Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

grufulde folk og killinger
Forfatter: 
Dato:  04-07-2006 08:28

Vores egne 2 katte har selv fået killinger for henholdsvis 1 mdr. siden og 1½ mdr. siden. så killinger havde vi egentlig nok af, men nu har vi taget 4 killinger mere til os.

Først 2 vilde killinger, hvis mor vi fandt død (vi kunne se hun havde killinger, da hun have "store bryster".

Så gik jagten ind på killingerne, og 2 bitte små killinger fandt vi. Dem tog vores ene missemor til sig som var de hendes egne.

Ugen efter løber der 2 radmagre, men tamme killinger rundt ude hos os og miaver efter deres mor... de er ikke gamle nok til at komme fra deres mor.

De er tamme og kommer til os da vi kalder "misse misse misse... kom her", spinder da vi tager dem op og er ikke bange for os.

Ind til den anden missemor med dem og hun tager heldigvis imod dem, men sikke en flok de to har at holde styr på nu: den ene havde 4 killinger (hun har MEGET mælk og er selv tyk/godt i stand), den anden havde selv 3 killinge og hun er almindelig i stand, det er hende der har de ældste killinger. men jeg tror jeg må få købt noget killinger-modermælksertstatning, så de to missemødre ikke bliver suget helt væk af alle de killinger.

men hvordan kan folk finde på at smide små killinger af ude på gårde og så bare regne med at de overlever???

0
0
Svar på denne tråd

Hm...
Forfatter: 
Dato:  04-07-2006 08:42

Desværre er der nogle mennesker som er sådan. Nogle lægger endna killingerne ned i en papkasse og sætter den ud i naturen.

Det er dejligt, at sådan nogen som dig og din mor tager sig af killingerne når i ser dem. Sådan noget varmer mit hjerte :-)

Sidste år kom der også en halvvoksen killingen renden hjem til os. Han var tam, men havde intet hjem. Vi tog ham også til os selv om vi havde en kat i forvejen. Det gik fint!

Hvis folk ikke længere vil have deres dyr, kan de jo enten give dem til andre private eller kattensværn...

Mette

Prøv western - du vil ik' fortryde !!
0
0
Svar på denne tråd

Det er desværre...
Forfatter: 
Dato:  04-07-2006 08:59

Resultatet af at alt for mange katteejere, ikke gider tage det ansvar det er at have kat, såsom at få deres katte neutraliseret,sørger for prævention eller passe killingerne.

Det er noget svineri! Og gør mig sur, når man selv tager det seriøst som katteejer - eller som dig, hjælper dem.

Hos mine forældre har jeg selv fire katte, som er resultatet af efladte killinger, og ak - igen har vi fundet noget sølle stakler.

Vi overvejer at tage dem til os - har jo alligevel fodret dem, og dem vi har burde snart " kradse af", de er mellem 15 og 18 år. Men takket være Hills, kattelem, gulvvarme og fri mus lever de stadig fint.

Men min søster som er dyrlæge, har også travlt nu.. Med at kæmpe en kamp for at få folk til at tage ansvar og få deres katte neutraliseret, afsætte killinger og desværre også aflive nogen...

Men det gør mig så gal, at det stadig kan komme bag på folk at deres kat har fået killinger. Hvad regner de mon med!

Uønskede katte har ike megen værdi for nogen folk, og det er desværre oftest dem der ikke ønsker killinger, der får flest.

Problemet er heldigvis blevet mindre, nu hvor en del af de gamle bønder er flyttet, og taget deres elendighed af levende kattelig med sig. Man ar nødt til at aflive dem alle, da de var syge..

Det er bare et super flot arbejde du gør. Held og lykke med det.

Ps. hvor i landet bor du?

0
0
Svar på denne tråd

Nyeste...
Forfatter: 
Dato:  04-07-2006 09:33

tilløber, som var uønsket.. Don't get it. Den er den *host* dejligste...

Når den altså ikke lige slæber ådsler med ind, hænger i gardinerne som et dampbarn eller bare stunter ustyrligt rundt

0
0
Svar på denne tråd

Billede
Forfatter: 
Dato:  04-07-2006 09:37

Hehe, glemte vist liii...

Hmm, den vil ikke rigtig vise billedet. Nogen der kan hjælpe?

0
0
Svar på denne tråd

Ind i mellem
Forfatter: 
Dato:  04-07-2006 09:39

siger jeg med blødende hjerte det kunne være meget nemmere hvis ikke man var så glad for de kære dyr.

Ikke en rar tanke nej. Men ind i mellem mener jeg det næsten. Jeg er MEGET sentimental når det omhandler dyrene og kan ikke tåle nogen form for mis eller vanrøgt. Jeg kan græde over det mindste lille tilskadekomne kræ, om så det er en bette piphans.

Folk er nogle for*band*de idi*ter der er ligeglade med alt andet end sig selv. De frasmider bare ansvaret på en eller anden måde. Så enten kan de små kræ dø en grum død i naturen af sult og tørst, eller vilde dyrs munde. Eller er der da en eller anden "naiv" dame på gården der. Hun skal nok tag sig af dem. Lad os udnytte det!

ØV siger jeg bare.

ØV at mennesker kan være som nogle mennesker er.

Paints er bedst i Quarter forklædning

Breeding stocks for life

Elsket eller hadet, intet midt i mellem

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider