Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

returvarer
Forfatter: 
Dato:  12-07-2006 07:54

Som nogen af jer har fulgt med i, har jeg igen kvajet mig med noget sadelkøb i udlandet pga min utålmodighed med at holde hesten i gang efter 2 års venten på han kunne rides.

Jeg vil meget gerne returnere skidtet, det kan jeg også ifølge deres hjemmeside, men nu svarer de ikke længere på mine mails.

Skal jeg bare fise på posthuset med den alligevel?

Jeg ved man kan få godtgjort VISA køb som ved snyd er blevet trukket på ens konto eller hvis den vare man har betalt for aldrig dukker op.

Kan jeg bruge den genvej når de nu har sendt mig en forkert vare, eller må jeg pænt vente og håbe på de sender mig pengene når de har sadlen?

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

Dårlig løsning
Forfatter: 
Dato:  12-07-2006 08:28

Det vil være en rigtigt dårlig løsning bare at sende varen retur uden at du har en skriftlig aftale på at sælger acceptere det.

Du kan ikke bruge den løsning du selv foreslår, da firmaet jo intet ulovligt har gjort og dermed må/kan banken ikke returnere betalingen.

Har du evt. overvejet om firmaet evt. holder ferie lukket siden de ikke svare på dine mails? prøv at ring til dem.

Hvad land er der tale om?

Sune

0
0
Svar på denne tråd

ringring
Forfatter: 
Dato:  12-07-2006 08:33

Det er en butik og de har ikke oplyst mig om at hele personalet skulle gå på vinterferie. Jeg har købt den i Australien som er det eneste sted de forhandler sadlen i 16" - hvilket jeg jo forstår nu eftersom den er identisk i størrelse med 16,5"...

Jeg var villig til at betale en del ekstra for at få en sadel hurtigt, men selvfølgelig ikke 6000 kr. som det har kostet mig hvis jeg skal kyle sadlen i skralderen og fortsat ride med en som ikke helt passer. Eller lade en 6 års hest gå på pension...

Jeg ved dog ikke lige hvor godt mit engelske er kl. 3 om natten!

0
0
Svar på denne tråd

ulovligt
Forfatter: 
Dato:  12-07-2006 08:36

Jeg er selvfølgelig klar over at de ikke har gjort noget ulovligt, men de har heller ikke sendt mig den vare som var på billedet da jeg bestilte.

0
0
Svar på denne tråd

Hvis alt går galt
Forfatter: 
Dato:  12-07-2006 08:42

så kan du vel forsøge at sælge sadlen herhjemme som et "fejlkøb"...

Håber selvfølgelig at du finder ud af noget med forretningen hvor du har købt sadlen, men husk lige, at du nok selv skal betale for at sende den retur igen...

0
0
Svar på denne tråd

sælge videre
Forfatter: 
Dato:  12-07-2006 08:46

Jeps, som du kan se i min signatur spiller jeg allerede på flere heste! Det var nu ikke derfor jeg skrev indlægget, men fordi jeg selvfølgelig gerne vil have kontanterne frigjort hurtigt så jeg kan fortsætte jagten.

Sender jeg den retur skulle jeg også kunne få told og moms godtgjort.

0
0
Svar på denne tråd

meget dyrt
Forfatter: 
Dato:  12-07-2006 09:00

Jeg vil forslå at du sælger den i Danmark, så du slipper for alt det bøvl det er med at få moms samt told tilbage. iøvrigt er det hammer dyrt at sende noget til Australien med Post Danmark.

10 kg koster 545,00 kr.

Sune

0
0
Svar på denne tråd

returvarer
Forfatter: 
Dato:  12-07-2006 09:23

Det vil jeg da også foretrække Sune. Men det kommer jo an på om nogen vil købe den.

Jeg har i 2 år bøvlet med kiropraktor til min hest og overvægt grundet manglende motion grundet skævheder og vækst. Nu er han endelig kommet i gang, så hvis han skal stå stille 3 måneder igen, kan jeg sikkert begynde forfra - det tager mig ½ år at slanke de 100 kg græs af hver gang. For ikke at tale om at han på den måde vokser ud af sine nye sadler inden vi når at få dem, det har vi prøvet 2 gange.

Så jeg er herrehamrende utålmodig her med mit nyindkøbte skovkort klar til afgang!

0
0
Svar på denne tråd

Kontakt SKAT
Forfatter: 
Dato:  12-07-2006 09:32

Prøv at kontakte SKAT for at høre hvordan proceduren er for refundering af told og moms.

Sune

0
0
Svar på denne tråd

refusion
Forfatter: 
Dato:  12-07-2006 09:35

Det skulle være nok at få kvittering på afsendelse samt indsende min toldkvittering.

Hvordan man lige undgår at modtageren skal betale told ved jeg så ikke...

Jep, herrebøvlet. Så ka jeg lære det?

0
0
Svar på denne tråd

Prøv SKAT
Forfatter: 
Dato:  12-07-2006 09:45

Den er jeg nu ikke sikker på holder ... mht om det skulle være nok. SKAT burde kunne oplyse hvordan du undgår told problemer i australien. Ellers kan du med sikkerhed få det oplyst hos den Australske ambassade i DK.

0
0
Svar på denne tråd

Hvor er det surt
Forfatter: 
Dato:  12-07-2006 10:08
at den alligevel ikke var det du forventede.

Det var jo ellers noget i den stil jeg forsøgte at finde til Monty før jeg gik helt over til bomløs...

Pia - du er forresten velkommen til at prøve min Freeform hvis du har mod på det?

Den glider en smule frem - men da der ikke er nogen bom i trykker den ikke nogen steder er det ikke et problem - og det er testet grundigt på min egen mule. Han reagerer KUN hvis man kaster sig på ryggen af ham lige efter man har spændt gjorden og det har vist ikke så meget at gøre med sadlen. Ellers går han rigtig godt med den...

/Trine T =)

What We Do in Life Echoes in Eternity
0
0
Svar på denne tråd

Freeform
Forfatter: 
Dato:  12-07-2006 10:13

Altså prøve er jo altid interessant! Det er et meget anderledes koncept og jeg er hamrende nysgerrig. Men jeg ved ikke helt hvor overbevist jeg er om de bomløses uskadelighed ved langtursletridning. Og vi er endnu ikke så dressurtrænede at jeg kan sidde ned i to timer - mest af hensyn til hesten.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg oplever
Forfatter: 
Dato:  12-07-2006 10:27
absolut Freeform som værende trykfordelende - igen tror jeg nok at Monty ville protestere MEGET hvis han fandt det ubehageligt at jeg red letridning. Hans reaktion på ubehag fra ryggen er nogle seriøse bukkespring - noget jeg også får serveret hvis jeg ikke sætter min bagdel godt ned i sadlen inden jeg laver anspring til galop

Men du siger bare til - så må vi arrangere et eller andet :)

/Trine T =)

0
0
Svar på denne tråd

arrangement
Forfatter: 
Dato:  12-07-2006 10:29

Jamen jeg laver ikke en skid - min arbejdspc bliver ved med at gå i udu og den her kan ikke trække programmerne. Så der er næsten frit slag, dog kan jeg ikke køre med hesten.

0
0
Svar på denne tråd

Undskyld...
Forfatter: 
Dato:  12-07-2006 10:31
nogen gange overser jeg åbentbart det der står med stort...GG
0
0
Svar på denne tråd

I næste uge
Forfatter: 
Dato:  12-07-2006 10:40
engang - jeg skal lige ha overstået farmors bisættelse på fredag :(

Jeg skal bare ha arrangeret bilen for mig - og ha en adresse ;)

/Trine T =)

0
0
Svar på denne tråd

det lyder godt
Forfatter: 
Dato:  12-07-2006 10:41

Jeg giver frokost - eller noget.

Ked af at høre om farmor.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil
Forfatter: 
Dato:  12-07-2006 13:14
vende frygteligt tilbage i næste uge så :)

Så må vi se om sådan en er noget du kan bruge eller du må ud og lede videre :)

/Trine T =)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider