Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

skal man drikke vand?
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 16:19

...ja et sikkert vældig dumt spørgsmål herfra.

Men er det nødvendigt at drikke vand? Altså det der kommer på flaske eller fra hanen?

Jeg hader nemlig vand, og indtager stort set kun cola light. Vand drikker jeg nok 3 glas af om ugen. kan virkelig ikke udstå det.

men nu er det min veninde påstår at det er særdeles usundt for mig ikke at få rent vand. At colaen er vanddrivende, og jeg derfor ikke får en dyt ud af at drikke det.

Men hvorfor dælen ophober jeg så væske i kroppen?

Så tibage til spørgsmålet - er vand virkelig det eneste der duer?

0
0
Svar på denne tråd

Tja jeg er selv
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 16:21

en aktiv cola drikker.. men har fået strenge ordre af min tatovør til at drikke masser af vand, ellers vil farven (igen) ikke sætte sig ordenlig fast når jeg skal have mnin tato farvet op..

fra d. 9 juni vinterhvide dværghamstere til salg.

Kasteret han rotte gives væk, mere info i min præs

0
0
Svar på denne tråd

du ophober
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 16:22

vel væske fordi din krop panikker pga vand-underskud?

Prøv at drikke vand, der har stuetemperatur, - for mit vedkommende glider det lettere ned,end hvis det er isafkølet. det er iøvrigt også sundere for kroppen, har jeg læst mig til et eller andet sted!

Mvh

Christina & Prinsesserne, Skrydenlyst

0
0
Svar på denne tråd

Selvfølgelig..
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 16:25

er vand nødvendigt, er det 70 % af kroppen der består af vand??

Cola (også light) er udsyndt og tilføre ikke kroppen noget godt, det er fyldt med sukker og koffein..

Krone og bølge - En selvfølge

Springstøvler sælges

Frieserne kan opleves til Åbent hus 30 juli

0
0
Svar på denne tråd

men jeg er
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 16:28

..jo ikke dehydreret. har fået taget blodprøve for at tjekke det.

Cola er vel også væske?

synes bare vand er så adr. Og kedeligt. Ikke engang citronskiver i det kan få det til at være indbydende. har aldrig i hele mit liv kunne lide vand. Og det er ikke blevet bedre af at jeg i en periode drak frygtelig meget af det på kort tid. Nej vand, ydr.

er der ikke noget andet end vand man kan drikke?

0
0
Svar på denne tråd

Næh...
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 16:29

cola er ikke væske der er godt til kroppen, kaffe er også væske og det er bestemt ikke sundt..

Vand er vejen frem..

Springstøvler sælges

0
0
Svar på denne tråd

Pssst
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 16:31

vand er da herligt... Det bedste vand fåes her hvor jeg bor... og jeg drikker nok minimum 6 liter om dagen...

Forresten så skal I passe på med de der lightsodaer...

der er nervegift i dem... det er ikke engang løgn...

det hedder i-et eller andet - prem eller sådan noget,.,,

~ Shetter ~
×××
Der måler sig til vægttab
(Status 7-6-06):

Brystkasse:

130

Talje:

113

Hofter m. mås:

137

Lår:

77

×××
Herning og omegn
(Klik på linket for profildata)
0
0
Svar på denne tråd

Hvad med...
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 16:32

..evt. noget light saftevand?

Anne Mette: Der er ikke sukker i light produkter ;-)

Det er netop det sukkersygepatienter drikker ;-)

Mvh Mette..
www.newforest.dk
Vær med til at tale dyrenes sag!
Demonstration i Kbh d. 3.oktober 2006 kl. 12
0
0
Svar på denne tråd

cola gør at du
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 16:32

får meget sukker i blodet og derved i kroppen (der er ikek alm sukker i light, men der er en slags sukker)

Jeg vil gætte på huden får en lidt hårdere konsistent end hvis den er "vandet" med rigtig vand.. Men det er nok ikke noget man i dagligdagen lægger mærke til (bortset fra lidt tør hud)

0
0
Svar på denne tråd

Kryber til korset...
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 16:33

jeg er altså heller ikke så vild med at drikke vand. Min mand synes jeg er dybt underlig hvad det angår.

Dansk vand kan jeg godt lide, kunne du evt. drikke det i stedet for Charlotte?

Jeg ved ikke hvorfor du ophober væske i kroppen (hvis det da ikke bare er noget du tror), men vi ophober vel alle lidt mere væske her i varmen, det er i hvert fald mit indtryk. Og så er det vel heller ingen hemmelighed, at du ikke lige fem har været god ved din krop.

Hilsen Helle - Mimi

0
0
Svar på denne tråd

shetter...
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 16:33

..jeg ved colaen ikke ligefrem er det sundeste. Men er den ikke bedre end ingenting?

og hvad gør den der nervegift? og er du virkelig sikker på der er det i det, for så burde de jo ikke være lovlige at sælge.

Og tro mig, har virkelig prøvet al slags vand man kan få her i århus. Både fra haner og fra flaske. Nul, det smager ikke godt.

Og er ikke særlig vild med saftevand, så det går heller ikke at kamuflere det på den måde.

0
0
Svar på denne tråd

Ud med light colaen.
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 16:35

Mej Cola er ikke væske, slet ikke når der bilver snakket om kroppens behov. Spørg enhver sygeplejeske og de vil bekræfte det.

Er der en grundt til du drikker light? Sukkersyge? Ellers skal du hurtigst muligt ligge det på hylden, da der lige er kommet forskningsresultater omkring at det er meget kræftfremkaldende. Du kan selv søge på google efter oplysninger hvis du ikke tror på det.

Den ene kat fører bare en anden med sig.

Ernest Hemingway

0
0
Svar på denne tråd

Helle...
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 16:36

...dansk vand - nej. Hmm er vist lidt kræsen.

ved godt at det muligvis er pga at jeg ikke behandler min krop så godt at jeg får væskeophobninger. Men har jo netop prøvet at indtage en masse væske, som jeg troede cola var.

men er villig til at prøve at ændre det til noget andet. Hvis bare jeg kunne lide det.

Er der noget man kan proppe i vand som fjerner vandsmagen.

0
0
Svar på denne tråd

Hvad...
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 16:36

..med dansk vand, appolonaris med eller uden citrus eller perrier?

Det er jo friskt og sprudlende ;-)

Mvh Mette..
www.newforest.dk
0
0
Svar på denne tråd

Mette..
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 16:37

sukker eller sødemidler, det kan vist være ligemeget, ingen ag delene er sundt for kroppen..

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men nogen steder smager vand af bræk, her hvor jeg bor har vi det reneste vand og det smager himmelsk..

Springstøvler sælges

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 16:38

Vand er altså nødvendigt, jeg har det heller ikke så godt med vand, men efter jeg er begyndt til fodbold igen er det en nødvendighed, ellers bliver jeg dårlig.

Jeg ved ikke hvorfor du opholder væske, men det er nok fordi du ikke er i væskebalance og det prøver din krop at fortælle dig. at du drikker light er ikke meget sundere end alm. selv om de fleste tror det, light er bare uden sukker, men med en masse andre sødemidler som kroppen ikke har godt af.

Du bliver nødtil at drikke vand og specielt når det er så varm som nu. vend dig selv til at drikke min 2 glas vand hverdag!

Ninkamus

Horsemanship burde være lovpligt :)
Kropsprog som kommunikation
www.horsemanship.dk
0
0
Svar på denne tråd

Maria...
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 16:38

jeg drikker cola light fordi jeg ikke vil indtage for mange kalorier og sukker.

Og fordi jeg har en kostplan jeg skal følge, og der er der ikke plads til alt muligt kalorieholdige drikke. Og ønsker ikke at tage mere på.

0
0
Svar på denne tråd

*suuuk*
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 16:40

Charlotte - søde ven . kom du her til Herning så skal du få vand der smager dejligt...

Vandet der bliver tappet til kildevand ligger ikke ret langt væk herfra.. er det omkring 15 km mener jeg??

Altså kilden...

Ja der er nervegift i lightsodavand... det er et andet sødestof end saccharinen...

Årh - hvorfor er veninden ikke online så kunne jeg spørge hende hurtigt... hun fortalte mig navnet og nu kan jeg ikke huske det..

~ Shetter ~
×××
(Status 7-6-06):

Brystkasse:

130

Talje:

113

Hofter m. mås:

137

Lår:

77

×××
Herning og omegn
0
0
Svar på denne tråd

Hvad med saft...
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 16:41
hvis det nu ikke er det der ækle light noget, men rigtig dejlig rød eller gul Rynkeby eller måske Ribena? Ja, jeg må indrømme at jeg er på dit hold, vand uden tilsat smag, det drikker jeg helst ikke. Bor ellers i Silkeborg hvor alle synes at vandet bare smager så godt.

Hilsen Helle - Mimi

0
0
Svar på denne tråd

kan man
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 16:43

...få noget saft der ikke er light, men som heller ikke er sød saft? altså sur saft uden sødemidler og alt for meget sukker? dvs lavkalorieholdigt (dvs under 10kcal pr 100ml)???

Hmm shetter...det bliver sku nok lidt besværligt hvis jeg skal til herning hver gang jeg er tørstig *G*

0
0
Svar på denne tråd

Jeg mener
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 16:50

godt man kan få saft som er med reduceret sukkerindhold. Rynkeby laver da en der hedder saft sur, men kalorieindholdet kender jeg slet ikke, selv om jeg godt kunne trænge til at kigge efter

Ellers må du i gang med saftgryden, lige nu blomstrer hylden jo, hvad med at lave noget hyldeblomstdrik uden for meget sukker?

Hilsen Helle - Mimi

0
0
Svar på denne tråd

Prøv at købe..
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 16:54

vand i butikker, altså det lidt dyre, det kommer herfra midtjylland og smager rigtig godt..

Jeg kan ikke forstå hvis cola light indgår i en kostplan

Springstøvler sælges

0
0
Svar på denne tråd

Annemette
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 16:58

...har prøvet flaskevand. Kan ikke lide det.

cola light indgår heller ikke i min kostplan. Men da der ingen kalorier er i, så kan jeg drikke det uden det får betydning for min kostplan.

Det kan jeg ikke bare med saft, juice, mælk osv.

0
0
Svar på denne tråd

uihfuiehf
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 17:02

Man kan få SÅ meget vand på flaske der smager af noget..

Aquador har b.la. lavet nogle med fersken smag osv.

Og som Annemette kan jeg heller ikk forstå hvis det indgår..

Hilsen
Annecathrine
STOLT fjordheste ejer!
FOTOGRAFERING TILBYDES!
0
0
Svar på denne tråd

som sagt
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 17:04

..så indgå det jo heller ikke. Har jeg jo heller ikke skrevet det gør.

Men der står bare jeg skal drikke 1½ liter væske hver dag. Og så tænkte jeg - vand eller cola light. Det var vel ligegyldigt.

må prøve de der vand med smag. er de meget dyre?

0
0
Svar på denne tråd

Der var noget
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 17:06

om det "sukker" der er i cola light i Er du rigtig klog, hvor de lavede et forsøg med en alm cola og en cola light..

De puttede begge colaer i vand, den alm cola sank mens light flød.. Der fortalte de noget om foreskellen og viste det der pulver noget.. Men kan ikke huske hvad det hed..

0
0
Svar på denne tråd

Charlotte
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 17:08

står der ikke noget om hvilken slags væske det skal være??

Mener den min stedfar er på, står der noget om så og så meget vand, juice, mælk osv han må/skal drikek om dagen..

0
0
Svar på denne tråd

aaah
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 17:11

det stof jeg snakkede om hedder aspartam...

Jeg fik lige fat i min kloge veninde...

~ Shetter ~
×××
(Status 7-6-06):

Brystkasse:

130

Talje:

113

Hofter m. mås:

137

Lår:

77

×××
Herning og omegn
0
0
Svar på denne tråd

nej...
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 17:11

...jeg har ingen kalorieholdige drikke på min kostplan.

derfor mener diætisten jo nok det skal være vand. eller light saftevand. Men det er bare ikke lige noget jeg kan lide. Derfor er jeg hoppet på colaen.

0
0
Svar på denne tråd

Hellere...
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 17:15

..light end juice!

I juicen er der nemlig en masse sukker i..

I en del kostplaner findes muligheden, hvor der f.eks. står 2 l. væske dagligt, hvoraf ½ l. kan være light sodavand..

Mvh Mette..
www.newforest.dk
0
0
Svar på denne tråd

Nu kommer smøren...
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 17:21

Ligesom i kaffe, the og kakao er der coffein i cola, lige meget om det er light eller ej.

Coffeinen er vanddrivende og vanddrivende midler trækker vigtige salte og mineraler med ud.

Derfor er det vigtigt at drikke noget som ikke indeholder disse stoffer.

Selvom din krop ikke reagere på det kan du nemt være i underskud af væske.

Lige præcis hvad du skal drikke kan jeg ikke sige, men vandet spiller en vigtig rolle.

Hilsen Annemarie

0
0
Svar på denne tråd

Vand!!
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 17:26

Ja, vand er vigtigt.

Hvis du ikke kan lide smagen af vand (eller manglen på smag?) så har jeg et forslag til at få en anden smag. Jeg fik vand forleden, hvor der var strimler af agurkeskræl. Hmm tænkte jeg, skal det nu være godt?? Men det var det. Det gav vandet en frisk smag. Men det kræver selfølgelig at du kan lide agurk!! De skal ikke ligge længe i vandet før det smager let af agurk.

Mener som alle de andre at det ikke er sundt at drikke så meget cola. Uanset om det er light eller ej! Kroppen har brug for vand! Især i denne varme!

0
0
Svar på denne tråd

Vand...
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 17:28

Ihh... Nu irriterer det mig lidt at det er så mange år siden jeg har haft biologi, for jeg mener nemlig at vi hørte en del om det med vand(og jeg har vidst også læst en del om det diverse steder)

Som jeg kan huske det, så er der forskel på vand og væske:

- væske skal man have fordi det er godt for fordøjelsen, da det hjælper med at fortynde vores mad og dermed lette transporten igennem fordøjelsessystemet. Og som væske gælder både kaffe, te og cola med(mener jeg at have læst engang :-P)...

Men det er alligevel meget vigtigt, at en stor del af væsken er vand!

Vores krop består nemlig af store dele vand, og organer såsom nyre og lever, har brug for vand til at blive "renset" for alle affaldsstofferne som ophober sig i kroppen pga. vores føde.

Andre ting, så som den intercellulære væske(væsken imellem vores celler), består bla. af vand.

At du ophober vand, på trods af at du ikke drikker særlig meget, kan skyldes fejlernæring(hvilket du jo har levet med tidligere jvf. din sygdom).

Jeg mener nemlig at kunne huske vi lærte lidt om det i biologi(ret mig gerne hvis jeg tager fejl):

Ved normalt ernæring vil vandet automatisk diffundere imellem blodbanerne og den intercellulære væske, men denne funktion kan godt "gå i stykker" hvis man er blevet fejlernæret, og derved vil vandet forblive imellem cellerne, og dermed ophober der sig væske i kroppen.

Desuden så bruger kroppen jo også vandet til af nedkøle sig selv. Når man sveder(fx pga. varmen eller motion), udskiller man vand fra kroppen, og får man ikke nok vand tilbage igen, så risikerer man at dehydrere(og her er det så jeg ikke kan huske om væske er godt nok, eller det skal være vand evt. med diverse energibustere).

Så ja, jeg vil mene at det er vigtig med vand. Jeg ved som sagt ikke om jeg har husket data fra mine biologitimer rigtigt, men så må I gerne rette mig hvis ikke jeg har ;-) :-)

Mvh
Cavan
Stifter og formand:AHNA
Hvad man ikke dør af bliver man stærk af
0
0
Svar på denne tråd

fdjvughf
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 17:44
mener de der med smag koster 8kr for en ½liter

Hilsen
Annecathrine
STOLT fjordheste ejer!
FOTOGRAFERING TILBYDES!
0
0
Svar på denne tråd

Sur saftevand ...
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 18:07

Tranebærsaftevand er ret syrligt. Er personligt ikke sååå vild med det, med drikker det, da det er sundt for urinvejene, og jeg har haft en del problemer med blærebetændelse.

Det kunne du eventuelt prøve.

Venlig hilsen
Tina

0
0
Svar på denne tråd

ja der var
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 18:42
et program den anden dag, hvor de fortalte at cola light feder lige så meget som alm cola, så nu har jeg lagt den på hylden, jeg hader også vand, men kan drikke danskvand med citrus, så den er jeg hoppet på, jeg kan alle rede mærke en forskæl, men kan ikke lige forklarer hvad.

med venlig hilsen Susanne.

Heste ejendom sælges. www.123hjemmeside.dk/shjorth1

Din uderskrift kan hjælpe. www.animalsmatter.org/

Ejendom købes i mariager.

0
0
Svar på denne tråd

grunden til du ophober væske
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 19:56

i din krop, er jo netop fordig du ikke drikker rigeligt med vand.

Alle de affaldsstoffer du indtager i forbindelse med din føde, skal jo udrenses igen af kroppen.

Kroppen har tarme til at sende maden ignnem dit system og i disse tarme er der en masse affaldsstoffer, som skal renses ud igen. disse affaldsstoffer skal bruge rigeligt med vand for at få det udrenset.

Hvis ikke du tilfører dine tarme vand, vil affaldsstofferen forblive i dine tarme.

Derved ophobes der en masse skadelige affalds stoffer i din krop, som nemt kan betyde ophobning af væske i kroppen.

din indre motor skal bruge vand for at fungere korekt.

Hvis du tilfører kroppen feks sodavand, får du jo endnu flere skadelige stoffer ned i dine tarme.

IMC.
billig combisadel købes.
0
0
Svar på denne tråd

kom til at tænke på noget
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 20:02
Hvad er foreskellen på danskvand (hvor der også er kulsyre i) og så hvid cola (og jo det findes skam endnu :D)

0
0
Svar på denne tråd

Charlotte...
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 20:13

hvad med noget isthe, altså ikke det søde fra fabrikeerne, men the du selv laver og køler ned, det kan jo laves helt uden sukker.

Det tror jeg faktisk jeg selv vil prøve, jeg er altså ikke vild med vand medmindre der er brus i. Knus til dig.

Hilsen Helle - Mimi

0
0
Svar på denne tråd

isthe er også
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 20:15
vandrivende :D (mener jeg)

0
0
Svar på denne tråd

skal drikke vand
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 20:24

nej du skal da ikke...der er vel ingen der tvinger dig...

men man får en pæn hud når man drikker meget vand...og det giver også mæthed...

den er god nok det skulle være sundt...

ped har været der...ped har prøvet det
0
0
Svar på denne tråd

Hvid cola vs. danskvand + Charlotte
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 20:27

Hvid cola er sodavand uden farvestoffer. Smags- og duftstoffer er farveløse, lige så er sukker og sødemidler.

Danskvand er alm. postevand ("kildevand", om man vil), som er tilsat kulsyre. Det er kulsyren der gør, at danskvand smager lidt anderledes end alm. postevand - selv når alle boblerne er væk.

Charlotte: Har du prøvet at tilsætte lidt af din cola til postevandet? Det giver postevandet den smag af cola, som du jo godt kan lide, og din cola bliver fortyndet, hvilket din krop vil være glad for. Sødestoffer er ikke uskyldige, og desuden indeholder al sodavand, light eller ej, en lang række smags-, duft-, og konserveringsstoffer, som gør, at der kommer ubalance i kroppen, hvis der ikke også ryger postevand(kildevand, danskvand), med indenbords. Det er denne ubalance du nu mærker som væskeophobning.

Det lyder tosset, men for at fjerne væskeophobning, da skal der rigeligt med vand til. Vand fjerner vand. Cola (og al anden sodavand + saftevand, light eller ej), giver væskeophobninger, hvis det er den eneste form for "vand" man får.

Vand er livsnødvendigt, og det kan ikke erstattes af cola light!

For øvrigt, i mine ører, så lyder som om, du ikke blot kan lide postevand, men direkte har en eller anden angst/fobi for at få det indenbords.

Har du talt med dine behandlere om denne angst for at drikke postevand? Jeg tror, den hænger nøje sammen med din spiseforstyrrelse.

Tina

0
0
Svar på denne tråd

Citronskiver kan du ikke lide ...
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 20:40

... i vandet skriver du, men har du prøvet med lime??

Jeg havde en limefrugt til overs en dag, hvor jeg havde brugt limesaft til noget fisk.

Den blev skåret i tynde skiver, smidt i en kande og så blev der fyldt op med vand.

Først da jeg fyldte op med vand for 3. gang på de samme skiver, var det ikke bitter længere.

Så nu ved jeg, at en hel lime lige er i overkanten

Det dufter og smager rigtig friskt.

Mvh. Lisbeth

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
0
0
Svar på denne tråd

Drik vand
Forfatter: 
Dato:  07-07-2006 22:39

Selvfølgelig skal du drikke vand. Og det er bare med at komme igang. Lige pludselig har du vænnet dig til smagen og så glider det bare ned.

Venlig hilsen Lena

Man bliver ikke større af at gøre andre mindre!!
Rytter søges til dejlig fjordhoppe, se på min præsentation!!
0
0
Svar på denne tråd

ribena
Forfatter: 
Dato:  08-07-2006 09:37

hvad med ribena? det er godt nok sødt, men der er masser af c-vitaminer og så er det jo blandet med vand.. og man kan få det i en light udgave også.

0
0
Svar på denne tråd

vil straks
Forfatter: 
Dato:  08-07-2006 12:15

..prøve at købe nogle lime. Er det de der grønne små tingester?

er det bedst at købe økologisk, for så er de vel ikke sprøjtet?

Tina:

er ikke som sådan angst for vand, men mere for væske generelt. Så det er svært for mig at indtage noget jeg ikke synes smager godt. Måske derfor jeg drikker cola. For så får jeg i det mindste noget.

Det er store fremskridt for mig. Inden jeg blev indlagt sidste efterår, der indtog jeg kun maks 50mL væske om dagen, og det var somregel i form af isterninger.

så det er ve bedre med cola light end ingenting? eller skader colaen virkelig så meget? I skræmmer mig jo helt.

0
0
Svar på denne tråd

Ja, Lime
Forfatter: 
Dato:  08-07-2006 13:15
er lækkert Og det er de grønne tingester Jeg foretrækker nu også at drikke varieret, så det bliver nok ikke til mere end en liter vand om dagen, men man kan få sukkerfattig saftevand, og ellers er mælk eller juice da ikke helt i vejen?

Mht. Light cola, så tror jeg ikke, at aspartamen er påvist at være kræftfremkaldende...den er nok bare mistænkt for at være kræftfremkaldende, og det er der mange stoffer der er. Fx betakaruten (kan ikke huske hvordan det staves), farvestoffet i gulerødder, som skulle være kræftfremkaldende for rygere..hm ok Godt jeg ikke er ryger, for så må jeg ikke spise gulerøder!?!

Hehe, ej, må grine lidt af det. Det er lidt skørt.

Ej, jeg er ikke bange for at drikke light sodavand, men har ærlig talt ikke lyst, da jeg ikke kan lide det. Jeg tror ikke, at det er så farligt som folk siger, men igen - huske at spise og drikke varieret ;) Så burde det ikke gå galt, og jeg har da slet ikke lyst til at spise for mange kunstige/syntetiske stoffer.

Prøv limen eller saftevandet. Det burde ikke gå helt galt.

Penny- og Wendyblade købes/sælges. Se mere på præsentationen.

Prøv: www.pludre.dk

0
0
Svar på denne tråd

I følge
Forfatter: 
Dato:  08-07-2006 13:43

Diætisten jeg går hos, og har gjort i nu 1½ år, så er det ok at drikke cola Light. Og er langt bedre at drikke end mange af de saftevand man kan få, som er kunstigt sødet.

Jeg vil ikke slippe min cola og er gået til light, og drikker det med masser af isterninge rog citron skiver i.

Vand drikker jeg ikke, da vores vand her på egen ikke smager særligt godt, og er alt for nærig til at købe vand på flasker, da jeg noget det er fis i en hornlygte at give så meget for vand på flaske.

LIBERAE SUNT NUSTRAL COGITATIONES

Mail: Icewife@pcdk.dk

0
0
Svar på denne tråd

du skal lære at drikke vand
Forfatter: 
Dato:  08-07-2006 14:00

Jeg drikker næsten ikke andet end vand. Du ophober væske fordi kroppen prøver at holde på den smule vand/væske den får tilført, hvis du drikker ligeligt og rigtigt, altså vand vil du garanteret opleve at det går over. Det er klart at kroppen reagerer sådan, da det er livsvigtigt med vand. Hvordan skal du ellers også komme af med affaldsstoffer fra f.eks. din cola??

Cola har en ph værdi på 2,5 hvilket gør det meget surt for kroppen at indtage, det er vigtigt at indtage mad og væske således at det samlede indtag til sidst er omkring ph 7 altså neutralt. Vi spiser alt for meget sur mad og det giver syreophobninger i kroppen (læs eller se f.eks. lene hansson, hun har et program på tv 3 og har skrevet flere bøger.)

Det kan lade sig gøre at lære at drikke vand, engang kunne jeg heller ikke fordrage det, men nu glider det nemt nok ned og du vil blive overrasket over hvor godt du selv men også din pengepung får det.

Håber ikke dette opfattes som moralsk prædiken, har bare selv indset hvor vigtigt det er med vand...

Camilla og Garcon

- den lille hest med den store personlighed

0
0
Svar på denne tråd

vand -adwr!
Forfatter: 
Dato:  08-07-2006 14:30

Jeg er heller ikke tosset med vand og drikker det yderst sjældent. Det eneste tidspunkt, hvor jeg kan være til vand, er når jeg har knoklet rundt ude ved hesten og er rigtig tørstig. Så der sørger jeg så altid for at have en flaske med, så jeg kan få den daglige ration :-)

Sjovt nok, så glider vand lettere ned, hvis det er i en flaske, end hvis det er i et glas?

Cola light drikker jeg i massevis, og det gør min vand-hadende sygeplejerske-bror også. Så hvis man spørger DEN sygeplejerske, så er cola light ok Og det er da helt sikkert, at cola light er bedre end for lidt væske.

Jeg mener at have set, at Rynkeby har en light- udgave af deres grønne saft. Den er rimelig frisk og er et stort hit her. Jeg er lige pt. på Fruiss-saft, appelsin-versionen, som også er rimeligt frisk. Det er så ikke light, der er 305 kcal/1296kJ i 100 ml - som så blandes op til en liter. Jeg har så ingen anelse om det er meget eller lidt ;-)

Men hvorfor siger du egentlig ikke bare til diætisten, at du gerne vil have, at juice/mælk/saft/hvad du ellers gider at drikke, indgår i din kostplan?

mvh. tina

Medlem af den sønderjyske afdeling af DÅHM
0
0
Svar på denne tråd

tina...
Forfatter: 
Dato:  08-07-2006 15:06

Tina:

jeg har ikke kalorieholdige drikkevarer på min kostplan fordi den er på så få kalorier at jeg så ikke rigtig kan få fast føde også. Eller jo det kan jeg jo, men de (lægerne, diætisterne osv) mener at det er farligt for min spiseforstyrrelse at indtage så stor en andel af min daglige ration kalorier i drikkevarer.

De mener jeg skal lære at indtage mad. Og derfor har jeg ikke mælk og juice osv på min kostplan.

Er nu egentlig også glad nok for at det er uden kalorier det jeg skal drikke. Så er det lidt nemmere at tillade sig at drikke noget.

0
0
Svar på denne tråd

Forandre smag
Forfatter: 
Dato:  08-07-2006 15:38

Du kan forandre din smag. Det tager ca 4 uger og så er det ikke engang løgn . Vi mennesker er meget tilpasningsdygtige, og hvis vi ikke var istand til at forandre hvilke fødevarer vi kan lide, ville vi have ikke have befolket hele jorden. Hvis du i en periode på ca 4 uger tvinger dig til at spise (eller i dit tilfælde drikke) det du ikke kan lide, vil du efterhånden syntes det ikke er så slemt alligevel.

Jeg har skam selv gjort det da jeg ville lære at spise melon som jeg ellers hadede som barn (ja jeg var et mærkeligt barn ). Jeg kunne ikke engang spise melon-is eller slik, uden at få lyst til at kaste op. En sommer tvang jeg mig til at spise mindst et stykke melon hver anden dag og jeg var ved at brække mig hver gang... Næste sommer var melon pludselig godt, og nu æder jeg melon i store mængder hver sommer som andre "normale" mennesker

Nu har du det vel ikke så let med tvang og mad, så det er nok værre for dig end for andre, men det må da være en trøst at vide det kan lykkes . For Cola light er slet ikke sundt. Det er måske bedre end ingenting, men det forstyrre din krops balance og det kan kun rettes op med rent vand.

Held og lykke - Hilsen Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

Test dig selv
Forfatter: 
Dato:  08-07-2006 15:38

Hvis du mener du selv drikker nok og du bestemt ikke mangler væske så prøv lige at tage fat i huden på din håndryg med 2 finger og se om din hud klattes hurtigt når du slipper, gør den det mangler du pt ikke vand men bliver den "hængene" i nogen tid så er det på tide får drukket noget vand!

Jeg har en lille deal m mig selv så jeg husker at drikke det væske jeg skal da jeg tit glemmer at drikke, så jeg har en 1½ flaske som jeg fylder med vand 2 gange om dagen og jeg skal så forsøge at drikke det hele mere eller mindre i løbet af dagen...

Mange gange når vi føler sult kan det være fordi at kroppen bare er tørstig så prøv derfor altid når du føler sult prøve at drikke noget vand først og se om det "slukker" sulten :-)

M.V.H
TINE

**Vær dit eget ikon**

(") (")
('.' )
(")-(")

0
0
Svar på denne tråd

aspartam
Forfatter: 
Dato:  08-07-2006 16:00

En redegørelse for hvad aspartam i light sodavand gør ved kroppen. Det er helt klart ikke særligt sundt, men i de meget små mængder det bliver brugt i light sodavand så har det ingen skadelig virkning på menneskekroppen.

www.foedevarestyrelsen...orside.htm

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  08-07-2006 16:11

Jeg fik at vide i folkeskolen at man ikke skulle tælle sodavand, saftevand osv. med i den væskemængde der skal indtages daglidt...

Jeg har ikke noget mod vand... Drikker min 3 liter dagligt, mere her i varmen...

Camilse og Looksen
Vil du se den vidunderskønne og meget mere, så tag et smut forbi www.camilse.dk

Vil du have et specielt pandebånd? Se mere her

0
0
Svar på denne tråd

cola og sårn
Forfatter: 
Dato:  08-07-2006 18:42

Nå, jamen det kan jeg da godt se, så er det nok ikke så smart at have kaloriefyldte drikke med i kostplanen.

tije1's link er rigtig godt. Der er en gennemgang af mulige konsekvenser ved brug af aspartam, og konklusionen er:

Såvel de oprindelige undersøgelser som senere undersøgelser, der er publiceret i den videnskabelige litteratur indtil 2004, fastslår, at anvendelsen af aspartam som tilsætningsstof ikke indebærer nogen sundhedsmæssig risiko.

Det lyder altså ikke ret farligt i mine ører

Hvorfor cola light ikke skulle tælle med i væskeindtaget kan jeg slet ikke se. Der er godt nok koffein i, men det er slet ikke så meget som i kaffe (og te).

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

Koffein..
Forfatter: 
Dato:  08-07-2006 18:50

dræner kroppen for væsken istedet for at tilføre væske..

Springstøvler sælges

0
0
Svar på denne tråd

cola og sårn
Forfatter: 
Dato:  08-07-2006 18:50

Nå, jamen det kan jeg da godt se, så er det nok ikke så smart at have kaloriefyldte drikke med i kostplanen.

tije1's link er rigtig godt. Der er en gennemgang af mulige konsekvenser ved brug af aspartam, og konklusionen er:

Såvel de oprindelige undersøgelser som senere undersøgelser, der er publiceret i den videnskabelige litteratur indtil 2004, fastslår, at anvendelsen af aspartam som tilsætningsstof ikke indebærer nogen sundhedsmæssig risiko.

Det lyder altså ikke ret farligt i mine ører

Hvorfor cola light ikke skulle tælle med i væskeindtaget kan jeg slet ikke se. Der er godt nok koffein i, men det er slet ikke så meget som i kaffe (og te).

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

Bla bla
Forfatter: 
Dato:  08-07-2006 20:33
God artikel tije1.

Citat:
Hvis forsøgsresultaterne havde vist, at sødestoffet havde kræftfremkaldende egenskaber eller kunne beskadige arveanlæggene, var det ikke blev godkendt som tilsætningsstof. Endvidere blev oplysninger om sødestoffets optagelse, omdannelse og udskillelse i dyr og mennesker vurderet.

Aha, det kan altså ikke være så giftigt igen, når det stadig må anvendes som tilsætningsstof.

og...

Citat:

I sommeren 2005 offentliggjorde den italienske European Ramazzini Foundation of Oncology and Environmental Sciences (ERF) resultater fra en undersøgelse på forsøgsdyr, og på denne baggrund hævdede ERF, at stoffet var kræftfremkaldende i rotter. EU-Kommissionen anmodede derfor EFSA om at vurdere disse nye data, og resultatet heraf fremgår af udtalelsen af 3. maj 2006, Opinion of the Scientific Panel AFC related to a new long-term carcinogenicity study on aspartame. Samtidig med offentliggørelsen af udtalelsen udsendte direktøren for EFSA Statements to the Press.

I udtalelsen konkluderes det, at der på baggrund af alt tilgængeligt materiale om aspartam ikke er behov for yderligere gennemgang af den tidligere vurdering af sikkerheden for brug af stoffet. Desuden fastholdes stoffets værdi for ADI (den acceptable daglige indtagelse) på 40 mg/kg legemsvægt.

Fødevarestyrelsen og Danmarks Fødevareforskning henholder sig til den ovennævnte udtalelse fra EFSA og til, at der med de oplysninger, der på nuværende tidspunkt er tilgængelige for EFSA, ikke er baggrund for at anbefale ændringer af forbrugernes kost med hensyn til aspartam.

N
år du drikker sodavand med aspartam skal du også tænke på, at der er meget lidt aspartam i, da det søder langt mere end sukker. Derfor indtager du meget små mængder.

Desuden nedbrydes aspartam til asparaginsyre og phenylalanin, og her skal man være opmærksom på, at nogen kan være følsomme overfor phenylalanin.

ERGO: Tag ikke aspartam så tungt

Penny- og Wendyblade købes/sælges. Se mere på præsentationen.

Prøv: www.pludre.dk

0
0
Svar på denne tråd

Tag det roligt
Forfatter: 
Dato:  08-07-2006 20:54

Jeg synes også bare du skal tage det roligt og ikke lytte for meget efter alle de velmenende folk der gerne vil ha dig til at drikke vand. Jeg er heller ikke selv alt for pjattet med det stads

Drikker en ½ liter nu og da, og specielt her i varmen, men det er nu altså ikke noget jeg ligefrem jubler over

Cola light er bedre muligvis ikke sundere, men som du selv siger, så får man da noget væske. Jeg vil tro at dine diætister synes det er helt fint at du drikker cola light. Du kan jo evt. sige til dig selv at du SKAL drikke et glas om dagen(størrelsen bestemmer man jo selv ) udover din cola.

Koncentrer du dig bare om at lære at spise igen, så kan det med vandet vente. Så længe du ikke føler dig udtørret eller svimmel, så går det nok. Din blodprøve har jo også sagt god for din væske balance.

Selv i de perioder hvor jeg faktisk udelukkende har drukket cola light, så har jeg altså aldrig ophobet væske. Så jeg tror ikke helt på at det har noget med det at gøre.

Ha en god sommer Chalotte, vil tænke på dig næste gang jeg får mig en cola light

Team Janus
Shoot for the moon, even if you miss, you'll land among the stars
Vi savner dig stadig
Daisy
04/06-1997-03/01-2005
Sorg er kærlighedens pris
0
0
Svar på denne tråd

koffein
Forfatter: 
Dato:  08-07-2006 20:58

Nu har jeg kigget lidt på nettet efter koffein. På netdoktor.dk skriver de:

Koffein virker mildt vanddrivende. Den vanddrivende effekt af koffein i kaffe og te har ofte været til diskussion. Mange er i dag enige om, at kaffe og te i moderate mængder gerne må tælle med, når man regner ud, hvor meget væske, man har fået på en dag. Men drikker man mere end 5 til 6 kopper dagligt, kan man ikke tælle det med i væskeregnskabet.

netdoktor.dk/sport/dop...offein.htm

Fem-seks kopper kaffe svarer vel til omkring en liter kaffe?

På doping.dk skriver de:

Mængden af koffein i CocaCola og Faxekondi er ca. 1/3 - 1/4 af hvad der er i kaffe.

www.doping.dk/visArtik...ikelID=116

Så det vil vel sige, at man kan slubre en tre-fire liter cola, før den vanddrivende effekt sætter ind. Det kommer jeg i hvert fald ikke op på...

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

Charlotte...
Forfatter: 
Dato:  08-07-2006 21:06

Prøv evt med skiver af citron/lime,jordbær eller andre frugter du kan lide.

Det bruger jeg meget selv, synes at de der købe vand med smag smager forfærdeligt ;-)

Give it a try - vand ER bedre end cola :-D

Mvh. Zuvenir

[Han giver den udmattede kraft; den kraftesløse giver han ny styrke.]

0
0
Svar på denne tråd

Som Micita skriver ...
Forfatter: 
Dato:  08-07-2006 21:12

... så kan man ændre smag i løbet af ret kort tid

Det vil jeg nu også mene. Især når man ved, det vil være godt for ens krop

Den der Cola light kunne du måske stille og roligt begynde at fortynde med lidt vand og så lidt mere og lidt mere ...

Det er lidt underligt det med smag ... hvem kunne lide øl den første gang og cigaretter??

Mvh. Lisbeth

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
0
0
Svar på denne tråd

Andet i cola end koffein og sødemidler
Forfatter: 
Dato:  08-07-2006 21:45

Der er mange andre ting i cola light end koffein og sødemidler. Bl.a. en lang række smagsstoffer, duftstoffer og konserveringsstoffer.

Spiser man normalt, og får derved en masse vand via sin kost, så kan kroppen godt overleve på cola light, MEN er man i Chorlottes situation, så indtages der ikke så meget vand via kosten, som en "normaltspisende" indtager.

Charlotte får ikke ret meget andet væske via sin kost, og derfor ophober kroppen alle affaldsstofferne fra bl.a. den cola light hun drikker - der er ikke vand nok i maden til også at tage alle de overflødige affaldsstoffer med ud.

Cola light er ikke blot harmløst vand med smag...

I øvrigt, så er der meget juice på markedet, som ikke indeholder tilsat sukker. Det indeholder frugtsukker, javist, men det er ikke det samme som det raffinerede sukker, andre juice-slags er tilsat. Og laver man sin juice selv, så er der med garanti ingen sukker i, med mindre man selv kommer det i. ;)

Tina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider