Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Jeg er så træt af hende!!!
Forfatter: 
Dato:  06-07-2006 13:11

Jeg er mildest talt ved at være p*** træt af min egoistiske lillesøster!!!

Jeg ved godt at folk de er ligeglade, men jeg har simpelthen behov for at komme ud med det...

For det første er hun pisseforkælet... Min far forærer hende alt, og hun får lov til at gøre alt(jeg har også haft meget løse grænser, men jeg ved hvordan jeg skal opfører mig)... Det kan godt være at jeg måske er misundelig... men siden jeg var 14 og fik mit første arbejde har jeg skulle betale ALT selv... Min søster hun kan bare pege til højre og til venstre og hun får det...

Det vildeste jeg har oplevet er at får 1000 kr.(da jeg var 14 år) til at købe tøj, men min moster SKULLE med...

Min søster får jævnligt lov til at købe for et par tusinde kroner tøj...

Og det er ikke ligefrem fordi hun er spor behjælpelig herhjemme... Hun bor skolen(men spiser hjemme 6 dage om ugen og er hjemme torsdag til søndag)... Vi kan have rengjort hele underetagen, og når hun tager afsted søndaften/mandag morgen, så flyder det hele...

Hun har længe ment at HUN styrer TV'et i stuen, for hun har jo ikke noget på værelset... Men nu hvor hun har alle tingene hjemme, sidder hun alligevel dernede store dele af dagen...

Jeg har hende mistænkt for at fake at være syg, for i folkeskolen havde hun min 2 sygedage om måneden!

Jeg er ved at være så træt af hende, og det værste er at min far ikke siger noget til hendes opførelse...

Den ene dag ville jeg med til stranden, da min moster(som jeg ikke har set i fire år!) var på besøg... Min søster siger så flabet at det kan jeg ikke, for hun gider ikke sidde bagi(der er kun to sæder i min fars bil)... jeg siger så at vi jo bare kan skiftes... Jamen... Så gad hun ikke med... Og helt ærligt... Hun tager to gange årligt over og besøger min moster!!!

Hun kører så med min moster istedet, og min far skælder så mig ud...

Da jeg valgte at få Lukas som 17 årig, var det klare svar: "Så skal du selv passe ham og betale alle udgifter", og det har jeg også gjort... Min søster har så fået en hund af min far, og der gælder ikke de samme regler... Ved godt at det er forskel udgiftsmæssigt, men det burde være de samme regler der gælder... Hun er trods alt kun et år yngre end hvad jeg var da jeg fik Lukas...

Jeg føler lidt at problemet er at jeg er den eneste der tør konfronterer min lillesøster... Og det irriterer mig meget... For det burde ikke være mit job...

Hold da op hvor jeg håber at jeg kan finde økonomien til at få mit eget når jeg starter på skole igen...

Håber i vil bærer over med mig, men hun er altså bare en finke!!!

Camilse og Looksen
Vil du se den vidunderskønne og meget mere, så tag et smut forbi www.camilse.dk

Vil du have et specielt pandebånd? Se mere her

0
0
Svar på denne tråd

reservemor
Forfatter: 
Dato:  06-07-2006 13:15

Ja, det ville være rigtig rart for dig at flytte hjemmefra, når din far selv skal rydde op efter hende kan det være han begynder at blive lidt mere streng.

Godt jeg ikke har teenagepiger i huset.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

hihi...
Forfatter: 
Dato:  06-07-2006 13:24

Man kan ligefrem mærke at du syder af arrigskab

godt jeg kun har en bror, og at mit eget barn er enebarn :-)

hvis man spurgte din søster ville hun sikkert kunne komme med lige så mange "urimelige" historier hvor du er banditten. glæd dig istedet over at om nogle år kan i forhåbentligt enes :-)

hilsen sjanna

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kender
Forfatter: 
Dato:  06-07-2006 13:32

det squ alt for godt.. Min bette søster er også noget så forkælet!

Jeg skulle f.eks selv betale kørekort da jeg blev 18, det får hun af min mor og far

Og ja arbejde skal hun da heller ikke.. hun skal da passe sin skole Alser jeg skulle arbejde... Men hva der er fordele ved at være den bette! Og jeg elsker hende jo stadig Selv om hun godt kan være lidt af en @!#$.. hi ih

Anna Sofie

CANNON DSP 103 TILBYDER BEDÆKNING!!

EN HINGST MAN SKAL SE....

FREMVISES EFTER AFTALE I BÅDE SPRING; DRESSUR OG LØS....

0
0
Svar på denne tråd

Det lyder som
Forfatter: 
Dato:  06-07-2006 13:32

om din far ikke helt er på toppen med de indbyrdes relationer i jeres lille familie eller vælger ikke at se nogle ting. Er i alene med jeres far ?

Kan godt forstå at du er frustreret hvis der bliver gjort så meget forskel, er det helt umuligt at tage en fornuftig snak med din far omkring dette ? Om din søster faker at være syg er dybest set kun hendes eget problem det er jo hende der bliver dum a ikke at være i skole så hende om det.

Lad være med at "servicere" hende, hvis din far synes kan han jo selv gøre det også når hun er taget tilbage på skolen, så kan det være at han vågner op.

Håber at det hjalp at få lidt luft.

mvh JEanne

0
0
Svar på denne tråd

brumbrum
Forfatter: 
Dato:  06-07-2006 13:42

Hun ligner altså ikke en, der bruger så mange penge på tøj, som du skriver . .

When a Loved one becomes a memory.
The memory becomes The Truth.

07/05-1992 - 05/01/2005

F L A S H D A N C E

Rytter til kat. 3 søges

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  06-07-2006 13:45

Vi er alene med min far, og har været det i 8 år(7 hvis man ikke tæller det år med, min moster boede hos os)...

Jeg føler lidt at min far bare vælger at se gennem fingre med det hun laver, fordi han gerne vil undgå konflikter.. Og hvor har jeg dog længe ønsket at han fx har sagt til mig at nu kunne det være nok, eller spurgt om jeg nu havde lavet mine lektier...

Det har været lidt sådan, at med mig føler han ikke at det er nødvendigt, mens han ved at min søster bare "flår" hovedet af ham hvis han siger noget...

Camilse og Looksen

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  06-07-2006 13:47

Skovgård: Nej... og netop dere r problemet... Hun får en masse smart tøj af min far... Men går kun i det en gang...

Hele hendes skab det bugner af tøj!

Camilse og Looksen

0
0
Svar på denne tråd

Snak med din far
Forfatter: 
Dato:  06-07-2006 13:53

Jeg synes, du skal tage en stille og rolig snak med din far. For jeg tror ikke han selv er klar over den forskelsbehandling, som han udøver.

For ham er du den store dygtige pige, som kan klare alting selv. Din lillesøster derimod er åbenbart stadig en "baby" i hans øjne, selvom hun er blevet 16 år.

Forklar din far, hvordan tingene ser ud fra din side, og fortæl ham at han ikke gør din søster nogen tjeneste ved at forkæle hende.

Du må forsøge at for ham til at forstå, at hun ikke længere er noget lille stakkels moderløst barn. Hun er nu en forkælet teenager, som udnytter sin position i familien. Det gør alle teenagere, hvis de kan slippe afsted med det, og nu må han stoppe, så hun kan lære at klare sig selv. Han gør hende i virkeligheden en bjørnetjeneste ved at fastholde hende i lillepigerollen.

*** Små gule, der kan og vil - team Anton Romeo - vinder af Grand Prix 2006 ***

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum
Forfatter: 
Dato:  06-07-2006 14:01

Problemet er så nu at min søster er jaloux... For min far bruger meget tid sammen med en ven og dennes knægt...

Og ja... Jeg er da også lidt sur over at vi aldrig er hevet med i Zoo osv. og at min far så gladeligt tager dem med... Men jeg mener jo så, at det er på tide at min far finder andre at bruge sin tid sammen med, for indenlænge, så bor hverken jeg eller min søster herhjemme...

Mht. at konfronterer ham, så er det ikke noget jeg har spor meget lyst til :(

Men jeg tror bare jeg lader være med at snakke med min søster mere end højst nødvendgt, og så undgår flere konflikter...

Forhåbentligt har jeg mit eget om 3 måneders tid, og hun starter på skole om en måned... Og om to uger tager hun med min far til bornholm ;)

Camilse og Looksen

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  06-07-2006 14:19

Synes du skulle forklare ham det som du ser det, han kan jo ikke vide at han gør noget forkert hvis han ikke bliver gjort opmærksom på det.

Og ja, han vil sikkert blive sur i første omgang, men så er det fordi han føler sig ramt og det er en god ting :-)

Han vil få noget at tænke over og noget at arbejde med, og du slipper måske for at komme til at "hade" din far i mange år frem for forsømmende opdragelse.

Men han kan ikke ændre det, hvis du ikke gør ham opmærksom på det... og som alle andre mænd, er han ikke tankelæser, så han bør ikke bare kunne se det selv :-)

Pernille/ der selv har været møllen igennem

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-07-2006 17:02

Nøj Hvor jeg kender det

Det er så bare min lillebror som er baby, selvom han kun er 2 år yngre, altså 18. Vi bor ved min mor i hus, al rengøring, madlavning osv det gør min mor og jeg. Han kan knap nok stille sin tallerken i opvaskeren. Han vil ikke hjælpe med selv den mindste ting.

Det er lige til at gå amok over. Da jeg var yngre da lavede jeg da lidt derhjemme og fik så lommepenge.

Min lillebror får bare alt betalt uden at lave en skid.

Glæder mig SÅ meget til at flytte her til august - hurra for forskelsbehandling. Men nej da, lillebror skal da ikke lave noget - det kan storesøster da gøre

Det bliver rigtig sjovt når de kun er de to hjemme, huha en kamp min mor får med at få ham til at hjælpe. Så kan hun lære det - har sagt det til hende så mange gange - men nejnej. Kan være hun fatter det når jeg er out.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider