skåret ned, da i jo flytter sammen nu, og så regne rman jo med du hjælper ham, frem for at han får hjælpen udefra. Det er generalt alle kommuner der gør sådan, så er skam intet sær tilfælde.
Da jeg var nyopereret i ryggen og blev sendt hjem med besked om at jeg kunne få hjælp til at få sendt mine børn i skole, og få hjælp til morgenmad og deres madpakker, var jeg lettet, da min samboende dengang arbejde fra 6 morgen til 16 eftermiddag, og eftersom jeg ikke måtte stå ud af min seng 6 uger efter operation, og kun måtte rejse mig når jeg skulle i bad og på toilettet, kunne jeg jo ikke få mine børn op og i bad, lave morgenmad og sende dem i skole. Men da kommunen så kom ud, og opdaged ejeg boede sammen med en, kørte de igen med beske dom at jeg sandelig måtte klare mig selv, ellers måtte min samboende hjælpe. DVS han skulle stå op 3 timer før han skulle møde, tage 2 små børn op, sørge for de kom i bad, i tøjet fik smurt madpakker, og så kunne de ellers prøve at holde sig vågen inde i stuen hvor jeg lå, indtil de skulle i skole, og var ca i 3½ time, det er lang tid når man er 6 og 7 år.
Jeg fik så ikke andet end morgenmad inden han kørte og indtil ungerne kom fra SFO ved 16 tiden, da vi ingen hjælp kunne få. Ved godt det kun var i 6 uger, men er dælme lang tid når man har 2 små børn med krudt et vis sted og en mand på skifthold.
men sådan er systemet nu engang