Så som gajoler, vicks(de er begyndt at lave nogle rigtige gode bolsjer, appelsinsmag, solbærsmag m.m, de smager faktisk temmelig godt-er ved at være afhængig af dem selv)
Hold igen med hvidt brød, eller undgå det helt...
ÅH, ja forresten, i dette indlæg...nej vent jeg kopierer lige tråden istedet, for honeylady skriver en masse gode ting:
Lad os se på nogle af faldgruberne:
Myte 1: man skal spise mindre, når man vil tabe sig - mellemmåltider er forbudt.
Fakta: man behøver ikke at spise mindre, man skal bare spise rigtigt. Mellemmåltider er nærmest et krav, når man vil tabe sig.
Du skal spise 6-8 måltider om dagen. Ellers får du en blodsukkerkurve, der bugter sig mere end bjergene i Tour de France, og det er skidt, for når man er nede i en "dal", vil kroppen SKRIGE på alt det, som man skal undgå - primært sukker og fedtstof.
Det gælder om at holde blodsukkerkurven så jævn som mulig - det giver et langt bedre velvære OG vægttab.
Myte 2: hvis jeg skærer kød og mælkeprodukter væk, taber jeg mig.
Fakta: fedtfattigt kød, fisk, ost (30+/18%), mælkeprodukter og æg er supergode proteinkilder, og da kroppen forbrænder protein 30% bedre end kulhydrater, er det altså meget bedre at spise en god, solid bøf på 200 gram, end en masse "tomme" kulhydrater som f.eks. pasta, hvidt brød og sukker.
Myte 3: jeg skal spise masser af frugt,
Fakta: af de 600 gram frugt og grønt, som det anbefales, at vi minimum spiser hver dag, må der kun være 1-2 stykker frugt.
Og det er ikke lige meget HVILKEN frugt man spiser. F.eks. er det naturlige sukkerindhold i druer så højt, at 1 drue = 1 stykke sukker!
Myte 4: jeg skal bare spise masser af grønsager - så taber jeg mig.
Fakta: ja, til en vis grænse! Grønsager har nemlig den lidt uheldige "bivirkning", at de får mavesækken til at spile sig ud.
Når så en dag man er så træt af grønsager, at man er ved at br... sig, hvis man ser en gulerod, skal man pludselig erstatte den mængde grønsager, maven "kræver" for at blive fyldt, med andre fødevarer. Problemet er bare, at INGEN andre fødevarer kan levere den samme mængde mad med lige så få kalorier som grønsager. Og vupti, har du forøget dit kalorieindtag, og du tager på.
Lige præcis dette fænomen er skyld i, at rigtig mange af bl.a. Vægtkonsulenternes klienter få "tilbagefald".
Myte 5: alt knækbrød er godt, når man er på kur.
Fakta: det kommer an på, hvor mæt du vil være. Der er nemlig himmelvid forskel på fiberindholdet i de forskellige brød, og det er fibrene, der gør dig mæt.
Prøv selv at kigge bag på de forskellige pakker, næste gang du står foran knækbrødshylden i dit supermarked.
Et par gode fiberkilder er f.eks. Kavli rugknækbrød (den grønne pakke) med 27,1 gram fiber pr. 100 gram, eller Minimum Kiks, der har et endnu højere fiberindhold (men de kan nu også godt virke lidt tørre).
Jo flere fibre, jo længere mæthedsfornemmelse, og det bidrager også til blodsukkerbalancen.
Myte 6: sukker er bedre end sødestoffer - de giver bare kræft.
Fakta: hvis det er sandt, så burde samtlige sukkersygepatienter være døde nu, eftersom de har levet med sødemidlerne i 20-25 år!
Der findes ingen videnskabelige undersøgelser, der påviser, at kunstige sødestoffer er skadelige at indtage - det er vist et af ernæringsbranchens mest sejlivede rygter.
Og det giver f.eks. én mulighed for at spise slik og drikke sodavand, selv om man gerne vil tabe sig - man skal bare gå efter de sukkerfri produkter.
Men pas på: alt med måde - overdreven indtagelse kan gøre, at man pludselig får MEGET brug for sit toilet! 
Myte 7: man skal bare vælge light-produkter.
Fakta: mange light-produkter har et lavt fedtindhold, men er til gengæld smaskfyldt med sukker. Hvis du kigger på produkter som dressing, mayonnaise, salater o.s.v., så vil du opdage, at en del af dem, der priser sig selv for at være "light", i virkeligheden kun har 20-30 kalorier færre pr. 100 gram, end de traditionelle produkter.
Visse sukkerfri produkter er også sødet med energigivende sødestoffer, så sukkerfri/light er altså ikke nødvendigvis = 0 kalorier.
Kig f.eks. efter produkter fra Isis, Letvægter, Minimum og LetLivet - de står tit på hylder for sig selv, sammen med andre sukkerfri produkter.
Jeg kan bl.a. anbefale Isis kageblandinger - mums! 
Puh...det her er ved at udvikle sig til en roman - og jeg kunne blive ved (men det gør jeg ikke, bare rolig!).
Faktum er, at det - som nævnt i et andet indlæg - er meget mere usundt at have "elevatorvægt", end at være konstant overvægtig.
Hvis I gerne vil tabe jer "for good", så er der kun én vej frem, og det er en kostomlægning - ikke i 3-4 uger, men resten af livet.
På mit arbejde har vi lavet en slankegruppe, hvor vi har kontakt til Kost-Klinikken Immanuel på Østerbro. Den ledes af Charlotte Hartvig, der bl.a. også skriver for Alt for Damerne.
Vi er kommet under diætisten Alices kærlige vinger, og jeg skal love for, at hun har fået åbnet vores øjne for nogle ting!
Blandt andet, at der nok ikke er ret mange brancher, hvor der er så mange myter, som inden for kost og ernæring - og det er alle de "fælder", vi forbrugere plumper i med begge ben, med overvægt og livsstilssygdomme som konsekvens.
For mit eget vedkommende, så ligger mit vægttab p.t. på knap 1 kg. om ugen, og jeg tror på, at de tabte kilo bliver væk.
Jeg kan mærke, at jeg har fået langt mere energi, og det er jo en positiv "bivirkning" oven i, at bukserne begynder at sidde lidt løsere. 
Det kan godt være, at andre har haft dårlige oplevelser med diætister, men vi 11, der er i slankegruppen, er i hvert fald villige til at skrive under på, at det er pengene værd.
Jeg har også været overvægtig i det meste af mit 36-årige liv, så jeg VIL virkelig det her - og meget af et succesfuldt vægttab er baseret på vilje, hvad enten vi vil indrømme det eller ej. Så jeg lytter til min diætist, og følger hendes råd.
Til sidst vil jeg lige anbefale klinikkens bog "Skrump dig glad", der kan købes i boghandlen for 199 kr.
I den gør Charlotte Hartvig op med mange af de myter og fordomme, der er omkring kost og vægttab, og så er der nogle rigtig gode opskrifter i den.
Held og lykke med vægttabet!
Hilsen
Annelise