Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvornår tager man på skadestuen?
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 19:22

Jeg sidder her og kan ikke finde ud af om jeg skal tage på skadestuen.

Jeg blev kastet af en hest idag, og nu nogle timer efter, har jeg temmelig ondt i min øverste lægmusket på ydersiden af benet, -forstår i hvor jeg mener?

Det gør helt generelt rimelig ondt når jeg går, og engang imellem, ca. hvert 10 skridt, gør det rigtig rigtig ondt oppe i knæet, der må være noget i knæet som hæfter til den muskel.

Når jeg sidder i en stol, hvor benet ikke kan nå jorden, bliver knæet ømt efter 5 minutter.

Jeg skal på arbejde i morgen og lørdag i 13.5 time pr. dag, ville i tage på skadestuen, eller?

Jeg har forresten også lavet et eller andet i skulderen.

Hilsen Marianne

Har du fået dine vinger

sidder de godt nok?

og kan du flyve rundt i luften

med de andre i din flok?

"Danser med Drenge" -oppe i himlen

*Homestyle, -jeg glemmer dig aldrig, R.I.P 26/9-05*

0
0
Svar på denne tråd

tag af sted
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 19:26

og bliv tjekket for en sikkerheds skyld.

Tro mig det gør garenteret mere ondt i morgen, ikke for at være pessimist.

Go` bedring

hilsen Linda

en positiv indstilling virker altid

{>

kjoler sælges:harrigsheste.com/index...joler.html

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville nok
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 19:29

Jeg ville nok tage på skadestuen.

Allerførst kan du jo ringe til vagtlægen og spørge der. Man skal vel i det hele taget ringe, før man tager afsted til skadestuen...(hvis man da ellers har mulighed for det altså...)

Hvis du har så ondt, at du kan kan gå 10 skridt af gangen, så ville jeg i hvertfald gøre et eller andet ved det

Sommerknus fra Tine

og haffipigerne,

:-D Flicka og Frigg :-D

Græsfrø sælges

Opstaldning i/ved Horsens?

0
0
Svar på denne tråd

Afsted med dig!!
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 19:29

Afsted med dig til skadestuen!!! Om ikke andet, så for at få at vide at det ikke er noget slemt(krydser fingre)

Man skal ikke spøge med sådan et fald fra en hest! Og jeg synes i hvert fald ikke at det lyder helt godt med dit ben.

Mvh
Cavan
Stifter og formand:AHNA
Hvad man ikke dør af bliver man stærk af
0
0
Svar på denne tråd

Du skal kontakte
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 19:34

lægevagten først. Siden du har kunnet tage hjem og holdt ud i et stykke tid, skal du visiteres af lægevagten. Udfra dine oplysninger kan de bedømme om du skal komme til dem eller tage til skadestuen.

For at undgå unødig ventetid på skadestuen er det så lægevagtens job at sortere patienterne på denne måde.

Beagle.

Rideudstyr tilsalg,

som Pikeur Fleecebluser,

Pikeurridebukser str. 92,

lækre schabrack-underlag,

CATAGO vinterridejakke.

Alt billigt tilsalg.

Tjek min præsentation

eller

skriv for billeder !

0
0
Svar på denne tråd

Så er vagtlægen kontaktet
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 19:40

...og hun synes jeg skulle kontakte egen læge i morgen.

Jeg har formentlig fået en kraftig blodansamling i musklen, og formentlig blive blå i morgen.

Hmm... jeg må hellere melde mig syg i morgen. Jeg hader bare at melde mig syg, speceit når vi kun er to til at dække en uges skema, fra 8-21.30 hver dag.

Hilsen Marianne

Har du fået dine vinger

sidder de godt nok?

med de andre i din flok?

0
0
Svar på denne tråd

Vagtlægen...
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 21:18

Ja, jeg har aldrig fattet det der med vagtlægen - den første og eneste gang jeg har været på skadestue, var da vi var indvolveret i et færdselsuheld lillejuleaften - og det var først 7-8 timer efter (d. 24/12 kl. 01), da jeg om aftenen begyndte at få en snurrende fornemmelse i den ene arm og miste styrken i den... (havde fået en nerve i klemme)

Vi tog direkte og der var ingen problemer og vagtlægen blev ikke nævnt... selvom jeg godt kunne have brugt ham i stedet.

Jeg kan godt se at vagtlægen skal være med til at sortere unødige småskader fra - men nogen gange er det bare ikke til at komme igennem...

Gitte Laura Molnit - 11 uger til ...
*
Startvægt: 69,4 kg
Startdato: 4. juli 06
Tabt: 0 kg
*
Der tages forbehold for fejl af en hver art.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg havde aldrig ringet til vagtlaegen
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 21:27

Jeg var taget paa skadestuen, da han jo ikke kan se hvad der er galt i knaeet.

Jeg ville tage ind og faa et rontgen billede,bare for sikkerhedens skyld.

God bedring

Frank

0
0
Svar på denne tråd

Har du haft
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 21:52

en is-pose på det skadede sted ? Det er nok lidt for sent nu, men en pose med frosne ærter er ikke at kimse af når man slår sig halvt fordærvet.

Dengang jeg slog ryggen helt fordærvet, tænkte jeg slet slet ikke på at smide en is-pose på ryggen. Resultatet var et KÆMPE hæmatom (blåt mærke) som gik fra hofte til hofte, fra midten af ryggen og ned om ballerne. Mærket var ca. 7-8 cm højt.

Her er et billede, sådan kan det gå når man rammer hegnet i flyvende fart og ikke smider en stor is pose på. Jeg lå på sygehuset i 4 dage med morfin i drop og IS, IS, IS og atter IS på ryggen døgnet rundt.

Billedet er fra 3. dagen jeg fik ikke taget flere billeder, det var nok med spejlet !

God bedring til dig og jeg er sikker på din kollegas forståelse !

Kærligst fra

Beagle.

Rideudstyr tilsalg,

som Pikeur Fleecebluser,

Pikeurridebukser str. 92,

lækre schabrack-underlag,

CATAGO vinterridejakke.

Alt billigt tilsalg.

Tjek min præsentation

eller

skriv for billeder !

0
0
Svar på denne tråd

Knæet...
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 21:58

Jeg er ret sikker på, at selve knæet ikke fejler noget, Det er nogle sener/nerver eller hvad ved jeg, som hæfter til muskelen som gør ondt. Men lad mig sige det sådan at nu hvor jeg har siddet stille og set fjernsyn i et par timer, gør det absolut ikke mindre ondt. Når jeg går kan jeg ikke få det raske ben foran det dårlige...

Også min skulder er blevet gevaldig øm...

Jeg tager til lægen i morgen.

Hilsen Marianne

Har du fået dine vinger

sidder de godt nok?

med de andre i din flok?

0
0
Svar på denne tråd

Av av og atter av
Forfatter: 
Dato:  14-07-2006 08:12

Damm hvor har jeg ondt her til morgen, Jesper ville, som han plejer, kysse mig farvel inden han kørte, hvilket var stort set umuligt, da jeg ikke kunne dreje hovedet, jeg tror jar har fået det man kalder "hold i nakken".

Knæet er heller ikke meget bedre, der er dog ikke noget blåt mærke(jeg får aldrig blå mærker!!!)

Jeg har fået en tid hos lægen kl. 9.15, og håber bare at der ikke er sket noget med knæet, den jagende smerte som kommer engang imellem, når jeg går, føles ligesom, når mit knæ knækker over, hvilket det gør nogle gange, når jeg løber, så måske er der noget med ledbåndet?

Hilsen Marianne

Har du fået dine vinger

sidder de godt nok?

med de andre i din flok?

0
0
Svar på denne tråd

afkastning
Forfatter: 
Dato:  14-07-2006 08:17

Du har nok "bare" fået nogen knubs, jeg synes jeg kan genkende symptomerne. Både den ene gang Charlie smed mig af og da han for et år siden løb hen over mig kunne jeg ikke løfte mit hovede eller dreje nakken flere dage efter.

Jeg har jo så siden afsmidningen haft smerter dagligt mellem skulderbladene, ofte kan jeg ikke sove for det. Men kiropraktoren insisterer på, det kun er muskulært, så hvad der lige er gået galt aner jeg ikke.

Men bedre at få det checket. Da jeg brækkede ryggen opdagede de det først efter en måned - på skadestuen mente de ikke der kunne være sket noget, når jeg selv kunne gå derind.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

ryggen
Forfatter: 
Dato:  14-07-2006 08:32

da jeg maj 2005 faldt af hesten havde jeg også ondt i ryggen, jeg præsterede dog at køre hjem fra stalen og ligge mig i min seng før jeg ringede til min mor og lige gjorde hende opmærksom på mit uheld...SÅ hu hej så skulle vi på skadestuen og det kunne kun gå for langsom...da jeg kom derop tog de mig ret seriøst - og det viste sig at jeg havde brækket ryggen!!!

selv ville jeg bare være blevet liggende til det ikke ville gøre ondt mere hmm så kunne jeg ha ligget der endnu

M.V.H
TINE

**KIG FORBI**

www.graeskehunde.dk

(") (")
('.' )
(")-(")

0
0
Svar på denne tråd

Nej...
Forfatter: 
Dato:  14-07-2006 09:48

DEt lyder ikke som noget man skal på skadestuen for.

Du skal kontakte din egen læge den følgende morgen. Han henviser til røntgen etc. hvis han finder det nødvendigt.

Skadestuen er for noget mere alvorlige skader.

Mvh Tina

0
0
Svar på denne tråd

Av for s...
Forfatter: 
Dato:  14-07-2006 10:14
Av for den da Beagle - det så sgi ikke godt ud - det var da vist heldigt det ikke gik værre

Springsadel Joes Lansink velholdt sort flatseat se billede på præs.

Hesteklipper (Oster Clipmaster) et sæt nyslebne titanium skær + et sæt nyt skær sælges pris 1900,-

Hilsen Betty

0
0
Svar på denne tråd

Egen læge
Forfatter: 
Dato:  14-07-2006 10:16

Ja jeg mener jo så også egen læge, men det er jo så også det du gør.

Hvad havde han at sige til tingene?

Det med knæet giver et jag for hvert 10 skridt oplevede jeg i vinters efter et fald på is. Der var ikke noget alvorligt og efter nogle måneder, hvor jeg skånede knæet for hård belastning gik det lige så stille væk igen.

Det er muligt i kun er to til at passe arbejdet, men det er ikke dit problem, men din arbejdsgivers!

Mvh
Linda
Jack, Pascall, og Thor
:-) :-) :-)

Medlem af: Discount Heste og Pony Vanrøgternes klub: DHPV

Hvad man har forspildt af minuttet, kan ingen evighed erstatte.

Schiller

Rapport afgivet af Justitsministeriet a

0
0
Svar på denne tråd

Altså nej
Forfatter: 
Dato:  14-07-2006 10:34

hvor uheldigt Marianne Hvad sagde lægen i dag?

God bedring.

0
0
Svar på denne tråd

Hjemkommen fra lægen
Forfatter: 
Dato:  14-07-2006 10:43

Lægen sagde at grunden til, at det giver de jag i knæet er fordi, jeg har løse korsbånd, og helt genrelt har jeg også løse led, stort set over det hele.

Jeg har så gjort et eller andet i går, som har forstækrket det.

Når jeg tænker lidt nærmere over det, så har jeg jo hele livet haft problemer med at knæet knækker over, det er faktisk det samme som jeg føler sker nu, normalt plejer det bare at være når jeg løber på ujævn grund eller i høje hæle. Da jeg red galopheste havde jeg også problemer med knæene af at ride letridning med meget korte bøjler.

Jeg har lige været ude og gå med Bobo, hold da op, hvor gik det langsom, men det er fedt at jeg har lært ham ikke at trække, for ´ved den mindste ubalance, gjorde det ondt ondt...

Jeg er syg i dag og i morgen, da jeg kunne mærke at det var for meget belastning bare at gå en lille tur med Bobo.

Og på søndag starter min ferie.

Hilsen Marianne

Har du fået dine vinger

sidder de godt nok?

med de andre i din flok?

0
0
Svar på denne tråd

løse led
Forfatter: 
Dato:  14-07-2006 10:47

Jeg har også for lange ledbånd i knæ og ankler.

Det hjælper mig at gå med sådan nogen neopren støttebind man kan købe i Matas til at trække på. Ikke hele tiden, men når jeg er øm og skal gå tur fx. Ellers kommer man til at knække over igen og igen når det først er sket og så kan der gå laaang tid inden det bliver bedre.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider