Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

kat kradser dørkarme
Forfatter: 
Dato:  12-07-2006 21:16

Min hankat kradser i dørkarmene, når han vil have opmærksomhed, og det ser jo ikke så pænt ud.

Jeg har prøvet med skæld ud, og sådan en sprayflaske når han gør det, men han blir ved alligevel.

Så jeg tænke om der skulle være nogle kattefolk herinde som har et godt efektivt råd så jeg kan få ham til at stoppe.

Han er næsten 3 år, og vi har en hunkat som ikke gør det, og vi har et kæmpe kradsetræ som han osse bruger og er meget glad for.

mvh sandie

0
0
Svar på denne tråd

Hold dig væk hund/kat.
Forfatter: 
Dato:  12-07-2006 21:25

Som overskriften lyder. Det er det jeg vil anbefale. Det har virket på både min hund og kat.

Med venlig hilsen, Maria Lykkegaard.
>>Medlem af "smårytternes" klub<<
0
0
Svar på denne tråd

tak for det
Forfatter: 
Dato:  12-07-2006 22:16

1000 tak for det, det vil jeg prøve..

er det noget man skal spraye på? og får det katten til at holde op så man med tiden kan lade være med at spraye med det?

mvh sandie

0
0
Svar på denne tråd

hejsa,,,
Forfatter: 
Dato:  12-07-2006 22:23

Hejsa

Ja jeg ville også sige,

Og ja det er noget man kan spraye på, og kan købes ved dyrhandleren

Line og Moonlight

0
0
Svar på denne tråd

hej igen
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 19:34

tak for svarere.

nu har jeg købt denne gå væk kat..så nu håber jeg den virker, men det finder jeg ud af i nat

mvh sandie

0
0
Svar på denne tråd

Bla bla bla
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 20:07
'Gå væk kat/hund' hjælper ikke altid
Min kat elsker det og giver sig bare til at slikke på det

En gang DV, altid DV !
0
0
Svar på denne tråd

hej igen
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 20:30
oki mine har dog ikke slikket på det, men syns heller ikke de har vist interesse for det..så jeg må bare vente og se hvordan han ter sig, når han får sine flip, men jeg håber..
0
0
Svar på denne tråd

Grunden til adfæren?
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 20:45

Har du sørget for han har noget ordenligt at kradse i?

Hvis ikke, så er det meget normalt de tager dørkarme osv.

En lille kradsefisk, eller andre små kradsebrædter er som regel for korte til at katten kan bruge dem ordenligt. De skal min være 50 cm og enten liggende eller sat op på væggen.

Hvis du ikke opfylder kradsebehovene, så er det symtombehandling at bruge diverse sprays.

Jeg kunne aldrig drømme om at bruge disse sprays i mit hjem. De skaber dårlig trivsel for katten i den forstand at den skal gå konstant og lugte til noget grimt. Tænk hvis nogen kom og oversprayede dit hjem med klorin og du ikke kunne slippe væk fra lugten. I værste fald flytter den kat.

Den ene kat fører bare en anden med sig.

Ernest Hemingway

0
0
Svar på denne tråd

maria_r
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 22:56

Jeg har et kradsetræ som er to meter høj, der er to rør som begge er to meter høje, hvor der er en plade i mellem på toppen. han er glad for kradsetræet, og bruger det flittigt..alligevel så vækker han mig om natten med en koncert, og hvis jeg ikke reagerer på det så starter han med dørkarmene, han gør det osse om dagen. som jeg kan tolke det på ham er det fordi han vil have opmærksomhed.

jeg har en hunkat som ikke bruger dørkarme.

mvh sandie

0
0
Svar på denne tråd

lige en ting mere
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 23:13

de går begge to ret tæt op ad dørkarmene, selv om jeg har sprøjtet med det, de snuser ikke til det, men de virker begge misser helt som de plejer.

mvh sandie

0
0
Svar på denne tråd

En kat kan lære hvad nej betyder
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 23:58

Hej!

Det kan være en stor fordel at lære dine katte hvad et "NEJ" betyder.

Det lyder måske umiddelbart komisk, men det har jeg haft held med, når jeg har skulle opdrage mine katte.

De kan faktisk sagtens lære det, og det er en sjov leg, for både dem og dig.

Du lægger en godbid foran snuden på din kat.

Sætter dig overfor katten, med godbiden imellem jer, og siger bestemt "Nej!", mens du blidt holder din hånd på kattens pande.

Når du slipper, vil katten gøre tiltag til at snuppe godbiden med det samme.

Du siger igen "Nej!", og holder katten tilbage med et enkelt tryk mod panden.

Sådan fortsætter det nogle gange.

De standhaftige katte vil forsøge sig med en udstrakt pote ;o)

Men alle katte vil på et tidspunkt lægge sig ned, og kigge forundret på dig.

Når katten har forstået, at du mener hvad du siger, og bliver liggende, trækker du dig lidt tilbage, og siger "Ja!" eller "Vær's'go'!"... Nøjagtigt som til en hund.

Efter nogle gange, vil du ikke længere behøve at bremse katten med din hånd. Når du lægger godbiden foran den og siger "nej!", vil den lægge sig ned, og vente på at du "giver tilladelse".

Nu har katten lært, hvad "Nej" betyder.

Derefter kan du bruge det hvor som helst og hvornår som helst...- uden godbid.

På denne måde har jeg bl.a. lært mine katte ikke at gå på bordet.

Det er skønt, når man på lang afstand, kan give en ordre uden at skulle hverken råbe eller komme med sprøjtende vandstråler o.a.

Og jeg garanterer dig for, at det virker. OGSÅ på ældre katte.

Eneste vigtige ting er, at du holder det ved lige engang imellem... Altså tager legen med godbiderne op.

Men når først din kat har lært komandoen, behøver du kun at træne det hver tredie måned, eller dér omkring.

Nogle katte glemmer det aldrig.

Venlige hilsner

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

sølvpapir
Forfatter: 
Dato:  14-07-2006 00:02

Min den ene kat kradser også i dørkarmene.

Jeg har viklet sølvpapir på dørkarmene. Nu gør hun det ikke mere. det ser ikke så pænt ud, men efter et stykke tid kan du pille det af igen, og forhåbentlig gør den det ikke mere.

det har virket på min kat.

Hilsen Mille (Nu med ny bil)

Når man tæller de gode dage sammen, så kommer man alligevel frem til et to-cifret tal hver måned.

0
0
Svar på denne tråd

charlotte
Forfatter: 
Dato:  14-07-2006 00:02

tak for den gode ide..det tror jeg vil forsøge med..

de kender dog et ord..lige så snart jeg siger godbid, så flyver de ud i køkkenet

sandie

0
0
Svar på denne tråd

Hey Sandie
Forfatter: 
Dato:  14-07-2006 00:11

He he...- God start!

Held og lykke med det hele!

Hilsen Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  14-07-2006 22:31

hej alle, mange tak for jeres gode råd.. jeg kan fortælle at nu har min kat ikke kradset i karme i et døgn

jeg har sprøjtet med denne gå væk kat, og det ser ud til at virke eller har jeg mon været heldig

men nå ser jeg..jeg har hvertfald fået en masse gode råd som jeg vil bruge

mvh sandie

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider