Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hjørneboks eller midter boks?
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 09:32

Hejsa

Hvad ville du vælge hvis du kunne?

Jeg tror en hjørnboks da der er mere ro ved hesten.

Og en midter boks har jo heste på begge sidder!

Men deler i samme tankegang?

0
0
Svar på denne tråd

lllksdjjdj
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 09:36
Hjørne boks helt klart, det giver hesten mulighed for at være sig selv i den ene side af boksen hvis den gerne vil. Desuden er mange heste lidt pirrelige når de får mad, og vil helst ikke ha' andre heste tæt på på det tidspunkt, derfor tror jeg godt de kan blive lidt stressede omkring fodringtider hvis de har heste på begge sider.
0
0
Svar på denne tråd

Ville vælge
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 09:37
en hjørneboks pga mere ro
Min gamle hest havde en hjørneboks - der var mere ro under spisning og hendes bedste ven stod i boksen ved siden af, så bedre kunne det ikke blive

Springsadel Joes Lansink velholdt sort flatseat inkl.sikkerhedsbøjler se billede på præsentation

Hesteklipper (Oster Clipmaster) et sæt nyslebne titanium skær + et sæt nyt skær sælges pris 1900,-

0
0
Svar på denne tråd

Vi har en
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 09:38

hjørne boks og alle dem som vi har haft stående i den er blevet meget boks sure, så vi vil ikke bruge vores mere, det stresser dem.vi har prøvet med 6 forskellige heste, og de alle er blevet sure. men prøv dig frem.

Mvh.Stutteri-Holmlund

0
0
Svar på denne tråd

an på hesten
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 10:00

Ja det kommer meget an på hvilken hest det er, min egen 1ér pony kan ikke stå med en på hver side af hende så stresser hun helt vildt, men jeg tror at de fleste heste er ligeglad når bare naboen ikke kan få hovedet helt ind til dem når de spiser, og ¨hvis de ellers er gode venner med naboen. Jeg har nogen gange måtte bytte rundt på et par heste/ponyer fordi at de bare ikke kunne sammen, og for mig er det vigtigt at de er rolige og trykke i deres bokse, men prøv dig frem, det kan da lade sig gøre de fleste steder.

Marianne

0
0
Svar på denne tråd

boks...
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 10:03

Hjørneboks...

Og sådan en har jeg nu..

Min hest kan snakke med ponyen på den ene side og den anden side er en helmur - det passer os begge fint..

M.V.H. Riderlykke

Der er 2 ting som dyreejer:

Enten så vil man det, eller også vil man det ikke..

2 stk. sadler købes. Se her

Boks i Odense søges. Kig her

Se min hjemmeside HER

0
0
Svar på denne tråd

Haha, vi har
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 10:17

Vi har "kun" hjørne bokse i vores stald.

Da der er 4 bokse, to på hver side.

Så har ikke prøvet andet :)

Rikke + Farinelli for altid!
Holder sammen i tykt og tyndt!

Min hjemmeside: tør du?

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 10:54
at hjørneboks ville være ting til Monty - så er der nemlig kun en nabo der skal kunne holde ham ud ;) Han er altså lidt en irriterende lille øgle når han ved at de andre ikke kan komme ud til ham og banke ham 8-)

/Trine T =)

What We Do in Life Echoes in Eternity
0
0
Svar på denne tråd

hjørneboks
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 14:11

Jeg vil til enhver tid vælge en hjørneboks. Chanell stresser vildt under fodring, hvis der står en hest på hver side af hende. Hun bukker og stejler og sparker og det vare længe inden hun falder ned og foderet kan hun ikke koncentrere sig om. I en hjørneboks kan krybben da i det mindste sættes over mod muren så hun har mest mulig fred.

Det mest optimale for hende er faktisk sådan som det var på vores opstaldningssted i jylland. En udeboks med fuld mur på tre af siderne og kun åbent der hvor døren var. Så kunne hun kigge ud over boksdøren hvis hun ville se på de andre heste, men ellers belv hun ikke forstyrret.

Sådan er det vel at have en gammel sur ponyhoppe

Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen

De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd

Det kommer
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 14:16

lidt an på, hvor hjørneboksen er placeret og hvordan den er lavet.

Dér, hvor min datters gamle pony stod på et tidspunkt, var hjørneboksen placeret, hvor der var allermest "trafik" - og det er der også nogle heste og ponyer, som bliver stresset af.

Så det afhænger både af boksen, placeringen og hestens psyke.

Mvh

Line

1'er pony udlånes til selskab - se præsentation

Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenting.....

0
0
Svar på denne tråd

hejsa...
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 15:27

Har efter nogle overvejelser skrevet mig op til en hjørneboks, og håber på at få en :)

0
0
Svar på denne tråd

Ligemeget
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 15:35

Nu har Diablo kun prøvet at stå ved siden af en hest, så jeg ved ikke præcist hvad han siger til at stå med en hest på hver side. En enkelt gang her i sommer har han stået i en times tid med en hest på hver side - det var mens vi ventede på dyrlægen som var forsinket. Og det var der ingen problemer ved.

Så jeg er faktisk ligeglad med om det er en hjørneboks eller en midterboks - for min hest er ligeglad.

Til vinter får han en midterboks.

Linda.

Mor til Freja - født 20/4-06.
Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb.
Medlem af HGK, FHK og Pylreklubben.
Nu med hjemmeside:
www.123hjemmeside.dk/LindaVL/

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider