Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvor længe var du om at tage kørekort?
Forfatter: 
Dato:  12-07-2006 18:15

Hejsa


Uha.. Nu har jeg fundet kørelærer og skal begynde at tage kørekort d. 2 Aug, skal til teori hver onsdag... Jeg bliver 18 d. 24 oktober og håber self. at få det hurtigst muligt derefter, men hvor længe skal man enlig regne med det tager at få kørekort?


Hvad med jer? Fik i kortet i første forsøg eller dumpede i?



0
0
Svar på denne tråd
 
 Jep jep...
Forfatter: 
Dato:  12-07-2006 18:18

..jeg fik kørekort på 2 måneder. Der var heldigvis ikke så meget ventetid på det tidspunkt, hvor jeg gik op :-)

Bestod begge prøver i første forsøg :-)

Havde ikke råd til at dumpe


God fornøjelse :-)



Mvh Mette..
********************
www.newforest.dk
***************************
Vær med til at tale dyrenes sag!
Demonstration i Kbh d. 3.oktober 2006 kl. 12
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  12-07-2006 18:20

Det tager ca 3 måneder hvis man består i første forsøg el. at der er meget kort ventetid!

Mit tog 4 måneder da jeg dumpede første teori prøve og skulle vente i hele tre uger! Suk suk.. Men nu har jeg det!!


En af mine veninder har lige dumpet teori og skal op igen til august pga politiet holder sommerferie! Og så kan hun først få bestilt køreprøven når den er bestået og der er sikkert ventetid efter en sommerferie! Så hendes tager nok omkring 5 måneder!


Hilsen Frederikke


Chanel, Zulu & Soffy!


Hvorfor nøjes?


0
0
Svar på denne tråd
 
 hej hej
Forfatter: 
Dato:  12-07-2006 18:23

Jeg har lige fået kørekort til trailer. i mit område er der 7 ugers ventetid på køreprøve...

Mvh Mette

0
0
Svar på denne tråd
 
 3 måneder..
Forfatter: 
Dato:  12-07-2006 18:24

3 måneder er vist standart tiden, men mange får det taget på kortere tid.


Jeg tror mit tog to måneder, jeg bestod begge gange første gang


0
0
Svar på denne tråd
 
 Det tog...
Forfatter: 
Dato:  12-07-2006 18:26
... godt 3½ måned. Der var en del ventetid - men jeg bestod da begge prøver i første forsøg (heldigvis)

£isbeth & Baloo

It's our choices that show what we truly are,
far more than our abilities.
(Albus Dumbledore / J.K.Rowling)
0
0
Svar på denne tråd
 
 8 køretimer
Forfatter: 
Dato:  12-07-2006 19:03

Så havde jeg til forvogn og hænger.




Illum


Det er et fortolknings spørgsmål...Men overdreven brug af smiley virker falsk og uægte..


0
0
Svar på denne tråd
 
 hephey
Forfatter: 
Dato:  12-07-2006 19:07

3 mdr. tog lidt lang tid fordi det skulle passe med skole, hest og arbejde... man tog bare teorien på computer, så havde nogengange køretimer 2 dage efter hinanden...


bestod begge dele første gang... (så havde jeg nemlgi håneretten over min bror og far...






Carina.

Mango-Min elskede DV'er. Nu military vinder.

Surprise- Min smukke ponyblanding.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kørekort
Forfatter: 
Dato:  12-07-2006 19:49

Mit tog 3½ måned. Der var cirka en måneds ventetid på både teori- og køreprøven, og jeg dumpede teorien første gang.


Held og lykke med det!


Venlig hilsen Line

Gør livet til en fest, rid islandsk hest!

0
0
Svar på denne tråd
 
 tog mit
Forfatter: 
Dato:  12-07-2006 20:20
køre kort på 3 uger dengang jeg fik det.. og det kostede ikke en dag over 4000 kr og jeg bestod i første hug både i min teori og køreprøve..

Jillow


Som registreret har man bl.a.
følgende rettigheder:

ret til at få besked om,
at der indsamles
oplysninger om en selv





0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  12-07-2006 20:42

Det tog mig 2-3 måneder.


Min bedste veninde var 14 mdr om at ta' hendes. Hun dumpede så også køreprøven 5 gange eller sådan noget

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tog mit på under 3 mdr
Forfatter: 
Dato:  12-07-2006 20:51

og på absolut kun det minimum krav der var på timer ( det er lavet om siden) havde ikke så meget som en time over. Bestod teori og køreprøve 1 gang jeg var oppe. Kortet kostede mig præcis 10.300 incl glatbane og prøverne.


Hmm he he ved ikke om jeg tør møde hende der skulle op til køreprøve 5 gange , gosh det har været en dyr omgang. Har hørt om evighedstudenter, men ikke i denne forbindelse, he he det må have været fordi kørelæreren så godt ud *G*


Michelle




Tremmeseng, Højstol, Gitterlåge, 140X200 jernseng mm. sælges - se min præs. :-)


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-07-2006 21:21

Jeg fik mit kørekort på lidt over 2 måneder... eneste hindring i processen var at kørelæreren skulle have juleferie midt i det hele, tsk tsk Bestod begge prøver i første forsøg





Jette og Dengsen - vi gør hvad mor siger! >o<
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  12-07-2006 21:26

Hehe..


Kan afsløre at min veninde havde nogle problemer med at hun per ren refleks kom til at træde på speederen når hun blev nervøs.


Hun gør det ikke længere, men det var temmelig upraktisk i en køreprøvesituation.


0
0
Svar på denne tråd
 
 2 mdr tog det mig
Forfatter: 
Dato:  12-07-2006 21:48

Det tog mig ca. 2 mdr at tage mit kørekort, det tog en måned med teori da vi havde teori to gange om ugen, og derefter tog det en 3 uger inden jeg fik en tid til køreprøven.

Jeg bestod begge gange første gang. og med kun 1 fejl til teori!


Jeg kan i dag ikke undvære mit kørekort, og det tror jeg heller ikke mine forældre kan, for skal en af mine søskende hentes et eller andet sted så bliver jeg bedt om at hente eller bringe - til gengæld kan jeg de fleste aftner og weekender låne en bil, og det er jo rart når jeg skal til fodbold eller til fest en weekend for så har jeg bare bilen og kan sove hos en veninde, så er jeg fri for at tage tog frem og tilbage eller plage mor og far om at blive hentet.


Held og Lykke med dit kørekort, jeg håber du bliver lige så glad for det som mig!


Rigtige piger har kørekort!!!


Ninkamus

Horsemanship burde være lovpligt :)
Kropsprog som kommunikation
www.horsemanship.dk
0
0
Svar på denne tråd
 
 uhauhauha
Forfatter: 
Dato:  12-07-2006 22:10

det er jo mange år siden...men tog 3 køretimer...og det var det...


:-)


KH


Annette




rigtige piger rider hver dag


0
0
Svar på denne tråd
 
 stor forskel på now og then...
Forfatter: 
Dato:  12-07-2006 22:53

Dengang jeg tog kørekort var der ingen regler om timetal. Jeg havde 7 timer og gik så til begge prøver, bestod 1 gang, mener det tog en 20-30 dage.






Hest søges til udlån, 1-2 år eller efter aftale (evt. med forkøbsret ved salg), skal have dressurkapacitet, både rå eller i træning, ca. 3-10 år gammel, skriv for nærmere info...

0
0
Svar på denne tråd
 
 204 måneder
Forfatter: 
Dato:  12-07-2006 22:59
indtil videre, da jeg slet ikke er begyndt endnu :D



mvh PiaR
quantum in me fuit


Skal du holde havefest? - lej en Weber Ranch Kettle grill


Magasinet Hest + Equipage + HesteBladet sælges


Svar venligst i tråden og ikke via besked/mail

0
0
Svar på denne tråd
 
 kørekort...
Forfatter: 
Dato:  12-07-2006 23:02

Så har vi fødselsdag samme dag


Jeg var 7 uger om mit kørekort - den ene af ugerne var jeg på studietur.


Mit råd er vent til okt.

Du kan ikke tage prøverne før du er fyldt 18..



M.V.H. Riderlykke


Der er 2 ting som dyreejer:

Enten så vil man det, eller også vil man det ikke..


2 stk. sadler købes. Se her

Boks i Odense søges. Kig her


Se min hjemmeside HER



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej igen..
Forfatter: 
Dato:  13-07-2006 07:19

Riderlykke, hehe ja vi har da vist fødselsdag sammen dag Ja, men vil bare gerne begynde at gå i gang før jeg starter i skolen igen..


PiaR, er det bare et valg du har taget ikke at ville have kørekort eller skal du igang på et tidspunkt?





0
0
Svar på denne tråd
 
 har lige et
Forfatter: 
Dato:  06-08-2006 08:25

spørgsmål angående prøverne... - er det både teori- OG køreprøve man ikke kan tage før man er fyldt 18? Har nemlig hørt at det kun var selve køreprøven man ikk kan ta før man er 18 år...

Skal nemlig i gang med kørekortet om 1 måned, for så vil jeg måske vente lidt hvis jeg så slet ikke engang kan komme til teori prøve...


Venlig Hilsen Maria

0
0
Svar på denne tråd
 
 9 køre timer.
Forfatter: 
Dato:  06-08-2006 08:45

Så var kørekortet hjemme, bestod teori + køreprøve 1. gang.

Nogle år senere, brugte jeg 4½ køretime på at få mit MC kort. Bestod igen teori + køreprøve først gang.

Siden brugte jeg 2 timer incl køreprøve, til sidevogns kortet, som jeg også bestod 1 gang.

Så pøj pøj med kortet.

Hilsen



Yankee

Er du til fart og fest
så er travere bedst.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  06-08-2006 09:35

Jeg startede ca 24. august sidste år og bestod min 2. praktiske prøve den 1. december, så for mig tog det lidt over 3 mdr, ikke sandt?




......Anne-Sofie......

www.sitecenter.dk/familiensommersko


0
0
Svar på denne tråd
 
 lang tid...
Forfatter: 
Dato:  06-08-2006 09:42

... da jeg tog kortet, var der 16 obligatoriske timer. Den kvote overskred jeg en hel del


Jeg dumpede både teori og praksis første gang. Min første køreprøve foregik i morgen-myldretrafikken i Århus. Ikke rart når man var så nervøs, som jeg var.


Anden gang lavede jeg også en masse dumme fejl, men sagkyndig mente at kunne se, at det ikke nervøsiteten, der spillede ind, og ikke at jeg var en dårlig bilist. så jeg fik kortet.


Og jeg har det endnu :-)



0
0
Svar på denne tråd
 
 aoeitaeoræ
Forfatter: 
Dato:  06-08-2006 10:01

- Jeg slår PiaR's rekord, eftersom jeg så har været 280 måneder om, ikke at få taget det kørekort, som jeg egentlig godt kunne bruge!



Gitte C
GILA HORSEFAIR
www.gila.dk
BREYER - Kvalitetslegetøj til hestefolket!
Cheval Liberté hestetrailere, brugte trailere og biler...
OBS - Vi har åbent næsten hele uge 31. Bare ring...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg begyndte..
Forfatter: 
Dato:  06-08-2006 10:41

den første uge i maj sidste år og havde bestået det hele den 25 juli mener jeg, så godt tre måneder..


Dog skal det siges at jeg ventede fem uger på at komme til køreprøve, så jeg tog vel mit kørekort på lidt under to måneder..





Krone og bølge - En selvfølge

De Sorte perler kan næste gang ses

på Vilhemsborg den 3. sep



0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-08-2006 11:59
jeg begyndte den 4 maj i år.. jeg gik til teori mandag og tordag.. var til teoriprøve den 28 juni og køreprøve den 17 juli (dumpede) og skal til ny køreprøve den 16 august (det var ikk ngle før øv og min kørelære holder ferie fra 28/7-9/8..)skal ud og køre her næste gang den 10... glæder mig... min kørelærer og jeg kommer så godt ud ad det med hinanden at han har givet mig jobtilbud (han mangler en kørelærer men det er generalt et stort problem her i årlborg).. så når jeg om 2 år bblir 21 skal jeg til tage tage erhvervs kørekort og blive kørelære...det koster bare 100.000 kr men jeg vilg gerne og jeg tror at det lige er jobbet for mig...jeg er nemli en meget udadvendt person der snakker emd alle... he eh...så jeg skal være kørelærer...

Elisabeth på snart 19 og Klepholms Pegasos på 4 år.


Vi tager til vores første stævne den 16/17 september 2006.


Blev den 22/7 2006 for første gng smidt af min unghest...AV...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider