Saxo Vejleby, Citrus med føllet Hektor Krogvængegård, samt 2-åringen Floralia Krogvængegård, med. Ja jeg kommer temmelig sikkert med til Hoppekåringen. Om jeg selv har hest med, kommer helt an på hvornår den lille dame har tænkt sig at fole...
M.v.h. Cindy Andreasen
Stutteri Korstoft
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uha altså... |
|
|
Alle de gamle minder.. Mine forældre fortalte at de for nogle år siden, havde hilst på Henry oppe i byen, og at han ofte var at se på vej ned til tanken( der nu er lukket) efter en lille én. Bortset fra det, er der så nogle, der kan huske Ivanhoe??.. En lille broget pony.. Muligvis noget islænderblanding.. Han var fyldt med lopper og andet godt, da han ankom, og Marlene, "red ham til".. Efter ikke så lang tid, blev han "kendt" som rodeohesten. Jeg red ham fra 83 til 86 eller noget i den retning, hvorefter han blev stokhalt, og vist desværre kom på de evige gæsmarker. Selvom Henry hårdnakket påstod, at han var kommet "til jylland". Ivanhoe var den første hest, jeg nogensinde har oplevet vrinske af mig, når jeg trådte ind i stalden.. En super varm følelse. Gorm og Gubben.. Er der i øvrigt nogen, der ved hvad der blev af dem, da Bent Simonsen tog dem "hjem" ??
MoonQueen/Tina Ønsket vægttab: 60 kg tabt indtil videre 36 kg . Min Hjemmeside www.moonqueen.dk absolut intet om heste
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hov forresten |
|
|
Cindy.. Jeg kan godt huske både dig, og din søster.. og til dem, der tidligere nævnte Nanna, er jeg overbevist om at hun har det glimrende. Er veninde med hendes støresøster. Er der forresten nogen, der ved noget om hvad der blev af Karsten??
MoonQueen/Tina Ønsket vægttab: 60 kg tabt indtil videre 36 kg . Min Hjemmeside www.moonqueen.dk absolut intet om heste
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Billeder |
|
|
Så har jeg fået skannet en del billeder ind fra gamle dage - en del af dem er avis-udklip hvor der både er heste og personer på. Tror I det går at ligge dem på nettet uden deres samtykke??? /Tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm |
|
|
Jeg tror ikke at der er noget problem i at lægge dem ud, hvis du angiver hvilke aviser de er klippet fra. De har jo allerede været offentliggjort tidligere... Kom endelig frem med dem... I øvrigt, Tina, kan jeg også godt huske dig. Men kun fra dengang du og din mor havde part på Lotte. Din mor gav mig lov til at ride hende i mine ridetimer, selvom I havde part på hende 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Billeder |
|
|
Så fandt jeg vist ud af det med at sætte billeder ind - men laver lige denne test først... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Billeder |
|
|
Så nu lykkedes det vist!!! Det første billede er Lotte og ...? Så er der et par stykker fra et gammelt trækhold. Den hvide er Prins den brune er jeg ikke sikker på:  Blackie:  Rosinni - eller hvordan det nu staves:  Lille Silver på Bregentved:  Skipper og Svale - Kan I huske dem?  Og Camilla: Du skal da lige se mit bedste billede af Chico. Taget lige inden jeg fik ham:  Der var lidt at starte med. Jeg sætter lige resten ind en af dagene. /Tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uhh... |
|
|
Uhh sjovt at se billeder fra gamle dage.. Kan det være Rosel på det første billede? Det tror jeg..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tina... |
|
|
du er en engel. Skipper (m blis) og Svale var de to jeg ikke kunne huske.
Dem har jeg et billede af foran vognen hjemme fra vores indkoersel. Ham der havde dem paa havnevejen kom lige forbi til min morfars foedselsdag og lille mig ca 3 til 4 aar fik lov at sidde paa en af dem. Moedte dem igen paa jagtgaarden mange aar efter.
jeg har ogsaa mange billeder af Honey, da jeg passede hende paa moellen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bodil: |
|
|
En lille sjov historie om Svale. Da Else blev sendt ud til Henry for at blive gjort ryttervant tog vi Svale til os imens som selskab til Chico. Det gik fint og der gik et par måneder. Svale blev tykkere og tykkere, men de gik også på døgnfold og hun var jo pony. Nå Henry fik hende retur og meget kort efter blev hun syg. Dyrlægen undersøgte hende og mente at det var kolik men spurgte samtidig Henry om hun kunne være i fol, men det skulle der ikke være chance for... Ganske få dage efter gik der dog et lille føl bag ved hendes spiltov!!! Så den var vist god nok alligevel... /Tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Flere billeder |
|
|
Nå jeg må hellere få sat de sidste billeder ind: Feodora:  Sonny:  Sonny igen:  Jessica og Silvanna:  Klaus og Lotte:  Klaus og Lotte. Store Silver nederst:  Julefest:  Henry og Sascha:  Er ikke sikker:  Tror det er Balckie nederst:  Bænken i ridehuset:  Jessica og Silvanna igen:  Solstrålehistorie:   Det var alt hvad jeg kunne finde i gemmerne. Håber at I andre ligger inde med endnu flere gamle billeder  /Tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej igen |
|
|
Nu ved jeg jo ikke om der har været flere heste ved navn Mojnson, men den som jeg husker, var i al den tid jeg kan huske den ejet af en dame der hedder Lisbeth, og han stod i perioeder hjemme hos hende selv nede ved Præstø fjord. Hun har haft flere af Henrys heste gående om sommeren. Mener desværre han blev aflivet for nogle år siden, men uden at være helt sikker. Ja, jeg synes jo det lyder vældig mærkeligt, hvis man ikke kan huske Camilla Camilla har jeg ihvertfald haft meget glæde af Kan huske at Camilla engang sagde til os, at vi måtte beslutte os for, om vi ville noget med dressuren eller noget med springningen, hvis vil ville videre. Og hold da op, hvor det var et meget stort spørgsmål i mit hoved dengang Ikke fordi man ikke kan ride begge dele, men det er jo nok rigtig nok at man tit må vælge en af delene... eller selvfølgelig noget helt andet. Jeg har faktisk nogle ældgamle billeder fra en ridelejr med Chico og Camilla, men har ingen scanner. Måske jeg skulle forsøge at fotografere dem med et digitalkamera. Tina hvor har du hørt at Jagtgården lukker den 29. juni? Det ville sgu være lidt mærkeligt for alle os som engang startede derude og selvfølgelig for dem der stadig kommer der. Gu-ku-vi: Ej, hvor skægt at du har avlet Calle. Han var sgu herlig. Jeg tror at han var hos os en weekend for 5-6 år siden, da Jennifer og Kathrine skulle på Bregentved, og han så skulle "passe" vores andre heste. Da Calle skulle hjem igen, skulle han helt sikkert ikke i traileren, så Sofie hans ejer måtte gå hele vejen hjem med ham. Den bandit. Han var jo en rigtig frisk bisse til det sidste. Nåede at springe ud af folden, inden for hans sidste år, så han ville heller ikke være ved alderen. MoonQueen: Er det Nannas søster Line du er veninde med, eller er det en anden Nanna? Sikke nogle herlige historier billeder og avisudklip i har. Sjovt at se Henry med næsten sort hår. Sådan så han jo ikke ud de sidste år jeg kom på Jagtgården. Det kunne ellers være sjovt at få Susanne med Martello med i denne tråd, for hun må da næsten være en af dem, som har været på Jagtgården i længest tid uden pauser. Mener nemlig stadig hun har Martello derude.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Katrine... |
|
|
Ja.. Det er Nannas søster Line, jeg er veninde med. Har så sent som idag siddet og snakket med hende. I øvrigt mener jeg at jeg har nogle få billeder liggende hos mine forældre, af Henry. Blandt andet fra min egen konfirmation, hvor Jessica og Silvana er for vognen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Ej, hvor hyggeligt. Min søster har gået i folkeskoleklasse og gym. med Line, så føler jo næsten også at jeg kender hende godt. De har også altid været et smukt par Jessica og Silvana. Jessica var sjov. Kan huske at Henry kunne få hende til at slikke kolikpulver i sig med velbehag, mens enhver anden hest ville springe for livet for at slippe for det stads 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
gu-ku-vi |
22-06-2007 19:16 |
|
Ja, jeg har jo modtaget billederne af Henry, Tak Rheia. Hvad angår Cavalier tror jeg gerne, at han blev en lille bisse. Hans oldemor Phillippa, løb til skovs da hun skulle fole Philianka, Cavaliers mormor, som styrede hele den flok arabere som hun gik i flok med. Jeg købte hendes datter Ami til min datter og blev lovet en dejlig pony, som viste sig at være dejlig, men fræk, Hobby, at smide min datter af så ofte som muligt.  Selv er jeg også blevet kylet af, men holdt da fast i hende så hun ikke stak af, hun var hestegal og havde udset sig hingsten på Nordfeldt som barnefader. Yksi var ikke en af de sødeste heste man kunne finde, havde bl.a.i sine unge år været årsag til Hr. Haubroes skadede hofte da han jagtede hr. Haubroe ind i stalden og op i krybben. Nå, men Ami fik sin vilje og resultatet var altså Cavalier. Hvis der findes et bette billede af ham også kunne det være skægt at se. Som sagt så jeg ham som godt et års og det vakte ikke den store opdrætter stolthed. men han var faktisk et smukt føl.Har da vist et billede af ham. På de allerførste billeder er der en lille skimlet pony ved navn Prins, den mener jeg Henry havde allerede i Vester Egede,vist nok hans papdatters konfirmationsgave. Jeg husekr ham som en meget smuk lille pony, der også kunne køres for vogn. Jeg glæder mig til, hvis der kommer flere billeder af især Henry. Gunni.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja, det er minder... |
|
|
Hvorfor har jeg ikke set denne tråd før nu  Jeg har også redet på Jagtgården, dog som rideskoleelev... så kender ikke så mange af historierne. Der blev spurgt til Maj Kvistgaard, hun har en præsentation her på HN... Hende skal i bare spørge efter. Hun har en hest der hedder Miss Dixie... så I skal muligvis søge på det navn. Ang. det med Lonnie... nu har jeg så ikke læst alle beskeder så ved ikke om andre har besvaret spørgsmålet, men meget kort kom hun ud til hendes ejer, da det ikke var Henrys hest. Det var en pige der havde fået hende i konfirmationsgave eller var det dåbsgave? ... det husker jeg ikke, men da hestene skulle sælges ville vi købe Lonnie, men det kunne vi så ikke... Henry solgte Lonnie, men den oprindelige ejer hentede hende hjem og Lonnie gik på en fold for sig selv... det siges at hun døde at kedsomhed... men mere ved jeg så heller ikke. Henry havde bare lånt Lonnie i 10 år eller mere... som rideskolehest. Har faktisk lidt billeder af hende... dem må jeg vist lige finde..
Team Dandanel "Hva folk ikke ved, har de ikke ondt af " Jeg er udadvendt. Tåler du ikke sandheden, er problemet dit! Er iført sikkerhedsvest, kast bare kniven! 
Ull4, P1ng0 & C4ppy 3r d3 b3dst3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fru Melgaard |
|
|
Jeg har ikke fået kontakt til Kingston. Men har heller ikke gjort så meget for det.
- Lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ginni.. |
|
|
Ginni: Jeg vil gerne se dine billeder af Lonnie.. Hende red både min bror og jeg jo på, dengang vi red dernede for mange mange år siden..
SAMSUNG Z710, ikke simlåst, bladt markedets bedste Mange fede funktioner, helt ny, ikke simlås. Kr,- 1500. eller bud.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Igen igen |
|
|
Katrine - Hmmm...det er jo altid rart at høre at man har gjort et indtryk som underviser  Og så længe der bare er lidt der hænger fast er jeg jo glad...selv om jeg ofte overvejede om I var der for at ride eller for at irretere mig  Hvad er der egentlig blevet af Marta? Kan tydeligt huske da hun gav den som fisker på Stella et år til fastelavn. Tina - skøntbillede af ham...jeg har en hel bunke jeg nok skal få fundet frem... Maj Kvistgaard...det lyder lidt bekendt, var det hende der også red en del på Frøns?? Kan huske at hun til ovennævnte fastelavn var en rigtig fin Netto-pose  Hvis det er hende jeg tænker på, skrev jeg lidt sammen med hende efter hun var kommet på efterskole men mistede derefter kontakten... Martello er jo en hel historie for sig selv hos mig. Jeg red tidligere på en gård tæt på der hvor jeg boede i Nordsjælland. Den hest jeg primært red var Martellos mor og hed Vinka. Da Martello blev gammel nok gjorde vi ham ryttervant og red lidt skovture på ham. Pludselig en dag stod Susanne i stalden og sagde at hun havde købt ham - ærgeligt for os, men rigtigt dejligt var det jo da jeg så lagde mærke til at Susanne havde en rød Jagtgården trøje på og at han skulle derned og stå...derfor har jeg kunne følge ham i mange år efter jo. Jeg erindrer vist også at Susan havde Frandsen stående i samme stald indtil Susanne tog Martello med hjem. Senere hen fik Marina så part på ham og hun red vist også med på holdet nogle gange. Kan huske at vi prøvede at voltigere på ham, men uden de bedste resultater Nogle der ved hvad der er blevet af Marina i øvrigt?? Er også kommet til at tænke på Feodora og Steffen - nogle der kan huske dem? Jeg er lige flyttet, så mange af billederne ligger stadig i en flyttekasse, men når jeg finder dem frem skal jeg nok få scannet nogle ind og smidt dem herind.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lukning |
|
|
Min mor fortalte det. Hun havde talt med en som rider derude nu, men om der er hold i det ved jeg faktisk ikke. Så som sagt er det rygter indtil videre... Gunni: Jeg har faktisk redet en hel del på Cavalier eller Lunte som han blev kaldt. Jeg husker ham som skøn at ride... /Tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Sikke en familie som Cavalier var ud af. Hvor er det skægt at læse. Som det før er skrevet, så var Jennifer en rigtig hård dame, men da lille Cavalier kom ind i vores hesteflok for en weekend, så tog det ham cirka et minut, at få sat alle de andre på plads og så var han bossen. Øv du havde luret at vi kun var der, for at irritere dig Camilla  Stella og Martha som fiskere, ja det var sgu et herligt syn! De var så fine. Martha har fået et super job i Kbh. så der bor hun og knokler løs. Ja, det er Maj som red en masse på Frøns. Ej, hvor skægt med Martello. Vidste slet ikke at du havde kendt ham sådan Camilla. Ja Frandsen husker jeg også ganske godt. Især fra da han blev så syg så syg. Hvad med Network? Hvad var det for en hest? Kan bare huske at han på et tidspunkt stod i en af de tre bokse, hvor Martello også stod. Jeg har redet en del på Feodora, og kan hunske hvordan Henry tit skulle lave "show" med hende i slutningen af timerne  Trist hvis det ender med at Jagtgården lukker. Havde fuldstændig glemt, at Cavalier altid blev kaldt lunte.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gay countes chico |
linda laursen |
25-06-2007 10:36 |
|
Hej. Jeg er sikker på din pony er new forest og hedder Gay countes chico, han er blevet avlet af Hermann ... Han kom ud til Åge Pedersen som 2 års. Han var ekstremt hingstet og voldsom. Jeg var med ham og en bror da de var til 3 års kåring. Jeg mener han blev brugt en del til spring inden han blev kastret. KH Linda
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Linda: |
|
|
Njaaa Han hed Gay Floreth´s Chico, da han var efter Floreth+s Money, men resten har du helt ret i  Kendte du ham??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| florets money |
linda laursen |
26-06-2007 09:38 |
|
Hej. Ja, jeg kendte godt både Chico og hans far Florets money, som stod hos Åge i mange år, jeg har selv en gammel dreng efter money på 24 år. Bruger du Chico endnu? kh linda
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Jeg måtte desværre lade ham aflive for godt en måned siden  Han fik problemer med lungerne og muligvis kræft også, men før det red jeg ham stadig. Han var lige fræk som han altid har været. Har du redet i mange år hos Åge? Jeg har været derude nogle gange da min kusine også har redet derude i flere år! /Tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gamle chris |
linda laursen |
26-06-2007 12:39 |
|
Ja, jeg havde opstaldet 3 ponyer hos åge fra 1982 til 1994. Den ene blev aflivet for 6 år siden. De andre to er mor og søn. Sønnen som er efter money er 24 år og hans mor , gamle chris er 31 år. Hun er frisk og ser godt ud, så jeg håber hun holder længe endnu  Kom din kusine der inden 1994? KH Linda
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tinker vallak |
linda laursen |
26-06-2007 12:44 |
|
Kender i en lille tinker vallak fra henry? den smider af...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Ja jeg tror min kusine kom derude fra ca. 1986 til ??? Hun hed Maria Olsen - lyder det bekendt? /Tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| maria olsen |
linda laursen |
26-06-2007 13:17 |
|
Kommer hun fra strøby egede, og har haft en brun spring hest ved navn Aslan? Hvis det er den Maria så kender jeg hende godt. Hendes far var altid med, de er nogle super søde mennesker. Kender du noget til en tinker vallak fra Jagtgården, han smider alle af? KH Linda
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm??? |
|
|
Maria boede i Store Heddinge og har haft en hest der hed Aslan, men ham red hun nu dressur på! Meget spinkel, lyshåret pige... Nej jeg kender desværre ikke nogen Tinker vallak ude fra Jagtgården, dog har jeg hørt at Lene som har Jagtgården nu vist nok vil avle på nogle tinkere. Men jeg har ikke været derude i flere år efterhånden. /Tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| maria olsen |
linda laursen |
26-06-2007 13:24 |
|
Jeg må tage fejl, jeg troede hun kom fra strøby-e. Hun solgte Aslan til nogle der skulle springe meget. Han var efter en hingst der hedder Galan. Hun har fået en datter og er blevet gift med en dyrlæge mener jeg. KH Linda
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jo det... |
|
|
Er min kusine. Hun bor i sønderjylland nu og er rigtig nok gift med en dyrlæge og har en datter på 1½ år. Pudsigt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vil da også lige være med :0) |
|
|
Selvom jeg ikke har været lisså inkarneret en rytter på jagtgården som i andre herinde. Da jeg begyndte at komme ved Lene (inden hun vist nok overtog gården), red jeg på en fjordhoppe der hed Amanda. Jeg mener bestemt hun kom med på gården og fik så vidt jeg husker et føl der. Mener så at der var en af dem der døde, hvis ikke begge. Mikkel husker jeg kun alt for godt Hvis i sku støde på ham en gang, så hils fra mig. Mange af de heste i omtaler var der også da jeg kom derude. Husker i særdeleshed Rollo og Thor som to æsler *gg* Men synes generelt at der blev skiftet godt ud af hestene. Bare lige en lille kommentar fra mig  Hilsen Betina *Lykkelig ejer af den dejligste fjordhoppe i verden*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|