Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Flyt til Odense og bliv rask!
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 18:39

Ja, flyt til Odense og bliv rask, skulle man ihvertfald tro med det service niveau kommunen har..

Mig og min kæreste flyttede til Odense her den 1. juli fra Faaborg.

Min kæreste har en medfødt hjertefejl der har gjort at han hidtil har været berettiget til 37 timers hjælp om ugen, til indkøb, tøjvask osv..

Da vi så flyttede til Odense regnede vi selvfølgelig med at dette ville være det samme, men nej, han fik 15 timer.. Om måneden! altså en tiendedel af det antal timer han før har haft.

Dertil kom at hvis han skulle have en handicapplads tæt på vores lejlighed skulle han betale 3000 kr for at få sat et skilt op på en plads..

Da vi skal på ferie inden længe ringede min kæreste til kommunen for at høre om han kunne låne en kørestol.. Men nej, her var der heller ingen hjælp at hente, da han ikke skulle bruge den altid.. Han måtte så ringe til sin læge på OUH og høre om han kunne finde en han kunne låne.. Det gik så heldigvis iorden, men da vi så skulle ud og hente den fik vi en skideballe på udlåningskontoret over at man altså ikke bare skulle tro man bare kunne ringe til sin overlæge og få ham til at skaffe alt muligt..

Så ja, alt i alt har vi fået den oplevelse at man åbenbart på mirakuløs vis bliver rask af at flytte til Odense..

0
0
Svar på denne tråd

flyt til Odense
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 18:43

Jamen det lyder jo bare super duper

Nu må vi se, flytter selv til Odense her til august. Har allerede fået lejlighed

Såå kan være vi kommer igennem samme maskine.

0
0
Svar på denne tråd

boede..
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 18:45

i også sammen før?

jeg kan nemmelig ikke får rengørnings hjælp, når jeg bor sammen med min kæreste

med venlig hilsen Susanne.

Heste ejendom sælges. www.123hjemmeside.dk/shjorth1

Din uderskrift kan hjælpe. www.animalsmatter.org/

Ejendom købes i mariager.

0
0
Svar på denne tråd

Hold da op...
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 18:56

... det kan da ikke være rigtigt? Kan i ikke klage til nogen? Eller få den gamle kommune til at kontakte den nye, de må jo have nogle oplysninger, som de har brugt til grundlag for de 37 timer.

Melder mig i øvrigt under fanen som Odense-tilflytter, flytter første august.

Vh Tine :-)

Hestens Urtehave

Go Gos dejlige PRE-lillebror sælges her

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 19:09

Nej, vi boede ikke sammen før.. men syntes alligevel det er utroligt at det forventes af et ungt menneske at skulle klare et 37 timers job + det der før har været ansat en person til 37 timer om ugen..

Tror næppe det er muligt at klage til nogen, og da min kæreste sagde til visitatoren at det da var urimeligt grinede hun bare og sagde at hun da skam heller ikke fik nogen hjælp fra hendes mand derhjemme..

Hans socialrådgiver i Faaborg var også meget skuffet over time antallet, men kan vidst ikke rigtig gøre noget ved det..

0
0
Svar på denne tråd

odense...
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 19:33

jeg og kæresten flytter også til odense nu her... har købt en super skøn ejerlejlighed så glæder mig helt vildt!

Alt over 165 er ikke en hest, men en Giraf :-)

Odense; Undervisning tilbydes...

0
0
Svar på denne tråd

Hjælpen bliver
Forfatter: 
Dato:  08-07-2006 19:38

skåret ned, da i jo flytter sammen nu, og så regne rman jo med du hjælper ham, frem for at han får hjælpen udefra. Det er generalt alle kommuner der gør sådan, så er skam intet sær tilfælde.

Da jeg var nyopereret i ryggen og blev sendt hjem med besked om at jeg kunne få hjælp til at få sendt mine børn i skole, og få hjælp til morgenmad og deres madpakker, var jeg lettet, da min samboende dengang arbejde fra 6 morgen til 16 eftermiddag, og eftersom jeg ikke måtte stå ud af min seng 6 uger efter operation, og kun måtte rejse mig når jeg skulle i bad og på toilettet, kunne jeg jo ikke få mine børn op og i bad, lave morgenmad og sende dem i skole. Men da kommunen så kom ud, og opdaged ejeg boede sammen med en, kørte de igen med beske dom at jeg sandelig måtte klare mig selv, ellers måtte min samboende hjælpe. DVS han skulle stå op 3 timer før han skulle møde, tage 2 små børn op, sørge for de kom i bad, i tøjet fik smurt madpakker, og så kunne de ellers prøve at holde sig vågen inde i stuen hvor jeg lå, indtil de skulle i skole, og var ca i 3½ time, det er lang tid når man er 6 og 7 år.

Jeg fik så ikke andet end morgenmad inden han kørte og indtil ungerne kom fra SFO ved 16 tiden, da vi ingen hjælp kunne få. Ved godt det kun var i 6 uger, men er dælme lang tid når man har 2 små børn med krudt et vis sted og en mand på skifthold.

men sådan er systemet nu engang

LIBERAE SUNT NUSTRAL COGITATIONES

Mail: Icewife@pcdk.dk

0
0
Svar på denne tråd

jeg oplever desværre også Odense
Forfatter: 
Dato:  08-07-2006 19:52
som en kommune med et utroligt ringe serviceniveau på mange områder. Er kommet hertil fra en nordkøbenhavnsk kommune, og det har væreet noget af en omvæltning...der bliver sandelig spinket og sparet i Odense. Men ok, det koster jo også mange millioner at opføre det nye prangende sportscenter, som Jan Boye er så stolt af... Jeg synes det er en skam at servicen er blevet så kraftigt forringet, for Odense er sådan en dejlig by.

SKIMMELBROGET PINTO PONYHOPPE SÆLGES

7500 KR

www.heste-nettet.dk/ma.../114173/1/

0
0
Svar på denne tråd

bla bla
Forfatter: 
Dato:  08-07-2006 19:52

Skal det forståes sådan at din kæreste arbejder 37 timer om ugen og så har haft en gående i hans hjem 37 timer om ugen til at gøre rent,vaske op osv.

For så synes jeg da det er helt ude i hampen,der er da ingen der har så stort et hus at det tager 37 timer om ugen at holde det,heller ikke selvom der sakl købes ind osv.!

Ret mig om det er helt forkert

Formidling af spanske heste direkte fra avler.

Boks udlejes i hyggelig lille stald i Odense NV.Ridebane + 8 tønder land store folde til benyttelse året rundt.15min. i skridt til ridehus.500kr. inkl. halm.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider